ترفندهای یک آرایش جذاب با ماسک های کرونا

ترفندهای یک آرایش جذاب با ماسک های کرونا


25 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
آرایش چشم با ماسک

با فراگیر شدن ویروس کرونا ماسک جراحی و پارچه ای و … به یکی از لوازم ضروری روزانه ما تبدیل شد. بسیاری از افراد استفاده از لوازم آرایش در این دوران را کنار گذاشتند و عده ای دیگر نیز به آرایش با ماسک به روش حرفه ای تری روی آوردند. به هر حال استفاده از ماسک به این معنا نیست که شما راهی برای جذاب به نظر رسیدن ندارید و دیگر نمی توانید آرایش کنید. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش قصد داریم تا شما را با بهترین ترفندها و روش های صحیح و بهداشتی آرایش چشم و صورت با ماسک آشنا کنیم و راه های جذاب بودن با وجود ماسک را یاد بگیریم.

 

 

ترفندهای آرایش با ماسک

 

ترفندهای آرایش با ماسک

 

شیوع کرونا موجب شد تا همه ما برای حفظ جان خودمان ماسک هایی بزرگ روی صورت بزنیم که بیشتر از نیمی از صورتمان را می پوشاند. در این دوران بسیاری از خانم ها استفاده از لوازم آرایش را به طور کلی کنار گذاشتند و برخی دیگر نیز شروع به آرایش به روشی جدید کردند. بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که آرایش کردن موجب ایجاد حس خوب و افزایش اعتماد به نفس در خانم ها می شود. یکی از مهم ترین ترفندهایی که باید در مورد آرایش با ماسک بدانید این است که روی نقاطی تمرکز کنید که بیشتر به چشم می آیند.

 

چشم های ما مهم ترین کانال ارتباطی مان با مخاطب هستند و یاد گرفتن ترفندهای آرایش چشم با ماسک می تواند کمک کند تا چهره شما بسیار جذاب تر و شاداب تر به نظر برسد. از طرف دیگر پوست ما در زمان استفاده از ماسک بیشتر در معرض عرق کردن و چرب شدن قرار دارد. از همین رو لازم است برای آرایش با ماسک حتماً از کرم های سبک و فاقد چربی استفاده کنید. در زمان شیوع کرونا و تا لحظه ای که ماسک هایمان را بر صورت می زنیم باید سعی کنیم تا از پوست خود بیشتر در برابر حساست، آلرژی و چرب شدن محافظت کنیم.

 

 

قبل از آرایش با ماسک ابتدا از یک تونر و مرطوب کننده مناسب استفاده کنید

 

قبل از آرایش با ماسک ابتدا از یک تونر و مرطوب کننده مناسب استفاده کنید

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

برای شروع آرایش با ماسک ابتدا باید صورتتان را با یک تمیز کننده مناسب بشویید. سپس برای این که چربی پوستتان متعادل شود، بهتر است از یک تونر مناسب روی پوست استفاده کنید. سپس کمی صبر کنید. برای آبرسانی به پوست از یک مرطوب کننده ملایم استفاده نمایید. این کار از خشک شدن پوست و همچنین اصطکاک ماسک روی پوست صورت شما جلوگیری می کند.

 

 

تونر صورت چیست؛ نحوه استفاده از تونر صورت برای پاکسازی پوست

 

 

برای آرایش با ماسک جای کرم پودر را با پرایمر و کانسیلر عوض کنید

 

برای آرایش با ماسک جای کرم پودر را با پرایمر و کانسیلر عوض کنید

 

استفاده از کرم پودرهای سنگین روی پوست آن هم در دوران شیوع ویروس کرونا که همه ما از ماسک استفاده می کنیم، هیچ فایده ای جز آسیب رساندن به پوست شما ندارد. بهتر است به جای استفاده از کرم پودر در این دوران از یک پرایمر بدون رنگ استفاده کنید. پرایمر موجب آبرسانی صورت و تا حدودی پوشانندگی پوست می شود. سپس می توانید برای پوشاندن لکه های روی پوست و همچنین یک دست کردن پوست زیر چشم هایتان از یک کانسیلر هم رنگ با پوست صورت استفاده کنید. این روش پوست شما را به سادگی یک دست می کند و از چرب شدن و آسیب رساندن به پوست صورت نیز اجتناب می کند.

