جدیدترین مدل و ترندهای شال و روسری سال ۲۰۲۲/۱۴۰۱

جدیدترین مدل و ترندهای شال و روسری سال ۲۰۲۲/۱۴۰۱


17 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
مدل شال روسری جدید

شاید روسری و شال برای خیلی از ما تنها جنبه حجاب داشته باشد، اما باید بدانید که در دنیای مد از روسری و شال برای رنگ بخشیدن به استایل و زیباتر نشان دادن لباس نیز استفاده می شود. بسیاری از برندهای مشهور دنیا از ژیوانشی (جیوانچی) گرفته تا فندی هر سال مدل های جدید روسری خود را طراحی و با قیمت های گزاف به بازار می فرستند. بد نیست بدانید رنگ و مدل روسری جدید ۱۴۰۱ تفاوت های زیادی با روسری های چند سال گذشته دارد. استفاده از مدل شال و روسری جدید می‌تواند استایل شما را به روز تر و مدرن تر نشان دهد. در این مقاله از مجله کوروش قصد داریم تا شما را با انواع مدل شال و روسری جدید دخترانه و زنانه ترند سال ۲۰۲۲ یا ۱۴۰۱ آشنا کنیم. با ما در سرویس سبک زندگی همراه باشید.

 

 

اهمیت استفاده از روسری در استایل را می دانید؟

 

اهمیت استفاده از روسری در استایل را می دانید؟

 

استفاده از روسری از هزاران سال پیش و از زمان روم باستان آغاز شد. به مرور زمان، استفاده از  شال و روسری در فصل های مختلف و به روش های متفاوتی مورد استفاده قرار گرفت و به ابزاری برای حجاب، گرم کردن سر و همچنین زیبایی بخشیدن به تیپ و استایل تبدیل شد. بسیاری از افراد دنیا از روسری تنها برای پوشاندن موهای خود و حجاب گرفتن استفاده می کنند.

 

اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید روسری یکی از ترندهای جذاب سال ۲۰۲۲ محسوب می شود و به شیوه های متفاوتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اگر نگاهی به فشن شوها و جدیدترین ترندهای لباس و اکسسوری در سال ۲۰۲۲ بیندازید، متوجه می شوید که در اکثر مدل ها از روسری برای پوشش سر استفاده شده است.

 

جالب است بدانید که امسال به روسری بدون اینکه به عنوان ابزاری برای حجاب ‌نگاه‌ شود، برای پوشش سر استفاده می شود. حالا روسری یک اکسسوری جذاب برای زیباتر نشان دادن استایل و به روز کردن نحوه لباس پوشیدن شما در سال ۲۰۲۲ محسوب می شود.

 

شما می توانید تنها با اضافه کردن یک روسری رنگی به استایل تیره رنگ یا بی روح خودتان، رنگی و طرحی شگفت انگیز به تیپ تان اضافه کنید و آن را از حالت یکنواختی خارج نمایید. اگر دوست دارید علاوه بر استفاده از روسری به عنوان حجاب با دیگر مزیت های این اکسسوری پر فایده در سال ۱۴۰۱ آشنا شوید و بدانید مدل روسری جدید ۱۴۰۱ چه ویژگی هایی دارد در ادامه با ما همراه باشید.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

 

 

استفاده از روسری به عنوان دستمال گردن، ترند ۲۰۲۲

 

استفاده از روسری به عنوان دستمال گردن، ترند 2022

 

یکی از جذاب ‌ترین ترندهای سال ۲۰۲۲ مربوط به استفاده از روسری به عنوان دستمال گردن است. شما می توانید از روسری به عنوان دستمال گردن و همراه با یک کت و شلوار یا کت و دامن زیبا استفاده کنید.

 

برای این کار توجه داشته باشید که حتماً رنگ روسری مورد نظر شما با رنگ لباسی که انتخاب می کنید، همخوانی داشته باشد. این کار موجب می ‌شود تا در مهمانی ها هم به روزتر و هم زیباتر به نظر برسید و هم از گردنتان در برابر سرما محافظت کنید.

 

برای بستن روسری به دور گردنتان تنها کافی است آن را یک یا دو دور، دور گردن بپیچانید و سپس در یک طرف یا قسمت جلوی گردن تان گره بزنید.

