۲ طرز تهیه فرنی در مایکروفر با آرد برنج یا شیر خشک در ۱۰ دقیقه

۲ طرز تهیه فرنی در مایکروفر با آرد برنج یا شیر خشک در ۱۰ دقیقه


12 بهمن 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه فرنی در مایکروفر با آرد برنج یا شیر خشک در ۱۰ دقیقه

درست کردن فرنی با مایکروفر، یکی از ساده‌ترین روش‌های درست کردن فرنی است. دسر فرنی در مایکروویو را می‌توانید با مواد مختلفی تهیه کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ۲ روش طرز تهیه فرنی در مایکروفر برای کودکان و بزرگسالان و نکات پخت و خوشمزه شدن آن را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه فرنی ساده در مایکروفر

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد برنج ۱۰۰ گرم
شیر ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
گلاب ۱ قاشق غذاخوری
شکر ۲ و نیم قاشق غذاخوری
دارچین، خلال پسته و بادام برای تزیین

 

میزان کالری فرنی با آرد برنج: حدود ۲۳ کیلوکالری (در یک قاشق غذاخوری)

مدت زمان آماده سازی مواد: ۵ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت فرنی با آرد برنج در مایکروفر: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه فرنی با آرد برنج در مایکروفر

مراحل طرز تهیه فرنی در مایکروفر

در این روش، از آرد برنج و شیر برای درست کردن فرنی استفاده می‌شود. این فرنی را به راحتی در مایکروفر می‌توانید تهیه کنید. این میزان مواد، به اندازه یک کاسه، به شما فرنی می‌دهد. کافی است مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: مواد فرنی ساده با آرد برنج را آماده کنید

در ابتدا، برای اطمینان آرد برنج را الک کنید. اگر می‌خواهید آرد برنج، طعم خامی ندهد و فرنی آرد برنج شما، خوشمزه‌تر شود، آرد را در یک تابه کوچک بریزید و روی حرارت، تفت دهید. به مدت ۲ تا ۳ دقیقه کافی است. لازم نیست حتما رنگ آن قهوه‌ای شود. سپس از روی حرارت بردارید. شیر هم باید حتما پاستوریزه و هموژنیزه باشد. اگر از شیر محلی استفاده می‌کنید، ابتدا آن را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید و اجازه دهید سرد شود.

در صورت تمایل می‌توانید آرد برنج و شیر را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

مرحله دوم: مواد فرنی را با هم مخلوط کنید

بعد از آماده‌ کردن مواد فرنی، شیر سرد، آرد برنج و شکر را در یک ظرف مناسب مایکروفر قرار دهید و مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. نباید آرد برنج حالت گلوله گلوله داخل شیر بگیرد. سپس ظرف را در مایکروفر قرار دهید و قدرت دستگاه را روی بالاترین حالت تنظیم کنید. به مدت ۲ دقیقه ظرف را در مایکروفر بگذارید و بعد از ۱ دقیقه آن را بیرون بیاورید و مواد را هم بزنید و دوباره در دستگاه بگذارید.

حتما بخوانید  غذاهای محلی گیلانی | طرز تهیه ۴۹ غذای گیلانی + فیلم

برای خرید شکر می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم: گلاب را به فرنی اضافه کنید

بعد از گذشت ۲ دقیقه، ظرف حاوی فرنی را از مایکروفر بیرون بیاورید و گلاب را به آن اضافه کنید. قدرت دستگاه را روی ۷۰ درصد تنظیم کنید و زمان را روی ۶ دقیقه بگذارید. مایکروفر را روشن کنید و اجازه دهید مواد فرنی، سفت شوند و به غلظت مناسب فرنی برسند. هر یک دقیقه یک بار، ظرف را بیرون بیاورید و مواد را هم بزنید.

برای خرید گلاب می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله چهارم: فرنی را سرو کنید

در یک دقیقه پایانی، میزان شیرینی و گلاب فرنی را بچشید. اگر فرنی‌تان زودتر سفت شده، زمان پخت را کمتر کنید و اگر هنوز روان است، یک دقیقه دیگر، فرنی را در مایکروفر بگذارید تا به غلظت دلخواهتان برسد. سپس فرنی را از دستگاه بیرون بیاورید و صبر کنید کمی از دما بیفتد. فرنی که سرد شد روی آن را با پودر دارچین یا مغزهای مختلف، تزیین و سرو کنید. اگر می‌خواهید فرنی را به صورت سرد سرو کنید، بعد از خنک شدن کامل فرنی ظرف را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و بعد آن را میل کنید.

