۱۵ اصول لباس پوشیدن مردانه و رایج ترین اشتباهات استایل در آقایان

۱۵ اصول لباس پوشیدن مردانه و رایج ترین اشتباهات استایل در آقایان


1 تیر 1400 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
اصول لباس پوشیدن مردانه و رایج ترین اشتباهات استایل در آقایان
فهرست محتوا پنهان

طریقه لباس پوشیدن و توجه به جزئیات روی ظاهر ما نقش مهمی دارد. گاهی اوقات انتخاب یک لباس اشتباه و یا پیروی کردن از ترندهای دنیای مد بدون توجه به استایل شخصی، ظاهر ما را به فردی متفاوت از آنچه که هستیم تبدیل می کند. به طور کلی توجه به اصول لباس پوشیدن مردانه می تواند به شما کمک کند تا همیشه خوش استایل تر و جذاب تر به نظر برسید. در این مقاله از مجله کوروش قصد داریم تا شما را با اشتباهات رایج لباس پوشیدن مردان و اصول صحیح لباس پوشیدن در سرویس سبک زندگی آشنا کنیم.

 

 

ست کردن لباس های ناهماهنگ، از اشتباهات رایج لباس پوشیدن مردان

 

ست کردن لباس های ناهماهنگ، از اشتباهات رایج لباس پوشیدن مردان

 

شاید برایتان عجیب باشد اما یکی از رایج ترین اشتباهاتی که اغلب مردان مرتکب آن می شوند، ترکیب کردن لباس هایی است که هیچ سنخیتی با هم ندارند. پوشیدن یک کت و شلوار رسمی آن هم زمانی که برای شام خوردن به یک رستوران می‌روید و یا ست کردن شلوار جین با کفش چرمی مجلسی همه و همه این موضوع را یادآور می شود که شما آیتم های نادرستی را در کنار هم پوشیده اید. بهتر است قبل از اینکه تصمیم بگیرید چه لباسی بپوشید به مکانی که قصد رفتن به آن را دارید توجه کنید. سپس تمام لباس هایتان را هماهنگ با هم انتخاب کنید. طبق اصول لباس پوشیدن رسمی شما باید یک بلوز رسمی را به همراه شلوار و کفش رسمی بپوشید. ترکیب کردن تیپ اسپرت و رسمی با همدیگر اشتباهات رایج لباس پوشیدن مردان است.

 

 

بیشتر بخوانید: چگونه استایل شخصی خودمان را داشته باشیم و آن را بسازیم

 

 

اختلال در اصول لباس پوشیدن مردان با دنبال کردن مد

 

اختلال در اصول لباس پوشیدن مردان با دنبال کردن مد

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

درست است که همه مردان جوان دوست دارند متناسب با مد لباس بپوشند، اما به یاد داشته باشید که همه مدهایی که ترند می شوند زیبا نیستند. بسیاری از افراد مشهور به شیوه ای خاص لباس می پوشند اما این موضوع به این معنا نیست که لباس پوشیدن آن ها از نظر همه ایده ‌آل است. طبق اصول ست کردن لباس مردانه شما باید برای انتخاب لباستان حتماً به شکل بدن، حالت چهره، فرهنگ و حتی آب و هوای منطقه تان فکر کنید و سپس سبک لباس پوشیدن خود را انتخاب نمایید.

 

از مهم ترین اصول لباس پوشیدن مردانه و پیروی از مد برای مردان این است که شما برای انتخاب لباس های اصلی تان مثل کت و شلوار، کفش و لباس هایی که در خیابان می پوشید، از رنگ ها و طرح های کلاسیک استفاده کنید. حال اگر دوست دارید لباس های شما مطابق با مد باشد، می توانید برای خرید اکسسوری، لوازم جانبی، تیشرت، کفش ورزشی و سایر لباس های ارزان قیمت گزینه هایی را انتخاب کنید که مطابق با مد هستند.

 

 

زیر سوال بردن اصول ست کردن لباس مردان با پوشیدن کفش مردانه به همراه شلوار جین نامناسب

 

زیر سوال بردن اصول ست کردن لباس مردان با پوشیدن کفش مردانه به همراه شلوار جین نامناسب

 

