معرفی بهترین مقاصد و اقامتگاه های بوم گردی در ایران و جهان

معرفی بهترین مقاصد و اقامتگاه های بوم گردی در ایران و جهان


29 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی بهترین مقاصد و اقامتگاه های بوم گردی در ایران و جهان

بهترین مقاصد و اقامتگاه های گردشگری بوم گردی در ایران و جهان برای هر سلیقه‌ای متفاوت است اما همیشه مکان‌هایی هستند که در دسته برترین‌ها قرار می‌گیرند. امیدواریم به‌زودی با واکسیناسیون جهانی از شر ویروس کرونا خلاص شویم و دوباره سفر را از سر بگیریم. آیا شما یک ماجراجوی محیط زیست هستید؟ اگر می‌خواهید با مقصدهای رویایی برای بوم گردی در ایران و جهان آشنا شوید با ما همراه باشید. از جنگل‌‌های سرسبز و صخره‌های مرجانی رنگارنگ گرفته، تا دشت‌های شگفت انگیز و اماکن باستانی در این نوشته به شما معرفی می‌‎شوند. نکته‌ای که اشاره به آن ضروری است، جهان زیبا و بکری است که سرشار از جاذبه و مقصدهای بی‌نظیر است. اینجا قطعا به همه مکان‌های گردشگری نمی‌پردازیم اما تلاش می‌کنیم نمونه‌های جذابی را برای یک بومگردی عالی به شما معرفی نماییم. در این مقاله از مجله کوروش قرار است بهترین مقصدهای بوم گردی و گردشگری در ایران و جهان را به شما معرفی کنیم.

بهترین مقاصد و اقامتگاه بوم گردی جهان

 

آبدره یا فیورد نروژ از بهترین مقاصد اکوتوریسم جهان

 

آبدره یا فیورد نروژ از بهترین مقاصد اکوتوریسم جهان

 

اگر با تعریف بومگردی آشنایی داشته باشید باید بگوییم بهشت بومگردی دنیا درست همین جاست. موقعیت مکانی و مقررات دقیق زیست محیطی نروژ با داشتن کوه‌های برف گیر، آبشار و آب‌های زلال، به حفظ زیبایی بکر اینجا کمک کرده است. به همین دلیل تصویر اصلی این مقاله به همین طبیعت بی‌نظیر در نروژ اختصاص یافته است.

بازدیدکنندگان می‌توانند در کوه‌های ناهموار پیاده‌روی کنند، در این فضای دلپذیر دوچرخه سواری کنند و یا با قایق‌های دیدنی از میان دیدنی‌های اینجا عبور کنند. طیف گسترده‌ای از حیوانات وحشی از جمله عقاب‌ها، خوک‌های دریایی و پرندگان دریایی در اینجا زندگی می‌کنند. در کنار جاذبه‌های طبیعی منطقه، بسیاری از دهکده‌های کوچک ماهیگیری نیز حضور دارند که صدها سال در آنجا سنت‌های فرهنگی محلی خود را حفظ کرده‌اند.

نروژ به عنوان یک رهبر بین المللی در سیاست‌های زیست محیطی، این بهشت زیبا را مراقبت کرده است. تنظیم مقررات ماهیگیری، صید نهنگ، آب بندی و قوانین مربوط به استخراج نفت از خط ساحلی از جمله فعالیت‌هایی بوده که برای این اکوتوریسم زیبا انجام شده است.

