۳ استراتژی فروشگاه های زنجیره ای برای مقابله با ترافیک در فروشگاه ها

۳ استراتژی فروشگاه های زنجیره ای برای مقابله با ترافیک در فروشگاه ها


4 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
استراتژی پرموشون های فروشگاهی

بعد از شیوع ویروس کرونا، مردم بیشتر به خرید اینترنتی روی خوش نشان داده اند و احتمالا بعد از کرونا هم این وضعیت به روال سابق برنخواهد گشت. تنها راه این است که استراتژی پروموشن های فروشگاهی با نیاز مشتری کاملا همسو و در یک جهت قرار گیرند، به گونه ای که تاکنون سابقه نداشته است. پروموشن قیمت و نمایش بصری (visual display) در فروشگاه ها برای کالاهای بسته بندی شده مصرفی  CPG (Consumer Packaged Food) موثرترین روش تشویق خریدار به خرید محصولات بوده است. برای استفاده حداکثری از این روش ها بعد از دوران شیوع و همه گیری کرونا، ۳ استراتژی موثر و خلاقانه ای که در ادامه آمده است، باید به صورت اجرایی در آید و پروموشن قیمت و نمایش بصری را ارتقا دهد. این مقاله را در سرویس خرده فروشی مجله کوروش بخوانید.

 

 

۱- ترکیب پروموشن های تخفیفاتی و بصری با بازاریابی اومنی چنل

 

پروموشن های قیمتی و بصری

 

تیم بازاریابی برای پیشبرد استراتژی پروموشن های فروشگاهی باید فعالیت های درون فروشگاهی را با رسانه های بیرون از فروشگاه ها متصل و ادغام کند. برای مثال مجموعه فروشگاه های Barrows در نیویورک سیتی، یک یونیت در فروشگاه ها قرار داده است که از طریق ویدیوهای تبلیغاتی با طرح های جذاب و محتوای تشویق کننده، مشتری را به خرید ترغیب و با به کار گیری سنسورهای توکار، ترافیک حضور خریداران را کنترل می کند.

 

این یونیت با ارائه کارت باشگاه مشتریان توسط مشتری، همه پروموشن هایی که حتی ممکن است مشتری ها آن را نبینند، و کمپین های دیگر فروشگاه در سطح شهر، به وسیله یک QR Code به کارت مشتری وصل و تخفیف ها را به صورت یکجا در فاکتور مشتری حساب می کند.

 

 

استراتژی بازاریابی درون فروشگاهی

 

 

۲- به حداکثر رساندن قدرت تاثیر رسانه های بصری درون فروشگاهی برای حداقل کردن نیاز به تخفیف

 

قدرت تاثیر رسانه های بصری

 

پروموشن های قیمتی یکی از روش های موثر تبلیغاتی است ولی با توجه به حاشیه محدودی که دارد، می تواند برای فروشگاه های زنجیره ای بسیار هزینه بر باشد. روش بهینه در استراتژی پروموشن های فروشگاهی این است که تا سر حد ممکن توجه مشتری و تمایل به خرید را با استفاده از ابزار تبلیغاتی غیرتخفیفی در مشتری به وجود آورید. در نهایت نیز ارائه تخفیف ها را به عنوان آخرین راه تشویق مشتری به خرید، اعمال کنید.

 

ویدیوهای دیجیتالی نشان می دهند که بدون ارائه امتیاز ویژه می توانند از طریق تاکتیک های «Crossover» به طرز چشمگیری با مشتری تعامل ایجاد کرد و تصمیم مشتری را به آزمایش محصول و درنهایت خرید آن، تغییر داد.

 

 

روش های تسلط در بازاریابی اومنی چنل

 

 

۳- تغییر دیدگاه از هزینه های تاکتیکی به سرمایه‌ گذاری های استراتژیک

 

تغییر دیدگاه از هزینه های تاکتیکی به سرمایه‌ گذاری های استراتژیک 

 

یکی از کاستی های روش هایی که قبلا به کار گرفته می شد، این بود که محرک های داخل فروشگاه مانند پروموشن، سمپلینگ و ویدیوها نگاهی کوتاه مدت و موقتی به خرید داشتند. در نتیجه این راه ها بعضا تاثیر بلندمدت و کارآمدی کافی را در فروش ندارند. از طرفی برای فروشگاه ها هزینه بر خواهند بود. با یک حساب سرانگشتی می توان به این نتیجه رسید که ویدیوهای تبلیغاتی فروشگاه های زنجیره ای به صورت متوسط، سالانه حدود ۱ میلیارد کیلوگرم کاغذ مصرف می کنند. این در حالی است که ویدیوهای دیجیتال برای استفاده های مکرر و مدام طراحی و مهندسی شده اند.

 

برای مثال  پلتفرم Freeosk در جهت ارتقای استراتژی پروموشن های درون فروشگاهی، یک محصول خاص و منحصر به فرد است که با تعامل متقابل با مشتری به وسیله موبایل یا کارت اشتراک، سمپل یا نمونه کار رایگان به مشتری می دهد. با شیوع ویروس کرونا که سمپلینگ انسانی غیرممکن شد، این محصول با ادغام سمپلینگ و پونیت مرچندایزینگ، طرحی جذاب ارایه داد که با استقبال خوبی از سوی مشتریان مواجه شد. با این روش، فروشگاه زنجیره ای و برند تولید کننده محصول، یک سرمایه گذاری استراتژیک را در مسیر بازاریابی انجام دادند.

 

 

منبع: progressivegrocer

 

کالابرگ الکترونیک