انبار اپن باکس خرده فروشی آمازون چیست و شامل چه کالاهایی است

انبار اپن باکس خرده فروشی آمازون چیست و شامل چه کالاهایی است


19 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
انبار اپن باکس آمازون

آیا تا به حال درمورد انبار اپن باکس آمازون ( Amazon Warehouse) چیزی شنیده‌اید؟ تا به حال فکر کرده‌اید کالاهایی که هنگام خرید و تحویل دچار مشکلات جزئی هستند و پس فرستاده می‌شوند به کجا می‌روند؟ یا اینکه کالاهایی که در انبار و یا پروسه انتقال کالا آسبیی می‌بینند، چه بر سرشان می‌آید؟ ممکن است شنیده باشید که آمازون یک خانه علاالدین کوچک دارد. در انبار مخصوص آمازون پر از محصولات دست دوم، باز شده یا آسیب‌دیده است. آمازون همه این کالاها را با تخفیف مناسب به فروش می‌رساند. اما آیا واقعا جنسی که یک مشتری پس می‌دهد می‌تواند از طریق مشتری دیگر خریداری شود؟ در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی در مجله کوروش نگاهی به انبار اپن باکس آمازون می‌اندازیم.

انبار اپن باکس آمازون یا یک کلوپ مخفی؟

 

انبار اپن باکس یا یک کلوپ مخفی؟

 

انبار اپن باکس آمازون از نظر مشتریان شبیه یک کلوپ مخفی است. کسانی که آن را می‌شناسند، نمی‌خواهند تجربه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. شاید تصادفی به انبار اپن باکس آمازون برخورده باشید. اما به دلیل آن‌که چیز زیادی از آن نمی‌دانید، جستجوی خود را رها کرده و به ادامه فرایند عادی خرید خود ادامه داده باشید. بهتر است آمازون در مورد این موضوع کمی بیشتر اعلام عمومی کند.

 

استفاده از این انبار یک روش عالی برای صرفه‌جویی در هزینه‌هاست. شما می‌توانید بسیاری از کالاهایی که تنها جعبه آن‌ها باز شده و یا دست دوم با کیفیت مناسب هستند را از این انبار تهیه کنید. برخی اوقات با شرایط هیجان‌انگیز و ویژه‌ای مواجه می‌شوید. آمازون گاهی اوقات در انبار خود تخفیف‌های ویژه می‌گذارد. به عنوان مثال در ۱۴ فریه سال جاری ۲۰ درصد تخفیف برای کالاهایی که از انبار انتخاب شده بودند، در نظر گرفته شد.

 

بیش از ۶۰ هزار مورد کالا در انبار وجود داشت که شامل تخفیف خودکار هنگام پرداخت بود. با این حال تبلیغات انبار در سایت به وضوح مشخص نیست. بنابراین برای دسترسی به این انبار باید کمی در سایت بچرخید و جستجو کنید. در هر صورت اگر قصد خرید با بیشترین تخفیف را داشتید، شاید سرزدن به انبار آمازون گزینه خالی از لطفی نباشد.

 

 

انبار آمازون چیست

 

انبار آمازون چیست

 

انبار اپن باکس آمازون بخشی از خرده فروشی شرکت آمازون است که شامل کالاهای می‌شود که مشتریان برگردانده‌اند. حتی برخی از کالاها که حین پروسه انتقال دچار استیل‌های جزئی شده‌اند هم به انبار منتقل می‌شوند. این کالاها کمی خسارت دیده‌اند. اجناس شامل مواردی می‌شوند که از وضعیت خوبی برخوردارند اما با نظر استانداردهای جدید در آمازون مطابقت ندارند. بنابراین با قیمت پایین به فروش می‌رسند.

