معرفی بهترین و پرفروش ترین کتابهای روانشناسی دنیا در ایران

معرفی بهترین و پرفروش ترین کتابهای روانشناسی دنیا در ایران


16 دی 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی بهترین و پرفروش ترین کتابهای روانشناسی در ایران

همه انسان‌ها در زندگی خود، حداقل یک بار به مشاوره دوستی مهربان و همدل نیاز دارند و چه خوب می‌شد اگر این دوست مهربان، همیشه در دسترس بود و همواره به ما الهام می‌داد. اگر از وجود چنین دوستی بی‌اطلاع‌اید؛ ما به شما او را معرفی می‌کنیم. در این مقاله مجله کوروش ما بهترین و پرفروش ترین کتابهای روانشناسی خارجی در دنیا که در ایران هم بسیار پرفروش بوده‌اند را به شما معرفی می‌کنیم تا خودتان دوست جدید و رمان روانشناسی دلخواهتان را از این لیست، انتخاب کنید.

۱- درمان شوپنهاور؛ اروین د.یالوم

 

 

معرفی بهترین و پرفروش ترین کتابهای روانشناسی در ایران

 

«اروین د.یالوم» (Irvin David Yalom) روان‌پزشک و نویسنده مشهور آمریکایی است و کتاب‌های زیاد و موفقی درباره روان‌درمانی و روانشناسی نوشته است. در کتاب «درمان شوپنهاور» یالوم درباره روان‌درمانگری به نام «جولیوس» که اخیرا با ترس مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ برایمان روایات مختلف روانشناسی را بیان می‌کند. این روایات از طریق جلسات گروهی روان‌درمانی جولیوس با بیماران ثابتش گفته می‌شود. بیماران او همیشه ویژگی‌ها و چالش‌های خاص خودشان را دارند؛ مثل «فیلیپ» که عضو تازه‌وارد است و ویژگی‌هایی آشنا دارد. یالوم برای آشناکردن مخاطبانش با یکی از بزرگ‌ترین فیلسوفان جهان، آرتور شوپنهاور، شخصیت فیلیپ را مانند او پردازش کرده است. با خواندن این رمان روانشناسی، با ۱ تیر ۲ نشان می‌زنید؛ هم درس‌های مفیدی از روان‌شناسی می‌گیرید وهم با آرتور شوپنهاور آشنا می‌شوید.

 

در آغاز فصل سیزدهم این رمان روانشناسی ارزشمند می‌خوانیم:

 

«بیشتر انسان‌ها، هنگامی که در پایان عمر به پس پشت می‌نگرند، درمی‌یابند چقدر ناپایدار زیسته‌اند. وقتی می‌بینند آنچه گذاشته‌اند از دستشان برود بی‌آنکه قدرش را بدانند یا لذتش را ببرند، همان زندگی‌شان بوده، شگفت‌زده خواهند شد. و چنین انسانی فریب‌خورده از امید، رقصان به‌سوی بازوان مرگ می‌رود.»

این اثر مهم، بی‌شک یکی از پر فروش ترین کتاب‌ های روانشناسی جهان در ایران است.

 

۲- روان‌شناسی خواب؛ زیگموند فروید

 

معرفی بهترین و پرفروش ترین کتابهای روانشناسی در ایران

 

 

یکی از مهم‌ترین آثار در حوزه روانشناسی دنیا کتاب‌های «زیگموند فروید» (Sigmund Freud) است. آثار این روان‌پزشک و روان‌شناس معروف، باعث تحولات عظیمی در این حوزه و پیدایش و توسعه «ضمیر ناخودآگاه» شد.

شاید شما هم اگر بفهمید که سازوکار خواب ‌دیدن، چقدر حساب ‌و کتاب دارد و قانونمند است، شگفت‌زده شوید. فهمیدن معنا و دلایل خواب‌ها و کابوس‌هایتان نیز همچنین باعث می‌شود خود و ضمیرناخودآگاهتان را بهتر بشناسید و در راه داشتن زندگی بهتر، بیشتر تلاش کنید. فروید در این کتاب سعی می‌کند با تعریف مفاهیم جدیدی مانند «فرایند اولیه» و «فرایند ثانویه» در روند رؤیابینی و همچنین «فرایند سرکوب»، علت بعضی از خواب‌های ما را بر اساس تجربه‌اش، پیدا کند. او در این کتاب گفته است:

«تاکنون فیلسوف‌ها فرصت نکرده‌اند به روانشناسی سرکوب بپردازند. بنابراین ما مجازیم با ایجاد مفاهیم واضح و تصویری از سلسله رویدادها و منشأ شکل‌گیری خواب اولین گام را در این زمینه برداریم.»

