نقد و خلاصه فیلم شهر گمشده ۲۰۲۲ | اکشن هیجان انگیز برد پیت و ساندرا بولاک

نقد و خلاصه فیلم شهر گمشده ۲۰۲۲ | اکشن هیجان انگیز برد پیت و ساندرا بولاک


24 اردیبهشت 1401 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
نقد و بررسی فیلم شهر گمشده

اگر دنبال فیلمی پر از ماجرا و هیجان هستید فیلم The Lost City 2022 جزو فیلم‌های آمریکایی جدید در ژانر اکشن-ماجراجویی و کمدی است که در ماه مارس ۲۰۲۲ اکران شده و تمام این ویژگی‌ها را دارد. تیم کارگردانی «برادران نی» هستند و «اورن یوزیل»، «دنا فاکس» و «برادران نی»، از روی داستانی از «سث گوردون» فیلم‌نامه را نوشته‌‌اند. «بردپیت»، «ساندرا بولاک»، «چنینگ تیتوم» و «دنیل ردکلیف» بازیگران اصلی را تشکیل می‌دهند؛ شهر گمشده در تاریخ ۲۵ مارس سال ۲۰۲۲ توسط مؤسسه «پارامونت پیکچرز» توزیع و اکران شده است. در این مقاله از سرویس هنر و سینما به نقد و بررسی فیلم شهر گمشده می‌پردازیم. با مجله کوروش همراه باشید.

 

 

مشخصات فیلم شهر گمشده

 

نقد و بررسی فیلم های روز دنیا

 

ژانر: اکشن، ماجراجویی، کمدی

کارگردان: آرون و آدام نی

نویسنده: اورن یوزیل، دنا فاکس، آرون و آدام نی

بر پایه: داستانی از سث گوردون

بازیگران: برد پیت، ساندرا بولاک، چنینگ تیتوم و دنیل ردکلیف

موسیقی: پینار تپراک

محصول کشور: آمریکا

اکران: ۲۵ مارس ۲۰۲۲

مدت زمان فیلم: ۱۱۲ دقیقه

زبان فیلم: انگلیسی

آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۵ از ۱۰

راتن تومیتوز: ۷۸%

متاکریتیک: ۶۰%

توزیع‌ کننده: پارامونت پیکچر

 

داستان فیلم شهر گمشده

 

در فیلم شهر گمشده «لورتا سیج» (ساندرا بولاک) یک نویسنده گوشه‌گیر است که کتاب‌های عاشقانه می‌نویسد. در این فیلم او یک تور کتاب برگزار می‌کند که متوجه می‌شویم بسیار متفاوت از سایر تورهایی است که به صورت معمول برگزار می‌شوند.

مدل جدید کتاب «لورتا» یعنی «آلن» با بازی «چنینگ تیتوم» او را وارد یک ماجرای هیجان‌انگیز و البته خطرناک می‌کند. شخصیت‌های داستان باید برای رهایی از دست یک میلیاردر تبهکار، شهر باستانی گمشده‌ای که در کتاب «لورتا» به تصویر کشیده شده است را پیدا کنند.

حتما بخوانید  10 سوتی بزرگ فیلمنامه سریال «بازی ماهی مرکب (Squid Game)»

 

بررسی فیلم جدید شهر گمشده

معرفی شخصیت های فیلم شهر گمشده

 

«برد پیت» در نقش یک مامور سیا (جک ترینر) که لورتا را به کمک آلن نجات می دهد؛

«ساندرا بولاک» در نقش لورتا سیج، رمان‌نویس؛

«چانینگ تیتوم» در نقش آلن کاپریسون/ دش مک ماهون؛

«دنیل رادکلیف» در نقش ابیگل فیرفکس، یک میلیاردر عجیب و غریب؛

«داواین جوی راندولف» در نقش بث، تبلیغاتی لورتا؛

«پتی هریسون» در نقش پرت کاپریسون، خواهر آلن.

 

نقد و بررسی فیلم شهر گمشده

 

پنج سال از مرگ شوهر«لورتا» گذشته و او همچنان در حال سوگواری برای اوست و به همین دلیل نوشتن رمان جدید را به اتمام نمی‌رساند. او این کار را سواستفاده از آثار جدی در حوزه باستان‌شناسی می‌داند.

