معرفی و خلاصه کتاب استارت آپ ناب اثر اریک ریس

معرفی و خلاصه کتاب استارت آپ ناب اثر اریک ریس


22 تیر 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی و خلاصه کتاب استارت آپ ناب اثر اریک ریس

کتاب استارت آپ ناب اثر اریک ریس، از جمله کتاب های مهم و مطرح در زمینه کارآفرینی محسوب می شود. در این کتاب مفهوم استارت آپ به زبان کاملا ساده توضیح داده شده است. اریک ریس نویسنده کتاب با دیدگاهی متفاوت ذهنیت خواننده را در مورد کارآفرینی شکل می دهد. او در این کتاب معتقد است برای کارآفرین شدن باید رشد و شکست را همزمان پذیرفت. ریس می گوید در این مسیر باید تجربه کرد. همه چیز بر روی کاغذ خوب به نظر می رسد، اما آن چه روی کاغذ است باید قابل عرضه باشد. در این مقاله از مجله کوروش به بررسی کتاب استارت آپ ناب اثر اریک ریس پرداخته ایم.

خلاصه ای چند جمله ای  از کتاب استارت آپ ناب  اریک ریس

 

خلاصه ای چند جمله ای  از کتاب استارت آپ ناب  اریک ریس

 

اریک ریس، کارآفرین، وبلاگ نویس و نویسنده آمریکایی در کتاب استارت آپ ناب اصول اصلی استارت آپ های برجسته را برای ایجاد رویکردی کارآمد و خلاق در ساخت یک استارت آپ مورد بررسی قرار داده است. کتاب استارت آپ ناب به کارآفرینان می آموزد که چگونه با آزمایش فرضیه های علمی و با تنها کمینه محصول پذیرفتنی (MVP) استارت آپ خود وارد دنیای واقعی و تجربه شوند. نویسنده در این کتاب تاکید زیادی به کارآفرینان برای آزمایش، یادگیری و تنظیم استراتژی از طریق تجربه در این مسیر دارد.

 

بیشتر بخوانید » بررسی و خلاصه کتاب تنفس/ جیمز نستور «

 

 

۵ نکته کلیدی کتاب استارت آپ ناب به قلم اریک ریس

 

پنج نکته کلیدی کتاب استارت آپ ناب به قلم اریک ریس

 

اریک ریس در کتاب استارت آپ ناب، توضیح می دهد که کارآفرینی فرآیندی است که قابل یادگیری است. او می گوید هدف یک کسب و کار نوپا، یادگیری درست برای ساخت چیزها است. چیزهایی که مشتریان از آن می خواهند و بابت آن ها پول پرداخت می کنند. او اشاره می کند مشتریان نمی گویند چه چیزی می خواهند. آن ها با عمل یا بی عملی خود حقیقت را پیش روی کارآفرینان قرار می دهند. اریک ریس در کتاب تاکید می کند که کارآفرینان باید فرضیه ارزش و رشد خود را آزمایش کرده و تایید بگیرند. او می گوید با ارائه کمینه محصول پذیرفتنی می توان بازخوردهای متفاوتی دریافت کرد. بنابراین باید محصول پذیرفتنی را در کمترین زمان ممکن ارایه داد تا شاهد بازخوردهای ناب بود.

 

از نگاه اریک ریس موفقیت یاد گرفتنی است!

 

از نگاه اریک ریس موفقیت یاد گرفتنی است!

 

اریک ریس در کتاب استارت آپ ناب، معتقد است موفقیت را می توان آموخت. او می گوید موفقیت یادگرفتنی است. موفقیت در شروع کار را می توان با پیروی از یک روند صحیح مهندسی کرد. نویسنده معتقد است کارآفرینی نوعی مدیریت است. او می گوید در این مسیر یادگیری همان چیزی است که استارت آپ ها باید بیشتر بر روی آن تمرکز کنند.

حتما بخوانید  آن رایس | بیوگرافی و معرفی 5 تا از پرفروش ترین کتاب های او

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب واقعیت/ هانس رزلینگ «

 

 

هدف یک کسب و کار  نوپا از نگاه اریک ریس

 

از نگاه اریک ریس هدف یک  کسب و کار  نوپا ساختن یک چیز است: چیزی که مشتریان از او می خواهند و برای آن هزینه می کنند. بنابراین باید هرچه سریع تر و با ارزان ترین قیمت ممکن محصول را وارد بازار کرد و پس از ورود اولین محصول شاهد بازخوردهای متعدد بود. نویسنده در کتاب استارت آپ ناب معتقد است همه چیز با بینایی شروع می شود و با دیدن درست می توان در مسیر مناسب قدم برداشت. در این میان استراتژی همان چیزی است که از آن برای رسیدن به چشم انداز استفاده می شود.

 

 

تعریف استراتژی از نگاه اریک ریس نویسنده کتاب استارت آپ ناب

 

تعریف استراتژی از نگاه اریک ریس نویسنده کتاب استارت آپ ناب

 

اریک ریس می گوید استراتژی یک کارآفرین و بنیان گذاران یک استارت آپ شامل مدل کسب و کار، نقشه راه محصول، بررسی نظرات رقبا و فرضیات مشتری است. او می گوید محصول نتیجه استراتژی است و محصولات به طور مداوم از طریق فرآیند بهینه سازی تغییر می کنند.