 

۳- مخلوقات یک‌ روز؛ اروین د.یالوم

 

معرفی بهترین و پرفروش ترین کتابهای روانشناسی در ایران

 

کنارآمدن با زندگی و فکر مرگ، همیشه چالش‌های بزرگی برای همه انسان‌ها در طول تاریخ بوده است. اروین د.یالوم، در کتاب «مخلوقات یک روز» به بررسی و برخورد افراد در موجه با این ۲ چالش بزرگ می‌پردازد. در این کتاب که یکی از بهترین و پرفروش ترین کتابهای روانشناسی جهان است، یالوم به شرح جلسات روان‌درمانی‌اش با بیمارانی خاص می‌پردازد. جالب است بدانید که این داستان‌ها، الهام گرفته از بیماران واقعی او هستند. زبان ساده و روایت‌های این کتاب که شما را به فکر فرو می‌برد، همگی جادوی یالوم بزرگ و روانشناسی امروزی است. لذت خواندن این رمان روانشناسی ارزشمند را از دست ندهید.

 

۴- معماری شادمانی؛ آلن دوباتن

 

یکی دیگر از معرفی بهترین و پرفروش ترین کتابهای روانشناسی جهان در ایران کتاب «معماری شادمانی» است. این کتاب یکی از آثار متفاوت نویسنده و فیلسوف بریتانیایی، «آلن دوباتن» (Alain de Botton) است. در این کتاب، او سعی می‌کند هنر «معماری» را به فلسفه زندگی مرتبط کند. دوباتن می‌تواند در این کتاب به شما ثابت کند که چگونه معماری می‌تواند بر زندگی و احساسات کلی فرد تأثیر بگذارد و حتی زندگی او را به‌کلی تغییر دهد.

 

۵- درباره معنی زندگی؛ ویل دورانت

 

معرفی بهترین و پرفروش ترین کتابهای روانشناسی در ایران

 

«ویل دورانت» (William James Durant) تاریخ‌نگار، نویسنده و فیلسوف آمریکایی، در کتاب «درباره معنی زندگی» سعی می‌کند به پرسش‌های فلسفی انسان پاسخی دهد. البته این کتاب فقط نظر خودش نیست؛ بلکه جمع‌آوری نظرات افراد مختلف درباره زندگی و معنای آن است. این افراد، از «گاندی» صلح‌طلب گرفته تا فردی زندانی، تغییر می‌کند. بنابراین به شما بینش گسترده‌ای از نظرات انسان‌های مختلف و در شرایط مختلف می‌دهد. این اثر یکی از خواندنی‌ترین آثار ویل دورانت و همچنین یکی از بهترین و پرفروش ترین کتابهای خارجی روانشناسی در ایران است.

 

 

۶- ماندن در وضعیت آخر؛ امی بی. هریس و تامی ای.هریس

 

اگر در تحلیل رفتار متقابل همواره مشکل دارید و می‌خواهید اثر نابی را در این باره مطالعه کنید، «ماندن در وضعیت آخر» اثر «امی بی. هریس» و «تامی ای.هریس» را از دست ندهید. جزئیات اصولی و مطالب مفید روانشناسی و خودشناسی که در این کتاب وجود دارد؛ باعث شد که این کتاب به یکی از بهترین و پرفروش ترین کتابهای روانشناسی جهان تبدیل شود؛ به‌طوری که به زبان‌های زیادی ترجمه و حتی به خط بریل نیز نوشته شده است.

ماندن در وضعین آخر، به شما کمک می‌کند که در سفر زندگی خود، شادتر باشید و بیشتر لذت ببرید؛ عشق بورزید، زندگی کنید و از تمام لحظات خود استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک