نکات مهمی که برای انتخاب لباس باید بارداری بدانید

نکات مهمی که برای انتخاب لباس باید بارداری بدانید


3 اسفند 1399 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
نکات مهمی که برای انتخاب لباس باید بارداری بدانید

اگر چند سالی به عقب برگردید و نگاهی به مدل‌های لباس بارداری قدیمی بیندازید، می‌بینید که اصلاً تنوع زیادی برای این موضوع وجود نداشت. تنها لباس‌هایی گشاد و چادر مانند بودند که مادران باردار در آن زمان ناچار به پوشیدن آن‌ها می‌شدند. اما امروزه طراحان تخصصی زیادی هستند که کارشان صرفاً تولید مدل لباس مجلسی بارداری است و یا می‌دانند چگونه مدل لباس بارداری خانگی را طراحی کنند تا هم زیبا به نظر برسد و هم برای خانم‌های باردار مناسب باشد. در این مقاله از مجله کوروش می‌توانید با نکاتی مهم درباره انتخاب لباس در بارداری آشنا شوید.

 

 

آیا شما واقعاً به لباس حاملگی نیاز دارید؟

 

آیا شما واقعاً به لباس حاملگی نیاز دارید؟

 

اولین و مهم‌ترین چیزی که باید در مورد خرید و انتخاب لباس بارداری بدانید، این است که شما با باردار شدن دیگر نمی‌توانید لباس‌های تنگ و عادی خودتان را بپوشید. شکمتان رفته رفته بزرگ می‌شود و احتمالاً هر ماه چند کیلویی به وزنتان هم اضافه می‌شود. اگر در بین لباس‌هایتان لباس‌های کشی و گشاد داشته باشید، الان در زمان بارداری، زمان خوبی است که از آن‌ها استفاده کنید. معمولاً تعویض لباس برای خانم‌های بارداری کمی سخت است و از طرف دیگر شما در این دوران باید لباس‌هایی را بپوشید که واقعاً در آن احساس راحتی می‌کنید.

 

اگر می‌توانید چند دست لباس گشاد و راحت در کمد لباس‌هایتان پیدا کنید، پس خرید لباس بارداری برای شما ضروری نیست. پوشیدن لباس‌های تنگ در زمان بارداری می‌تواند موجب بروز مشکلاتی جدی شود. بروز درد در بخش‌های مختلف بدن و همچنین کاهش جریان خون که حتی می‌تواند منجر به عفونت در بدن شود، از مشکلاتی هستند که ممکن است با پوشیدن لباس نامناسب در بارداری گردد.

 

 

روش های انتخاب لباس در بارداری

 

اگر در کمد لباس‌هایتان لباس بارداری ریون ندارید و یا همه لباس‌ها برایتان تنگ شده‌اند و یا با پوشیدن آن‌ها راحت نیستید و به شکمتان فشار وارد می‌شود، بهتر است تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا با انتخاب مدل لباس بارداری بیشتر آشنا شوید.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

در بارداری لباسی بخرید که با بزرگ شدن شکمتان بزرگ شود

 

در بارداری لباسی بخرید که با بزرگ شدن شکمتان بزرگ شود

 

اولین موضوعی که باید در مورد خرید مدل لباس بارداری خانگی و مجلسی بدانید، این است که تنها به دنبال لباس‌های گشاد و کشی باشید. شما نمی‌دانید تا ماه نهم چقدر افزایش وزن خواهید داشت. از همین روز بهتر است به دنبال لباس‌های کشی و گشادتر باشید. معمولاً برای خرید مدل لباس مجلسی بارداری بهتر است درست در زمانی که نیاز به آن دارید، اقدام کنید. خریدن لباس بارداری در ماه‌های اول معمولاً به ضررتان تمام می‌شود.

 

برای انتخاب لباس در بارداری سعی کنید بیشتر به دنبال دامن و شلوارهایی باشید که کاملاً کشی و راحت هستند. معمولاً بعد از خرید لباس بارداری فانتزی پشیمان می‌شوید و با خودتان فکر می‌کنید که کاش بیشتر به راحتی و کشی بودن لباس اهمیت داده بودید. خرید لباس بارداری ریون یک گزینه عالی برای زمان‌هایی است که قصد رفتن به مهمانی را دارید. پارچه ریون نرم و کشی است که حتی با بزرگ‌تر شدن شکمتان نیز سایزتان خواهد بود.

