آموزش ساخت ۸ مدل گلدان با بطری نوشابه و آب معدنی + تصاویر

آموزش ساخت ۸ مدل گلدان با بطری نوشابه و آب معدنی + تصاویر


9 اردیبهشت 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
آموزش گام به گام 8 مدل گلدان با بطری نوشابه و آب معدنی + تصاویر

ساخت گلدان با بطری نوشابه یک روش خلاقانه برای استفاده بهینه از بطری‌های پلاستیکی و آسیب کمتر به محیط زیست است. شما می‌توانید با  آموزش گلدان با بطری نوشابه از بطری‌های دورریختنی پلاستیکی، گلدان‌هایی جذاب خلق کنید و گل‌هایی زیبا در آن بکارید. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با یادگیری ایده‌هایی شگفت انگیز برای ساخت گلدان‌های تزیینی با استفاده از بطری نوشابه آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد ساخت گلدان شیک و زیبا با بطری نوشابه پاسخ خواهیم داد.

 

 

آموزش گلدان با بطری نوشابه

 

آموزش گلدان با بطری نوشابه

 

یکی از بهترین ایده‌ها برای استفاده مجدد از بطری‌های پلاستیکی نوشابه ساخت گلدان است. ایده‌های درست کردن گلدان با بطری نوشابه آنقدر متنوع است که اگر نگاهی به آن‌ها بیندازید، قطعا هیجان زده خواهید شد.

شما می‌توانید با صرف کمی وقت و بکار گیری ایده‌های خلاقانه گلدان‌های بی‌نظیری با بطری پلاستیکی درست کنید. در ادامه می توانید با چند ایده ساخت گلدان با بطری نوشابه آشنا شوید.

 

۱- آموزش گلدان با بطری نوشابه به شکل فانوس

 

آموزش گلدان با بطری نوشابه به شکل فانوس

 

برای درست کردن این گلدان شکیل و زیبا شما به یک بطری پلاستیکی و یک اسپری رنگ نیاز دارید. برای شروع بطری را از وسط نصف کنید. سپس به اندازه یک نوار باریک از بطری ببرید و آن را روی لبه قسمت پایین بطری منگنه کنید.

حالا باید قسمت بالای بطری را به صورت نوارهای عمودی برش دهید. سپس درب بطری را بردارید و دهانه بطری را به صورت وارونه داخل قسمت پایین بطری قرار دهید و نوارها را یکی یکی روی قسمت منگنه شده بطری بچسبانید. بعد از اتمام کار با استفاده از اسپری گلدان را رنگ کنید. در این مرحله مقداری خاک در گلدان بریزید و گل مورد نظرتان را در آن بکارید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

۲- آموزش گلدان گل پلاستیکی به شکل حیوانات

 

آموزش گلدان گل پلاستیکی به شکل حیوانات آموزش گلدان گل پلاستیکی به شکل حیوانات آموزش گلدان گل پلاستیکی به شکل حیوانات

 

برای درست کردن گلدان با بطری نوشابه به شکل حیوانات مختلف ابتدا باید طرح مورد نظرتان را با ماژیک روی بدنه بطری بکشید. سپس بطری را برش دهید. با اسپری رنگ گلدان را رنگ کنید و آن را به سلیقه خودتان تزیین کنید.

در نهایت کف گلدان را سوراخ کنید و گل مورد نظرتان را در آن بکارید. می‌توانید این گلدان‌ها را به شکل حیوانات مختلفی مثل خرگوش، گربه، خرس، دایناسور و هر حیوان دیگری درست کنید.

 

۳- ساخت گلدان با بطری نوشابه و سی دی

 

حتما بخوانید  طرز تهیه شربت جلاب با دستور اصلی طب سنتی | خواص شربت جلاب

ساخت گلدان با بطری نوشابه و سی دی

 

در این بخش از آموزش گلدان با بطری نوشابه می‌توانید یک گلدان خلاقانه با استفاده از بطری نوشابه و سی دی درست کنید. برای این کار باید بطری نوشابه را از وسط به صورت چین‌دار یا ساده برش دهید. سپس باید درب بطری نوشابه را ببندید و با استفاده از چسب حرارتی آن را روی سی دی بچسبانید.

