بررسی ۵ دلیل برای تغییر و نوسازی یک کسب و کار تجاری

بررسی ۵ دلیل برای تغییر و نوسازی یک کسب و کار تجاری


17 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بررسی 5 دلیل برای نوسازی یک کسب و کار تجاری

تغییر و نوسازی در یک کسب و کار تجاری گاهی لازم است. اگرچه تغییر سخت است اما به دلیل ماهیت آن می‌ تواند نقش مهمی در رشد و توسعه یک برند داشته باشد. برای تغییر و نوسازی در کسب و کار باید منطق قانع کننده ای داشت. منطقی که چنین کاری را توجیه کند. اما به جز منطق باید استراتژی مناسبی در این مسیر اتخاذ کرد. در این مقاله از مجله کوروش به بررسی دلایل نوسازی و تغییر در کسب و کار تجاری پرداخته‌ ایم.

تغییر در رهبری یکی از دلایل نوسازی یک کسب و کار تجاری

 

تغییر در رهبری یکی از دلایل نوسازی یک کسب و کار تجاری

 

یکی از دلایل نوسازی در یک کسب و کار تجاری تلاش برای ایجاد تغییر در رهبری است.  معمولا بسیاری از شرکت‌ ها و برندهای تجاری کوچک و بزرگ تغییراتی در مدیریت و رهبری وسیع و یا کوچک خود را تجربه می کنند. دلایل این کار نیز کاملا موجه است. معمولا تغییر در رهبری می تواند دلایل زیادی داشته باشد. گاهی دلیل آن ایجاد چشم انداز جدید برای کسب و کار و تجارت شما است. رهبری جدید با مدیریت های جدید می تواند چشم انداز های ویژه‌ ای در کسب و کار و برند تجاری ایجاد کند. هر تغییری به معنای بد نیست. گاهی هدف از تغییر استراتژی در رهبری و مدیریت نشان دهنده تجدید حیات در کسب و کار است. گاهی نیز بیانگر تعهد به رشد است. بنابراین این موضوع را می توان به فال نیک گرفت.

 

 

بیشتر بخوانید » نکات مهم بهینه سازی تجربه کاری UX در رشد کسب و کار «

 

 

تغییر رقابت یکی از دلایل نوسازی کسب و کار های تجاری

 

تغییر رقابت یکی از دلایل نوسازی کسب و کار های تجاری

 

فشار ناشی از کسب و کار رقیب و یا نوآوری در محصولات جدید اغلب دلیل خوبی برای نوسازی یک کسب و کار تجاری است. این موضوع گاهی باعث تغییر موقعیت کسب و کار تجاری شما در بازار می‌ شود. اگرچه در این مسیر باید بسیار محتاط عمل کرد. گاهی اوقات این موضوع می‌ تواند مانند یک شمشیر دو لبه عمل کند. اما با اتخاذ تدابیر لازم می توان محیط رقابت را تغییر داد. لازمه این کار نوسازی و ایجاد توآوری در کسب و کار  و خدمات تجاری شما است.

 

 

ظاهر و چشم انداز جدید

 

در برخی مواقع مقاومت در مسیر نوسازی انجام ندادن این کار و یا حفظ وضعیت موجود می تواند باعث آسیب به کسب و کار شود. چرا که رقبای شما از شما پیشی گرفته و بازار رقابت کاملا متفاوت خواهد شد. اما در نظر داشته باشید گاهی اوقات نیز نیازی به چنین تغییری نیست. گاهی اوقات نشان دادن ثبات می تواند حاکی از شرایط ایده آل کسب و کار شما باشد. اما این ثبات زمانی که با مفهوم رکود همراه شود، می‌ تواند نشان‌دهنده کوتاه بینی مدیران کسب و کار باشد. تغییر در بازار رقابت با استفاده از نوآوری می توانند ظاهر، طراوت و چشم انداز جدیدی بر روی کسب و کار، خذمات و محصول شما ایجاد کند.

حتما بخوانید  تجارت آنلاین و آفلاین (O2O) | تبدیل بازدیدهای آنلاین به فروش آفلاین

 

 

بیشتر بخوانید » نگاهی به برترین خرده فروشی های ایران و جهان «

 

 

تغییر جهت یکی از دلایل مهم نوسازی کسب و کار های تجاری

 

تغییر جهت یکی از دلایل مهم نوسازی کسب و کار های تجاری

 

یکی از دلایل متداول نوسازی کسب و کار ها می تواند تغییر جهت و مسیر باشد. شاید یک سازمان یا یکی از برندهای آن تصمیم به تغییر جهت بگیرد. به عنوان مثال تصمیم بگیرد با گسترش بخشی از محصول و یا خدمات خود بازاری کاملا جدید را تجربه کند. این کار معمولا با گسترش مخاطبان جدید هدف و شناسایی آن ها صورت می گیرد. گاهی اوقات نیز گسترش ردپای جغرافیایی در این موضوع تاثیر دارد. بازارجدید قطعا فرصت‌ های تجاری زیادی را پیش روی برند تجاری شما و کسب و کارتان باز خواهد کرد. برای تغییر جهت باید محصول و یا ارزش منحصر به فردی را ارائه دهید. در عین حال باید بدانید که از محصول شما در بازار هدف استقبال خواهد شد. همین موضوع نیاز به تحقیقات بازار پیش از انجام هرگونه تغییر و نوسازی دارد.

