طرز تهیه ۲۶۵ مدل انواع نوشیدنی سرد و گرم

طرز تهیه ۲۶۵ مدل انواع نوشیدنی سرد و گرم


19 بهمن 1400 . زمان مطالعه: 26 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم

انواع نوشیدنی‌ ها با کاربرد و خواص مختلف، بخش جدایی‌ناپذیر رژیم غذایی ما هستند. از آب به عنوان اصلی‌ترین نوشیدنی مردم در کل دنیا گرفته تا انواع نوشیدنیها که در کشورهای مختلف شناخته شده‌اند و مصرف می‌شوند، همگی طیف وسیعی از طعم‌ها را پیش رویمان می‌گذارند. ما در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش قرار است طرز تهیه انواع نوشیدنی سرد و گرم را به شما یاد بدهیم. برای آموزش انواع نوشیدنی کافی است به لینک انتهای پاراگراف هر مطلب رجوع کنید. اسم نوشیدنی و حتی در برخی موارد خواص و کاربرد هر یک از این نوشیدنی‌ها را هم می‌‌توانید در مقاله مربوطه مشاهده کنید.

 

 

انواع نوشیدنی‌ سرد

 

انواع نوشیدنی‌ سرد همان طور که از اسمشان پیداست، مناسب فصل گرما هستند. البته این به معنی عدم استفاده از این نوشیدنی‌ها در فصل‌های سرد سال نیست. معمولا نوشیدنی‌های سرد با پایه بستنی، شیر یا آب تهیه می‌شوند. آبمیوه‌‌ها هم در صورتی که به صورت سرد سرو شوند، جزو انواع نوشیدنی سرد به حساب می‌آیند. ترکیب چند طعم مختلف هم می‌تواند طعم نوشیدنی‌هایی را که درست می‌کنید، قوی‌تر و حتی متنوع‌تر کند. در ادامه طرز تهیه انواع نوشیدنی سرد را با هم مرور می‌کنیم.

 

 

آیس تی یا چای سرد

 

چای سرد یا آیس تی؛ نوشیدنی محبوب آمریکایی ها

 

همانطور که از اسم نوشیدنی پیداست یک چای سرد است. می‌دانستید چای سرد، یخ چای یا همان iced tea یک روز جهانی هم در تقویم دارد؟ این نوشیدنی سرد و خنک که در اغلب کشورهای جهان به خصوص کشورهای شرق آسیا از جمله نوشیدنی‌های سنتی و محبوب محسوب می‌شود، در روزهای گرم سال هواداران فراوانی دارد.

 

نوشیدنی سرد آیس تی را معمولا با انواع میوه و مرکبات و چای کیسه‌ای تهیه می‌کنند. در این میان آیس تی لیمو، آیس تی هلو، آیس تی چای سبز و آیس تی توت از جمله پرطرفدارترین و مفیدترین انواع نوشیدنی چای سرد در سراسر دنیا محسوب می‌شوند. طرز تهیه آیس تی یا چای‌های سرد خوشمزه و مفید را در لینک مربوطه بخوانید.

 

 

لیموناد

 

لیموناد خانگی با نعنا

 

لیموناد یکی از انواع نوشیدنیها سرد معروف تابستانی است که می‌توان آن را مناسب فصل زمستان هم تهیه کرد. انواع مختلفی از لیموناد را می‌توانید در منوی کافی‌شاپ ها پیدا کنید. ولی معروف‌ترین نوع آن، لیموناد نعنایی است. در ضمن برای کسانی که رژیم لاغری دارند و می‌خواهند کالری کمتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنند، می‌توان از موادی استفاده کرد که با خیال راحت‌تر این نوشیدنی خنک را مصرف کنند.

 

برخی هم نوع گازدار لیموناد را می‌پسندند. شما به راحتی می‌توانید خودتان در خانه با مواد در دسترس و ساده‌ای این نوشیدنی را با طعم‌‌های مختلف درست کنید. برای مشاهده مقاله طرز تهیه لیموناد روی لینک مربوطه بزنید.

 

 

شربت نارنج

 

درست کردن نوشیدنی تابستانی شربت نارنج

 

حتما می‌دانید که نارنج سوغات شیراز است و این شهر را شهر «بهار نارنج» هم می‌نامند. پس اگر قرار است به دنبال روش‌های طرز تهیه شربت نارنج برویم، باید از دستور تهیه‌ای استفاده کنیم که در این شهر رایج است. شیرازی‌ها روش‌های مختلفی برای درست کردن «شربت نارنج» دارند اما این شمایید که بر اساس سلیقه، امکانات، طبع و زمانی که در اختیار دارید، تصمیم می‌گیرید کدام روش برایتان از همه بهتر و با شرایط شما سازگارتر است.

 

برای مثال استفاده از آبلیمو در کنار آب نارنج بسیار متداول است. استفاده از لیمو شیرازی برای درست کردن شربت نارنج، بیشتر توصیه می‌شود و طعم دلپذیرتری نسبت به لیمو خارگی دارد. برای آموزش نوشیدنی تابستانی شربت نارنج به لینک مقاله طرز تهیه شربت نارنج مراجعه کنید.

 

شربت بیدمشک

 

فوت و فن های طرز تهیه شربت بیدمشک

 

شربت بیدمشک یکی از انواع نوشیدنی‌ خوشمزه و پرخاصیت است که معمولا در ماه‌های گرم سال، برای رفع عطش مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طرز تهیه بیدمشک، از طعم‌دهنده‌ها و مواد مختلفی استفاده می‌شود که شما می‌توانید بنا بر سلیقه و موادی که در دسترستان دارید، آن‌ را درست کنید.

برای درست کردن شربت بیدمشک، در ابتدا باید شکر و آب را بجوشانید و بعد از غلیظ شدن، اجازه دهید سرد شود. در آخر عرق بیدمشک را اضافه کنید. شربتتان آماده است و می‌توانید آن را با آب یخ یا آب و تکه‌های یخ و آبلیمو ترکیب و شربت درست کنید. برای مطالعه مراحل تهیه شربت بیدمشک روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

انواع موهیتو

 

شربت خنک و مقوی تابستانی برای رفع عطش و گرمازدگی

 

اسم نوشیدنی موهیتو را بیشتر در منوی کافی شاپ‌ها دیده‌ایم. نوشیدنی سرد موهیتو کلاسیک ریشه کوبایی دارد و عموما از ترکیب آب گازدار، برگ نعنا، شکر، رام سفید و آبلیمو درست می‌شود، یعنی موادی با ریشه کوبایی که در نهایت یک نوشیدنی موکتل یا نوشیدنی بدون الکل به ما می‌دهند. اما شما می‌توانید نوشیدنی موهیتو خانگی یا کافی‌شاپی را با انواع میوه فصل از جمله توت فرنگی، انبه، سیب و حتی موز درست کنید.

 

از جمله خواص نوشیدنی سرد موهیتو این است که یک شربت خنک و مقوی تابستانی برای رفع عطش و گرمازدگی روزهای داغ تابستان است. برای درست کردن انواع موهیتوهای تابستانی روی لینک مقاله طرز تهیه انواع موهیتو بزنید.

 

 

اسموتی‌های مختلف

 

 اسموتی از ترکیب چند میوه و حتی سبزی با آب و مغز آن‌ها درست می‌‌شو

 

در یک تعریف ساده، اسموتی از ترکیب چند میوه و حتی سبزی با آب و مغز آن‌ها درست می‌‌شود. برای درست کردن انواع نوشیدنی سرد اسموتی فقط به یک مخلوط کن و میوه‌های مختلف نیاز دارید. معمولا این نوشیدنی‌ غلیظ است و مثل آبمیوه‌ها رقیق نیست. برای درست کردن انواع نوشیدنی اسموتی خوشمزه تابستانی، دست‌تان باز است که میوه‌های مختلفی را با هم میکس کنید.

 

همچنین به جای این که میوه‌ها را بعد از اسموتی کردن در یخچال یا فریزر قرار دهید، بهتر است از قبل آن‌ها را در فریزر بگذارید تا کمی یخ بزنند. معمولا حداقل ۲ ساعت قبل از میکس کردن میوه‌‌ها بهتر است آن ها را خرد کنید و در فریزر بگذارید. برای معرفی و تهیه انواع نوشیدنیها سرد اسموتی‌ با طعم‌های متنوع روی لینک مقاله طرز تهیه ۱۳ اسموتی‌ مختلف بزنید.

 

اسموتی توت فرنگی و هندوانه

 

طرز تهیه اسموتی هندوانه و توت فرنگی با آب لیمو و نعنا

 

ترکیب میوه‌های تازه میکس شده یکی از خوشمزه‌ترین انواع نوشیدنی است که می‌تواند خستگی یک روز گرم را از تنتان بیرون کند. در طرز تهیه اسموتی هندوانه خانگی بهتر است از هندوانه رسیده و شیرین استفاده کنید.

اضافه کردن آب لیمو ترش تازه به طعم شگفت انگیزی به این اسموتی می‌بخشد. برای مطالعه مراحل طریقه درست کردن اسموتی هندوانه و توت فرنگی با لیمو ترش روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

شیر توت فرنگی

 

طرز تهیه شیر توت فرنگی خوشمزه و سالم به 5 روش کافی شاپی

 

شیر توت فرنگی یک ترکیب مفید و خوشمزه بهاری است که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و تنظیم فشار خون شما کمک زیادی کند. در طرز تهیه شیر توت فرنگی هم می‌توانید از شکر و هم شیرین‌کننده‌های طبیعی مثل عسل استفاده کنید.