 

 

پالائو، جزایر آرامی که اهمیت و جذابیت بومگردی را معنا می‌کنند

 

پالائو، جزایر آرامی که اهمیت و جذابیت بومگردی را معنا می‌کنند

 

کشور جزیره‌ای پالائو به عنوان یکی از بهترین مقصدهای غواصی در جهان شناخته می‌شود. در دریای کاملاً شفاف و در نزدیکی ساحل، یک سرزمین عجیب و رنگارنگ وجود دارد که بیش از ۵۰۰ گونه مرجان و مملو از ۱۴۰۰ نوع ماهی دارد. مسافران در خشکی ساحل بکر و دست نخورده می‌توانند گشت بزنند و یا در جنگل های انبوه پیاده روی کنند.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

موقعیت مکانی دوردست پالائو در غربی ترین گوشه میکرونزی به محافظت از منابع طبیعی و سنت های فرهنگی آن از اثرات مخرب گردشگری جمعی کمک کرده است. مردم محلی در تلاش‌اند تا بهشت خود را بکر و بی نقص نگه دارند. حدود ۴۶۰ مایل از صخره‌ها و آب‌های تالاب به مناطق بدون ماهیگیری اختصاص یافته است که به بسیاری از گونه های در معرض خطر ماهی‌ها اجازه می‌دهد تا تخم ریزی کنند و تکثیر شوند. انجمن حفاظت از پالائو، مدیریت منطقه و حفاظت از آن را بر عهده دارد. حفاظتی که برای توسعه پایدار این بهشت بومگردی در سطح جهان ضروری است.

 

 

کاستاریکا بهشت بومگردی جهان

 

کاستاریکا بهشت بومگردی جهان

 

کاستاریکا عملاً با اصطلاح “اکوتوریسم” مترادف است و دلیل خوبی هم دارد. جنگل‌های مه آلود، سواحل ماسه سیاه، جنگل‌های انبوه، باران‌های تند و  رودخانه های خروشان، اینجا را بی‌بدیل کرده است. مجموعه‌ای خیره کننده از موجودات زنده شامل: میمون‌ها، تنبل‌ها، تمساح‌ها، جگوارها، لاک پشت‌های دریایی و قورباغه‌ها در پارک‌های ملی کاستاریکا زندگی می‌کنند. کاستاریکا به دلیل فراوانی پناهگاه‌های حیات وحش و تنوع حیوانات و گیاهان بسیار مشهور است. مسافران آگاه از محیط زیست اقامتگاه‌های دوستدار محیط زیست را انتخاب می‌کنند. این انتخاب به توسعه بومگردی و رشد صنعت اکوتوریسم کمک شایانی می‌کند.

 

 

کنیا، بهشت عاشقان بومگردی جهان در دل آفریقا

 

کنیا، بهشت عاشقان بومگردی جهان در دل آفریقا

 

کنیا بیشتر به خاطر دشت‌های وسیع خود که پر از شیر و فیل است، شناخته شده است. بیشتر مسافران نمی‌دانند که در کشور کنیا کوه‌ها، دریاچه‌ها، جنگل‌های بارانی، بیابان‌ها و سواحل نیز وجود دارند. هر کدام از این‌ها دارای اکوسیستم و حیات وحش منحصر به خود است. تنوع طبیعی باورنکردنی کنیا در حدود ۵۰ پارک ملی و ذخیره‌گاه در سراسر کشور اینجا را به بهشتی برای سفر و بومگردی عالی بدل کرده است. در ساحل کشور کنیا، مسافران می‌توانند در سواحل سفید بکر قدم بزنند یا در کنار صخره‌های مرجانی رنگارنگ به غواصی بپردازند. صنعت اکوتوریسم به عنوان بازویی تنومند به توسعه و رشد اقتصادی کنیا کمک می‌کند.

 

 

بهترین مقاصد و اقامتگاه بوم گردی ایران

 

اکو کمپ عشایری دورنا یکی از بهترین مقاصد بوم گردی ایران

 

اکو کمپ عشایری دورنا یکی از بهترین مقاصد بوم گردی ایران

 

