مهم ترین مراقبت ‌های زیبایی پوست در بارداری که باید انجام دهید

مهم ترین مراقبت ‌های زیبایی پوست در بارداری که باید انجام دهید


26 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
مهم ترین مراقبت ‌های زیبایی پوست در بارداری که باید انجام دهید

درست از همان لحظه‌ای که باردار می‌شود، تغییراتی محسوس و خاص در بدن شما اتفاق می‌افتد. تغییراتی که احتمالاً روی روحیات و پوست و موهایتان تغییر می‌گذارد و به شما یادآوری می‌کند تا از این پس با روشی متفاوت از خودتان مراقبت کنید. استفاده از روتین مراقبت پوستی در بارداری یک روش مؤثر برای داشتن پوستی زیبا در این ۹ ماه است. به علاوه این کار به شما کمک می‌کند تا بعد از بارداری نیز پوستتان کمتر آسیب ببیند. در این مقاله می‌توانید بهترین روش‌های مراقبت از پوست در بارداری را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

برای مراقبت پوست در بارداری باید صحیح و اصولی غذا بخورید

 

برای مراقبت پوست در بارداری باید صحیح و اصولی غذا بخورید

 

قبل از هر چیزی باید بدانید که در زمان بارداری هر غذایی که شما می‌خورید، به طور مستقیم روی فرزندان نیز تأثیر می‌گذارد. از طرف دیگر خوردن غذاهای سالم به شما کمک می‌کند تا پوستتان نیز شاداب‌تر به نظر برسد. در طول دوران بارداری سعی کنید از غذاهای حاوی امگا ۳ بیشتر استفاده کنید. خوردن آجیل، تخم مرغ و ماهی موجب صاف شدن پوست و پر شدن صورت می‌شود. از خوردن سبزیجات، انواع توت و شکلات تلخ غافل نشوید. این خوراکی‌ها به شدت برای مبارزه با چین و چروک و تغییر رنگ پوست مفید هستند.

 

 

برای مراقبت از پوست در بارداری بدن خود را هیدراته کنید

 

برای مراقبت از پوست در بارداری بدن خود را هیدراته کنید

 

اولین و مهم‌ترین توصیه‌ای که پزشک شما بعد از بارداری به شما می‌کند، این است که به اندازه کافی آب بنوشید. زمانی که بدن با کمبود آب مواجه می‌شود برای تأمین آب مورد نیاز خود شروع به جذب آن از طریق سلول‌های پوست می‌کند و این موضوع به شدت موجب خشک شدن و کدر به نظر رسیدن پوست خواهد شد. از طرف دیگر خشکی پوست تأثیر زیادی بر ایجاد چین و چروک دارد. مهم‌ترین راز جلوگیری از چین و چروک‌های پوستی آبرسانی پوست در بارداری است. شما باید روزانه حداقل دو لیتر آب مصرف کنید. توجه داشته باشید که نوشیدن آب در این زمان هم برای شما و هم کودکتان بسیار مفید است و موجب دفع سموم بدن و شفافیت پوست می‌شود.

 

 

برای زیبایی پوست در بارداری از روغن‌های گیاهی استفاده کنید

 

یکی از موضوعات نگران‌ کننده برای مادران باردار ایجاد ترک‌های پوستی یا استرچ مارک در زمان زایمان است. بهترین مراقبت زیبایی در بارداری برای رفع این مشکل آبرسانی پوست در بارداری است. برای مراقبت پوستی در بارداری شما باید از ماسک‌های مجاز بارداری استفاده کنید. به کار بردن روغن‌های طبیعی مثل روغن بادام شیرین و روغن زیتون روی قسمت‌های مختلف بدن می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند.

 

 

 برای داشتن یک پوست زیبا در دوران بارداری به اندازه بخوابید

 

 برای داشتن یک پوست زیبا در دوران بارداری به اندازه بخوابید

 

کمبود خواب می‌تواند باعث سیاهی دور چشم و کدر به نظر رسیدن پوست شود. از طرفی خواب کافی به پوست شما کمک می‌کند تا فرصت کافی برای ترمیم پوست را داشته باشد. یک راهکار ساده برای مراقبت پوستی در بارداری این است که به اندازه بخوابید. برای اینکه خواب راحتی را در زمان بارداری تجربه کنید، می‌توانید از بالشتک‌های مخصوص یا چشم بند و یا هر چیزی که به شما کمک می‌کند تا خواب راحتی داشته باشید استفاده نمایید. استراحت کردن و استفاده از ماسک‌های مجاز بارداری می‌تواند ظاهر جذاب‌تری به پوست شما ببخشد، پس از این موضوع غافل نشوید.

 

 

در دوران بارداری پاکسازی پوستتان را فراموش نکنید

 

در دوران بارداری هیچ روشی برای جلوگیری از مشکلات پوستی وجود ندارد. زیرا تغییرات هورمونی که در بدن اتفاق می‌افتد به طور مستقیم روی پوست نیز تأثیر می‌گذارد. از طرف دیگر شما در طول ۹ ماه بارداری باید به شدت مراقب استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی شیمیایی و مضر باشید. برای روشن شدن پوست در بارداری بهتر است از پاکسازی پوست استفاده کنید و با تمیز نگه داشتن پوست از آلودگی و آرایش به لطافت و شادابی پوست صورت خود کمک کنید. برای این کار می‌توانید روزی دو بار از یک پاک کننده مناسب گیاهی یا ارگانیک برای تمیز کردن پوستتان استفاده کنید.

به یاد داشته باشید استفاده بیش از حد از لایه بردار‌ها می‌تواند به پوست شما آسیب وارد کند. بسیاری از افراد برای روشن شدن پوست در بارداری و از بین بردن لکه‌هایی که روی پوست ایجاد می‌شود از لایه بردار استفاده می‌کنند اما فراموش نکنید که استفاده از لایه بردار حتماً باید به مقدار کم و محدود انجام شود.

 

 

در دوران بارداری حتما از ضد آفتاب استفاده کنید

 

پوست شما در دوران بارداری حساسیت بیشتری نسبت به آفتاب دارد. از همین رو یکی از مهم‌ترین روش‌های مراقبت پوستی در بارداری استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب است. بهتر است در طول بارداری از کرم‌های ضد آفتاب یا لوسیون‌های مناسب بارداری حاوی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم استفاده کنید. صورت نیاز حتماً در مورد این موضوع با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

 در دوران باداری برای استفاده از لوازم آرایشی محتاط باشید

 

در دوران باداری برای استفاده از لوازم آرایشی محتاط باشید

 

مراقبت از پوست در بارداری بیشتر از آرایش کردن اهمیت دارد. از آنجایی که در بیشتر لوازم آرایشی‌ها مواد شیمیایی و مضر به کار می‌رود، استفاده از لوازم آرایشی مجاز در طول بارداری  باید با دقت صورت گیرد. بنابراین بهتر است حتماً از لوازم آرایشی ارگانیک و ماسک‌های مجاز بارداری استفاده کنید. در کنار آن با آبرسانی پوست در بارداری و انجام مراقبت‌های مختلف از بروز مشکلات پوستی جلوگیری نمایید.

 

منبع: First cry parenting

کالابرگ الکترونیک