 

 

روسری های پلیسه؛ مدل روسری عید ۱۴۰۱

 

روسری های پلیسه؛ مدل روسری عید 1401

 

اگر توجه کرده باشید در مدل روسری سال ۱۴۰۰ نیز مدل های شال و روسری پلیسه به وفور مورد استفاده قرار می گرفت، اما امسال نیز در میان انواع مدل های روسری نخی جدید می توانید مدل های جذاب پلیسه را مشاهده کنید.

 

روسری و شال های پلیسه با طیف رنگی مختلف و رنگ های متفاوت که موجب شیک تر به نظر رسیدن استایل می شوند و با هر نوع لباسی نیز سازگاری دارند. شما می توانید در فصول گرم سال از شال های پلیسه نازک و برای عید که هوا کمی خنک است از شال پلیسه ضخیم تر استفاده کنید.

حتما بخوانید  6 مرحله ساده و قدم به قدم آموزش آرایش ملایم صورت

 

بسیاری از مدل های شال پلیسه ۲۰۲۲ از جنس پشم هستند و برای استایل خیابانی و ست کردن با مانتو شلوار اسپرت و یا حتی سویشرت و پالتو نیز بسیار مناسب به نظر می‌رسند.

 

 

روسری های ریشه دار، مدل روسری نخی جدید

 

روسری های ریشه دار که احتمالاً استفاده از آن را چند سال پیش نیز تجربه کرده اید، امسال یکی از جدیدترین طرح های روسری نخی جدید محسوب می‌شوند. امسال می‌توانید با استفاده از روسری های قدیمی تان یا روسری های چند سال پیش کمد مادرتان یک استایل به روز و جدید برای خودتان رقم بزنید.

 

 

جنس سیلک در لیست مدل شال و روسری جدید ۱۴۰۱

 

جنس سیلک در لیست مدل شال و روسری جدید 1401

 

امسال با شروع بهار ۱۴۰۱ روسری های سیلک یا ابریشمی، بیشتر از همیشه روی بورس هستند. روسری های نازک و تقریباً براق که برای فصول گرم سال بسیار مناسب هستند و شما توانید از این روسری ها هم با یک مانتو تابستانی یا نازک استفاده کنید. یا اینکه با یاد گرفتن مدل بستن روسری جدید آن را برای مهمانی ها به عنوان دستمال گردن نیز مورد استفاده قرار دهید.

 

 

 

 

مدل روسری دخترانه از جنس ساتن، ترند بهار ۱۴۰۱

 

مدل روسری دخترانه از جنس ساتن، ترند بهار 1401

 

روسری های ساتن در سایزهای مختلف، یکی دیگر از ترندهای روسری در فصل بهار و تابستان ۲۰۲۲ هستند. استفاده از این روسری ها موجب جلوه بخشیدن به استایل شما می شود و از طرف دیگر جذابیتی شیک و به روز به تیپ شما اضافه می‌کند. شما می‌توانید تنها با یاد گرفتن مدل بستن روسری جدید استایل خودتان را با این روسری های ساده و فوق العاده زیبا و به روز کنید.

 

 

شال های باریک، مدل شال جدید ۱۴۰۱

 

شال های باریک، مدل شال جدید 1401

 

مدتی بود که استفاده از شال هایی با عرض پهن بسیار رایج شده بود و معمولاً برای استفاده از این شال ها مجبور بودید آن را به صورت دو لایه روی سر قرار دهید. اما این مدل شال جدید ۱۴۰۱ عرض بسیار کمی دارد و شما می توانید بدون تا زدن آن را روی سرتان قرار دهید.

 

برخی از انواع این شال ها تقریباً حدود یک چارک هستند و برای استفاده با کت و شلوار یا مانتوهای مجلسی بسیار مناسب هستند. این مدل شال سال ۱۴۰۱ برای تیپ های بهاره و تابستان و همچنین برای تکمیل ست های کت و شلوار تابستانی بسیار مناسب است.

