۵ دلیل اهمیت تجارت فرانچایز در دنیای امروز از نگاه فوربس

۵ دلیل اهمیت تجارت فرانچایز در دنیای امروز از نگاه فوربس


13 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
5 دلیل اهمیت تجارت فرانچایز در دنیای امروز

اهمیت تجارت فرانچایز در دنیای امروز را نمی توان نادیده گرفت. در سال ۲۰۱۹ و اوایل سال ۲۰۲۰ کارشناسان پیش بینی رشد مداوم در بازار فرانچایز را داشتند. بر اساس گزارش فوریه ۲۰۲۰، تجارت فرانچایز در ایالات متحده ۲.۸ درصد رشد داشته است. این موضوع باعث ایجاد ۲۳۲ هزار شغل در سال ۲۰۲۰ شده است. در کل بیش از ۸.۶۷ میلیون کارمند راهی بازار کار شدند. پاندمی کرونا تاثیر زیادی در بحران اقتصادی و تجارت فرانچایز داشت. با این حال بسیاری از کارشناسان سال ۲۰۲۱ را سال مهمی برای فرانچایز می دانند. در این مقاله از مجله کوروش نگاهی به دلایل اهمیت تجارت فرانچایز انداخته ایم.

 

 

ایجاد اشتغال دلیل اهمیت تجارت فرانچایز

 

ایجاد اشتغال دلیل اهمیت تجارت فرانچایز

 

برندهای موفق در زمینه تجارت فرانچایز در ایجاد اشتغال تاثیر چشمگیری دارند. همین موضوع یکی از دلایل اهمیت فرانشیز محسوب می شود. با توجه به شرایط موجود در دنیا و چیرگی پاندمی کرونا بر شرایط کاری و اقتصادی، بسیاری از صاحبان مشاغل مجبور به حذف و یا کاهش نیروی کار خود شده اند. این در حالی است که بسیاری از مشاغل بر مبنای تجارت فرانچایز حتی توانستند باز بمانند، سود آور باشند.حتی تعداد کارگران بیشتری را استخدام کنند. تجارت فرانچایز یک سیستم تجاری پایدار و موفق با محصولات و خدمات ثابت است. بنابراین کمتر تحت تاثیر بحران اقتصادی در دنیا قرار گرفته است. اهمیت تجارت فرانچایز بسیار بالاست. تا جایی که  همچنان در چنین شرایطی بسیاری از شعبه های فروشگاه های زنجیره ای در حال جذب مشتری هستند.

 

بیشتر بخوانید » فرانچایز یا حق نمایندگی چیست «

 

 

راه اندازی کسب و کار شخصی برای صاحبان فرانچایز

 

راه اندازی کسب و کار شخصی یکی از دلایل اهمیت تجارت فرانچایز

 

یکی از دلایل مهم اهمیت تجارت فرانچایز این است که صاحبان فرانچایز برای خودشان یک تجارت ایجاد می کنند. تجارت و کسب و کاری که هم به مفهوم مستقل است و هم می توان گفت با یک نیروی کمکی راه اندازی شده است. مزیت کسب و کارهای فرانچایز این است که می تواند از یک سیستم موفق کمک بگیرند. آن ها تنها نمی مانند بنابراین آزمون و خطا و تصمیم گیری های آزمایشی معمولا در آن ها مفهومی ندارد. تجارت فرانچایز دارای ساختار و سیستم حمایتی هستند. سیستمی که اثبات شده است و با کمک و حمایت کسب و کارهای بزرگ تر شروع به فعالیت و ادامه آن می کند.

 

ساخت یک شبکه کارآفرینی موفق از دلایل اهمیت تجارت فرانچایز

 

ساخت یک شبکه کارآفرینی موفق از دلایل اهمیت تجارت فرانچایز

 

یکی دیگر از دلایل اهمیت تجارت فرانچایز تنها نبودن کسب و کارها و فروشگاه های زنجیره ای در طول بحران ها است. یک برند تجاری از تیم و زنجیره فرانچایز های خود پشتیبانی قوی می کند. به عبارتی فرانچایز ها می توانند به راحتی در شرایط بحران به برند تکیه کنند. اهدا کننده فرانچایز معمولا تاکتیک های تجاری را با تیم بزرگ خود که مجموعه دریافت کنندگان فرانچایز هستند به اشتراک می گذارد. بنابراین تغییرات اختصاصی و اجتماعی غیر منتظره بر روی کسب و کار های فرانچایز قابل تحمل تر خواهد بود. این همان قدرت یک شبکه کارآفرینی موفق محسوب می شود.

 

بیشتر بخوانید » ۴ دلیل برای سرمایه گذاری در فرانچایز «

 

 

سود از طریق هزینه کم و خرید انبوه

 

سود از طریق هزینه کم و خرید انبوه

 

سود از طریق هزینه های کمتر ‌و فروش انبوه است. شبکه های فروشگاه های زنجیره ای کالای برند تجاری خود را به صورت انبوه در فروشگاه ها توزیع می کنند. انتقال کالا در فروشگاه های زنجیره ای بسیار کم هزینه تر نسبت به انتقال به دیگر فروشگاه ها به صورت گسترده است. در عین حال فروشگاه های زنجیره ای معمولا موجودی کالاهای برند تجاری خود را به صورت کامل دارند. با استفاده از فناوری و نرم افزارهای جدید می توان موجودی کالا ها را در بین فروشگاه های زنجیره ای چک و کنترل کرد.