 

 

تغییر پیشنهادات یکی از دلایل نوسازی کسب و کارهای تجاری

 

تغییر پیشنهادات یکی از دلایل نوسازی کسب و کارهای تجاری

 

معرفی محصولات جدید یا توسعه خدمات ممکن است باعث ارائه پیشنهادات متفاوت شود. این تغییرات زمان ایده آلی را برای برند تجاری و کسب و کار شما فراهم می کند تا در جهت و مسیر نوسازی حرکت کنید شما باید از پیشنهادات ایجاد شده با وضع تغییر و توسعه در کسب و کار خود استقبال کنید. توجه به این موضوع نه تنها فرصتی مجدد برای معرفی محصولات اصلی شما فراهم می کند. بلکه در جذب مخاطبان جدید نیز بسیار تاثیرگذار است. مخاطبان ممکن است با پیشنهادات جدید شما آشنا باشند. اما با محصولات اصلی مجموعه و برند تجاری شما آشنا نباشند. بنابراین شما می توانید از این طریق راهی پیدا کنید تا مخاطبان و مصرف‌ کنندگان بیشتری را به سمت خود سوق دهید.

 

 

بیشتر بخوانید » ۳ درس مهم از ایلان ماسک در رهبری کسب و کار «

 

 

تغییر در ظاهر برند یکی از دلایل نوسازی های کسب و کار

 

تغییر در ظاهر برند یکی از دلایل نوسازی های کسب و کار

 

یکی از دلایل نوسازی کسب و کار می تواند انگیزه برای تغییر در ظاهر و ایجاد احساس متفاوت از یک برند باشد. گاهی اوقات به روزرسانی ظاهر از نظر گرافیک، فونت و یا تغییر رنگ های قدیمی در چهره برند تجاری شما می تواند تاثیر چشمگیری داشته باشد. قطعا با گذشت زمان برخی تغییرات در برند تجاری دیگر چندان چشمگیر نخواهند بود و نیاز به روز رسانی و تغییرات آرایشی و زیبایی در آن ها است. ایجاد این تغییرات چندان کار دشواری نیست. ولی نتایج آن می تواند چشمگیر باشد. نیازی نیست تا کل ظاهر برند تجاری تغییر کند. گاهی اوقات تغییرات ریز می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

حتما بخوانید  همه چیز درباره اومنی چنل در صنعت خرده فروشی

 

 

حرکت در مسیر چیزهایی که دنبال آن هستید

 

حرکت در مسیر چیزهایی که دنبال آن هستید، از دلایل نوسازی کسب و کارهای تجاری

 

قطعاً بسیاری از صاحبان کسب و کار ها به دنبال ایده های جذاب هستند. آن ها برای نوسازی کسب و کار تجاری خود ذهنیت های زیادی دارند. اما دقت داشته باشید که پرش به سمت یک یک نام تجاری جدید گرچه می تواند هیجان انگیز باشد اما حرکتی تجار شتاب زده است. بهتر است از تغییرات و نوسازی شروع کنید. بنابراین در این مسیر گاهی تهدیدهایی برای کسب و کار شما ایجاد خواهد شد. بسیاری از برند های تجاری که در این مسیر به شدت حرکت سریع حرکت کرده و با شکست روبرو شده اند.

 

 

جلوگیری از سردگمی مشتریان وفادار

 

تغییر و بازسازی برند می تواند گاهی مشتریان وفادار را سردرگم کند. آن ها شاید پرنده شما را ببینند، اما نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. بنابراین برند تجاری دیگری را انتخاب کنند. حفظ عناصری که به مصرف کننده این اطمینان را می دهد شما همان برند مورد علاقه او هستید، در این مسیر ضروری است. یکی از اشتباهاتی که بسیاری از کسب و کارها برای نوسازی برند تجاری خود می کنند، رها کردن کار در نیمه راه است. علت این کار عدم تحقیقات کافی در این مسیر است و برای این که بتوانید تغییرات جدید در کسب و کار خود ایجاد کنید، بهتر است ابتدا درک مناسبی از بازار و بهترین راهکارها داشته باشید.

 

 

تدوین یک استراتژی مناسب پیش از تغییر

 

تدوین یک استراتژی مناسب پیش از تغییر 

 

در مسیر تغییر و نوسازی کسب و کار تجاری داشتن استراتژی کامل با آگاهی از بازار و شرایط بسیار مهم است. تدوین یک استراتژی با توجه به نیاز مصرف کننده، موقعیت جغرافیایی و شرایط زمانی و مکانی بسیار تاثیر گذار است. شما باید ذهنیت خود را به طور کامل تغییر دهید. تجدید و نوسازی کسب و کار شاید از تعویض یک لوگوی قدیمی سخت تر باشد. گاهی اوقات تغییرات در زمان مناسب صورت نمی‌گیرد. همین موضوع باعث شکست کسب و کارها می شود. اگر دلایل منطقی برای تغییرات دارید، می توانید با مدیریت مناسب مزایایی را برای سال‌های آینده کسب و کار خود رقم بزنید. اما به خاطر داشته باشید پیش از حرکت در این مسیر تحقیق کرده و از افراد با تجربه و خلاق مشاوره بگیرید.

 

 

منبع: forbes

 

 

کالابرگ الکترونیک