 

ممکن است لکه‌های عجیب و غریب روی جعبه کالا باشد. یا اینکه جعبه روی کالا ساییده یا پاره شده باشد. یا در مواقعی جعبه‌ لوازم آرایشی دچار آسیب کمی شده‌اند. اما این وسایل تقریباً نو هستند و شامل کالاهایی می‌شوند که اکثر مردم چندان به این میزان خسارت در آن‌ها اهمیت نمی‌دهند. این محصولات پس از بازگشت از سوی مشتریان توسط تیم آمازون ذخیره، بسته‌بندی و در انبار آمازون قرار می‌گیرند. در صورت خرید از انبار آمازون برای مشتری جدید ارسال می‌شوند. محصولات انبار آمازون شامل خدمات تحویل رایگان هستند.

حتما بخوانید  روان شناسی پیام رسانی | چگونه مشتریان را از طریق پیام متنی جذب کنیم

 

آمازون هنگام بسته‌بندی دوباره کالا برای قرار دادن آن در انبار از کارشناس کنترل کیفیت کمک می‌گیرد. طبقه‌بندی کیفی محصول توسط کارشناسان مشخص می‌شود. این محصولات هم تحت شرایط سیاست‌های خرده فروشی آمازون قابل بازگشت هستند. اگر از خرید محصولات راضی نباشید، می‌توانید ظرف مدت ۳۰ روز آن‌را برای بازپرداخت کامل برگردانید. به طور معمول خرید از انواع محصولات انبار آمازون به گونه‌ای است که مشتریان ۱۴ روز پس از خرید فرصت دارند اعلام کنند که کالا را نمی‌خواهند و ۱۴ روز زمان بازگشت کالا طول خواهد کشید.

 

 

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی مهم‌‌ترین تغییرات صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۱

 

 

اقلام موجود در در انبار اپن باکس آمازون شامل چه مواردی است؟

 

اقلام موجود در در انبار اپن باکس آمازون شامل چه مواردی است؟

 

شرایط محصول مهم است. بنابراین انبار اپن باکس آمازون این موضوع را به دقت مد نظر قرار داده است. شرایط محصول تعیین کننده قیمت آن است. آمازون می‌گوید عملکرد و شرایط فیزیکی هر محصول کاملاً آزمایش و بررسی می‌شود و به آن درجه خاصی از کیفیت داده می‌شود. اما متاسفانه در تصویری که از محصول به نمایش گذاشته می‌شود معایب فیزیکی یا کیفی آن نشان داده نمی‌شود. تنها با خرید محصول می‌توانید از نزدیک آسیب این را ببینید. تنها یک توضیح کوچک در شرح محصول وجود دارد. آن هم توضیح کمی است که توسط کارشناسان آمازون ارائه شده است. توضیحات شامل چهار بخش عمده می‌شوند. نخست، کالاهای استفاده شده در حد نو که تقریباً این نوع کالاها از جمله کالاهایی هستند که دچار آسیب جزئی در بسته بندی شده‌اند. این آسیب‌ها معمولاً در پروسه انتقال به انبار به کالا وارد شده‌اند.

 

دسته دیگر کالاهای استفاده شده بسیار خوب و باکیفیت هستند. هرگونه آسیب لوازم آرایشی از بسته‌بندی جزئی آن‌ها تا بسته‌بندی اصلی که در جلو کناره یا بالای کالا به چشم بخورد، در این دسته قرار می‌گیرند. این کالاها در بسته‌بندی اصلی قرار گرفته و یا دوباره در انبار آمازون بسته‌بندی می‌شوند. اما دسته بعدی از کالاها شامل کالاهای استفاده شده اما خیلی خوب هستند. این کالاها ممکن است دچار لکه یا آسیب‌های کوچکی شده باشند و لوازم جانبی آن‌ها از دست رفته باشد. در انبار آمازون یک بسته‌بندی جایگزین برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود تا از محصول محافظت شود.