این نوشیدنی سالم و لذیذ هم برای پذیرایی از مهمان و هم شروع یک روز هیجان انگیز بهاری انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. اما طرز تهیه شیر توت فرنگی خوشمزه و سالم با عسل و شیر توت فرنگی با موز و بستنی چگونه است؟ آیا چیزی در مورد فواید شیر توت فرنگی می‌دانید؟ برای مطالعه طرز تهیه شیر توت فرنگی به ۵ روش مختلف کافی شاپی روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

رانی هلو

 

رانی را به عنوان یک نوشیدنی خنک تابستانی

 

قرار نیست همیشه رانی را به عنوان یک نوشیدنی خنک تابستانی از فروشگاه‌ها تهیه کنید. می‌توانید خودتان هم با قیمت ارزان‌تری آن را در خانه درست کنید. هیچ‌چیز به اندازه یک اسموتی، نوشیدنی، آبمیوه، شربت یا بستنی خنک در روزهای گرم سال نمی‌چسبد.

 

در این میان رانی، یکی از انواع نوشیدنی سرد با تکه‌های میوه است که با چند تکه یخ تبدیل به یک نوشیدنی خنک و بهشتی در روزهای داغ می‌شود. برای مشاهده روش طرز تهیه نوشیدنی خنک رانی هلو، مقاله طرز تهیه رانی هلو را بخوانید.

 

انواع میلک شیک

 

طرز تهیه میلک شیک های مختلف

 

میلک شیک یا همان آیس پک خودمان از جمله محبوب‌ترین انواع نوشیدنی‌ رستورانی و کافی‌شاپی به خصوص در سال‌های اخیر است. محبوبیت این نوشیدنی سرد و پرملات آن‌قدر زیاد است که ۱۲ سپتامبر هر سال، روز جهانی «میلک شیک» شکلاتی و ماه سپتامبر به عنوان ماه میلک شیک نامگذاری شده است.

 

شیک‌های مختلفی وجود دارند که هر یک دستور تهیه مشابهی دارند و تنها ماده اولیه آن‌‌ها کمی متفاوت است. انواع نوشیدنیها به سبک شیک را می‌توانید بر اساس سلیقه خودتان تزیین و سرو کنید. شما می‌توانید برای تهیه انواع شیک‌ها، روی لینک مقاله طرز تهیه ۳۰ میلک شیک کلیک کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه شیرینی مربایی (آلمانی) نرم و ترد به روش قنادی

 

شربت تخم شربتی

 

شرب تخم شربتی در رنگ‌های مختلف برای فصل تابستان

 

تخم شربتی یکی از مواد غذایی است که برای رفع عطش روزهای گرم سال، مثل آب روی آتش عمل می‌کند. خیلی‌ها این نوشیدنی خنک تابستانی را در روزهای گرم سال، به صورت روزانه و برای رفع کم‌آبی بدنشان می‌نوشند. برای درست کردن شربت تخم شربتی کار چندان سختی ندارید. می‌توانید برای رفع عطش در ماه رمضان شربت خاکشیر و تخم شربتی درست کنید.

یک روش دیگر رفع عطش خوردن شربت تخم شربتی است. تخم‌شربتی‌ها پاک کنید و بخیسانید تا حسابی لعاب پس بدهند. مقدار کافی شکر را به همراه یک پیمانه آب در یک قابلمه روی حرارت قرار دهید تا دانه‌های شکر کاملا حل شود و چند جوش بزند. برای مشاهده ادامه مراحل آموزش این نوشیدنی خوشمره ، به مقاله طرز تهیه شربت تخم شربتی مراجعه کنید.

 

شربت ریواس

 

طرز تهیه شربت ریواس

 

شربت ریواس یک شربت قرمز، خوش رنگ و پر از فواید بی‌شمار برای سلامت بدن است. این شربت که با استفاده از ریواس تازه تهیه می‌شود، برای درمان کبد چرب و پیشگیری از آلزایمر بسیار مفید است. شما می‌توانید این شربت جذاب را به راحتی در خانه آماده کنید. برای مطالعه مراحل طرز تهیه شربت ریواس خوش طعم و مجلسی روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

بابل تی

 

روش درست کردن نوشیدنی سرد بابل تی

 

بابل تی یک نوشیدنی تایوانی با ظاهر فوق‌العاده جذاب است که برای روزهای تابستان فوق‌العاده انتخاب مناسبی است. در طرز تهیه بابل تی یا چای حباب دار معمولاً از دانه‌های مرواریدی گیاه تاپیوکا استفاده می‌شود. اما شما برای ساخت نوشیدنی بابل تی در خانه می‌توانید از نشاسته تاپیوکا به عنوان یک جایگزین دیگر استفاده کنید. چیزی در مورد طرز تهیه بابل تی با نشاسته می‌دانید؟ بهترین روش برای درست کردن این نوشیدنی مشهور تایوانی چیست؟ برای خواندن مراحل طرز تهیه نوشیدنی بابل تی روی لینک مقاله طرز تهیه بابل تی کلیک کنید.

