طرز تهیه کادایف لیوانی با محلبی به روش‌های مختلف

طرز تهیه کادایف لیوانی با محلبی به روش‌های مختلف


13 دی 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کادایف لیوانی با محلبی به روش‌های مختلف؛ دسر شیک ترکیه ‌ای

کادایف از دسرهای محبوب ترکیه ‌ای است که قطعاً به یک بار امتحان کردنش می‌ارزد. دسر کادایف یا تل کادایف از انتخاب‌های فوق العاده عالی برای ماه رمضان و حتی وعده‌های عصرانه در کنار چای و انواع نوشیدنی‌ها است. طرز تهیه دسر کادایف پنیری، کادایف رولی، کادایف با فرنی، کادایف گردویی و لیوانی بسیار محبوب است. طرز تهیه دسر کادایف لیوانی با محلبی یک دسر شیک و خوشمزه ترکیه ‌ای را در این مقاله مجله کوروش بخوانید. در ادامه هم ویدئوی آموزش طرز تهیه دسر پودینگ کادایف را تماشا کنید.

طرز تهیه دسر کادایف محلبی لیوانی

 

مراحل و دستور تهیه دسر شیک و خوشمزه کادایف

 

مواد لازم

 

کره: ۱۷۰ گرم

 

رشته کادایف خام: ۳۰۰ گرم

 

خامه: ۱ پاکت

 

مغز گردو: ۱ لیوان

 

نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری

 

شیر: ۱ لیوان

 

شکر سفید: ۱ لیوان

 

پودر پسته: ۲۰۰ گرم

 

مراحل طرز تهیه دسر شیک کادایف محلبی لیوانی ترکیه ای

 

 

مرحله اول

 

دسر محلبی لیوانی ترکیه‌ای کادایف یکی از انواع دسرهای فوری و کاملاً مقوی است. برای آماده کردن این دسر بدون فر کافی است تا کادایف ها را به مدت یک روز یا کمتر در فریزر قرار دهید. این کار باعث خرد شدن ساده کادایف برای تهیه مراحل دسر می‌شود.

 

مرحله دوم

 

کادایف هایی که از فریزر خارج کرده‌اید را به خوبی خرد کنید. کره را در ظرف مناسبی روی حرارت آب کنید و کادایف را به کره اضافه کنید. حرارت را کم کرده و تا زمانی که شاهد تغییر رنگ کادایف ها به قهوه‌ای بودید، آن را از روی حرارت برندارید. در همین بین که کادایف ها را به خوبی هم می‌زنید، گردو خرد شده را هم به ترکیب اضافه کنید.

 

مرحله سوم

 

دسر ترکیه ای کادایف محلبی بدون فر و در مدت زمان بسیار کوتاهی آماده می‌شود. در ظرف دیگری آرد، نشاسته، شکر، شیر را با هم به خوبی ترکیب کنید. نیازی به استفاده از همزن برقی برای مخلوط کردن این مواد وجود ندارد. تا زمانی که این ترکیب به قوام و غلظت مناسبی برسد، آن را هم بزنید.

 

مرحله چهارم

 

بعد از به غلظت رسیدن ترکیب شیر و آرد و شکر حالا نوبت به اضافه کردن روغن و خامه می‌رسد. البته فراموش نکنید که بعد از برداشتن ترکیب شیر از روی حرارت باید خامه و کره یا روغن را به آن اضافه کنید.

 

 

طرز تهیه کاسه ترد کادایف با محلبی؛ دسر شیک ترکیه ای

 

مرحله پنجم

 

در این مرحله حدوداً ۱۰ دقیقه ترکیب خامه و کادایف را هم بزنید تا خامه به خوبی با مواد مخلوط شود. در این مرحله برای قالب گیری کادایف می‌توانید از هر قالبی که دوست دارید استفاده کنید. قالب‌های لیوانی، مربعی، مستطیلی و حتی قلبی شکل پیشنهادهای مناسبی هستند. نیمی از ترکیب کادایف را در قالب ریخته و سعی کنید تا حد ممکن بدون فشار زیاد، کادایف ها را صاف و کم فشرده کنید.

 

مرحله ششم

 

ترکیب کادایف و محلبی را به رشته‌های کادایف اضافه کنید و باقیمانده رشته کادایف را هم روی این ترکیب بریزید. قالب مورد نظر را حدود ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا دسر کادایف ترکیه‌ای خوشمزه شما آماده سرو شود.

 

مراحل و طرز تهیه محلبی موز؛ محلبی با بیسکوییت

 

 

مواد لازم برای دسر محلبی لیوانی

 

آرد: ۲/۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

 

نشاسته: ۲ قاشق غذاخوری سرپر

 

رنگ خوراکی (توت فرنگی): به دلخواه ۱ قطره

 

وانیل: ۱ بسته

 

بیسکوییت پتی‌بور: ۱ بسته

 

خامه صبحانه: ۱ پاکت

 

شیر: ۱ کیلوگرم

 

توت فرنگی: به مقدار دلخواه

 

شکر سفید: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

 

مراحل طرز تهیه دسر محلبی با موز، توت فرنگی و بیسکویت

 

 

مرحله اول

 

آرد، نشاسته، شکر، شیر و وانیل را با هم ترکیب کنید. توجه داشته باشید که برای درست کردن دسر محلبی لیوانی باید تمامی مواد به خوبی با هم مخلوط شوند. نشاسته، شکر یا سایر مواد نباید در این ترکیب به صورت گلوله‌ای شکل دیده شوند.

 

مرحله دوم

 

مواد ترکیب شده را روی حرارت ملایم قرار دهید. هر زمان که احساس کردید ترکیب شما به غلظت کافی رسیده، آن را از روی حرارت بردارید. اگر نشاسته و آرد به خوبی ترکیب نشده باشند، می‌توانید از صافی برای یکدست شدن محلبی استفاده کنید. برای خوش رنگ شدن محلبی می‌توانید از رنگ خوراکی استفاده کنید.

 

مرحله سوم

 

خامه را به محلبی اضافه کنید و تا زمانی که به خوبی با هم ترکیب شوند، این کار را ادامه دهید. در این مرحله دسر محلبی را به مدت ۱۵ دقیقه برای اینکه به خوبی سفت شود، داخل یخچال قرار دهید.

 

مرحله چهارم

 

به بیسکویت پتی بور یا هر بیسکویت دیگری که انتخاب کرده‌اید را پودر کنید. می‌توانید از غذاساز برای این کار استفاده کنید. پودر بیسکویت را روی محلبی بریزید. حالا از موز یا توت فرنگی به بهترین شکل ممکن برای تزئین این دسر عالی استفاده کنید. این دستورالعمل‌ها به شما کمک می‌کند تا یاد بگیرید چگونه در خانه به بهترین شکل ممکن دسرهای ترکیه‌ای و ایرانی فوق العاده خوشمزه و ترد درست کنید.

 

ویدئوی آموزش طرز تهیه پودینگ محلبی را هم تماشا کنید:

 

 

 

 

کالابرگ الکترونیک