طرز تهیه خوراک میگو رژیمی با پنیر فتا و زیتون

طرز تهیه خوراک میگو رژیمی با پنیر فتا و زیتون


20 تیر 1397 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه خوراک میگو رژیمی با پنیر فتا و زیتون؛ یک غذای رژیمی خوشمزه و آسان

برای شام و ناهار روزهای گرم تابستان هیچ چیز مناسب‌تر و لذیذتر از غذاهای دریایی و سبک و کم‌کالری نیاز بدن به انواع گروه‌های مهم غذایی را تامین نمی‌کند. غذای ساده خوراک میگو  رژیمی به سبک آشپزی مدیترانه‌ای را می‌توانید در صورت تمایل با پاستا، برنج سفید یا قهوه‌ای و کینوا سرو کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

طرز تهیه خوراک میگو رژیمی با پنیر فتا و زیتون

 

طرز تهیه خوارک میگو رژیمی با پنیر فتا و زیتون

 

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر با طعم سیر

یک و نیم قاشق چایخوری سیر له شده یا رنده شده

یک عدد فلفل قرمز شیرین خرد شده

۱۰۰ گرم گوجه خشک

۲ قاشق چایخوری پونه کوهی

نصف قاشق چایخوری فلفل پاپریکا

۴/۱ قاشق چایخوری نمک

۴/۱ قاشق چایخوری فلفل سیاه

۲/۱ قاشق چایخوری فلفل قرمز

۳/۱ لیوان آب

۲/۱ پیازچه ریز خرد شده

۷۵۰ گرم میگو تمیز و پاک شده

۱۰۰ گرم زیتون سیاه بدون هسته و خرد شده

۴/۳ لیوان پنیر فتا خرد شده

۲ قاشق غذاخوری جعفری شسته و ریز خرد شده

 

طرز تهیه روغن زیتون با طعم سیر برای سرو کنار انواع غذا و فست فود

 

طرز تهیه روغن زیتون با طعم سیر برای سرو کنار انواع غذا و فست فود

 

برای تهیه روغن زیتون با طعم سیر را هر روغن دیگر با طعم سیر (روغن کانولا و روغن هسته‌انگور هم مناسب هستند) ابتدا دو سر سیر را پوست می‌کنیم. در مرحله بعد در یک ماهیتابه مقداری روغن که می‌خواهید طعم‌دار شود بریزید. سیرها را داخل روغن بریزید و روی حرارت بسیار ملایم گاز اجازه بدهید به مدت ۱۵ دقیقه در روغن بمانند. سیرها نباید سرخ بشوند. برای طعم‌دار شدن روغن باید حباب‌های ریز روی روغن ایجاد شوند. به محض این‌که سیرها شروع به سرخ شدن کردند بلافاصله ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و اجازه بدهید خنک شود. سپس دوباره ماهیتابه را روی شعله بسیار ملایم گاز قرار دهید.

بعد از چند دقیقه سیرها را از روغن خارج کنید و دور بریزید و روغن طعم دار شده را در دمای آشپزخانه خنک کنید. روغن طعم‌دار شده را می‌توانید در یک شیشه در دار در یخچال به مدت یک تا دو هفته نگهداری کنید. برای طعم گرفتن بهتر روغن ،لازم است که سیر و روغن به مدت حداقل ۳۰ دقیقه روی شعله ملایم گاز بمانند.

 

طرز تهیه روغن زیتون با طعم سیر برای سرو کنار انواع غذا و فست فود

 

یک روش دیگر برای تهیه روغن زیتون با طعم سیر و فلفل این است که بعد از طعم‌دار شدن روغن زیتون با سیر و ریختن آن داخل شیشه در دار، چند عدد فلفل قرمز تند شسته شده را هم در داخل روغن بندازید و در شیشه را محکم ببنیدید. بعد از سه الی چهار روز روغن زیتون با طعم سیر طعم تند و بوی خوش فلفل را هم به خودش می‌گیرد.

از روغن زیتون طعم‌دار برای تهیه غذاهای مختلف از ماهی گرفته تا پاستا و انواع خوراک‌های گوشتی و خوراک میگو می‌توانید استفاده کنید.

 

طرز تهیه خوراک میگو رژیمی با پنیر فتا و زیتون

 

طرز تهیه خوراک میگو رژیمی با پنیر فتا و زیتون

 

برای تهیه خوراک میگو رژیمی با پنیر فتا و زیتون، ابتدا یک ماهیتابه بزرگ و ترجیحا گود را کمی گرم کنید و سپس یک و نیم قاشق چایخوری روغن زیتون فرابکر با طعم سیر را در آن بریزید. سپس فلفل قرمزهای شیرین خرد شده را به روغن اضافه کنید و روی حرارت ملایم به مدت ۳ دقیقه تفت دهید.

در مرحله بعد گوجه خشک، پونه کوهی، نمک، فلفل سیاه و قرمز، آب و ۴/۳ پیازچه‌ها را به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید. مواد فوق را روی شعله ملایم به آرامی و به مدت ۱۰ دقیقه هم بزنید. در نهایت یک سس غلیظ به دست می‌آورید.

در مرحله بعد میگوها و زیتون‌های خرد شده را به سس اضافه کنید. مواد را مرتب هم بزنید. این کار را آنقدر ادامه بدهید تا میگوها کاملا مغز‌پخت شوند. ۴ تا ۵ دقیقه برای پخت میگوها کفایت می‌کند. نشانه پخته شدن میگوها جمع شدن و به حالت حلقه‌ای درآمدن میگوهاست.

حالا نوبت اضافه کردن پنیر فتاست. پنیر فتا را روی مواد داخل ماهیتابه بریزد و اجازه بدهید پنیر با حرارت مواد آب شود. به هیچ‌وجه پنیرها را هم نزنید و با مواد مخلوط نکنید. یک دقیقه زمان برای آب شدن پنیر فتا کافی است. ماهیتابه را از روی شعله گاز بردارید و باقی مانده روغن زیتون با طعم سیر را روی مواد داخل ماهیتابه بریزید.

برای تزیین این خوراک میگو خوشمزه، ۲ قاشق غذاخوری جعفری خرد شده و باقی‌مانده پیازچه‌ها را روی مواد بپاشید. این خوراک کم کالری و لذیذ را می‌توانید با انواع پلو، پاستا، کینوا یا ریزوتو سرو کنید.

 

کالابرگ الکترونیک