قبل از هر چیز باید بدانید که ست کردن کفش مردانه با شلوار جین هیچ مشکلی ندارد. زمانی که شما یک شلوار جین مناسب را با کفش مردانه و پیراهنی آبی رنگ ست می کنید، بسیار خوشتیپ و جذاب به نظر می رسید. اما برخی افراد اصول صحیح لباس پوشیدن را زیر پا می گذارند و از یک شلوار رنگ روشن پاره در کنار کفش مجلسی مردانه استفاده می کنند. بهترین اصول لباس پوشیدن مردانه برای ست کردن کفش مجلسی و شلوار جین این است که یک شلوار جین تیره و متناسب را با کفشی مردانه بپوشید. به طور معمول انتخاب کفش قهوه ای متوسط تا تیره برای ست کردن با شلوار جین تیره مناسب تر است.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۵ وسیله‌ ضروری برای تیپ و استایل شیک پاییزی و زمستانه مردانه مد روز

 

 

پوشیدن پیراهن مردانه به روشی نادرست از اشتباهات رایج لباس پوشیدن مردان

 

پوشیدن پیراهن مردانه به روشی نادرست از اشتباهات رایج لباس پوشیدن مردان

 

پوشیدن پیراهن های مردانه نیز درست مثل ست کردن کفش مردانه و شلوار جین باید طبق اصول باشد. بهتر است بدانید که پیراهن های مردانه معمولی که اندازه بلندتری دارند برای تیپ های رسمی مناسب‌تر هستند. از پیراهن های کوتاه نیز می توانید در فضاهایی که چندان رسمی نیستند، استفاده کنید. توجه داشته باشید که این پیراهن ها را نباید با شلوارهای کاملاً رسمی ست کنید. اگر اصول ست کردن لباس مردانه را یاد بگیرید و هر لباس را با لباس متناسب آن ست نمایید و در مکان مناسبی از آن استفاده کنید، استایل زیباتری خواهید داشت.

 

 

عدم توجه به اصول صحیح لباس پوشیدن در زمان خرید لباس مردانه

 

عدم توجه به اصول صحیح لباس پوشیدن در زمان خرید لباس مردانه

 

بیشتر مردان و پسران جوان با نزدیک شدن به یک رویداد رسمی یا جشن عروسی، اقدام به خرید یک پیراهن مردانه با کراوات متناسب با آن می کنند. پیراهنی که تنها با همان کراوات و با یک شلوار خاص هماهنگ است و به هیچ عنوان نمی توانید آن را با سایر لباس هایتان بپوشید. در نهایت زمانی که نگاهی به کمد لباس هایتان می اندازید، شما پنج پیراهن پنج شلوار و ۵ کراوات دارید که تنها می توانید آن ها را به پنج شکل بپوشید. این موضوع نشان می دهد که شما لباس های تان را به درستی خریداری نکرده اید.

 

بهترین روش برای خرید لباس این است که به اصول صحیح لباس پوشیدن توجه داشته باشید. به جای اینکه یک پیراهن با طرحی خاص که درست شبیه شلوار و کراواتتان است، خریداری کنید به سراغ پیراهن هایی بروید که رنگ های خنثی و طرح های ظریفی دارند. این لباس ها معمولاً با انواع رنگ های شلوار و کراوات نیز ست می شوند. بهتر است از خریدن لباس هایی با طرح های خاص که به سختی می توان آن ها را ست نمود اجتناب کنید. با این روش شاید شما پنج پیراهن پنج شلوار و پنج کراوات داشته باشید، اما دیگر تنها ۵ ست لباس ندارید و می توانید تمام پیراهن ها و شلوارهایتان را به راحتی با هم بپوشید.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب کراوات

 

 

عدم توجه به اصول لباس پوشیدن مردانه با خرید بیش از حد

 

بسیاری از مردان هر بار که یک لباس با قیمت مناسب می‌بینند و یا وارد فروشگاه می‌شوند که قیمت های آن حراج خورده است  یک لباس برای خود خریداری می ‌کنند. زمانی که به کمد لباس های آن ها نگاهی بیندازید، تخته های پشت کمدشان از شدت زیاد بودن لباس ها قوس برداشته و یا از جا کنده شده است. این موضوع را فراموش نکنید که هر چقدر بیشتر خرید کنید کمد لباس های شما نامرتب تر می شود و دسترسی به این لباس ها نیز برایتان سخت تر خواهد شد.

 

بنابراین شما بیشتر و بیشتر به خرید کردن ادامه می دهید در حالی که لباس پوشیدن شما تنوع زیادی ندارد. بهتر است یاد بگیرید به جای خرید لباس های بی کیفیت تعداد کمتری لباس با کیفیت بالاتر خریداری کنید. خریدن کت های چرم مصنوعی کت و شلوار های پلی استر و کفش های بی کیفیت هیچ جذابیتی به ظاهر شما نمی بخشد. پس بهتر است روی لباس های مرغوب تر سرمایه گذاری کنید.