پودر دارچین و انواع مغز آجیل را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه فرنی در مایکروفر با شیر خشک

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد برنج ۱ قاشق غذاخوری
شیر خشک ۱ قاشق غذاخوری
آب نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
عسل ۱ قاشق چای‌خوری

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۵ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت فرنی با شیر خشک در مایکروفر: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه فرنی در مایکروفر با شیر خشک برای کودکان

مراحل طرز تهیه فرنی در مایکروفر با شیر خشک برای کودکان

اگر نوزاد یا کودک خردسال دارید، می‌توانید فرنی را با شیر خشک، به جای شیر گاو درست کنید. البته از آب به جای شیر هم می‌توان استفاده کرد ولی ممکن است بچه‌ها، طعم آن را دوست نداشته باشند. برای تهیه فرنی با شیر خشک در مایکروفر، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: آرد برنج را کمی تفت دهید

اگر می‌خواهید فرنی را برای نوزاد یا کودکتان درست کنید، بهتر است حتما آرد برنج را تفت دهید. در یک تابه کوچک، آرد را تفت دهید تا خامی آن گرفته شود. سپس آرد برنج و آب (یا شیر) را در یک کاسه بریزید و هم بزنید تا کاملا با هم حل شوند. مخلوط آرد برنج و آب را در مایکروفر قرار دهید. به مدت ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید و در این فاصله، ۱ بار کاسه را بیرون بیاورید و مواد فرنی را هم بزنید.

حتما بخوانید  ۲ روش طرز تهیه ساندویچ رپ مرغ یونانی (چیکن رپ) با سس رپ مخصوص

مرحله دوم: شیر خشک و عسل را اضافه کنید

سپس نوبت اضافه کردن شیر خشک می‌رسد. شیر خشک را اضافه و مواد را با هم ترکیب کنید. دوباره کاسه را در مایکروفر بگذارید و با قدرت ۷۰ درصد دستگاه، زمان را روی ۶ دقیقه تنظیم کنید. هر ۱ دقیقه یک بار، کاسه را بیرون بیاورید و مواد را هم بزنید. در ۲ دقیقه پایانی، عسل را اضافه کنید. وقتی فرنی شما به غلظت دلخواه رسید، ظرف را از مایکروفر بیرون بیاورید و فرنی را سرو کنید.

عسل باکیفیت را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی می‌توانید تهیه کنید.

نکات طرز تهیه فرنی در مایکروفر

نکات طرز تهیه فرنی در مایکروفر

  • فرنی را می‌توانید به صورت قالبی هم درست کنید. در این صورت بعد از درست کردن فرنی در مایکروفر، قالب مورد‌نظر را با کمی روغن چرب کنید و مایه فرنی را در آن بریزید. صبر کنید فرنی خنک شود و سپس قالب را در یخچال بگذارید تا کاملا خودش را بگیرد. بعد از سفت شدن فرنی، قالب را در ظرف سرو برگردانید و روی آن را با مواد دلخواه، تزیین و سرو کنید.
  • غلظت فرنی در هنگام پخت، نباید خیلی زیاد باشد چون فرنی بعد از سرد شدن هم سفت می‌شود. بنابراین فرنی را کمی روان‌تر از مایکروفر بیرون بیاورید.
  • هر چه میزان مواد مورد استفاده برای تهیه فرنی بیشتر باشد، زمان پخت فرنی در مایکروفر هم بیشتر خواهد بود.
  • برای تهیه فرنی در مایکروفر، به جای آرد برنج، می‌توانید از آرد گندم هم استفاده کنید.
  • فرنی را در مایکروفر به صورت فرنی شکلاتی و فرنی زعفرانی هم می‌توانید درست کنید. کافی است در این روش، از پودر کاکائو یا زعفران دم کرده در مایه فرنی استفاده کنید.

فوت و فن های خوشمزه شدن فرنی در مایکروفر

چه کار کنیم که فرنی در مایکروفر غلیظ و مجلسی شود؟

برای غلیظ شدن فرنی می‌توانید ۱ ورق ژلاتین را به مواد فرنی اضافه کنید. در این صورت، ورق ژلاتین را در آب سرد قرار دهید تا حالت ژله‌ای بگیرد. سپس وقتی فرنی را پختید و از مایکروفر بیرون آوردید، ۱ یا ۲ دقیقه بعد که فرنی هنوز گرم است ولی داغ نیست، ورق ژلاتین نرم شده را اضافه کنید و هم بزنید تا ژلاتین با گرمای فرنی، ذوب شود. فرنی را کاملا هم بزنید، بعد آن را در قالب یا ظرف سرو بریزید.

اگر فرنی سفت شد، چه کار کنیم؟

اگر فرنی را زیاد بپزید و آبِ شیر بخار شود، فرنی‌تان سفت می‌شود. همچنین فرنی بعد از سرد شدن، سفت‌تر می‌شود. در این مواقع، کمی شیر، آب یا گلاب، به مواد فرنی اضافه کنید و دوباره فرنی را روی حرارت بگذارید تا گرم شود. فرنی که به غلظت دلخواتان رسید،‌ حرارت را قطع کنید.

 

کالابرگ الکترونیک