طرز تهیه نوشیدنی شیر عسل نسکافه‌ای در خانه

طرز تهیه نوشیدنی شیر عسل نسکافه‌ای در خانه


27 آذر 1398 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه نوشیدنی شیر عسل نسکافه‌ای در خانه؛ نوشیدنی برای آنفولانزا و آلودگی هوا

شیر عسل یا شیر عسلی یکی از انواع نوشیدنی مقوی و قدیمی در سرتاسر دنیاست که پایه اصلی آن عسل است. نوشیدنی شیر و عسل یا شیر عسلی را به روش‌های مختلف درست می‌کنند. شیرعسلی کاراملی، شیر عسل دارچین و شیر عسل با شیر خشک از جمله معروف‌ترین انواع طرز تهیه شیر عسلی که مثل نوشیدنی هات چاکلت جز نوشیدنی‌های گرم برای مهمانی و حتی یک صبحانه کامل و مفید هم محسوب می‌شوند. طرز تهیه نوشیدنی شیر عسلی نسکافه‌ای که طعمی بسیار بی‌نظیر دارد و یک نوشیدنی گرم مفید به خصوص برای روزهای سرد زمستانی برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا و روزهای آلودگی هوا است را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

طرز تهیه نوشیدنی شیر عسل نسکافه‌ای

 

طرز تهیه نوشیدنی شیر عسل نسکافه‌ای در خانه؛ نوشیدنی برای آنفولانزا و آلودگی هوا

 

مواد لازم برای ۱ نفر

عسل: ۲ قاشق مرباخوری

قهوه فوری: ۲ قاشق مرباخوری (از انواع قهوه دمی مثل اسپرسو هم می‌توانید استفاده کنید)

شیر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه نوشیدنی شیر عسل نسکافه‌ای در خانه؛ نوشیدنی برای آنفولانزا و آلودگی هوا

 

برای درست کردن شیر عسلی نسکافه‌ای به دستگاه فوم ساز یا فرنچ پرس دستی نیاز دارید. شیر را داغ کنید، توجه داشته باشید که شیر فقط باید داغ شود و نباید بجوشد پس به محض این‌که شیر کف کرد و بالا آمد شعله گاز را خاموش کنید. شیر جوشیده آن‌طور که باید و شاید فوم نمی‌گیرد. شیر داغ را در فرنچ پرس یا دستگاه فوم ساز بریزید. حالا در دستگاه فرنچ پرس یا فوم ساز ۲ قاشق مرباخوری قهوه فوری و ۲ قاشق مرباخوری عسل بریزید. کمی شیر اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب عسل و نسکافه خوب حل شوند. وقتی که عسل کاملا حل شد، بقیه شیر داغ را اضافه کنید. ۱ لیوان دسته‌دار شیر کافی است. حالا با فرنچ پرس یا دستگاه فوم ساز این ترکیب را بزنید. چند دقیقه برای این کار کافی است. بعد از چند دقیقه شیر عسل یک حالت غلیظ با بافتی یکدست و تقریبا مخملی پیدا می‌کند.

حتما بخوانید  ۱۰ راهکار ساده و فوری از بین بردن بوی بد ماهی در یخچال و فریزر

نوشیدنی شیر عسل که یکی از انواع خوشمزه و شیک و لاکچری نوشیدنی با شیر است را در لیوان مورد نظرتان سرو کنید. نوشیدنی شیر و عسل نسکافه‌ای برای شب یلدا هم انتخاب فوق‌العاده‌ای است. در صورت تمایل کمی زعفران یا مقداری دارچین هم می‌توانید روی این نوشیدنی بپاشید.

در مورد این نوشیدنی خوشمزه و گرم با شیر و عسل و نسکافه یادتان باشد که عسل خاصیت ضد عفونی کننده دارد و سرشار از انواع ویتامین B2 و B6 و آهن و منگنز است. عسل ضد التهاب است و یک ماده غذایی بسیار مفید برای سرفه‌های خشک ناشی از آنفولانزا و سرماخوردگی و نیز درمان گلو درد است. ویتامین‌های گروه B برای تامین انرژی بدن ضروری هستند و ترکیب آن‌ها با کافئین موجود در قهوه انرژی دو چندانی به شما می‌بخشد. آهن موجود در عسل برای سلامت قلب و دستگاه تنفسی به خصوص در روزهای آلودگی هوا و در زمان ابتلا به سرماخوردگی و انواع آنفولانزا جدید و نوع a و آنفولانزا فصلی سلامت شما را کنترل و تضمین می‌کند. علاوه بر این منگنز و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل برای سلامت استخوان‌ها مفید است.

 

کالابرگ الکترونیک