 

شربت بهار نارنج

 

مراحل طرز تهیه شربت بهار نارنج با عرق بهار نارنج

 

شربت بهار نارنج یکی از جذاب‌ترین انواع نوشیدنی‌ فصل بهار و تابستان است. این نوشیدنی خوش عطر و بو با استفاده از شکوفه‌های تازه بهار نارنج یا عرق بهار نارنج تهیه می‌شود و از همین رو بسیار مفید و خوش طعم است. اما طرز تهیه شربت بهار نارنج و زعفران و گلاب خانگی چگونه است؟

مراحل درست کردن شربت بهار نارنج و زعفران چقدر طول می‌کشد؟ آیا چیزی در مورد طرز تهیه شربت بهار نارنج با گل خشک می‌دانید؟ طریقه مصرف شربت بهار نارنج چگونه است؟ برای مطالعه مراحل طرز تهیه شربت بهار نارنج روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

شربت زردآلو

 

طرز تهیه شربت زردآلو خانگی خوشمزه و مجلسی با میوه تازه آن

 

معمولاً در طرز تهیه انواع شربت خوشگل مجلسی بهتر است از میوه تازه استفاده شود. این کار موجب می‌شود تا شربت شما خوش طعم‌تر شود و خواص بیشتری داشته باشد. شربت زردآلو به دلیل عطر و طعم بی‌نظیری که دارد می‌تواند انتخاب مناسبی برای پذیرایی از مهمان‌ها در فصل تابستان باشد. برای مطالعه مراحل طرز تهیه شربت زردآلو خانگی خوشمزه و مجلسی با میوه تازه آن روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

شربت نعنا

 

طرز تهیه شربت نعناع تازه خوشمزه

 

شربت نعنا خانگی با برگ‌های تازه و عطر با طراوت و جذابی که دارد، یکی از دلچسب‌ترین و مفیدترین انواع نوشیدنی‌های تابستانه است. معمولاً در طرز تهیه شربت نعناع تازه و خوشمزه از نعنای تازه استفاده می‌شود، اما شما می‌توانید این نوشیدنی خوش‌طعم را با عرق نعنا نیز آماده کنید.

از طرف دیگر ترکیب شربت نعنا با گلاب یا لیمو می‌تواند طعم این شربت خوشمزه را تا حد زیادی تغییر دهد. اما آیا می‌دانید طرز تهیه شربت نعنا و لیمو چگونه است؟ علت تلخ شدن شربت نعنا چیست؟ برای مطالعه طرز تهیه شربت نعنا به روش‌های مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

شربت زنجبیل

 

مراحل طرز تهیه شربت زنجبیل

 

شربت زنجبیل برای افرادی که دوست دارند انواع نوشیدنی‌ مفید و سنتی میل کنند، یک انتخاب فوق‌العاده است. زنجبیل که یکی از مفیدترین گیاهان دارویی است به خاطر عطر خاص و طعم تند و تیزی که دارد، از آن برای مزه دار کردن غذاها و درست کردن انواع دمنوش و شربت استفاده می‌شود.

اما طریقه درست کردن شربت زنجبیل خانگی چگونه است؟ آیا چیزی در مورد خواص شربت زنجبیل می‌دانید؟ شربت زنجبیل و لیمو خانگی ساده چطور آماده می‌شود؟ برای مطالعه مراحل طرز تهیه شربت زنجبیل به ۲ روش روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

انواع نوشیدنی استوایی

 

طرز تهیه اسموتی استوایی ? خوشمزه کافی شاپی با 5 طعم مختلف

 

طرز تهیه اسموتی استوایی یا همان اسموتی تروپیکال درست همانند انواع دیگر اسموتی‌ها بسیار راحت است. این اسموتی با استفاده از میکس کردن میوه‌های متنوع استوایی آماده می‌شود و به دلیل به کار بردن میوه‌هایی خاص و کمیاب در ایران به عنوان یک نوشیدنی لوکس و پرطرفدار شناخته می‌شوند.