 

برای آرایش با استفاده از کانسیلر حتما از رنگی استفاده کنید که کاملاً با رنگ پوست شما هم خوانی دارد. برای زیر چشم بهتر است از کانسیلر ضد آب استفاده کنید. زیرا از آن جایی که ماسک دائم روی صورت شما قرار دارد، امکان عرق کردن پوست به شدت زیاد است. این موضوع می‌تواند ظاهر نامناسب زیر چشم های شما بدهد و استفاده از کانسیلرهای ضد آب می توانند برای جلوگیری از این موضوع انتخاب مناسبی باشد.

 

اگر دوست دارید تمام صورت خودتان را با یک پوشاننده مناسب کاور کنید به جای اینکه از یک کرم پودر استفاده کنید می توانید روی پرایمر و کانسیلر، یک پنکیک سبک استفاده نمایید. این کار ضمن پوشانندگی تمام صورت شما از چرب شدن و آسیب به پوست جلوگیری می کند. در صورتی که روی استفاده از کرم پودر تاکید دارید فراموش نکنید که حتماً از یک کرم پودر ملایم با پوشانندگی متوسط و پایین استفاده کنید.

حتما بخوانید  15 پاک کننده شیرآلات و سینک جادویی که معجزه می‌ کنند

 

 

معرفی انواع کانسیلر و نحوه استفاده از آن‌ها در آرایش

 

 

برای آرایش با ماسک روی زیباتر به نظر رسیدن ابروهایتان تمرکز کنید

 

برای آرایش با ماسک روی زیباتر به نظر رسیدن ابروهایتان تمرکز کنید

 

ابروهای ما نقش مهمی در جذابیت چهره مان دارند. داشتن ابروهای پر پشت و مرتب می تواند چهره شما تا حد زیادی زیباتر نشان دهد. برای این کار باید ابتدا ابروهایتان را با یک برس ابروی مناسب شانه کنید. سپس نقاط خالی بین ابرو را با سایه ابروی مناسب پر کنید. توجه داشته باشید که برای این کار حتماً از یک سایه ابرو با رنگ کاملاً مشابه ابروهای خودتان استفاده کنید. در نهایت ابروها را با کمک صابون یا ژل ابرو به سمت بالا شانه بزنید و مرحله لیفت ابرو را انجام دهید.

 

 

تفاوت ژل ابرو و صابون ابرو چیست و کدامیک بهتر است؟

 

 

زمان که از ماسک استفاده می کنید باید بیشتر برای قرینه بودن حالت ابروهایتان وقت بگذارید. زیرا تنها کمی نامرتبی و تفاوت در دو اندازه و قوس دو ابرو با وجود ماسک راحت تر به چشم می آید. این روزها برداشتن ابرو نازک کردن آن ها چندان ترند نیست پس بهتر است اجازه دهید ابروهایتان کمی حالت طبیعی و پرپشت به خود بگیرد و تنها مقداری آن ها را مرتب  و کوتاه کنید.

 

 

۹ روش خانگی برای پر پشت کردن و رشد سریع ابرو به همراه نکات مراقبت ابرو

 

 

عواقب کاشتن مژه و راهکارهای تقویت مژه طبیعی

 

آرایش چشم با ماسک ؛ عواقب کاشتن مژه و راهکارهای تقویت مژه طبیعی

 

داشتن مژه های بلند می تواند چشم های شما را زیباتر و گیراتر نشان دهد. بسیاری از افراد با شروع همه گیری کرونا اقدام به کاشت موقت و دائم مژه کرده اند و از این راه برای جذاب بودن صورت خود استفاده کردند. اما باید بدانید که این کارها برخلاف ظاهر موقتی جذابی که دارد، به مرور ممکن است به مژه های طبیعی شما آسیب وارد کند. بنابراین تقویت مژه ها و استفاده از یک ریمل مناسب می تواند برای این زیباتر به نظر رسیدن مژه های شما بهتر عمل کند.