 

از طرف دیگر شما می توانید از این شال های باریک به عنوان دستمال گردن نیز استفاده کنید. برای اجرای مدل بستن روسری جدید به این سبک لازم نیست که روسریتان را چند مرتبه دور گردنتان بپیچید. بلکه می توانید با استفاده از یک گره آن را روی گردن قرار دهید. در اکثر مواقع جنس این روسری ها سیلک یا ابریشم است و بسیار نازک و خنک هستند. جنس ساتن نیز برای این سبک روسری های بسیار مناسب است و موجب جذابیت بیشتر آن می شود.

 

 

روسری های کوچکی که به پشت گره می خورند، ترند مدل بستن روسری جدید

 

روسری های کوچکی که به پشت گره می خورند، ترند مدل بستن روسری جدید

 

یکی از جذاب ترین مدل هایی که امسال به وفور توسط مدل ها و افراد مشهور مورد استفاده قرار می‌ گیرد، به کار بردن روسری های سایز کوچک و بستن آن پشت سر است. درست همانند روشی که شاید مادربزرگ یا مادر مادربزرگتان در خانه یا در زمان کار کردن روسری اش را می بندند. برای استفاده از این مدل روسری دخترانه شما می توانید از روسری‌های فوق العاده کوچک و یا روسری سایز نرمال تا متوسط استفاده نمایید.

 

این مدل بستن روسری جدید را می‌توانید برای اواخر بهار و تابستان استفاده کنید. از طرفی مدل بستن روسری جدید به پشت سر به یکی از ترندهای تزئین موها در سال ۲۰۲۲ تبدیل شده و برای مهمانی های خودمانی نیز ایده مناسبی محسوب می شود.

 

 

 

 

مدل روسری نخی بزرگ، در لیست مدل روسری نخی جدید

 

مدل روسری نخی بزرگ یکی دیگر از ترندهای سال ۱۴۰۱ است که به خوبی روی سر قرار می گیرد و برای ست کردن با لباس ها و انواع مانتوهای تابستانی بسیار مناسب است. برای ست کردن این مدل روسری نخی جدید می توانید یک مانتوی رنگ روشن یا پاستیلی را با یک روسری تک رنگ یا پلنگی نخی ست کنید. یا رنگ روسری و کیفتان را با هم ست کنید و یک استایل جذاب برای خودتان رقم بزنید.

 

 

مدل ترند شال و روسری ۲۰۲۲ با طرح گل های درشت

 

بسیاری از برندهای مشهور دنیا امسال اقدام به تولید روسری هایی کرده اند که طرح هایی از گل های درشت و آبرنگی روی آن ها نقش بسته است. برای این موضوع شما می توانید هم از روسری هایی با چاپ گل استفاده کنید و یا خودتان یک روسری ساده تهیه کنید و با رنگ مخصوص، طرح هایی از انواع گل های درشت را روی آن نقاشی کنید.

حتما بخوانید  اوت کوتور چیست و چه برندهایی لباس های اوت کوتور تولید می کنند

 

گل های آبرنگی، چاپی و طرح برجسته انواع گل روی روسری امسال یکی از ترندهای سال است و می تواند ایده خوبی برای یک استایل بهاری باشد. از طرف دیگر طرح هایی الهام گرفته از طبیعت با نقوش گل و گیاه که شما را یاد جنگل و فضای سبز می اندازد نیز یکی دیگر از ترندهای مدل روسری امسال است.

 

 

مدل شال و روسری ۲۰۲۲ با طرح پوست حیوانات

 

مدل شال و روسری 2022 با طرح پوست حیوانات

 

چندین سال است که استفاده از طرح پوست حیواناتی همانند ببر، پلنگ، گورخر روی لباس ها و کیف های ما به شدت مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از کارشناسان دنیای مد بر این اعتقاد هستند که هیچ طرحی در دنیا به اندازه طرح هایی که با الهام گرفتن از طبیعت ایجاد می شود، جذاب نخواهد بود.

 

امسال نیز در لیست جدیدترین ترند و مدل شال و روسری ۲۰۲۲ می توانید طرح هایی از این قبیل را مشاهده کنید. طرح های پلنگی و یا هر طرح دیگری از پوست حیوانات نیز از ترند های شال و روسری جدید در سال ۲۰۲۲ است. برای انتخاب چنین طرح هایی شما می توانید از یک شال و روسری ساده با حاشیه پلنگی استفاده کنید و یک روسری و شال کاملاً پلنگی را با یک لباس ساده ست کنید.