میوه‌های استوایی انرژی زیادی دارند و می‌توانند به عنوان وعده صبحانه یا میان وعده مصرف شوند. برای مطالعه مراحل طرز تهیه انواع نوشیدنی استوایی با طعم‌های مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

انواع شربت ضد عطش و ضد تشنگی

 

انواع شربت ضد عطش و ضد تشنگی

 

با نزدیک شدن به روزهای گرم تابستان معمولاً آشنایی با طرز تهیه شربت‌های ضد عطش بیشتر از همیشه طرفدار پیدا می‌کنند. در گرمای تابستان هیچ چیزی به اندازه یک لیوان نوشیدنی خنک و خوشمزه خانگی نمی‌تواند گرما و خستگی را از تنتان بیرون کند و موجب خنک شدن شما شود.

اما آیا می‌دانید چه شربت‌هایی برای مقابله با عطش و تشنگی مفید هستند؟ با چند روش طرز تهیه شربت و نوشیدنی ضد عطش آشنا هستید؟ برای مطالعه دستور تهیه انواع شربت ضد عطش و ضد تشنگی روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

نوشیدنی‌ های سرد کافی شاپی

 

نوشیدنی‌های میوه‌ای تابستانی آسان و سالم

 

انواع نوشیدنی‌ های سرد، موکتل و کوکتل‌های میوه‌ای می‌توانند انتخاب خوبی برای پذیرایی از مهمان‌ها باشند. نوشیدنی‌های میوه‌ای تابستانی آسان و سالم را به راحتی می‌توانید در منزل تهیه کنید و از نوشیدن آنها لذت ببرید. برای آموزش نوشیدنی به سبک کافی شاپ و تهیه آنها، به لینک مقاله   طرز تهیه ۱۰ نوشیدنی سرد کافی‌شاپی مراجعه کنید.

 

انواع نوشیدنی سرد تابستانی

 

طرز تهیه نوشیدنی های سرد تابستانی

 

نوشیدنی‌های تابستانی انواع مختلفی دارند. شما می‌توانید با ترکیب انواع آبمیوه‌ها و شیرین کننده‌ها با هم یک نوشیدنی خنک خوش طعم و خاص برای رهایی از گرمای تابستان آماده کنید و یا از مهمان‌های خود با انواع نوشیدنی‌های سرد پذیرایی کنید. معمولاً درست کردن نوشیدنی تابستانی کار ساده‌ای است و شما می‌توانید در عرض چند دقیقه و با ترکیب چند ماده ساده لذیذترین نوشیدنی‌های تابستانی را درست کنید.
به طور معمول بهتر است برای تهیه انواع نوشیدنی‌های تابستانی از آبمیوه تازه یا شربت‌های تهیه شده از میوه‌های تازه استفاده کنید. اما شما با چند مورد از انواع نوشیدنی‌های سرد آشنا هستید؟ اگر به دنبال ایده برای درست کردن نوشیدنی تابستانی و خنک هستید، به مقاله طرز تهیه انواع نوشیدنی سرد تابستانی مراجعه کنید.

انواع شربت برای فصول مختلف سال

 

انواع شربت برای فصول مختلف سال

 

شربت‌ها به عنوان یکی از بهترین انواع نوشیدنی‌‌ها هم در تابستان و هم دیگر فصول سال، پرطرفدار هستند. انواع مختلفی از شربت‌ها با متریال و در نتیجه رنگ‌ها و طعم‌های متفاوت وجود دارند که هر کدام سلیقه افراد را پوشش می‌دهند.

از انواع شربت مجلسی، شربت ضد عطش، شربت رنگی و شربت با عرقیات گیاهی هم در کنار غذا یا بعد از وعده اصلی غذایی و هم برای رفع عطش در ساعات مختلف روز و ماه رمضان استفاده می‌شود. شما هم می‌توانید با مواد ساده و ارزان، انواع شربت را تهیه و میل کنید. برای مطالعه طرز تهیه بیش از ۵۰ مدل از شربت‌های مختلف مجلسی برای پذیرایی در فصول مختلف سال روی لینک مطلب کلیک کنید.

انواع نوشیدنی‌ های گرم

 

انواع نوشیدنی گرم در کشورهای مختلف جای پای خود را در منوی رستوران‌ها و حتی دورهمی‌های دوستانه باز کرده‌اند. مهم‌ترین نوشیدنی گرم در کل دنیا قهوه و چای است که باید به این نوشیدنی‌ها انواع دمنوش، شیر گرم و … را هم اضافه کنید. در این میان انواع نوشیدنیها را هم می‌توان به صورت ترکیبی تهیه و سرو کرد. نوشیدنی‌های گرم برای فصول سرد سال پرطرفدارترند و مانند انواع نوشیدنی‌ سرد، مختص به یک فصل نیستند. برخی از آن‌ها هم خاصیت درمانی دارند.

 

 

چای سیاه

 

چای سیاه جزو محبوب ترین انواع نوشیدنی گرم

 

چای به عنوان یک نوشیدنی معروف و محبوب جهانی، سال‌هاست که به شکل‌ها و اسم‌های مختلف در تنهایی و دورهمی‌هایمان حضور دارد یا حتی برخی افراد به شیوه عجیبی به نوشیدن آن در ساعات مشخصی از روز اعتیاد دارند. اما همین نوشیدنی به ظاهر ساده، راه بسیار درازی را پشت سر گذاشته تا به صورت کنونی و همه‌گیر در آمده است.

 

حالا ما با خیال راحت آن را تهیه می‌کنیم و می‌نوشیم، فارغ از اینکه در گذشته چه نوشیدنی لوکس و شاهانه ای به حساب می آمده است. چای انواع مختلفی دارد که مهم‌ترین و پرطرفدارترین نوع آن چای سیاه و در مواردی چای سبز است. طرز تهیه نوشیدنی چای سیاه را در مقاله دم کردن چای دو رنگ به روش حرفه‌ای‌ها بخوانید.

 

 

چای زعفران

 

چای زعفران از نوشیدنی های گرم ایرانی

 

چای زعفران یک چای خوش عطر و طعم و پر از خاصیت است که معمولاً در ترکیب با چاه سیاه آماده می‌شود. طرز تهیه چای زعفران مجلسی بسیار راحت است و یک گزینه فوق‌العاده برای پذیرایی از مهمان‌ها محسوب می‌شود. اما آیا می‌دانید طرز تهیه چای زعفران چگونه است؟ چقدر با خواص چای زعفران آشنایی دارید و در مورد عوارض چای زعفران می‌دانید؟

حتما بخوانید  طرز تهیه مسقطی کارامل یا حلوا بحرینی به 2 روش مرحله به مرحله

 

طبع چای زعفران سرد است یا گرم؟ چای زعفران عطر بی‌نظیری دارد، اما اگر این چای را با هل و گلاب آماده کنید، هم طعم بهتری پیدا می‌کند و هم خواص و مزیت‌های آن برای بدن چندین برابر خواهد شد. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن چای زعفران با هل و گلاب آشنا شوید.

 

 

چای لته یا چای لاته

 

چای لته یا چای لاته یکی از بهترین و معروف‌ترین انواع نوشیدنی

 

شاید تا الان فکر می‌کردید که لته را فقط با قهوه درست می‌کنند ولی چای لته یا چای لاته یکی از بهترین و معروف‌ترین انواع نوشیدنی است که با چای تهیه می‌شود. چای لته شبیه همان کافه لته است، اما روش درست کردن و موادی که در آن به کار می‌رود کمی فرق می‌کند. در میان چای‌های محبوب، چای لته یکی از انواع نوشیدنی‌ است که با پایه چای، همراه با ادویه‌ها و شیر درست می‌شود.

 

در اصلی چایی که در طرز تهیه چای لته به کار می‌رود، همان چای ماسالا است. به همین خاطر هم در ابتدا به آن «چای تی لاته/ Chai Tea Latte» می‌گفتند. برای مشاهده روش درست کرن این چای محبوب روی لینک مقاله طرز تهیه چای لته بزنید.

 

 

انواع کافه لاته

 

کافه لاته از جمله محبوب‌ترین نوشیدنی‌های کافی شاپی با اصالت ایتالیایی و بر پایه قهوه است

 

کافه لاته از جمله محبوب‌ترین نوشیدنی‌های کافی شاپی با اصالت ایتالیایی و بر پایه قهوه است که شما انواع مختلف آن را می‌توانید در منزل خودتان تهیه کنید. برای درست کردن نوشیدنی کافه لاته ابتدا باید قهوه اسپرسو را دم کنید. برای دم کردن اسپرسو ابتدا دانه قهوه را به میزان متوسط آسیاب کنید.

 

برای درست کردن ۱ شات اسپرسو، باید ۲۱ گرم قهوه آسیاب شده در سبد قهوه موکاپات بریزید و با نوک دست آن را صاف کنید. البته کافه لاته انواع مختلفی دارد و با مواد متفاوتی مثل وانیل، زردچوبه و … هم درست می‌شود. برای مشاهده روش درست کردن این کافه، به مقاله طرز تهیه کافه لته مراجعه کنید.

 

 

قهوه اسپرسو

 

اسپرسو یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع قهوه

 

قهوه اسپرسو یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع قهوه محسوب می‌شود که می ‌وان آن را به روش‌های مختلفی آماده کرد. اسپرسو پایه درست کردن انواع نوشیدنی قهوه از نوشیدنی قهوه کاپوچینو تا قهوه موکا یا موکاچینو و انواع کافه ماکیاتو است. اما چه قهوه‌ای برای نوشیدنی اسپرسو مناسب است؟ قهوه درجه رست (برشته کاری) مدیوم یا دارک برای اسپرسو ایده‌آل است.