 

برای اینکه مژه های شما بلندتر به نظر برسد حتماً قبل از استفاده از ریمل از فر مژه استفاده کنید. برای این کار فرمژه را دقیقاً در پایین ترین قسمت نزدیک به ریشه مژه ها قرار دهید. سپس به آرامی مژه هایتان را به سمت بالا فشار دهید تا فر بخورد. بعد از استفاده از فرمژه نیز می توانید از یک ریمل بلند کننده و حجم دهنده مناسب روی مژه هایتان استفاده کنید. برای ریمل زدن سعی کنید که این کار را دو بار انجام دهید تا مژه های شما بلندتر شود. می توانید برای تقویت مژه و ابرو از روغن های طبیعی و محصولات تقویت کننده معتبر ابرو و مژه استفاده کنید. فراموش نکنید تأثیری که این روزها حالت ابروها و بلندی مژه های شما بر ظاهرتان دارد، با هیچ زمان دیگری قابل قیاس نخواهد بود.

 

 

ترفندهای آرایش چشم با ماسک را یاد بگیرید

 

ترفندهای آرایش چشم با ماسک را یاد بگیرید

 

در زمان کرونا لب ها و بخش بزرگی از صورت ما زیر ماسک پنهان شده است. از همین رو از مهم ترین راه های جذاب بودن چهره این است که ترفندهای آرایش چشم با ماسک را یاد بگیرید. اگر واقعاً چیزی از آرایش چشم ها نمی دانید و با طریقه سایه زدن به صورت نیمه حرفه ای هم آشنایی ندارید، بهتر است نگاهی به چند ویدیوی آموزشی بیندازید و سعی کنید کمی برای این موضوع وقت بگذارید. به فرم چشمایتان دقت کنید و سعی کنید یک آرایش متناسب با حالت چشمانتان را یاد بگیرید. بهتر است چند مدل سایه چشم را امتحان کنید و ببینید که برای جذاب بودن صورت کدام طریقه آرایش با چشم های شما همخوانی دارد.

 

استفاده مناسب از سایه چشم و به خصوص استفاده از سایه چشم براق می تواند برای آرایش چشم با ماسک گزینه مناسبی باشد. برای سایه زدن بهتر است گوشه های بیرونی چشم هایتان را با استفاده از رنگ تیره سایه بزنید و سپس هر چه به قسمت میانی پلک به گوشه داخلی چشم نزدیک می شوید از سایه های روشن تر و براق تر استفاده کنید. در هنگام آرایش کردن چشم ها حتماً به فرم چشم هایتان دقت کنید. استفاده از ریمل نیز می تواند به جذاب شدن چشم های شما کمک زیادی کند. برای گوشه داخلی دو طرف چشم هایتان از یک سایه براق سفید استفاده کنید. این کار موجب می‌شود تا چشمان شما نافذتر به نظر برسد.

 

 

ترفندهای آرایشی برای درشت به نظر رسیدن چشم ها

حتما بخوانید  معرفی شامپوهای مناسب انواع موی خشک و چرب و آسیب دیده

 

 

برای حالت دادن به چشم هایتان از خط چشم استفاده کنید

 

ترفندهای آرایش چشم با ماسک ؛ برای حالت دادن به چشم هایتان از خط چشم استفاده کنید

 

استفاده از خط چشم موجب حالت دادن به چشم ها و همچنین پرتر نشان داده خطوط مژه ها می شود. برای این کار می توانید با کشیدن یک خط چشم نازک و دنباله دار حالت زیباتری به چشم ها بدهید. سعی کنید برای انتخاب نوع خط چشم حتماً به حالت چشم هایتان دقت کنید. اگر چشم های گرد و یا رو به پایینی دارید، بهتر است از خط چشم های به اصطلاح گربه ای با دنباله ای رو به بالا استفاده کنید. اگر چشم های ریزی دارید، بهتر است از خط چشم نازک استفاده کنید تا چشم هایتان تو رفته تر به نظر نرسد. برای جذاب بودن صورت فنون آرایش چشم را یاد بگیرید و سعی کنید کمی حرفه ای تر آرایش کنید.

 

 

آموزش آرایشگری در منزل | در آرایش روزانه این ۶ کار را انجام ندهید

 

 

برای آرایش با ماسک به جای رژ لب از بالم لب استفاده کنید

 

از آن جایی که ماسک زدن موجب می شود تا لب های ما زیر ماسک مخفی شود پس بهتر است برای مراقبت از پوست لب هایتان به جای استفاده از رژ لب از بالم لب استفاده کنید. این کار به مرطوب نگه داشتن و آبرسانی به پوست لب ها کمک زیادی می‌کند. از طرف دیگر کشیده شدن ماسک روی لب ها موجب تحریک پوست و ایجاد اصطکاک می شود و این موضوع می‌تواند به مرور به پوست لب به شما آسیب برساند. استفاده از نرم کننده های مناسب و طبیعی روی لب به جلوگیری از خشکی لب ها و سلامت پوست لب کمک زیادی می کند.

 

 

طرز تهیه بالم لب خانگی با ۵ طعم مختلف در ۵ دقیقه

 

 

برای جذاب بودن صورت با ماسک به سلامت موها بیشتر توجه کنید

 

برای جذاب بودن صورت با ماسک به سلامت موها بیشتر توجه کنید

 

هر چقدر هم روی آرایش چشم با ماسک تمرکز کنید، باز هم بخش عمده ای از صورت شما زیر ماسک پنهان شده و شما ناچار هستید برای جذاب بودن صورت خود به سراغ فاکتورهای دیگر بروید. یکی دیگر از راه های جذاب بودن با ماسک مربوط به موهای شما است. بهتر است این روزها کمی بیشتر به موهایتان رسیدگی کنید. می توانید موهایتان به شکلی زیبا به طرفین حالت دهید. سعی کنید از ریختن مو جلوی صورتتان اجتناب کنید تا چشم هایتان زیر موها پنهان نشود. به سلامت موهایتان بیشتر توجه کنید و آن ها را به بهترین شکل ممکن حالت دهید. زیبا بودن موها از بهترین راه های جذاب بودن است که باید این روزها به آن توجه ویژه داشته باشید.

 

چرا نباید زیر ماسک از کرم پودر استفاده کنیم؟

 

ترفندهای آرایش چشم با ماسک ؛ چرا نباید زیر ماسک از کرم پودر استفاده کنیم؟

 

بیشتر کارشناسان بر این اعتقاد هستند که استفاده از ماسک روی آرایش صورت به شدت به پوست آسیب وارد می‌کند. از آنجایی که پوست ما زیر ماسک در معرض هوای بسیار محدودی قرار دارد، استفاده از کرم پودر زیر ماسک می تواند موجب بسته شدن منافذ پوست و همچنین ایجاد عرق و جوش صورت شود. از طرف دیگر آرایش زیر ماسک موجب کثیف شدن ماسک‌های جراحی و پارچه می شود. این موضوع می تواند روی کیفیت ماسک و تصفیه هوایی که تنفس می کنیم تأثیر می گذارد. شاید در شرایط عادی شما می‌توانید از یک ماسک برای چند بار هم استفاده کنید اما زمانی که روی پوستتان از کرم پودر استفاده می کنید باید در اولین فرصت ماسک را دور بیندازید. زیرا دیگر کثیف شده و مجدداً قابل استفاده نخواهد بود.

 

 

چطور با وجود ماسک از پوست خودمان محافظت کنیم؟

 

ترفندهای آرایش چشم با ماسک ؛ چطور با وجود ماسک از پوست خودمان محافظت کنیم؟

 

استفاده مداوم از ماسک در کنار استرس هایی که هر روزه به دلیل شیوع ویروس کرونا به ما وارد می شود، پوست ما را تحت تأثیر قرار می دهد. قرمزی پوست صورت در کنار ایجاد جوش و اگزما تنها بخشی از مشکلات پوستی هستند که بسیاری از ما با شیوع بیماری کووید-۱۹ با آن دسته پنجه نرم می کنیم.  برای محافظت از پوست در این روزها باید سعی کنید بیشتر از همیشه به پوست صورتتان توجه کنید. برای این کار بهتر است نکاتی که در ادامه به آن اشاره شده را جدی بگیرید.

 

*برای مراقبت از پوست در شرایطی که از ماسک استفاده می کنیم، باید روزانه دو بار پوست خود را با استفاده از یک شوینده ملایم بشویید.

*سعی کنید از مواد آرایشی سنگین روی پوست استفاده کنید.

*استفاده از کرم ها و سرم های آبرسان و مرطوب کننده را فراموش نکنید.

*برای طراوت و شادابی پوستتان گاهی از ماسک های ویتامینه و طبیعی استفاده کنید.

*روتین مراقبت روز و شب از پوست را حتما اجرا کنید.

 

 

راهنمای ۷ مرحله ای روتین مراقبت پوست روز و شب

 

 

منابع: realsimple، wsj، vox

 

کالابرگ الکترونیک