 

تعریف استارت آپ از نگاه اریک ریس نویسنده کتاب استارت آپ ناب

 

تعریف استارت آپ از نگاه اریک ریس نویسنده کتاب استارت آپ ناب

 

اریک ریس نویسنده کتاب استارت آپ ناب می گوید: استارت آپ به زبان ساده یک موسسه انسانی است که برای ایجاد یک محصول یا خدمات جدید طراحی شده است. با این تفاوت که در مرحله اولیه قرار داشته و عدم اطمینان زیادی در آن موج می زند. او می گوید در این میان خلاقیت و نوآوری حرف اول را می زند. نوآوری در مسیر اولیه خود غیر متمرکز و غیر قابل پیش بینی است اما می توان آن را مدیریت کرد.

 

تاکید بر آزمایش

 

نویسنده کتاب استارت آپ ناب از خط فکری که به شما تذکر می دهد فقط این کار را انجام دهید، پیروی نکنید. بهتر است شروع کنید و ببینید در ادامه مسیر چه اتفاق هایی می افتد. اگر نتوانید شکست بخورید هرگز یاد نمی گیرید. او می گوید یک ایده کوچک را امتحان کنید تا به یک سوال بزرگ پاسخ دهید. باید کاری کنید تا مشتریان به شدت به محصول و خدمات شما نیاز پیدا کنند. بخش زیادی از مشتریان که همان افراد وابسته هستند، اشتباهات شما را می بخشند و مشتاقانه به شما بازخورد خواهند داد.

 

 

تاکید اریک ریس نویسنده کتاب استارتاپ ناب به ارائه کمینه محصول پذیرفتنی

 

تاکید اریک ریس نویسنده کتاب استارتاپ ناب به ارائه کمینه محصول پذیرفتنی

 

نویسنده کتاب استارت آپ ناب معتقد است آزمایش چیزی فراتر از یک تحقیق نظری است. سعی کنید کمینه محصول پذیرفتنی MVP خود را هرچه سریع تر ارایه دهید. موفقیت، یادگیری نحوه حل مشتری است.

حتما بخوانید  زندگینامه و خلاصه ی بهترین کتاب های گابریل گارسیا مارکز

 

 

فرضیه ارزش

 

یکی از مهم ترین موضوعاتی که اریک ریس، نویسنده کتاب استارت آپ ناب در این کتاب به آن اشاره دارد، مهم ترین فرضیات کارآفرینان است. او از فرضیه ارزش نام می برد. این که آیا یک محصول یا خدمات پس از استفاده از سوی مشتری واقعا ارزشی را به مشتری می افزاید؟ نویسنده اشاره می کند برای فرضیه ارزش باید آزمایشاتی را طراحی کرد که بتواند این پاسخ را به درستی نشان دهد. با این حال نباید از نظرسنجی در این مسیر استفاده کرد. فرضیه دومی که ریس به آن اشاره می کند، فرضیه رشد است. او می گوید کارآفرینان باید به این موضوع بیاندیشند که مشتریان جدید چگونه یک محصول یا خدمات را کشف می کنند.

 

چهار سوال برای توسعه محصول

 

چهار سوال برای توسعه محصول

 

اریک ریس در کتاب استارت آپ ناب به بررسی چهار سوال برای توسعه محصول در یک استارت آپ اشاره می کند:

۱. آیا مصرف کنندگان تشخیص می دهند که مشکلی را دارند که شما سعی در حل آن دارید؟

۲. اگر راه حلی وجود داشته باشد آیا حاضر به پرداخت هزینه برای این راه هستند؟

۳. آیا مصرف کنندگان راه حل را از شما می خرند؟

۴. و در نهایت آیا می توان برای مشکلی که وجود دارد، راه حلی پیدا کرد؟

 

 

نقش استراتژی در استارت آپ ها

 

نقش استراتژی در استارت آپ ها

 

نویسنده استارت آپ ناب می گوید برای استارتاپ ها نقش استراتژی کمک به کشف سوالات مناسب برای پرسیدن است. هدف از تلاش های اولیه یک کسب و کار نوپا باید آزمایش هرچه سریع تر فرضیات باشد. او می گوید بسیاری از کارآفرینان در مکان و زمان مناسب قرار داشتند اما باز هم موفق نشدند. آن چه مرز موفقیت و شکست را مشخص می کند، نگاه آینده نگر، توانا و کاشف کارآفرینان است. کارآفرینان با کشف این که کدام یک از برنامه های آن ها عملکرد درخشان داشته و کدام یک ضعیف بوده است می تواند استراتژی مناسبی را تدوین کنند.

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی و خلاصه کتاب تو کله خر هستی/ جین سینسرو «

 

 

کمینه محصول پذیرفتنی MVP از نگاه اریک ریس نویسنده کتاب استارت آپ ناب

 

کمینه محصول پذیرفتنی MVP از نگاه اریک ریس نویسنده کتاب استارت آپ ناب

 

نویسنده کتاب استارتاپ ناب در بخشی از کتاب به بحث کمینه محصول پذیرفتنی MVP اشاره می کند. او معتقد است کمینه محصول پذیرفتنی به کارآفرینان کمک می کند تا یادگیری را در اسرع وقت شروع کنند. اریک ریس معتقد است محصولات اول به معنای کامل بودن نیستند. چیزهای زیادی برای تغییر وجود دارد. او می گوید همه چیز به ایده و صنعت بستگی دارد. شما باید فرضیات خود را آزمایش کنید. تنها راه پیروزی این است که سریع تر از دیگران یاد بگیرید. اریک ریس به بهینه سازی، تنظیم و تکرار در مراحل بعدی و چشم اندازهای آینده کسب و کارهای نوپا اشاره دارد. او معتقد است یکی از مهم ترین بخش های شروع کار پرداختن به بحث محصول یا خدمات اولیه است.

 

 

منبع: medium

 

کالابرگ الکترونیک