اجازه دهید چسب خشک شود، سپس گلدان را با اسپری رنگ کنید. در نهایت داخل گلدان خاک بریزید و گل مورد نظرتان را در آن بکارید و لذت ببرید.

 

۴- ساخت گلدان با بطری و کاموا

 

ساخت گلدان با بطری و کاموا

 

برای ساخت گلدان با بطری و کاموا ابتدا باید یک بطری نوشابه را از وسط برش دهید. سپس برای تزیین روی آن می‌توانید دور تا دور بطری را با کاموا بپوشانید. برای این کار باید روی بطری چسب بزنید و سپس کاموا را دور تا دور بطری بچرخانید. در نهایت می‌توانید روی گلدان را با چشم‌های عروسکی و یا نگین و گل تزیین کنید و گل مورد نظرتان را در آن بکارید.

 

۵- ساخت گلدان فتیله‌دار با بطری نوشابه

 

ساخت گلدان فتیله‌دار با بطری نوشابه

 

یک روش خلاقانه برای ساخت گلدان با بطری پلاستیکی نوشابه این است که بطری نوشابه را از وسط نصف کنید. سپس درب بطری را سوراخ کنید و یک فتیله از آن رد کنید. حالا آن را به صورت وارونه و طوری که درب در قسمت زیر قرار بگیرد، داخل بخش پایینی بطری قرار دهید.

سپس در زیر گلدانی مقداری آب بریزید و داخل گلدان را با خاک پر کنید و گیاه مورد نظر را در آن بکارید. در این روش گیاه شما با استفاده از فتیله‌ای که در آب قرار دارد آبیاری می‌شود و هر زمان که آب داخل گلدان تخلیه شد، می‌توانید آن را دوباره با آب پر کنید.

 

۶- ساخت گلدان‌های آویز با بطری نوشابه

 

ساخت گلدان‌های آویز دیواری با بطری نوشابه

ساخت گلدان‌های آویز با بطری نوشابه

 

یک ایده راحت و کاربردی دیگر در لیست آموزش ساخت گلدان آویز با بطری نوشابه‌های دورریختنی درست کردن «گلدان‌های دیواری» است. برای ساخت این گلدان‌ها تنها بخشی از بدنه بطری را با کاتر برش دهید. دو طرف بطری سوراخ ایجاد کنید و طناب از آن رد کنید و گره بزنید.

داخل بطری خاک بریزید و گیاه خود را در آن بکارید. در نهایت می‌توانید این بطری را به صورت افقی روی دیوار آویزان کنید. برای جلوه بخشی بیشتر پیشنهاد می‌شود، چندین گلدان به این روش درست کنید و سراسر دیوار را با این گلدان‌ها پر کنید. در صورت تمایل می‌توانید بدنه بطری را با اسپری رنگ کنید تا گلدان شما جذابیت بیشتری پیدا کند.

 

۷- ساخت گلدان‌های ایستاده با بطری پلاستیکی نوشابه

 

ساخت گلدان‌های ایستاده با بطری پلاستیکی نوشابه

 

اگر در فکر ساخت گلدان با بطری نوشابه بزرگ هستید، این گلدان‌ها می‌تواند ایده مناسبی باشد. برای ساخت این گلدان‌های ایستاده با بطری نوشابه باید قسمت میانی بطری نوشابه را با کاتر طوری برش دهید که شکل ۲ پنجره در آن ایجاد شود. سپس با کمک اسپری بطری را رنگ کنید.

حالا می‌توانید داخل بطری خاک بریزید و در آن گل بکارید. در صورت تمایل می‌توانید این گلدان‌ها را در تعداد زیاد درست کنید و کنار هم روی زمین بچینید و یا آن‌ها را به چوب وصل کنید و به صورت آویز درآورید.

حتما بخوانید  طرز تهیه زرشک پلو با مرغ رستورانی و نذری + مواد برای ۵۰ تا ۳۰۰ نفر

برای آویز کردن این گلدان‌ها می‌توانید درب بطری را با میخ روی تخته چوب بچسبانید و سپس بطری‌ها را به درب آن وصل کنید و چوب را در هر مکانی که دوست دارید آویزان کنید.