 

برای انتخاب لباس حاملگی به سراغ شلوارهای تیره بروید

 

در زمان حاملگی بهتر است بیشتر به دنبال شلوارهایی با رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای و خاکستری باشید. این لباس‌ها معمولاً با هر نوع بلوز و کتی ست می‌شوند. شما می‌توانید از یک شلوار مشکی با یک بلوز مجلسی در یک مهمانی استفاده کنید. سپس همان شلوار را به همراه کت یا مانتو در محل کارتان بپوشید. توجه داشته باشید که کلاً لباس مشکی در بارداری شما را لاغرتر نشان می‌دهد و از همین رو می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

 

در دوران حاملگی برای خرید لباس‌های غیرضروری وسوسه نشوید

 

در دوران حاملگی برای خرید لباس‌های غیرضروری وسوسه نشوید

 

احتمالاً از همان هفته‌های اول بارداری با دیدن فروشگاه‌هایی که لباس بارداری فانتزی دارند، وسوسه خرید انواع لباس به سراغتان می‌آید. سعی کنید تنها به دنبال لباس‌های اصلی و ضروری باشید. کمد لباس‌هایتان را پر از لباس بارداری نکنید. شما تنها همین چند ماه به این لباس‌ها احتیاج دارید. سعی کنید لباس‌های گشاد، کشی و مناسبی را که از قبل دارید، جدا کنید. سپس به دنبال چند تکه لباس اصلی برای این دوران باشید. به یاد داشته باشید که شما می‌توانید در سه ماهه اول بارداری‌تان لباس‌های معمولی بپوشید. بعد از آن که رفته رفته شکن شما نیز بزرگ‌تر می‌شود، باید به دنبال لباس‌های گشاد و کشی مخصوص بارداری باشید.

 

برای خرید مدل لباس بارداری خانگی و مجلسی به قیمت‌ها توجه کنید

 

لباس‌های بارداری معمولاً قیمت بالایی دارند و شما تنها چند ماه به این لباس‌ها نیاز دارید. بهتر است قبل از خرید هر لباسی ابتدا خوب فکر کنید. به مدل و قیمت آن توجه کنید و بررسی کنید که چقدر و برای چه مکانی می‌توانید از آن استفاده کنید. به جای خرید یک کت و شلوار یا انتخاب یک مدل لباس حاملگی مجلسی گران قیمت، به دنبال لباس‌های ضروری‌تر با قیمت مناسب باشید. خرید کردن در تخفیفات آخر فصل می‌تواند گزینه جذابی باشد.

 

برای انتخاب لباس در بارداری به موقع خرید کنید

 

برای انتخاب لباس در بارداری به موقع خرید کنید

 

وزن و سایز شما در بارداری به شدت در حال تغییر است و گاهی اوقات هیچ چیز همان طوری که پیش بینی می‌کنید، پیش نمی‌رود. اگر در ماه دوم هستید، برای ماه هشتم تان لباس انتخاب نکنید. ممکن است در ماه هشتم اندازه شکمتان بیشتر از حدی که تصور کرده بودید رشد کند و هیچ‌گاه نتوانید آن لباس را بپوشید.

 

از دوستان و آشنایان خود لباس قرض بگیرید

 

اگر واقعاً دوست ندارید برای این چند ماه بارداری خیلی هزینه کنید، می‌توانید از دوستان و خانواده خودتان لباس بارداری قرض بگیرید. به هر حال شما بیشتر ۳ ماه آخر بارداری به لباس گشاد نیاز دارید و می‌توانید به جای هزینه کردن برای خرید مدل لباس حاملگی مجلسی، از خواهر یا دوستتان بخواهید که لباس بارداری خودشان که دیگر استفاده‌ای از آن ندارند، به شما قرض دهند. احتمالاً آن‌ها هم انواع لباس بارداری فانتزی و مجلسی دارند که بیشتر از یک بار هم استفاده نشده و حال شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

لباس ورزشی حاملگی خود را با دقت انتخاب کنید

 

بیشتر پزشکان توصیه می‌کنند تا مادران در طول بارداری به هر شکلی که شده ورزش کنند. اما برای خرید لباس ورزشی بارداری لازم است حتماً به جنس و الیاف لباسی که تهیه می‌کنید، توجه داشته باشید. بهتر است از لباس‌های گشاد و راحت برای ورزش استفاده کنید. به دنبال لباس‌هایی با الیاف طبیعی باشید. حتماً به کشی بودن لباس توجه کنید و مراقب باشید که لباس شما در ناحیه شکم آزاد باشد تا مانع حرکت کودک در شکمتان نشود.

 

 

منابع: thebalancecareers، momjunction، verywellfamily

 

کالابرگ الکترونیک