ترسناک ترین بازی های کامپیوتری و موبایلی جهان که تا به امروز ساخته شده اند

ترسناک ترین بازی های کامپیوتری و موبایلی جهان که تا به امروز ساخته شده اند


31 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 17 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ترسناک ترین بازی های جهان
فهرست محتوا پنهان

عناوین بازی های ترسناکی که در این مطلب مجله کوروش معرفی کرده ایم، نه تنها از ترسناک ترین بازی های جهان به حساب می آیند، بلکه می توانید مطمئن باشید با این بازی ها ترسناک ترین و مهیج ترین بازی های کامپیوتری و موبایلی و ویدیویی ژانر وحشت را تجربه خواهید کرد.

 

بازی های ویدیویی از اوایل دهه ۱۹۸۰ تاکنون سعی در ترساندن گیمرها داشته اند. از همان زمان بازی «خانه تسخیرشده (Haunted House)» کنسول آتاری که یکی از ابتدایی ترین بازی های ژانر ترس و بقا بود. بازی که سازندگان آن تلاش داشتند با آمیزه ای از ارواح سرگردان و دیوارهای تار عنکبوت بسته با گرافیک پیکسلی و موزائیک مانند (با رزولوشن هایی چنان پایین که پیکسل ‌های تصویر کاملا دیده می شدند) گیمرهای آن زمان را بترسانند که البته به هیچ وجه موفق نبودند. ولی چنین بازی هایی به خوبی مسیری را که ژانر وحشت باید می پیمود هموار کردند.

با پیشرفت قابلیت‌ های فنی کنسول ‌های بازی و کامپیوترها از افزایش حجم حافظه تا سرعت پردازنده ها و همینطور پیچیدگی تراشه های گرافیکی، حالا شاهد بازی های مخوفی در ژانر ترس و بقا و سایر زیرمجموعه های بازی ‌های ترسناک هستیم. البته که این ژانر همچنان به تکامل و پیشرفت خود ادامه می دهد. از بازی های ترسناک تعاملی همچون «تا سپیده دم (Until Dawn)» تا بازی های تیراندازی اول شخصی مانند «پی.تی (P.T)» ژانر ترس و بقا به خوبی نشان داد چرا همچنان یکی از اصلی ترین ستون های صنعت بازی است. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از ترسناک ترین بازی های جهان را مرور کنیم.

 

 

۱- «اوت لست ۲ (Outlast 2)» از ترسناک ترین بازی های جهان

 

«اوت لست ۲ (Outlast 2)» از ترسناک ترین بازی های جهان

 

بلیک لانگرمن و همسر او، یک روزنامه نگار تحقیقی به دنبال حل معمای قتل یک زن باردار به روستایی در حوالی آریزونا سفر می کنند. ولی با سقوط هلی کوپتر این دو از همه جدا می شوند. بلیک باید به دنبال همسر خود رفته و او را از دست کسانی که زندانی اش کرده اند نجات دهد. «اوت لست ۲ (Outlast 2)» دنباله نسخه اصلی بازی (که در ادامه به آن خواهیم پرداخت) به همین نام است.

این بازی که از ترسناک ترین بازی ها برای کامپیوتر و ایکس باکس وان به حساب می آید در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. اوت لست ۲ همچون نسخه اصلی خود اوت لیست منتشر شده در سال ۲۰۱۳، در ژانر ترس و بقا ساخته شده و بازیکن وظیفه دارد که با مخفی کاری و فرار شخصیت اصلی بازی را تا پایان بازی زنده نگه دارد. بازی اوت لست ۲ از آن دست بازی های مهیج و ترسناکی است که تا مدت ها در ذهن گیمر می ماند و هر بازی کردن آن مساوی به یک تجربه دلهره آور و پر هیجان.

 

 

بیشتر بخوانید » ترسناک ترین هتل های جهان «

 

 

۲- «مردگان متحرک (The Walking Dead)» از ترسناک ترین بازی ها برای موبایل

 

«مردگان متحرک (The Walking Dead)» از ترسناک ترین بازی ها برای موبایل

 

احتمالا مردگان متحرک که از روی آن مجموعه تلویزیونی بسیار موفقی ساخته شده، اصلا نیازی به توضیح بیشتر نداشته باشد. در بازی «مردگان متحرک (The Walking Dead)» از ترسناک ترین بازی ها برای موبایل شما باید به جنگ زامبی ها یا همان مردگان متحرک بروید. هیچ وقت از خودتان سوال کرده اید، اگر آخرالزمان زامبی ها فرابرسد چه اتفاقی برای تان می افتد؟ احتمالا بهترین پاسخ به این سوال بازی مردگان متحرک باشد. بازی مردگان متحرک با روایتی پرپیچ و تاب و مهیج باعث می شود که گاهی واقعا حس کنید در دنیای زامبی ها به دام افتاده اید!