 

 

 زیر سوال بردن اصول ست کردن لباس مردانه با هماهنگی بیش از حد لباس ها

 

 زیر سوال بردن اصول ست کردن لباس مردانه با هماهنگی بیش از حد لباس ها

 

درست است که هماهنگ بودن رنگ ها و جنس لباس هایی که می پوشیم اهمیت زیادی در زیباتر به نظر رسیدن استایل ما دارد، اما این موضوع به این معنا نیست که شما باید تمام لباس هایتان را دقیقاً به یک رنگ و یک طرح انتخاب کنید. ست کردن طرح و رنگ کراوات، جوراب، دستمال گردن و جزئیات استایل شما آن هم دقیقاً مثل هم موجب می ‌شود تا ظاهری غیرحرفه ‌ای پیدا کنید. اصول ست کردن لباس مردانه به این صورت است که لباس های شما در عین سادگی با هم هماهنگ باشند. به جای اینکه از طرح ها و رنگ های کاملاً یک شکل استفاده کنید، بهتر است به سراغ رنگ ها و طرح هایی بروید که با هم همخوانی دارند.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای ست کردن لباس مردانه اسپرت و رسمی

 

 

پوشیدن پیراهن های تیره به روش نادرست از اشتباهات رایج لباس پوشیدن مردان

 

پوشیدن پیراهن های تیره به روش نادرست از اشتباهات رایج لباس پوشیدن مردان

 

پوشیدن لباس های تیره مشکل خاصی ندارد، اما برای این کار باید مهارت خاصی در اصول لباس پوشیدن مردانه داشته باشید. قبل از هر چیز بهتر است بدانید که لباس های تیره با همه چهره ها هماهنگ نیستند. از طرف دیگر شما به راحتی نمی توانید آن ها را با سایر لباس هایتان ست کنید. در اصول لباس پوشیدن رسمی برای ست کردن پیراهن تیره باید آن را با کراواتی روشن تر بپوشید. اما به هر حال بهتر است هیچگاه پیراهن های تیره را جایگزین پیراهن های رنگ روشن نکنید. مطمئن باشید که پیراهن رنگ روشن ظاهر جذاب تری به شما می بخشد و از طرف دیگر راحت تر می توانید آن را با سایر لباس هایتان ست کنید.

 

 

انتخاب لباس بدون توجه به فصل از اشتباهات رایج لباس پوشیدن مردان

 

انتخاب لباس بدون توجه به فصل از اشتباهات رایج لباس پوشیدن مردان

 

بسیاری از مردان بدون توجه به جنس لباس آن را در هر فصلی می پوشند. در حالی که پوشیدن یک کت و شلوار نازک در فصل تابستان و ست کردن یک کت و شلوار پشمی مشکی در یک مراسم عروسی زمستان می تواند شما را به فردی جذاب تر تبدیل کنند. بهتر است برای فصل تابستان به دنبال لباس هایی با پارچه های کتانی و پنبه سبک و رنگ‌ های روشن باشید. برای ماه های سرد سال نیز از کت و شلوارهای ضخیم، پشمی و پارچه های تیره تر استفاده کنید. سعی کنید مدل کفش، کلاه و عینک آفتابی خود را با توجه به فصل و متناسب با سایر لباس های تان انتخاب کنید تا ظاهری شیک تر و جذاب تر برای خودتان رقم بزنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۵ وسیله‌ ضروری برای تیپ و استایل شیک پاییزی و زمستانه مردانه مد روز

 

 

زیر سوال بردن اصول صحیح لباس پوشیدن مردانه با استفاده بیش از حد از اکسسوری ها

 

زیر سوال بردن اصول صحیح لباس پوشیدن مردانه با استفاده بیش از حد از اکسسوری ها

 

استفاده از ساعت، چندین دستبند، سنجاق یقه، سنجاق کراوات، کمربند، انگشتر و کلاه در کنار هم شما را بیشتر شبیه به یک درخت کریسمس می کند که در هر بخش آن چیزی آویزان است. به طور کلی اصول صحیح لباس پوشیدن به این صورت است که تنها یک یا دو اکسسوری را انتخاب می کنید. شما نهایتاً می توانید از یک ساعت و انگشتر در کنار یک سنجاق یقه یا کمربند استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از اکسسوری ها ظاهر شما را نامتناسب نشان خواهد داد.

