معرفی بهترین ماسک موها برای بازسازی انواع مو خشک و کدر

معرفی بهترین ماسک موها برای بازسازی انواع مو خشک و کدر


11 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین ماسک برای مو

همه ما دوست داریم موهایی سالم و درخشان داشته باشیم. اما گاهی اوقات استفاده مداوم از رنگ ها قرار گرفتن مو در معرض نور آفتاب و همچنین استفاده از لوازم گرمایشی به شدت به موهای ما آسیب می رساند و موجب ایجاد موخوره و خشکی مو می شود. در این زمان استفاده از یک ماسک موی تغذیه کننده و آبرسان می‌تواند رطوبت از دست رفته موها را به آن بازگرداند. از طرف دیگر بسیاری از افراد به منظور مراقبت روزانه از موها از ماسک مو استفاده می کنند. این کار موجب می‌شود تا موهای شما همیشه حالتی زیبا و سالم داشته باشد. در سرویس سلامت مجله کوروش قصد داریم تا با معرفی بهترین ماسک برای تقویت و بازسازی انواع مو  خشک و کدر و وز به شما برای رفع مشکلات کمک کنیم.

 

 

مزیت استفاده از ماسک مو

 

مزیت استفاده از ماسک مو

 

امروزه عوامل متعددی برای آسیب رساندن به موهای شما وجود دارد. مراقبت از موها باید به بخشی از عادات همیشگی تبدیل شود. ماسک مو با احیای دوباره تارهای آسیب دیده و آبرسانی به موهای خشک می تواند حالت زیباتری به موهای شما ببخشد. بسیاری از کارشناسان معتقدند برای جلوگیری از آسیب دیدن موها بهتر است همه افراد از نوعی ماسک مو متناسب با موهای خود استفاده کنند. مواد مغذی موجود در ماسک مو می تواند از زبر شدن و کدر شدن موها جلوگیری کند و روند پیری و از بین رفتن تار و مو را کندتر سازد.

 

به طور معمول برای تولید انواع ماسک مو از مواد مغذی بر روغن‌های متفاوتی استفاده می شود. از همین رو هر فرد باید با در نظر گرفتن ویژگی‌های و نیازهای خود از ماسک مناسبی استفاده کند. بهترین ماسک مو خانگی معمولاً ماسکی است که شما بتوانید به راحتی در خانه از آن استفاده کنید و تأثیر آن بعد از چند بار استفاده قابل مشاهده باشد. توجه داشته باشید که هیچ ماسک مویی برای موهای شما معجزه نمی کند. بلکه این ماسک ها کمک می کنند تا در کنار سایر مراقبت هایی که برای سلامت موهایتان انجام می دهید، موهای شما سریع تر ترمیم شود و ظاهری جذاب تر و سالم تر داشته باشد.

 

 

بهترین ماسک های خانگی برای درمان قطعی موی چرب

 

 

چطور از ماسک مو استفاده کنیم؟

 

چطور از ماسک مو استفاده کنیم؟

 

قبل از هر چیزی برای استفاده از ماسک ابتدا باید نوع موهای خود را شناسایی کنید. موهای خشک و آسیب دیده و رنگ شده بیشتر از هر موی دیگری به ماسک مو نیاز دارند. زمانی که موهای شما رطوبت کافی نداشته باشند، به خوبی حالت نمی گیرند و ظاهری کدر، خشم و زشت پیدا می کنند. شما با شناسایی نوع موهای خودتان می توانید به راحتی بهترین ماسک مو تقویت کننده را برای موهایتان، با توجه به انتظاراتی که دارید تهیه کنید. ماسک ها معمولاً انواع متفاوتی دارند. برخی از آن ها در حمام استفاده می شوند و پس از آن باید موها را شستشو دهید. برخی دیگر نیز بعد از شستن موها مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

حتما بخوانید  6 مرحله ساده و قدم به قدم آموزش آرایش ملایم صورت

 

برای استفاده از ماسک مو تقویت کننده در حمام باید مراحل زیر را دنبال کنید:

 

  • ابتدا موهای تان را کمی خیس کنید.
  • سپس مقداری از ماسک را روی قسمت نزدیک به ریشه تا ساقه موها (نه ریشه) پخش کنید و خوب شانه بزنید.
  • حالا اجازه دهید ماست برای ۲ تا ۳ دقیقه روی موهایتان بماند.
  • بعد از آن موها را با آب فراوان بشویید.