کمپ عشایری «دورنا» در مشگین شهر یکی از بهترین اقامتگاه‌ های بوم گردی ایران از نظر بسیاری از مسافران ایرانی و خارجی است. طبیعت‌گردی و رسیدن به آرامش حقیقی در این اکوکمپ معنا می‌یابد. عبور از شهرنشینی و گذراندن لحظاتی از عمر خود با چنین سبک زندگی قطعا برای هر کسی جذاب است. برای یک مسافرت تابستانی خنک و جذاب به این کمپ بومگردی با جدیت بیشتری فکر کنید. غذاهای محلی، نزدیکی به آب گرم قینرجه، اسب سواری، اسکی و پرواز با پاراگلایدر، نزدیکی به آبشار گورگور و… از جمله اتفاقات هیجان انگیز در این جا است. علاوه بر این‌ها شما با اقامت در بومگردی به توسعه و رشد صنعت اکوتوریسم کشورمان کمک می‌کنید. صنعتی که توسعه آن به محافظت از محیط زیست و فرهنگ و تاریخ منجر می‌شود.

 

 

«خانه سه نیک» محیطی بسیار آرام در لیست بهترین اقامتگاه های بومگردی ایران

 

«خانه سه نیک» محیطی بسیار آرام در لیست بهترین اقامتگاه های بومگردی ایران

 

یکی از روش‌های سفر کم هزینه و ارزان در ایران ساکن شدن در اقامتگاه‌های بومگردی است. خانه «سه نیک» یک خانه سنتی در یزد است که پیشینه آن به دوران قاجار بازمی‌گردد. خانه سه نیک هم‌اکنون به اقامتگاهی برای گردشگران و مسافران تبدیل شده است. جالب است بدانید که در زمان قاجار این خانه متعلق به یک خانواده زرتشتی بود و به همین دلیل هم نام خانه را “سه نیک” گذاشته‌اند. معماری بسیار زیبای این خانه هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. محیط داخل و بیرون این اقامتگاه، یادآور سریال‌های قدیمی است که مشتاقان خود را دارد. در درون این اقامتگاه، اتاق‌ها، دالان‌ها و تخت‌های زیبا و شاهانه‌ای وجود دارد. سفر به یزد و اقامت در این خانه باستانی تجربه‌ای خاص و دلنشین برای علاقه‌مندان به بومگردی است.

 

 

«گیله‌ بوم» اقامتگاهی بی‌نظیر برای عاشقان بومگردی ایران

 

«گیله‌ بوم» اقامتگاهی بی‌نظیر برای عاشقان بومگردی در شمال ایران

 

قطعا هر طبیعت‌دوستی عاشق شمال و اقامت در مکانی آرام و سنتی در دل محیط بکر این بهشت است. روستای قاسم آباد گیلان خانه‌ای زیبا در دل خود دارد به نام گیله‌ بوم. این خانه چوبی با سادگی و محیط دلپذیرش دل هر مسافری را می‌برد. اگر به غذای شمالی و طبیعت بی‌نظیر این خطه از ایران عزیز عشق می‌ورزید، حتما اقامتگاه بومگردی گیله بوم را در لیست خود قرار دهید. اینجا می‌توانید ساعاتی دور از هیاهوی شهرنشینی به طبیعت پناه برده و انرژی خود را بازیابید.

 

نوشتن مطلبی برای معرفی بهترین اقامتگاه های بوم گردی در ایران و جهان دشوار است. در این نوشته تلاش کردیم تا با معرفی اجمالی بهترین مقاصد بومگردی جهان فتح بابی در حوزه صنعت اکوتوریسم داشته باشیم. در ادامه به سراغ بومگردی ایران آمدیم. کشورمان با طبیعت بی‌نظیر و آثار خاص باستانی‌اش پتانسیل بالایی در صنعت اکوتوریسم دارد. لیست بومگردی های ایران آنقدر بلند بالا است که بزودی در مطلبی مفصل به آن می‌پردازیم اما در این مقاله به اختصار سه بومگردی را در میان بهترین مقصدهای بومگردی برای سفر در ایران به شما معرفی کردیم.

 

منبع مطالب ترجمه : smartertravel

کالابرگ الکترونیک