 

 

ثبت برند در ذهن مشتری

 

بنابراین پروسه خرید و سفارش کالا از یک برند تجاری و در عین حال از فروشگاه اصلی آن برند می تواند تاثیر زیادی در ثبت برند در ذهن مشتری داشته باشد. در عین حال پروسه خرید از سفارش گرفته تا تحویل کالا با پیگیری موثرتری صورت خواهد گرفت. اهمیت چنین پروسه بدون دغدغه و تکمیل شده درون فروشگاهی را در تجارت فرانچایز نمی توان نادیده گرفت.

 

 

شناخت برند تجاری

 

شناخت برند تجاری

 

یکی از دلایل مهم در اهمیت تجارت فرانچایز بحث شناخت یک برند است. این که به عنوان یک یا نمایندگی آن در سطح ملی به صورت شناخته شده عمل کنید، بسیار تاثیرگذار است. حتی در روزهای سخت اقتصادی برندهای صاحب نام در جذب مشتری حرف اول را می زنند. معمولا برندها به دلیل ثبات و کیفیت شناخته می شوند. این شناخت طی یک پروسه چند ماهه یا چند ساله اتفاق نمی افتد. اعتماد ملی و محلی به محصول یا خدمات به تدریج افزایش می یابد. شما با راه اندازی یک فرانچایز می توانید این اعتماد را به سادگی و با اعتبار اهدا کننده فرانچایز از آن کسب و کار خود کنید. بنابراین نیازی به طی پروسه طولانی مدت برای ایجاد اعتماد ملی و یا محلی در محصول و یا خدمات وجود ندارد. فرانچایز های موفق از حمایت زیادی برخوردارند.

 

بیشتر بخوانید » ترندهای برتر صنعت فرانچایز «

 

 

اهمیت تمایل به یادگیری در تجارت فرانچایز

 

اهمیت تمایل به یادگیری در تجارت فرانچایز

 

داشتن یک تجارت کار سختی است و روحیه کارآفرینی مصممی می طلبد. هر فرانچایز نیازهای متفاوتی دارد اما به طور کلی اجرا و راه اندازی یک فرانچایز موفق به مهارت های سازمانی و ارتباطی قوی نیاز دارد. اهمیت تمایل به یادگیری در تجارت فرانچایز را نباید نادیده گرفت. شما علاوه بر پیروی از مدل اثبات شده و استفاده از مزایای آن باید از پتانسیل های زیادی بهره مند باشید. پتانسیلی برای یادگیری و ثبت بالاترین موفقیت. حتی با وجود مشکلات و فراز و نشیب های مرتبط با پاندمی کرونا در سال های اخیر، خبر خوب پیش بینی رشد تجارت فرانچایز است.

 

 

در اختیار قرار دادن اطلاعات کافی به کارآفرینان

 

در چنین شرایطی اگر در پروسه تصمیم گیری برای گرفتن یک نمایندگی از یک فروشگاه بزرگ هستید، بهتر است به مزایای آن بیشتر توجه کنید. کارآفرینی و ایجاد کسب و کار برای صاحبان مشاغل در زمان های سخت نسبتا دشوار است. در عین حال برای کسانی که قصد راه اندازی تجارت فرانچایز را دارند، منابع در دسترس زیادی وجود دارد. بسیاری از برندها که در نقش اهدا کننده فرانچایز عمل می کنند، پروسه های جذابی برای دریافت کننده ها و ترغیب آن ها دارند. معمولا تماس ها و جلسات آنلاین زیادی پیش از شروع کسب و کار صورت می گیرد. در مورد کسب و کار، محل آن اطلاعات کافی به کارآفرینان داده می شود. همچنین آن ها به بهترین وجه ممکن در مورد اقدامات لازم در کسب و کار اطلاعات کسب می کنند.

 

 

اهمیت تحقیقات برای راه اندازی تجارت فرانچایز

 

اهمیت تحقیقات برای راه اندازی تجارت فرانچایز

 

با تمام این اوصاف باید بگوییم که پیش از راه اندازی یک کسب و کار بر مبنای تجارت فرانچایز بهتر است تحقیقات زیادی صورت بگیرد. بهتر است پیش از هر چیز با کسانی که اقدام به راه اندازی فرانچایز کرده اند و یا صاحبان اصلی برندها مشورت کنید.از آن ها در مورد وضعیت بازار و این که چگونه می توان متفاوت عمل کرد، سوال بپرسید. اهدا کنندگان فرانچایز معمولا اسناد و مدارک بروزی از عملکرد سالانه خود دارند که شما لازم است به عنوان نامزد احتمالی، این اسناد و مدارک را بررسی و در مورد آن پیش از آن تصمیم گیری صحبت کنید.

 

 

گزینه های آنلاین

 

گزینه های آنلاین

 

گزینه های زیادی برای دریافت فرانچایز به صورت آنلاین در دسترس است. اهمیت تجارت فرانچایز به قدری است که بسیاری از وب سایت ها تصویری از فرصت های موجود در بازار را در اختیار مخاطبان قرار داده اند. در این وب سایت ها درباره هزینه های راه اندازی و گزینه های پیشنهادی به مخاطبان به طور مفصل توضیح داده شده است. شما می توانید اطلاعات مفیدی در مورد مزایای فرانچایز و بسیاری از گزینه های مختلف برای سرمایه گذاری با نرخ های متفاوت به دست آورید.

 

 

منبع: forbes

 

کالابرگ الکترونیک