 

 

۳- «آلن ویک (Alan Wake)» از ترسناک ترین بازی های جهان برای کنسول ایکس باکس

 

«آلن ویک (Alan Wake)» از ترسناک ترین بازی های جهان برای کنسول ایکس باکس

 

«آلن ویک (Alan Wake)» یکی از بازی های بسیار خوب ژانر ترس و بقا با ویژگی های روانشناسی بسیار قوی است. در این بازی دلهره آور و پر تب و تاب از بهترین بازی های ترسناک جهان بازیکن باید در نقش نویسنده ای به نام آلن ویک فرو برود که مدت هاست نتوانسته داستان جدیدی بنویسد. آلن به همراه همسرش آلیس به شهر خلوت کوهستانی به نام برایت فالز سفر می کند. در اینجاست که اوضاع به سرعت دگرگون می شود و آلیس توسط گروهی از موجودات مرموزی از جنس تاریکی دزدیده می شود. از اینجا به بعد آلن باید با استفاده از نور چراغ دستی خود (که به طبع دارای حجم باتری محدودی است) به جنگ موجودات مرموز برود و پرده از حقیقت ناپدید شدن همسرش بردارد.

 

 

بیشتر بخوانید » ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان «

 

 

۴- «مترو: آخرین نور (Metro: Last Light)» از وحشتناک ترین بازی های جهان

 

«مترو: آخرین نور (Metro: Last Light)»

 

ماجراهای بازی مهیج و ترسناک «مترو: آخرین نور (Metro: Last Light)» در شهر مسکو و در دوره ای پسارستاخیزی می گذرد. بازی ترسناک آخرین نور به خوبی عناصر ژانرهای تیراندازی اول شخص، ترس و بقا و مخفی کاری را با هم ترکیب کرده و بازی مهیج و به شدت درگیر کننده ای را پدید آورده است. بازی بیشتر اوقات در تونل های تاریک متروی مسکو دنبال می شود و بازیکن باید با استفاده از برخی سلاح های سنگین و چراغ قوه به جنگ گروهی از دشمنان از انسان های جهش یافته و بدخواه تا برخی موجودات از جنس تاریکی و حتی توهمات خود برود. کیفیت بصری و صوتی بالا باعث شده تا بازی ترسناک آخرین نور واقعا تجربه ای واقع گرایانه و فوق العاده پر تنش برای بازیکن ایجاد کند.

حتما بخوانید  معرفی بهترین سایت های ایرانی برای خرید کتاب از خارج

 

 

۵- «اوت لست (Outlast)» از ترسناک ترین بازی ها برای کامپیوتر

 

«اوت لست (Outlast)» از ترسناک ترین بازی ها برای کامپیوتر

 

ترسناک ترین بازی های جهان اغلب اوقات ساده ترین بازی ها هستند، این امر به خصوص درباره بازی «اوت لست (Outlast)» صدق می کند. در این بازی بازیکن باید در نقش روزنامه نگاری فرو برود که به بیمارستان روانی کلرادو رفته تا تحقیقاتی را انجام دهد. در اوت لست امکان مبارزه وجود ندارد، بلکه باید تا جای ممکن بر مهارت خود برای مخفی کاری متکی بوده تا جان شخصیت اصلی بازی را نجات دهید. تنها وسیله ای که برای اینکار دارید هم دوربین دید در شب است. بازی اوت لست که از سبک فیلم های پیداشده بهره برده به طرز حیرت انگیزی می تواند ترس و وحشت را به هر بازیکنی القا کند. اوت لست از آن دست ترسناک ترین بازی ها ‌برای کامپیوتر است که توصیه می کنیم حتما با چراغ های روشن و حتی همراهی یک نفر دیگر آن را بازی کنید!

 

 

۶- «بیگانه: جداسازی (Alien: Isolation)» از ترسناک ترین بازی ها برای پلی استیشن

 

«بیگانه: جداسازی (Alien: Isolation)» از ترسناک ترین بازی ها برای پلی استیشن

 

متأسفانه تا به حال بسیاری از نسخه های مجازی یکی از بهترین فیلم های ترسناک دنیا یعنی «بیگانه (۱۹۷۹)» و دنباله های آن بسیار کسل کننده بوده اند. ولی حساب بازی مهیج و ترسناک «بیگانه: جداسازی (Alien: Isolation)» کاملا جداست. این بازی ژانر ترسناک و مخفی کاری مملو از تنش و هیجان است. در این بازی از ترسناک ترین بازی ها برای پلی استیشن بازیکن باید در قالب شخصیت آماندا ریپلی، دختر شخصیت اصلی فیلم های بیگانه فرود برود.