 

۸- آموزش گلدان با بطری نوشابه با ایده متفاوت

 

آموزش گلدان با بطری نوشابه با ایده متفاوت

 

برای درست کردن این گلدان با بطری نوشابه ابتدا باید به اندازه حدود ۸ تا ۱۰ سانتی‌متر از قسمت وسط بطری را با کاتر برش دهید و جدا کنید تا اندازه آن کوتاه‌تر شود. سپس بخش بالای بطری را داخل قسمت پایین آن قرار دهید و با چسب حرارتی بچسبانید.

قسمت فوقانی یک بطری دیگر را جدا کنید و لبه آن را به صورت دالبر یا صاف برش دهید. سپس درب بطری را جدا کنید و آن را روی دهانه گلدان بچسبانید. در این مرحله باید مقداری سیمان سفید را با آب ترکیب کنید و خوب هم بزنید. حالا تکه‌های پارچه رنگی را در سیمان قرار دهید و آن‌ها را دور تا دور گلدان بچسبانید.

پارچه‌ها را روی هم قرار دهید و کامل سطح گلدان را بپوشانید. سپس با قلم مو دوباره مقداری سیمان روی گلدان بزنید. حدود ۴ ساعت صبر کنید تا سیمان خشک شود. سپس کمی ترکیب گچ و آب درست کنید و روی گلدان بکشید.

برای این کار باید از قلم‌ مو استفاده کنید. صبر کنید تا گچ خشک شود. سپس گلدان را با پارچه و آب صاف کنید و تا سطح آن کاملاً یکدست شود. در انتهای کار می‌توانید گلدان را با رنگ سفید رنگ کنید و سپس آن را به سلیقه خودتان تزیین کنید.

برای این که یک طرح روی گلدان پیاده کنید، می‌توانید طرح گل یک دستمال کاغذی را جدا کنید و آن را با چسب چوب روی گلدان بچسبانید. این گلدان برای قرار دادن گل مصنوعی و تزیین داخل منزل ایده بی‌نظیری است.

 

بیشتر بخوانید: ایده‌های ساخت گلدان با وسایل دور ریختنی

 

سایر ایده‌های آموزش درست کردن گلدان با بطری نوشابه

 

اگر هنوز در فکر پیدا کردن آموزش گلدان با بطری نوشابه یا بطری آب معدنی به روشی جدید هستید، در ادامه ایده‌های جذابی برای شما داریم. برای تهیه انواع بطری پلاستیکی مثل بطری آب معدنی، نوشابه، ماءالشعیر و آبمیوه گازدار می‌توانید این محصولات را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کرده و بعد از مصرف از بطری خالی برای درست کردن گلدان استفاده کنید.

 

آموزش گلدان با بطری نوشابه با ایده متفاوت

ایده‌های آموزش درست کردن گلدان با بطری نوشابه

ایده‌های آموزش درست کردن گلدان با بطری نوشابه

ایده ساخت گلدان شیک و زیبا با بطری نوشابه

ساخت گلدان با بطری نوشابه

آموزش درست کردن گلدان با بطری نوشابه

ساخت گلدان با بطری نوشابه

آموزش ساخت گلدان با بطری

درست کردن گلدان با بطری

آموزش درست کردن گلدان با بطری

ایده ساخت گلدان با بطری نوشابه

ایده خاص برای ساخت گلدان با بطری نوشابه

ساخت گلدان با بطری نوشابه جدید

سوالات متداول

 

بهترین ایده ساخت گلدان شیک و زیبا با بطری نوشابه چیست؟

 

برای ساخت گلدان با بطری نوشابه می‌توانید گلدان را به شکل فانوس درست کنید و یا با کمک مقداری سیمان سفید و گچ یک گلدان فوق‌العاده جذاب برای داخل خانه طراحی کنید.

 

چه ایده‌هایی برای ساخت گلدان در فضای بیرون مناسب هستند؟

 

برای فضای بیرون از خانه بهتر است از ایده‌های ساخت گلدان ایستاده و آویز استفاده کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک