۵ دلیل برای راه اندازی فرانچایز در دنیای امروز کسب و کار

۵ دلیل برای راه اندازی فرانچایز در دنیای امروز کسب و کار


2 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
پنج دلیل برای راه اندازی فرانچایز ( فرانشیز) در دنیای امروز کسب و کار

راه اندازی فرانچایز (فرانشیز) یکی از راه های عالی برای سرمایه گذاری در کسب و کارهای امروزی محسوب می شود. در سال های اخیر دنیا دستخوش تغییرات و حوادثی شد که به اقتصاد جهانی آسیب زیادی وارد کرده است. افراد زیادی بدون تقصیر و بی دلیل بیکار شده اند. در این میان شاید بهترین پیشنهاد برای این افراد استفاده از سرمایه اندک خود برای راه اندازی کسب و کارهای زنجیره ای باشد. فرانشیز فرصت های منحصر به فردی را برای پیشرفت شخصی، اقتصادی و شغلی فراهم می کند. در این مقاله از مجله کوروش نگاهی به برخی از این فرصت ها در راه اندازی فرانچایز (فرانشیز) انداخته ایم.

 

ارزش ویژه راه اندازی فرانچایز

 

ارزش ویژه مالی راه اندازی فرانچایز (فرانشیز)

 

صرف نظر از این که در چه صنعتی فعالیت می کنید، ارزش ویژه یکی از ارزشمندترین دارایی هایی است که می توان با فرانچایز (فرانشیز) به دست آورد. هنگام خرید حق فرانچایز شما حق امتیاز را از اعطا کننده فرانچایز دریافت می کنید. در عین حال شما به او مبلغی پرداخت می کنید تا از یک مدل تجاری توسعه یافته و آزمایش شده تحت نام تجاری مشخص و قابل تشخیص استفاده کنید. شما صاحب کسب و کاری می شوید که با پرداخت برخی هزینه ها، غیر از هزینه دریافت فروشگاه زنجیره ای و حق امتیاز آن توانسته اید یک کسب و کار آزمایش شده را راه اندازی کنید. در اکثر مدل های فرانچایز (فرانشیز) شما می توانید تجارت را فروخته و حقوق صاحبان سهام راه به دلار واقعی تبدیل کنید. بنابراین شما ارزش سرمایه گذاری خود را حفظ کرده اید.

 

 

بیشتر بخوانید » فرانچایز یا حق نمایندگی چیست «

 

 

اهمیت امنیت در راه اندازی کسب و کارهای مبتنی فرانچایز

 

اهمیت امنیت در راه اندازی کسب و کارهای مبتنی فرانچایز (فرانشیز)

 

یکی از موضوعات مهم در راه اندازی کسب و کارهای مبتنی بر فرانچایز، بحث امنیت است. شما به عنوان دریافت کننده فرانچایز (فرانشیز) صاحب کسب و کار بوده و رییس خود هستید. هنگامی که بر روی فرانچایز (فرانشیز) سرمایه گذاری می کنید، صاحب امتیاز هستید و هیچ کس نمی تواند شما را از آن موقعیت اخراج کند. همکاری شما ممکن است بعد از به پایان رسیدن قرارداد در بازه زمانی تعیین شده به پایان برسد؛ آن هم معمولا اگر تمایل به همکاری باشد، این قرارداد در اکثر موارد تمدید می شود. برای بسیاری از افراد این بخش که شامل امنیت کاری می شود، جزو جذاب ترین فرصت ها در راه اندازی کسب و کارهای زنجیره ای محسوب می شود. گاهی اوقات شما می توانید از تجربه ای که در راه اندازی فرانشیز داشته اید، به موقعیت های بزرگ تری دست پیدا کنید.

 

اهمیت حل مسئله در راه اندازی فرانچایز

 

اهمیت حل مسئله در راه اندازی فرانچایز (فرانشیز)

 

تبدیل شدن به کسب و کارهای زنجیره ای یک موقعیت عالی برای دریافت کننده فرانشیز محسوب می شود. شما با راه اندازی فرانچایز (فرانشیز) به یک روش قوی برای حل مشکلات مالی دسترسی پیدا کرده اید. بسیاری از افراد زمانی که اقدام به راه اندازی کسب و کارهای زنجیره ای می کنند، جذب مدل تجاری امتحان شده آن شده اند. چرا که می توان در سریع ترین زمان ممکن از راهی امتحان شده به بازدهی مالی در کسب و کار جدید خود برسند. تلاش بیشتر پس از راه اندازی کسب و کارهای زنجیره ای باعث افزایش بازدهی می شود. هر چه شما سخت تر کار کنید، به اهداف خود راحت تر دست خواهید یافت. بنابراین حل بسیاری از مسائل و مشکلات برایتان راحت تر خواهد بود. شما در واقع بر روی مسیر امتحان شده یک کسب و کار بزرگ با نام تجاری شناخته شده حرکت می کنید.

 

 زندگی کم ریسک با راه اندازی فرانچایز

 

 زندگی کم ریسک با راه اندازی فرانچایز (فرانشیز)

 

یکی از موضوعاتی که بسیاری از افراد برای راه اندازی کسب و کار در نظر می گیرند، پذیرش ریسک کم است. شاید به دلیل مسائل اقتصادی یا بی ثباتی شغلی به فکر راه اندازی کسب و کارهای زنجیره ای افتاده اید. در کسب و کار های زنجیره ای اغلب ریسک سرمایه گذاری بسیار کم است. بنابراین شما فرصت دارید تا افق های تجاری خود را با کمترین ریسک گسترش دهید. در عین حال زندگی عادی خود را داشته باشید.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

 

اهمیت تجارت فرانچایز در دنیای امروز از نگاه فوربس 

 

۹ توصیه برای کسانی که می خواهند در فرانچایز سرمایه گذاری کنند

 

 

راه اندازی فرانچایز (فرانشیز) در هر صنعتی

 

شما می توانید به فکر راه اندازی فرانچایز (فرانشیز) در هر صنعتی باشید. اگر به تناسب اندام علاقه مندید، می توانید بر روی بحث بدنسازی سرمایه گذاری کنید و صاحب سالن بدنسازی خود شوید. اگر به حیوانات علاقه مندید می توانید روی آموزش سگ سرمایه گذاری کنید. شما می توانید به عنوان یک صاحب کسب و کار مرتبط با حیوانات شناخته شوید. همین طور می توانید به کسب و کار های زنجیره ای مرتبط با خدمات، رستوران و… فکر کنید.

 

آموزش کارآفرینی با راه اندازی فرانچایز

 

آموزش کارآفرینی با راه اندازی فرانچایز

 

یکی از مزیت های راه اندازی فرانچایز (فرانشیز) قرار گرفتن در مسیر کارآفرینی است. با این حال تفاوت های زیادی بین راه اندازی کسب و کارهای شخصی و کسب و کار های زنجیره ای وجود دارد. اما به جرات می توان گفت راه اندازی کسب و کار زنجیره شما را در مسیر آموزش کارآفرینی و اداره یک کسب و کار قرار می دهد. در عین حال شما با ریسک و خطر شکست کمتری روبرو هستید.

 

 

آشنایی با موضوعات کارآفرینی

 

آشنایی با موضوعات کارآفرینی

 

شما می توانید با موضوعاتی چون بازاریابی در یک جمعیت خاص، فروش خدمات یا محصولات و مدیریت کارکنان آشنایی بیشتری پیدا کنید. در عین حال می توانید نکاتی را درباره امور مالی، حسابداری و بیمه بیاموزید. به علاوه به عنوان یک دریافت کننده فرانشیز شما این فرصت را دارید که بدانید برای امتیازدهی و کار کردن در کسب و کار زنجیره ای چه چیزهایی لازم است. تجربه راه اندازی کسب و کارهای زنجیره ای، گامی بزرگ برای شروع ایده های شخصی و راه اندازی کسب و کار شخصی است. شما در یک مسیر عالی برای تبدیل شدن به یک کارآفرین قدرتمند قرار می گیرید. این مسیر به رشد و توسعه شخصی، اقتصادی و موقعیت اجتماعی شما بسیار کمک خواهد کرد.

 

 

انتخاب بهترین کسب و کار زنجیره ای

 

انتخاب بهترین کسب و کار زنجیره ای

 

اگر تصمیم به راه اندازی فرانچایز (فرانشیز) گرفتید، گام بزرگی را برداشته اید. اما بهتر است کسب و کار زنجیره ای را انتخاب کنید که برای نیازهای شما مناسب باشد. در ابتدای مسیر با پیامدهایی که در این راه پیش روی شما قرار دارد، بیشتر آشنا شوید. سوالات مهم و ارزشمندی را پیش از سرمایه گذاری از خود بپرسید. این که آیا به دنبال جریان نقدی فوری هستید یا حاضرید سرمایه گذاری طولانی مدتی داشته باشید؟ چه میزان سهام برایتان اهمیت دارد؟

 

 

اهمیت به زمان تعهد

 

آیا اهداف مالی خاصی مانند پرداخت هزینه، تحصیلات دانشگاهی یا بازنشستگی دارید؟ یا می خواهید تنها کسب و کار خود را جابجا کنید. به مدت زمانی که می توانید زیر تعهد بروید. در مورد علاقه خود به صنعت های متفاوت فکر کنید. چرا که انتخاب بر اساس علایق بسیار اهمیت دارد. در گام بعدی باید نقش خود را در تجارت فرانچایز (فرانشیز) روشن کنید. آیا می خواهید مدلی را انتخاب کنید که مدام درگیر کار باشید؟ یا بیشتر به دنبال سرمایه گذاری غیر فعال هستید؟ به این سوال پاسخ دهید که سرمایه گذاری شما باید بر اساس یک تجارت فروش باشد یا متمرکز بر عملکرد؟ این که می خواهید مستقیما با مردم یا مشتریان برخورد داشته باشید یا نه؟

 

 

 اهمیت میزان پذیرش ریسک

 

 اهمیت میزان پذیرش ریسک

 

هنگامی که به همه این سوالات پاسخ دادید، باید میزان ریسکی را که مایل به پذیرش آن هستید، از نظر ظرفیت مالی و تمایل به سرمایه گذاری در نظر بگیرید. در نهایت و شاید مهم تر از همه در راه اندازی فرانچایز، اهمیت به یک نکته با ارزش و تاثیرگذار است. شما باید تجربه و پایداری اعطا کننده فرانچایز (فرانشیز) را در نظر بگیرید. این که کسی که از او امتیاز فرانچایز را دریافت می کنید، چطور شخصیتی است. او چه میزان تجربه دارد و این که آیا شهرت خوبی در صنعت خود دارد یا نه.

 

سخن پایانی

 

سخن پایانی

 

راه اندازی فرانچایز (فرانشیز) اگرچه یک روش عالی در سرمایه گذاری با کمترین ریسک ممکن است، اما پیش از شروع آن باید تمامی جوانب را به دقت بررسی کرد. اگر بررسی کاملی در این زمینه انجام داده اید، به سادگی می توانید با سرمایه گذاری کم در یک مسیر با ثبات و ایده آل شغلی قدم بردارید. در عین حال می توانید نقش پر رنگ اجتماعی کار آفرینی را در دنیای تجارت به خوبی ایفا کنید.

 

 

منبع: forbes

 

کالابرگ الکترونیک