آماندا باید در یک ایستگاه فضایی متروکه به دنبال یک ضبط کننده پرواز گمشده بگردد. ولی همچون فیلم بیگانه یک موجود فضایی مخوف در ایستگاه فضایی کمین کرده و به دنبال شکار اوست. آماندا نمی تواند این موجود را بکُشد و تنها باید از برخورد با او طفره برود. بازی ترسناک بیگانه از ترسناک ترین بازی های جهان به خوبی توانسته حس و حال فیلم اصلی بیگانه منتهی با چاشنی اکشن و هیجان بیشتر را زنده کند. این بازی از ترسناک ترین بازی ها برای پلی استیشن را به خصوص به کسانی که دوست دارند ترس و هیجان را توأمان تجربه کنند توصیه می کنیم.

 

 

۷- «رزیدنت ایول ۴ (Resident Evil 4)» از وحشتناک ترین بازی های ویدئویی جهان

 

«رزیدنت ایول ۴ (Resident Evil 4)»

 

در حالی که روند توسعه بازی «رزیدنت ایول ۴ (Resident Evil 4)» بسیار طولانی و دشوار بود، ولی هنگام انتشار مشخص شد که انتظار ۶ ساله برای عرضه بازی واقعا ارزشش را داشته است. رزیدنت ایول ۴ واقعا یکی از ترسناک ترین بازی های جهان در ژانر ترس و بقا است. رزیدنت ایول ۴ همچنین یکی از بهترین بازی هایی است که واقعا سبک تیراندازی سوم شخص را وارد جریان اصلی صنعت بازی های ویدئویی کرد. رزیدنت ایول ۴ که در اصل برای کنسول نینتندو گیم ‌کیوب منتشر شد، با شخصیت پردازی های خارق العاده، داستانی جذاب و گیم پلی قوی خود هر گیمری را به وجد می آورد.

 

 

۸- «چشم ها (Eyes)» از ترسناک ترین بازی های موبایلی برای اندروید

 

«چشم ها (Eyes)» از ترسناک ترین بازی ها برای موبایل

 

در بازی «چشم ها (Eyes)» در خانه ای قدیمی و مملو از عتیقه گیر افتاده اید. تنها راه نجات شما هم حل معماهای مختلف و یافتن وسایل ارزشمند خانه است. ولی از بخت بد شما یک شبح هم در خانه پرسه می زند که می خواهد شما را شکار کند. این شبح ترسناک همیشه با زیر نظرتان دارد و به دنبال لغزشی از شما می تواند وارد عمل شود. صداگذاری ها ترسناک به همراه فضای تیره و تار بازی باعث می شود که بازی چشم ها تجربه ای کاملا واقع گرایانه را برای بازیکنان رقم بزند.

 

 

بیشتر بخوانید » خلاصه ترسناک ترین رمان های دنیا «

 

 

۹- «آمنزیا: نزول تاریکی (Amnesia: The Dark Descent)» از ترسناک ترین بازی ها ‌برای کامپیوتر

 

«آمنزیا: نزول تاریکی (Amnesia: The Dark Descent)» از ترسناک ترین بازی ها ‌برای کامپیوتر

 

ماجراهای بازی مهیج و ترسناک «آمنزیا: نزول تاریکی (Amnesia: The Dark Descent)» در سال ۱۸۳۹ رخ می دهد. شخصیت اصلی بازی دنیل است که حافظه خود را از دست داده است. او وقتی در قلعه برننبورگ بیدار می شود، نامه ای به قلم خودش را پیدا می کند که روی آن نوشته شده، تعمدا حافظه اش را پاک کرده و  قرار بوده که بارون الکساندر را به قتل برساند.

دنیل تنها ۳ چیز می داند، نام خودش، جایی که زندگی می کند و اینکه کسی در تعقیب اوست. در این بازی ترسناک بسیار مهیج هیچ مکانیسمی برای مبارزه وجود ندارد، بلکه باید به مخفی کاری و فرار برای زنده ماندن متکی باشید. دنیل بیشتر وقت خود را در تاریکی و در حین پنهان شدن از هیولاها می گذارند و به تدریج نیز سر به جنون گذاشته و دچار توهمات دیداری و شنیداری زیادی می شود که بر جذابیت های این بازی از ترسناک ترین بازی ها برای کامپیوتر می افزاید.