 

اگر موهای شما خشک است، بهترین ماسک برای موهای شما ماسک های احیا کننده و نرم کننده هستند. سعی کنید ماسک مو تقویت کننده را در بخش های از موهای تان که خشک تر است، بیشتر استفاده کنید. اگر زمان کافی دارید، بهتر است ماسک را برای مدت زمان بیشتری روی موها قرار دهید تا بهتر عمل کند. سعی کنید از انواع ماسک مو و نرم کننده در قسمت ریشه مو استفاده نکنید. زیرا این کار به مرور زمان موجب نرم شدن ریشه مو و در نتیجه ریزش موها می شود.

 

 

بهترین ماسک برای موهای مختلف

 

بهترین ماسک برای موهای مختلف

 

امروزه برندهای مختلفی از انواع ماسک مو تقویت کننده در دنیا یافت می شوند که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند. برخی از این برندها و محصولات معمولاً موثرتر هستند و درخشندگی و زیبایی بیشتری به موها می بخشند. در ادامه می توانید با برخی از بهترین ماسک ها برای موهای مختلف آشنا شوید.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین برندهای ماسک مو ایرانی «

 

 

ماسک موی چند کاره GAME CHANGER برای موهای خشک و زبر

 

ماسک موی چند کاره GAME CHANGER برای موهای خشک و زبر

 

یکی از بهترین انواع ماسک مو برای نرمی موها ماسک ارگانیک GAME CHANGER است. این ماسک حاوی جلبک دریایی و روغن های مغذی نظیر روغن آرگان، روغن نارگیل و روغن آواکادو است. بعد از استفاده از این ماسک در کمتر از ۵ دقیقه موهای شما نرم و درخشان می شوند و حالت پذیری خوبی پیدا می کنند. استفاده از این ماسک مو باید به دست فردی متخصص و در سالن های آرایشی انجام شود.

 

 

ماسک موی اولاپلکس (Olaplex) برای درمان موهای دکلره و آسیب دیده

 

ماسک موی اولاپلکس (Olaplex) برای درمان موهای دکلره و آسیب دیده

 

یکی از محبوب ترین ماسک موهای دنیا که می تواند به خوبی موهای آسیب دیده را درمان و بازسازی کند. قیمت این ماسک مو تقویت کننده حدود ۲۶ یورو است و تأثیر فوق العاده ای بر صافی و نرمی موها دارد. این ماسک مو باید حداقل برای ۱۰ دقیقه روی موها قرار بگیرد تا به خوبی عمل کند. بسیاری از متخصصان پیشنهاد می کنند که برای داشتن موهای فوق العاده ابریشمی و نرم می توانید تا ۲۴ ساعت این ماسک را روی موهای خود قرار دهید و جادوی شگفت انگیز آن را مشاهده کنید. به جرات می توان گفت اولاپلکس بهترین ماسک مو برای موهای خشک و آسیب دیده در اثر دکلره و رنگ است که رطوبت از دست رفته موها را به آن ها باز می گرداند.

 

 

ماسک موی کراستاس (Kerastase) برای موهای خشک و رنگ شده

 

ماسک موی کراستاس (Kerastase) برای موهای خشک و رنگ شده

 

ماسک موهای برند کراستاس به عنوان بهترین ماسک مو برای موهای خشک شناخته می شوند. این ماسک مو تقویت کننده با داشتن بافتی کره ای به ساختار موهای شما نفوذ می کنند. ماسک کراستاس موجب افزایش شادابی و نرمی موها می شوند. رنگ بنفش این ماسک مو برای آبرسانی و تغذیه موها فوق العاده است. این ماسک بیشتر برای موهای دکلره شده، رنگ شده و آسیب دیده مناسب است.

حتما بخوانید  ۱۶ اشتباه رایج در آرایش خانم‌ها که سن آن ها را بالا می‌برد

 

 

ماسک بادی شاپ (Body shop) برای درخشش موهای خشک و کدر و وز

 

ماسک بادی شاپ (Body shop) برای درخشش موهای خشک و کدر

 

بادی شاپ انواع ماسک های متفاوتی دارد که هر کدام برای انواع موهای مختلف مناسب هستند. ماسک مو تقویت کننده موز بادی شاپ با ترکیبی از پوره موز و روغن های مغذی به شدت روی درخشندگی و نرمی موهای شما تأثیر می گذارد. این ماسک مو در لیست بهترین ماسک مو برای موهای خشک و کدر قرار دارد و تأثیر آن بر موها شگفت انگیز است.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین ماسک های خانگی برای درمان موخوره «

 

 

ماسک موی لورآل (L’Oréal) برای تقویت ساقه مو

 

ماسک موی لورآل (L'Oréal) برای تقویت ساقه مو

 

لورآل یک برند فرانسوی محبوب در دنیا است که محصولات آرایشی و بهداشتی بی نظیری دارد. استفاده از این برند شناخته شده در ایران نیز بسیار رایج است. این برند ماسک موهای مختلفی برای انواع مو تولید می کند. شما می توانید با در نظر گرفتن نوع و جنس موهایتان، بهترین ماسک برای موهایتان را انتخاب کنید. ماسک موی طلایی برند لورآل با داشتن انواع روغن های مغذی برای تقویت ساقه مو و درمان موهای خشک و آسیب دیده بسیار مؤثر است.

 

 

ماسک موی گلیس شوارتزکف (GLISS Schwarzkopf) حاوی کراتین برای بازسازی موهای آسیب دیده

 

ماسک موی گلیس شوارتزکف (GLISS Schwarzkopf) حاوی کراتین برای بازسازی موهای آسیب دیده

 

ماسک موی گلیس یکی دیگر از ماسک موهای فوق العاده است که در لیست بهترین ماسک برای موهای خشک قرار دارد. این ماسک مو رنگ های مختلفی دارد و هر کدام از این رنگ ها برای نوع خاصی از موها مناسب هستند. رنگ مشکی ماسک موی گلیس مدل ترمیم کننده و کراتینه آن است. این ماسک مو حاوی کراتین است و به سرعت موها را نرم و لطیف می کند. این ماسک مو با حفظ رطوبت موها ظاهری درخشان و زیبا به آن ها می بخشد و در درمان موهای خشک نیز بسیار مؤثر است.

 

 

ماسک مو لافارر برای بازسازی کراتین مو

 

ماسک مو لافارر برای بازسازی کراتین مو

 

ماسک مو لافارر یک ماسک مو با برند ایرانی است که تأثیر فوق العاده ای در نرم شدن موها دارد. این ماسک مو تقویت کننده در انواع مختلفی تولید می شود. ماسک های لافارر با داشتن عصاره ها و روغن های طبیعی موجب ترمیم موهای آسیب دیده و بازسازی ساختمان کراتین مو می شود. شرکت تولید ماسک مو لافارر با ارائه ماسک های داخل حمام و بعد از شستشو پکیج کاملی از انواع ماسک را برای انواع مو ارائه می دهد. بیشتر مصرف کنندگان نیز از این برند اظهار رضایت کرده اند. قیمت ماسک مو لافارر نسبت به خیلی از برندهای خارجی بسیار مناسب است و کیفیت فوق العاده بالایی دارد.

 

 

جمع بندی نهایی

 

انتخاب یک ماسک موی مناسب برای مو به عوامل مختلفی دارد. قبل از خرید یک ماسک مو بهتر است ابتدا جنس موهای خود را شناسایی کنید. مقدار بودجه ای که برای خرید ماسک در نظر دارید را ارزیابی کنید. سپس با توجه به نیاز و شرایط خود بهترین ماسک برای موهایتان را انتخاب کنید. امروزه برندهای خارجی و ایرانی زیادی هستند که تأثیر فوق العاده ای روی نرم شدن و درخشش موها دارند. شما می توانید با تهیه این ماسک ها در کنار رعایت سایر مراقبت ها، موهایی نرم، زیبا و خیره کننده داشته باشید.

 

 

بهترین ماسک های تقویتی پوست و مو در بارداری

 

 

منابع: glamourmagazine، byrdie

 

کالابرگ الکترونیک