 

دسته نهایی کالاهای استفاده شده اما قابل قبول هستند. کالاهایی که دچار ساییدگی یا آسیب‌های بیشتر هستند. اگر بخواهیم لوازم آرایشی را مثال بزنیم، ترک خوردن یا سوراخ یا فرورفتگی در لوازم آرایشی شامل این نوع آسیب‌ها می‌شوند. این اجناس قابل استفاده است و با بسته‌بندی جایگزین از طرف تیم اپن باکس آمازون از این کالاها محافظت می‌شود.

حتما بخوانید  بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای (Inbound marketing) چیست؟

 

 

کالاهای موجود در انبار اپن باکس آمازون

 

کالاهای موجود در انبار اپن باکس آمازون

 

انبار اپن باکس آمازون شامل بخش‌های زیاد و متنوعی است. این انبار شامل ۳۴ بخش است. از بخش رایانه و لوازم جانبی گرفته تا خانه و آشپزخانه، اسباب بازی، بازی‌های ویدیویی و… . در حال حاضر در انبار اپن باکس آمازون بیش از ۳۰۰۰۰ کالا موجود است. هر روز بر تعداد این کالاها افزوده می‌شود. اما به خاطر داشته باشید که ممکن است خیلی از کالاها به سرعت خریداری شوند. بنابراین شانس سیر و گردش در این انبار و بازگشت برای خرید کمی پایین است. انبار آمازون به گونه‌ای طراحی شده که مخاطب را مدام ترغیب به چک کردن و سفارش سریع کالا می‌کند. کالاها خیلی سریع می‌آیند و می‌روند. اما به عنوان مصرف کننده دقت داشته باشید تا مشخصات کالا را در انبار آمازون به‌دقت چک کنید تا مجبور به بازگرداندن آن نشوید.

 

 

بیشتر بخوانید: نگاهی به برترین خرده فروشی های ایران و جهان

 

 

نکات مهم خرید از انبار آمازون

 

نکات مهم خرید از انبار آمازون

 

کارت‌های حافظه، کتاب، ظروف آشپزخانه، ابزار، مسواک‌برقی، هدفون،بازی و ساعت هوشمند از جمله کالاهای پرطرفدار در انبار اپن باکس آمازون هستند.
پیدا کردن کالا در انبار آمازون روش‌های مختلفی دارد. بهترین راه ورود به سایت این انبار است. چرا که اگر در خود سایت اصلی آمازون جستجو کنید، ممکن است کالاهای انبار را به سادگی نشان ندهد. از برچسب انبار اپن باکس آمازون در سایت استفاده کنید. مطمئناً موارد فیلتر شده در انبار را به شما نشان می‌دهد. به عنوان مثال اگر به دنبال یک توستر هستید، نام توستر را به همراه برچسب انبار آمازون را سرچ کنید. قطعاً اگر کالایی در این انبار وجود داشته باشد، در وب سایت به شما نمایش داده می‌شود. اگر در سایت اصلی آمازون دنبال چیزی می‌گردید، پس از کلیک کردن روی مورد و باز کردن صفحه محصول می‌توانید بررسی کنید که آیا از طریق انبار آمازون می‌توانید جنسی ارزانتر تهیه کنید یا نه.

 

اگر جنس مورد نظر شما در انبار در دسترس باشد به شما پیشنهاد داده می‌شود. اما اگر در این روش با خطا مواجه شدید، این به آن معنا است که کالای نظر شما در انبار نیست. دقت داشته باشید هنگام جستجو در انبار اپن باکس آمازون جستجو را به چند پیشنهاد اول محدود نکنید. پیشنهادهای بعدی را هم نگاهی بیاندازید. چراکه ممکن است قیمت محصولات مشابه متفاوت باشد. بنابراین لیستی از گزینه‌ها را پیش روی خود قرار دهید. درست است که سرعت انتخاب مهم است. اما می‌توانید خیلی سریع نگاهی به این موارد هم بیندازید. همیشه در انبار آمازون کالا به ترتیب قیمت نمایش داده می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید: ۵ استارتاپ برتر صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۰

 

 

منبع: moneysavingexpert

 

کالابرگ الکترونیک