 

برای آماده کردن قهوه اسپرسو باید از قهوه پودر شده به صورت آردی استفاده کنید. در واقع بهترین اندازه آسیاب قهوه برای اسپرسو آسیاب ریز است. برای این کار بهتر است از قهوه تازه استفاده کنید. بسیاری از افراد فکر می کنند که آماده کردن این قهوه تنها نیاز به دستگاه‌های گران‌قیمت اسپرسوساز دارد. اما برای مشاهده آموزش نوشیدنی اسپرسو به روش‌های مختلف دیگر می‌توانید به مقاله طرز تهیه قهوه اسپرسو رجوع کنید.

 

قهوه ترک

 

طرز تهیه قهوه ترک روی گاز

 

قهوه ترک یا همان قهوه معروف ارمنی از جمله محبوب‌ترین انواع نوشیدنی گرم در سراسر دنیاست. اسم این نوشیدنی از روی نحوه دم کردن آن برداشته شده است. برای درست کردن قهوه ترک یا قهوه ارمنی در وهله نخست شما نیاز به آب جوشیده سرد، قهوه ترک تازه و بو داده شده، فنجان چینی و قهوه جوش ترک (یک قهوه‌جوش سنتی که معمولا از جنس مس است و در زبان ترکی با آن «جذوه» یا «جاذوه» می‌گویند) دارید.

 

بهتر است برای دم کردن قهوه ترک یا قهوه ارمنی از آب جوشیده شده سرد استفاده کنید. برای مشاهده ادامه مراحل تهیه، به مقاله طرز تهیه قهوه ترک مراجعه کنید.

 

هات چاکلت

 

هات چاکلت یکی از پرطرفدارترین انواع نوشیدنی‌ با شیر و پودر کاکائو به همراه شکلات

 

هات چاکلت یکی از پرطرفدارترین انواع نوشیدنی‌ با شیر و پودر کاکائو به همراه شکلات یا چاکلت در تمام فصول سال است. هات چاکلت یا شکلات داغ و کاکائو داغ هر دو از نوشیدنی‌هایی هستند که با شیر و پودر کاکائویی درست می‌شوند. در حقیقت هات‌چاکلت یا شکلات داغ باید با شیر و شکلات و مقدار کمی پودر کاکائو درست شود و این در حالی است که کاکائو داغ باید فقط با پودر کاکائو و شیر تهیه شود.

 

برای درست کردن هات چاکلت حرفه‌ای خانگی ابتدا پودر کاکائو، شکلات تلخ ریز خرد شده و شکر قهوه‌ای را در یک قابلمه کوچک بریزید و با هم مخلوط کنید. این کار کمک می‌کند تا تمام تکه‌های درشت شکر یا کاکائو از هم باز شوند. برای مشاهده ادامه روش طرز تهیه نوشیدنی گرم و خوشمزه هات چاکلت، مقاله طرز تهیه هات چاکلت را بخوانید.

 

 

شیر عسل نسکافه‌ای

 

شیر عسل یا شیر عسلی یک نوشیدنی مقوی و قدیمی

 

شیر عسل یا شیر عسلی یک نوشیدنی مقوی و قدیمی در سراسر دنیاست که پایه اصلی آن عسل است. نوشیدنی شیر و عسل یا شیر عسلی را به روش‌های مختلف درست می‌کنند. شیرعسلی کاراملی، شیر عسل دارچین و شیر عسل با شیر خشک از جمله معروف‌ترین انواع شیر عسلی هستند که مثل نوشیدنی هات چاکلت جزو نوشیدنی‌های گرم برای مهمانی و حتی یک صبحانه کامل و مفید هم محسوب می‌شوند.

 

نوشیدنی شیر عسلی نسکافه‌ای طعمی بسیار بی‌نظیر دارد و یک نوشیدنی گرم مفید به خصوص برای روزهای سرد زمستانی برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا و روزهای آلودگی هوا است. برای مشاهده طرز تهیه شیر عسل نسکافه‌ای روی لینک مقاله بزنید.

 

 

دمنوش زرشک

 

طرز تهیه دمنوش زرشک و خواص آن برای لاغری، دیابت، فشار خون و ...

 

دمنوش زرشک یکی از خوشمزه‌ترین و پرخاصیت‌ترین انواع نوشیدنی گرم است که طرز تهیه آن با دمنوش‌های معمولی چندان تفاوتی ندارد. دمنوش زرشک که همانند چای ترش طعم نسبتا ترشی دارد، معمولا با انواع زرشک‌های خشک و تازه به سادگی و ظرف مدت زمان نهایتا نیم ساعت آماده می‌شود. این نوشیدنی خواص زیادی دارد و یکی از موثرترین نوشیدنی‌ها در پیشگیری از سرماخوردگی است.