 

 

مدل شال و روسری رنگین کمانی، ترند سال ۱۴۰۱

 

مدل شال و روسری رنگین کمانی، ترند سال 1400

 

مدل شال های رنگین کمانی که در آن می توانید طیف های مختلف رنگ ها را در کنار یکدیگر ببینید، یکی دیگر از ترندهای مدل شال و روسری ۲۰۲۲ یا ۱۴۰۱ است. این مدل شال و روسری ظاهری بسیار شیک و مدرن دارد. از آنجایی که در شال های رنگین کمانی طیف های مختلف یک رنگ و یا رنگ های متفاوتی به کار رفته است، شما می توانید این سبک شال ها را به راحتی با هر لباسی که دوست دارید ست کنید. برای مدل بستن این شال هم می توانید شبیه تصویر عمل کنید.

 

 

کدام رنگ ها و طرح های شال و روسری بیشتر در سال ۲۰۲۲ ترند هستند؟

 

کدام رنگ ها و طرح های شال و روسری بیشتر در سال 2022 ترند هستند؟

 

برای انتخاب مدل شال و روسری جدید در سال ۱۴۰۱ باید بدانید که برخی رنگ ها و طرح ها بیشتر ترند هستند. در ادامه می توانید با رایج ترین رنگ ها و طرح و مدل شال و روسری در سال ۲۰۲۲ بیشتر آشنا شوید.

 

*همان طور که پیش تر نیز گفته شد امسال روسری هایی با عکس و طرح گل بیشتر از همیشه روی بورس هستند. برخی از این روسری ها دارای طرح گل به صورت برجسته هستند و برخی دیگر نمادهایی از طبیعت، گل ها و شاخ و برگ درختان را به تصویر کشیده اند. به طور معمول استفاده از این سبک روسری ها بیشتر برای تابستان و بهار مناسب است و می تواند انرژی و رنگ بیشتری به استایل شما ببخشد.

 

*استفاده از شال و روسری به عنوان دستمال گردن یکی دیگر از ترندهای سال ۲۰۲۲ است که جلوه فوق‌العاده زیبایی به استایل شما می بخشد. اگر تا به حال در مورد استفاده از دستمال گردن تردید داشتید، امسال زمان آن رسیده که از این روش برای رنگ بخشیدن به تیپ و استایل شیک خود استفاده کنید.

 

*شال و روسری با طرح های نقاشی شده که برخی از آن ها به جای اینکه چاپ شده باشند به صورت دستی کار شده اند. طرح هایی شبیه به نقاشی و یا نقاشی های واقعی که دقیقاً روی پارچه انجام شده اند، امسال به شدت ترند هستند. استفاده از این نوع شال و مدل روسری نخی جدید با طرح های نقاشی شده برای بهار و تابستان ایده بسیار خوبی است. در صورت تمایل حتی شما خودتان نیز می توانید مقداری رنگ پارچه تهیه کنید و با کمی خلاقیت، خودتان طرح مورد نظرتان را روی یک شال ساده نقاشی کنید.

 

*از آن جایی که رنگ های پاستیلی و همچنین طیف های مختلف رنگ زرد در لیست پرطرفدارترین رنگ سال ۲۰۲۲ قرار دارند، شما می توانید برای انتخاب رنگ شال و روسری جدید خود در سال ۱۴۰۱ از این رنگ ها استفاده کنید. برای این کار می توانید شال زرد خودتان را با کیف یا کفش زرد ست کنید و یا در کنار یک کت یا مانتوی پاستیلی رنگ، یک شال به همان رنگ و با تناژ مختلف استفاده نمایید.

 

 

 

 

*استفاده از شال و روسری جدید با طرح هایی از پوست حیوانات، استایلی شیک و مدرن به شما می بخشد. امسال بیشتر از همیشه می توانید از شال و روسری با طرح ببری و پلنگی استفاده کنید و استایلی به روز و مدرن برای خودتان طراحی کنید.

 

 

منابع: glorytrends، dress-trends

 

 

کالابرگ الکترونیک