لورتا زندگی حرفه‌ای خود را با این آثار شروع کرده که پایه و اساس انتشاراتی «بت‌هاتن» را تشکیل می‌دهند. او قول می‌دهد کتاب را به پایان برساند؛ سرانجام این کار را به انتها رسانده و با بی میلی تور تبلیغاتی کتاب را شروع می‌کند.

او از دیدن افرادی که در تورهای تبلیغاتی حضور می‌یابند متنفر است. در این حین «دش» با کلاه گیس بلوند خاصی که بر سر می‌گذارد نمایش معرکه‌ای برگزار می‌کند؛ اما «لورتا» نمی‌تواند تحمل کند، به همین خاطر صحنه را‌ ترک می‌کند و لحظاتی بعد ربوده می‌شود.

ماجرا از این قرار است که یک میلیاردر تبهکار که به دنبال عتیقه‌ای باستانی است تصور می‌کند که «لورتا» تنها فردی است که می‌تواند به وی در پیدا کردن هدفش کمک کند. به همین دلیل «لورتا» را به جزیر‌ه‌ای فراموش شده می‌برد تا با خواندن نوشته‌های روی سنگ‌های که از گذشته‌های بسیار دور باقی مانده است عتیقه‌ای با عنوان «تاج» آتش را پیدا کند.

شخصیت ماجراجوی این فیلم «دش» است که تصمیم به نجات «لورتا» می‌گیرد. شخصیت دیگری که در این سفر با «دش» همراه است «جک‌ترینر» با بازی «برد پیت» است که تفاوت‌های این دو نفر در ماجراجویی‌ای که پیش رو دارند موقعیت‌های کمدی خنده داری می‌سازد. «لورتا» را با همان لباس سرهمی که مجبور بود برای تور بپوشد را پیدا می‌کنند.

حتما بخوانید  بهترین فیلم های علمی تخیلی IMDb | از «فرانکشتاین» تا «جنگ ستارگان»

 

نظر منتقدان درباره فیلم شهر گمشده

 

با اینکه این فیلم از نوع آثار «اسکروبال» به شمار نمی‌آید اما بسیار شبیه فیلم‌های کلاسیک اسکروبال است. نویسندگان فیلم‌نامه از روش بسیار جالبی برای جذاب‌تر کردن فیلم استفاده کرده‌اند. در این فیلم نشان داده می‌شود که چطور وابستگی عمیق افراد به یکدیگر باعث ایجاد عشق در بین آنها می‌شود.

در ادامه فیلم «برادران نی» به سمت تبدیل شدن به یک «ایندیانا جونز» می‌روند. صحنه‌های اکشن در لحظاتی از فیلم که کمدی و شخصیت محور می‌شود بسیار موفق است.

 

نظر منتقدان مشهور درباره فیلم شهر گمشده ۲۰۲۲

 

لیز شانن میلر: تیم کارگردانی عالی عمل کرده و توانسته است تعادل خوبی میان کمدی، اکشن و موقعیت‌های جدی در این فیلم پدید بیاورد.

ابی اوکز: کارگردان فیلم شهر گمشده دقیقا می‌داند مخاطب چه می‌خواهد.

رابی کالین: شهر گمشده از دسته فیلم‌هایی است که آرزو می‌کردید ای کاش بیشتر از آن ساخته شوند.

کاترینا دوکالوویچ: در نگاه اول با یک داستان تکراری مواجه‌ایم؛ اما کارگردانی خوب و نویسندگی عالی این فیلم باعث شده صحنه‌های رمانتیک و کمدی بسیار جذابی را در این فیلم شاهد باشیم.

ولان بارزی: صحنه‌های خنده‌دار و غیر‌منتظره بسیار جذابی در این فیلم وجود دارد. دیدن این فیلم را توصیه می‌کنم.

کارلی لین: این فیلم با ساخت خوب و فیلمنامه گیرایی که دارد به همراه یک تیم کارگردانی قوی توانسته هر آن‌چه را از یک فیلم می‌خواهیم به ما عرضه کند.

 

منبع: IMDB

 

کالابرگ الکترونیک