 

 

زیر پا گذاشتن اصول صحیح لباس پوشیدن مردانه با پوشیدن پیراهن آستین کوتاه و کراوات

 

زیر پا گذاشتن اصول صحیح لباس پوشیدن مردانه با پوشیدن پیراهن آستین کوتاه و کراوات

 

اگر در یک رستوران یا فست فود زنجیره ای کار می کنید، پوشیدن پیراهن آستین کوتاه با کراوات می ‌تواند برایتان مناسب باشد. اما به طور کلی این کار ظاهر غیرحرفه ای و بد تیپی به شما می دهد. اگر دوست دارید در فصل‌ های گرم سال کراوات بزنید می توانید از یک پیراهن آستین بلند نازک و خنک در کنار کراوات استفاده کنید.

 

 

استفاده بیش از اندازه از رنگ ها، از اشتباهات رایج لباس پوشیدن مردان

 

استفاده بیش از اندازه از رنگ ها، از اشتباهات رایج لباس پوشیدن مردان

 

استفاده از چند رنگ در استایل مردانه شما می تواند ظاهر بچه گانه و نامرتبی به شما ببخشد. سعی کنید برای انتخاب لباس حتماً دو و نهایتاً سه رنگ را که کاملاً طیف رنگ مشابه و هماهنگی دارند، انتخاب کنید. اگر دوست دارید از دو رنگ لباس مختلف استفاده کنید، بهتر است به سراغ رنگ‌های مکمل بروید. از استفاده بیش از ۲ رنگ برای پوشیدن لباس رنگی به شدت اجتناب کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای ست کردن رنگ لباس ها با یکدیگر

 

 

بی توجهی به اصول صحیح لباس پوشیدن با عدم توجه به تمیز بودن کفش ها

 

بی توجهی به اصول صحیح لباس پوشیدن با عدم توجه به تمیز بودن کفش ها

 

تصور کنید رنگ کت و شلوار شما کاملاً با هم هماهنگ است . از کراوات زیبا نیز برای جذابیت بیشتر روی پیراهنتان استفاده کرده اید. اما کفش های شما کاملاً خاکی شده و ظاهری کهنه دارد. زمانی که ظاهر کفش‌ها کثیف و خاکی باشد شما هر طوری هم که لباس بپوشید نامرتب به نظر می رسید. بسیاری از افراد بر این اعتقاد هستند که جنتلمن بودن یک مرد را از کفش هایش می توان تشخیص داد. پس همان قدر که به استایل خود اهمیت می دهید، تمیزی کفش هایتان را هم جدی بگیرید.

 

 

انتخاب نادرست رنگ جوراب از دیگر اشتباهات رایج لباس پوشیدن مردان

 

انتخاب نادرست رنگ جوراب از دیگر اشتباهات رایج لباس پوشیدن مردان

 

پوشیدن یک کت و شلوار سرمه ای با کفش قهوه ای و جوراب زرشکی دقیقاً همان چیزی است که ظاهر شما را به نحو خنده داری تغییر می دهد. مهم نیست چقدر در کت و شلواری که پوشیده اید جذاب به نظر برسید. زمانی که یک جوراب رنگی نامتناسب به پا کنید، تمام توجه ها به همان قسمت جذب خواهد شد. طبق اصول لباس پوشیدن رسمی برای ست کردن رنگ جوراب هایتان هیچ گاه آن را با رنگ کفش‌هایتان هماهنگ کنید. بهتر است رنگ جوراب هایتان را مطابق با رنگ شلوارتان انتخاب کنید تا در هنگام نشستن و بالا رفتن پاچه شلوارها، رنگ جوراب شما چندان خودنمایی نکند.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای مراقبت از کیف و کفش چرم

 

 

عدم توجه به رنگ کمربند در ست کردن لباس مردانه

 

عدم توجه به رنگ کمربند در ست کردن لباس مردانه

 

زمانی که قصد رفتن به یک مهمانی و یا مجلس رسمی را دارید باید از یک کمربند چرم درست هم رنگ کفش چرم تان استفاده کنید. اگر کفش های شما قهوه‌ای هستند بهتر است از کمربند قهوه ای استفاده کنید. در صورت پوشیدن کفش های مشکی رنگ مشکی را برای کمربند خود انتخاب کنید. در صورتی که قصد پوشیدن کفش های اسپرت را دارید و یا قرار نیست به مجلس یا مهمانی مهمی بروید، می توانید رنگ کمربندتان را با سایر لباس هایتان ست کنید. توجه داشته باشید که در صورت پوشیدن کفش های براق بهتر است کمربند شما نیز براق باشد. اگر کفش شما ظاهری مات دارد حتماً از کمربندی که چرم آن مات است استفاده کنید.

 

 

منابع: realmenrealstyle / kalibrado

 

کالابرگ الکترونیک