 

برای درست کردن این نوشیدنی گرم و پرخاصیت در ابتدا باید، پس از شستن زرشک‌ها، آن‌ها را در داخل قوری بریزید. به ازای هر یک قاشق زرشک یک لیوان آب جوش به قوری اضافه کنید. ۲۰ دقیقه زمان بدهید تا دمنوش در قوری دم بکشد. برای مشاهده روش‌های دیگر تهیه این نوشیدنی با مواد دیگر و خواص آن، روی مقاله طرز تهیه دمنوش زرشک بزنید.

 

 

انواع دمنوش

 

انواع دمنوش شب یلدا؛ دمنوش انار خوشمزه و خوش‌رنگ

 

دمنوش‌ها از انواع نوشیدنی‌های گرم هستند که با سبزی‌ها و ادویه‌های مختلفی درست می‌شوند و طعم‌ها و خواص متفاوتی دارند. این دمنوش‌ها حتی برای مناسبت‌های خاص هم استفاده می‌شوند و مزیت آنها روش تهیه آسان و بی‌دردسر آن‌ها است.

 

دمنوش‌های مختلف مثل دمنوش انار، دمنوش خرمالو، دمنوش شبدر، دمنوش چای و عسل و … جزو همین دمنوش‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای دورهمی‌های مختلف مثل شب یلدا هم استفاده کنید. برای مشاهده روش درست کردن این دمنوش‌ها و آشنایی با آنها، به مقاله طرز تهیه ۶ دمنوش شب یلدا مراجعه کنید.

 

 

انواع نوشیدنی گرم برای زمستان

 

دمنوش سیب و آلبالو از نوشیدنی های گرم برای روزهای سرد زمستان

 

تنوع نوشیدنی‌های گرم برای روزهای سرد زمستان نسبتا زیاد است. با شروع فصل سرما طبیعتا تغییراتی در رژیم غذایی و سبک زندگی ایجاد می‌شود. چون بدن باید بتواند در مقابل هوای سرد مقاوم باشد. انواع مختلفی از نوشیدنی‌های گرم را که هر یک طعم و خواص مختلفی دارند، همچنین توضیحاتی درباره اصول تهیه انواع نوشیدنی داغ برای روزهای سرد برایتان گردآوری کرده‌ایم. برای مشاهده طرز تهیه انواع نوشیدنی گرم برای روزهای سرد زمستان روی لینک بزنید.

 

انواع اسموتی‌های لاغر کننده برای تناسب اندام

 

اسموتی سبز برای لاغری

 

آیا می‌دانید خوردن برخی از انواع اسموتی برای کاهش وزن و لاغری مؤثر است؟ اسموتی نوعی نوشیدنی پرخاصیت است که از میکس کردن میوه‌ها و سبزیجات مختلف تهیه می‌شود و در کنار طعم و مزه لذیذی که دارد در برخی مواقع برای کاهش وزن و لاغری نیز بسیار مفید است. اما آیا می‌دانید طرز تهیه اسموتی‌های مناسب برای لاغری چگونه است؟ کدام اسموتی ها نقش مؤثری بری کاهش وزن دارند؟

مصرف برخی اسموتی‌ها نقش مؤثری بر چربی سوزی دارد و از همین رو برای افرادی که قصد دارند وزن خود را کم کنند، بسیار مناسب است. فراموش نکنید که اغلب اسموتی‌ها کالری بالایی دارند و باید به عنوان میان وعده مصرف شوند و در صورتی موجب کاهش وزن می‌شوند که از مصرف کالری‌های اضافی نیز اجتناب کنید.

برای کاهش وزن با اسموتی لاغر کننده باید از آن‌ها در وعده صبحانه یا به عنوان یک میان وعده بعد از ورزش استفاده کنید. برای مطالعه طرز تهیه انواع اسموتی برای کاهش وزن و لاغری روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

سوالات متداول

 

۱-نوشیدنی خنک مناسب مهمانی چی درست کنم؟

 

انواع لیموناد، موهیتو، میلک‌شیک‌ها و اسموتی‌های مختلف، شربت‌های خنک تابستانی بهترین گزینه‌ها برای تهیه انواع نوشیدنی مناسب مهمانی و نوشیدنی سرد کافی شاپی هستند.

 

۲- کدام نوشیدنی‌ های گرم برای زمستان محبوب هستند؟

 

برای نوشیدنی‌‌های مناسب زمستان که محبوبیت زیادی داشته باشند، می‌توانید انواع چای، انواع قهوه، لاته و دمنوش‌ها را به لیست رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک