۵ سوال مهم که قبل از ایده تغییر دکوراسیون خانه باید از خودتان بپرسید

۵ سوال مهم که قبل از ایده تغییر دکوراسیون خانه باید از خودتان بپرسید


28 تیر 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ایده های تغییر دکوراسیون خانه

ایده تغییر دکوراسیون خانه برای خیلی از افراد یک اتفاق همراه با هیجان و خلاقیت است؛ اما هستند کسانی که این کار برایشان دلهره‌آور و سخت باشد. چطور شروع کنند؟ چقدر باید هزینه کنند؟ چطور از نتیجه‌ی نهایی مطمئن باشند؟ و سوال‌هایی از این دست، باعث ایجاد نگرانی و شک در این افراد می‌شود. در ادامه این مطلب در مورد ایده تغییر دکوراسیون خانه و آشپزخانه و اتاق‌ها و ۵ سوال مهمی که قبل از اجرایی کردن این تصمیم از خودتان باید بپرسید را در مجله کوروش بخوانید. به این ترتیب راحت‌تر می‌توانید در مورد تغییر چیدمان و دیزان منزل و طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود تصمیم بگیرید.

اگر وسوسه شده‌اید که کل دکوراسیون را عوض کنید و با یک سبک جدید پیش بروید یا بخش‌هایی از دکوراسیون فعلی منزل یا اتاق‌ها و آشپزخانه را تغییر دهید، همیشه چند سوال وجود دارد که لازم است قبل از هر کاری از خودتان بپرسید. پاسخ به این سوال‌ها می‌تواند به شما کمک کند که ایده تغییر دکوراسیون جدید خانه را با در نظر گرفتن نیاز‌های خود و خانواده‌تان، مقدار بودجه‌ای که دارید و تصمیم‌گیری در مورد مبلمانی که می‌خواهید استفاده کنید، انتخاب کنید. مهم است که بدانید تغییر دکوراسیون داخلی و خارجی لزوما به معنی صرف هزینه‌های هنگفت و تمام کردن موجود کارت بانکی‌تان نیست. بلکه همه چیز وابسته است به انتخاب‌های فکر شده‌ی شما.

 

 

سوالات مهم و اساسی قبل از ایده تغییر دکوراسیون خانه

 

 

۱. آیا با روند کند تغییر دکوراسیون که به خاطر مسائل مختلف ممکن است پیش بیاید، مشکلی ندارم؟

 

سوالات مهم و اساسی قبل از ایده تغییر دکوراسیون خانه

 

تعداد بسیار کمی از افراد بودجه لازم را برای تغییر دکوراسیون به طور کامل دارند. اگر شما جزو این افراد نیستید، اولین موضوعی که باید آن را در نظر بگیرید این است که بودجه‌ی محدود می‌تواند باعث کند پیش رفتن تغییر دکوراسیون حتی یک تغییر دکوراسیون ارزان و تغییر دکوراسیون خانه کوچک شود. این موضوع در مورد تغییر دکوراسیون خانه‌های قدیمی بیشتر خودش را نشان می‌دهد. در چنین شرایطی باید صبر و حوصله داشته باشید تا بتوانید کنترل بیشتری روی بودجه و مخارج داشته باشید. مزیتی که سرعت کم روند تغییر چیدمان دارد این است که زمان کافی برای فکر کردن به آیتم‌های مختلف دکور را خواهید داشت و می‌توانید در صورت نیاز بعضی‌ها را تغییر بدهید چون فشاری برای انجام همه چیز به بهترین شکل، در مدت زمان کوتاه روی شما نیست.

حتما بخوانید  راهنمای خرید و انتخاب 10 رنگ پرفروش برای مبل خانه و محل کار

 

بهترین کار این است که تمام تلاش خود را بکنید تا در تغییر چیدمان خانه‌تان عجله نداشته باشید. در حالی که به سوال‌هایی که در ادامه می‌آیند جواب می‌دهید تا به سبک شخصی خودتان برسید، شروع کنید به تهیه‌ی لیستی از تغییراتی که می‌خواهید در فضا ایجاد کنید و بعد مرحله به مرحله این تغییرات را اعمال کنید.

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

بیشتر بخوانید:

 

۷ روش آسان برای طراحی یک دکوراسیون داخلی آرام‌بخش

 

۷ روش آسان تغییر و طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب برای فصل پاییز

 

 

۲. آیا در مورد اینکه واقعا در چه فضایی و چطور می‌خواهم زندگی کنم، با خودم روراست هستم؟

 

سوالات مهمی که قبل از ایده تغییر دکوراسیون خانه باید از خود بپرسید

 

پرسیدن این سوال از خودتان باعث می‌شود تا مواد، پارچه‌ها، چیدمان‌ها و سایر عناصر دکور را که برای شما و خانواده‌ی شما کاربرد بهتری دارند را در نظر بگیرید. دانستن اینکه در طول زمان چه چیزهایی برایتان کاربرد بیشتری خواهند داشت، گاهی به معنای دست کشیدن از چیزی است که خیلی دوستش دارید، به نفع چیزی که می‌توانید با آن زندگی کنید.

 

بنابراین حتما در مورد ایده تغییر دکوراسیون خانه سبک زندگی خود و خانواده‌تان را در نظر بگیرید. عناصری که زندگی روزمره را برای شما آسان می‌کند کدامند؟ چیزهایی که می‌توانید بدون آنها زندگی کنید چیست؟ جواب این سوال‌ها می‌تواند شامل انواع مبلمان، پارچه و دکور باشد.