 

 

۱۰- «اسلندر: ۸ برگ (Slender: The Eight Pages)» از ترسناک ترین بازی ها ‌برای کامپیوتر

 

«اسلندر: ۸ برگ (Slender: The Eight Pages)» از ترسناک ترین بازی ها ‌برای کامپیوتر

 

«اسلندر: ۸ برگ (Slender: The Eight Pages)» از ترسناک ترین بازی ها ‌برای کامپیوتر در سبک اول شخص و ژانر ترس و بقا است. این بازی رازآلود و ترسناک بر اساس افسانه شهری مشهور اسلندرمن ساخته شده است. اسلندرمن مردی کت و شلوارپوش و لاغر اندام، به شدت قد بلند با دستانی دراز و بدون چهره است که کودکان را به فجیع ترین شکل ممکن به قتل می رساند. بازیکن باید در وسط جنگلی مه آلود و تاریک به دنبال ۸ یادداشت رمزی بگردد. یادداشت هایی که به نوعی وحشت حضور اسلندرمن در محل را وصف کرده اند. بازی اسلندر از آن دست ترسناک ترین بازی های جهان است که با آن فضای تیره و تار و خوفناکش باعث می شود واقعا بالا رفتن آدرنالین در رگ هایتان را به بهترین شکل حس کنید.

حتما بخوانید  18 فواید و ضررهای گوشی هوشمند برای کودکان

 

 

بیشتر بخوانید » راز مثلث برمودا گورستان کشتی ها و آدم های گمشده «

 

 

۱۱- «پیاده روی سال (Year Walk)» از ترسناک ترین بازی ها برای موبایل

 

«پیاده روی سال (Year Walk)» از ترسناک ترین بازی ها برای موبایل

 

«پیاده روی سال (Year Walk)» یکی از ترسناک ترین بازی ها برای موبایل است که در آن ترکیبی منحصر به فرد از حل معما، ماجراجویی و عناصر ژانر وحشت به کار گرفته شده اند. بازیکن در این بازی به دنبال کشف رموز مختلفی برای سفر در زمان است که به وسیله آینه ها انجام می گیرد.

 

 

۱۲- «فضای مرده (Dead Space)» از ترسناک ترین بازی های دنیا

 

«فضای مرده (Dead Space)»

 

ماجراهای بازی ترسناک «فضای مرده (Dead Space)» در آینده ای دور و بسیار تیره و تار رخ می دهد. در سال ۲۵۰۸ انسان به قدرت شکافتن سیارات دست یافته و می تواند با شکاف هر سیاره ای منابع مورد نیاز خود را استخراج کند. در حین یک استخراج غیرقانونی در سیاره اجیس ۷،‌ یک مونولیت مارکر قرمز پیدا می شود. این مونولیت توسط فرقه ای مذهبی پرستیده می شود و با پیدا شدن آن اوضاع برای سرنشینان فضاپیمای معدنکاری اشیمورا وخیم می شود. این مونولویت که کپی از مونولویت مارکر اصلی موجودات فضایی است، پس از تلاش های عدیده برای سلاح سازی باعث پدید آمدن ویروسی شده که با آلوده کردن اجساد موجب به وجود آمدن هیولاهای مخوفی موسوم به نکرومورف می شود.

شخصیت اصلی بازی آیزاک کلارک یک مهندس است. همسر او در اشیمورا حضور دارد و کلارک هم به عنوان یکی از اعضای تیم مهندسی که باید درباره وقایع پیش آمده در اشیمورا تحقیق کند به این سیاره اعزام می شود.  آنچه در ادامه بازی رخ می دهد به عقیده بسیاری از گیمرهای دنیا فضای مرده را به یکی از بهترین و ترسناک ترین بازی های جهان طی دهه اخیر تبدیل می کند. بازی مهیجی که می تواند هر گیمری را به هیجان آورده و ترس و دلهره را به او تزریق کند.

 

 

۱۳- «پنومبرا: طاعون سیاه (Penumbra: The Black Plague)» از ترسناک ترین بازی ها ‌برای کامپیوتر

 

«پنومبرا: طاعون سیاه (Penumbra: The Black Plague)» از ترسناک ترین بازی ها ‌برای کامپیوتر

 

«پنومبرا: طاعون سیاه (Penumbra: The Black Plague)» دومین قسمت از سری بازی های پنومبرا،‌ از بازی های اول شخص ترس و بقا است. پنومبرا به نوعی پیش درآمد معنوی بازی «آمنزیا: نزول تاریکی» است. هر دوی این بازی ها توسط استودیوی سوئدی فریکشنال گیمز توسعه یافته اند. بازی پنومبرا فلیپ و سفر دلهره آور او در یک پایگاه تحقیقاتی زیرزمینی را دنبال می کند. دقیقا همچون بازی آمنزیا، در پنومبرا نیز خبری از مکانیسم های مبارزه نیست و این ویژگی به نفع حل معماها، مخفی کاری و فرار برای زنده ماندن کنار رفته اند.