 

آیا به طور مرتب لوازم خود را با گزینه‌های جدید عوض می‌کنید؟ پس به سراغ خرید مبلمان اصلی در رنگ‌های کلاسیک (سرمه ای، سبز ارتشی و خاکستری) بروید و آیتم‌های دکوری کوچک‌تر را با قیمت‌های ارزان‌تر خریداری کنید تا بتوانید هر چند وقت یک‌بار آنها را عوض کنید و تغییر دکوراسیون بدهید. وقتی می‌دانید که دوست دارید چطور در خانه‌تان زندگی کنید، می‌توانید تمرکز خود را از روی آنچه که دل‌تان می‌خواهد بردارید و در عوض بر پیدا کردن آنچه که برای سبک زندگی شما مناسب است، تمرکز کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید و انتخاب ۱۰ رنگ پرفروش برای مبل خانه و محل کار

 

 

۳. چه چیزهایی در دکوراسیون هست که من تحمل‌شان را ندارم؟

 

۵ سوال مهم برای ایده تغییر دکوراسیون خانه

 

برای جواب به این سوال نیاز است که تصور کنید دفعه‌ی اولی است که وارد خانه‌تان می‌شوید. هدف از این تمرین این است که با دیدی تازه به خانه‌تان نگاه کنید. غالباً ما ایده‌های از پیش تعیین شده‌ای درباره‌ی اینکه چه چیزهایی مفید هستند و چه چیزهایی نه داریم و این تراوش این ایده‌ها به محض ورود به خانه شروع می‌شوند.

 

اما مسئله این است که وقتی تازه وارد خانه می‌شوید، فقط به آنچه که دوست دارید یا دوست ندارید فکر می‌کنید. تشخیص اینکه چه آیتم‌هایی برای یک فضا مفید و زیبا هستند، زمان‌بر است و مهم است که به خودتان فرصت دهید تا با آنها آشنا شوید (حداقل برای مدت یک ماه یا بیشتر) و سپس لیستی از چیزهایی تهیه کنید که به هیچ عنوان تحمل آن‌ها را ندارید و احتمالا از نتجه‌ی این لیست متعجب خواهید شد. سپس بر اساس این لیست تغییر دکوراسیون خانه و طراحی دکوراسیون آشپزخانه و اتاق‌ها را شروع کنید و طراحی دکوراسیون داخلی را شروع کنید.

حتما بخوانید  بهترین رنگ‌ها برای اتاق کودک از نظر روانشناسی

 

 

بیشتر بخوانید:

 

طراحی مدرن دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک آپارتمانی

 

 

۴. از طراحی فضاهای دیگر، چه چیزی را دوست داشته‌ام؟

 

ترفندهای تغییر دکوراسیون خانه

 

برای جواب به این سوال باید به سراغ خاطرات‌ و حافظه‌تان بروید. در چه فضاهایی حضور داشته‌اید که بر شما تاثیر بوده است؟ فراتر از رنگ و طرح فکر کنید. به احساسات فکر کنید. خاطرات. به سفرهای گذشته فکر کنید، چه به دیدار دوستان و خانواده رفته بودید و چه در اتاق یک هتل اقامت داشته‌اید. از خودتان بپرسید چه اتاقی را در اتاق‌هایی که در آن‌ها اقامت داشته‌اید، بیشتر دوست داشتید و چه ویژگی‌هایی در آن باعث شده است که احساس کنید در خانه‌ی خودتان هستید. نتیجه‌ی این کند و کاو در خاطرات‌تان می‌تواند بهترین راهنما برای شما در تغییر دکوراسیون باشد.

 

با مشاهده‌ی آنچه که مکان‌های دیگر را منحصر به فرد می کند، بیشتر در مورد حسی که می‌خواهید در خانه‌ی خودتان ایجاد کنید اطلاعات به دست می‌آورید. اگر بر حسی که فضاهای مختلف در شما ایجاد کرده‌اند تمرکز نکنید، نمی‌توانید متوجه تفاوت‌ها بشوید. استفاده از ویژگی‌های چیدمانی که در جاهای دیگر شما را به خود جذب کرده‌اند، به شما کمک می‌کنند که بدانید از تغییر چیدمان و تغییر و طراحی جدید دکوراسیون داخلی خانه‌تان دقیقا چه انتظاری دارید.

 

 

۵. چگونه می توانم عناصر سبک شخصی خود را در این فضا پیاده کنم؟

 

ترفندهای تغییر دکوراسیون اتاق کودک

 

به آنچه که در جاهایی مانند پینترست و اینستاگرام ذخیره کرده‌اید نگاه کنید و از خود بپرسید که در مورد هر یک از این تصاویر چه چیزی را دوست دارید؟ به این سوال با جزییات کامل جواب دهید و آن‌ها را بنویسید. بعد می‌توانید در تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود و به خصوص برای تغییر و طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نوجوان دخترانه و پسرانه از این ایده‌ها استفاده کنید.

البته در اینجا باید به این موضوع توجه داشته باشید که آنچه که از نظر بصری دوست دارید و آنچه که درباره‌ی حس یک فضا دوست دارید، می‌تواند دو چیز کاملا جداگانه باشد. سعی کنید حد وسط بین این دو را پیدا کنید؛ این نقطه محل خوبی برای شروع تغییر چیدمان خانه‌تان است.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

۵ ایده شاد و جذاب برای طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان

 

 

منبع: Wit & Delight

 

کالابرگ الکترونیک