 

 

۱۴- «وحشت های شبانه (Night Terrors)» از ترسناک ترین بازی ها برای موبایل

 

«وحشت های شبانه (Night Terrors)» از ترسناک ترین بازی ها برای موبایل

 

احتمالا هیچ چیزی ترسناک تر از یک بازی با محوریت خانه ای تسخیرشده نیست. ولی اگر این خانه، خانه خودتان باشد چطور می شود؟ «وحشت های شبانه (Night Terrors)» به لطف به کارگیری واقعیت افزوده کاری می کند که در آشناترین محیط های ممکن با موجودات ماورایی و برخورد کنید. وحشت های شبانه دقیقا از همان ویژگی که باعث محبوبیت بازی پوکمن گو شده استفاده می کند. ولی شما به جای شکار موجودات دوست داشتنی پوکمن این بار باید از لنز دوربین خود موجوداتی ترسناک را تشخیص دهید و شکارشان کنید.

 

 

۱۵- «سایلنت هیل ۳ (Silent Hill 3)» از ترسناک ترین بازی ها ‌برای کامپیوتر

 

«سایلنت هیل ۳ (Silent Hill 3)» از ترسناک ترین بازی ها ‌برای کامپیوتر

 

بازی «سایلنت هیل ۳ (Silent Hill 3)» دختری به نام هدر میسون را دنبال می کند که توسط هَری مسون به فرزندی قبول شده است. هری ۱۰ سال قبل از وقایع بازی خدای فرقه سایلنت هیل را شکست داده است. اکنون هدر در سایلنت هیل که مکانی غرق در مه و شررات است به دنبال کشف حقیقت ماجرای زندگی پدر خود و دلیل تحت تعقیب قرار گرفتن خودش توسط اعضای فرقه سایلنت هیل است. سایلنت هیل ۳ با انبوهی از مبارزه های تن به تن، کندوکاوها و حل معما در دنیایی هزارتویی و پیچیده بازی به شدت درگیرکننده و مهیجی است که واقعا انرژی زیادی از بازیکن می طلبد.

 

 

۱۶- «سایرن: نفرین خونین (Siren: Blood Curse)» یک بازی ترسناک پلی استیشنی

 

«سایرن: نفرین خونین (Siren: Blood Curse)» از ترسناک ترین بازی ها برای پلی استیشن

 

«سایرن: نفرین خونین (Siren: Blood Curse)» یک بازی به سبک سوم شخص از زیرمجموعه ای پروژه بازی های ترس و بقای «سایرن» است. داستان بازی سایرن روی یک گروه تلویزیونی آمریکایی در ژاپن متمرکز است. این گروه به دنبال کشف حقایق نهفته در یک روستای مرموز می گردند. ظاهرا در این روستا همچنان فرقه ای وجود دارد که انسان ها را قربانی می کنند. بازی مهیج سایرن از ترسناک ترین بازی ها برای پلی استیشن روایتی پر کشش با فضای بسیار مخوف دارد که قطعا طرفداران ترسناک ترین بازی های جهان را راضی نگه می دارد.

 

۱۷- «زوال: کابوس (Decay: The Mare)» از وحشتناک ترین بازی ها برای موبایل

 

 «زوال: کابوس (Decay: The Mare)» از ترسناک ترین بازی ها برای موبایل

 

در بازی «زوال: کابوس (Decay: The Mare)» معتادی در حال بهبودی در یک مرکز بازپروری مرموز و متروکه از خواب بیدار می شود، خیلی زود مشخص می شود که او در این مرکز بازپروری تنها نیست. شخصیت اصلی بازی با وقایع عجیب و غریب زیادی مواجه می شود که معلوم نیست در اثر عوارض جانبی داروها به وجود آمده اند یا اینکه او واقعا در حال تجربه رویدادهای فراطبیعی است. تنها زمان می تواند حقیقت را برملا کند و یک چیز مسلم است و آن اینکه شخصیت اصلی بازی به سرعت از روی غریزه هر چه در توان دارد برای زنده ماندن به کار می گیرد.

 

 

منابع: t3، three

 

کالابرگ الکترونیک