ساده‌ترین روش‌های پاک کردن لکه لاک از تمام سطوح؛ فرش، مبل و لباس

ساده‌ترین روش‌های پاک کردن لکه لاک از تمام سطوح؛ فرش، مبل و لباس


10 آذر 1399 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ساده‌ترین روش‌های پاک کردن لکه لاک از روی تمام سطوح؛ فرش، مبل و لباس

از نظر برخی حتی فکر کردن درباره ریختن لاک ناخن واقعاً رؤیایی ترسناک و نفرت انگیز است! ریختن لاک ناخن روی فرش، لباس، پارچه و چرم و بسیاری از سطوح دیگر ما را وحشت زده می‌کند. بسیاری از ما را دچار وحشت می‌کند. اما آشنایی با بهترین ترفندها و روش‌های پاک کردن لکه لاک از روی تمام سطوح معجزه‌ای است که نمی‌توان از آن به سادگی گذشت. به نظر می‌رسد که برداشتن این مایع سرسخت و غلیظ غیرممکن است و استفاده از پاک کننده لاک ناخن می‌تواند به اندازه این مایع به پارچه یا سایر سطوح آسیب برساند. اگرچه از بین بردن لکه لاک ناخن می‌تواند کاری طاقت فرسا باشد، اما اگر روش‌های قالیشویی در خانه را بلد باشید ترفندهای واقعاً مؤثر و تضمین شده‌ای برای این کار وجود دارد! ساده‌ترین روش‌های پاک کردن لکه لاک از روی تمام سطوح از فرش و مبل گرفته تا لباس را در مجله کوروش بخوانید.

 

بهترین ترفند برای از بین بردن لکه‌های لاک ناخن چیست؟

 

ما به عنوان زنانی که لاک ناخن را دوست داریم، هنگام خرید لاک ناخن جدید، با هیجان می‌خواهیم آن را امتحان کنیم، اما در آن لحظه اتفاقی عجیب و حیرت انگیز رخ می‌دهد که هرگز تمایلی به تجربه آن نداشتیم! لاک روی زمین می‌ریزد. اگر چنین اتفاقی برای شما بیفتد، چه می‌کنید؟ در آن لحظه امکان دیوانه شدن افراد وجود دارد، اما در لحظه ریختن لاک ناخن شما، لازم است هر چه زودتر برای پاک کردن لکه اقدام کنید. تا از پراکندگی لکه و خشک شدن آن جلوگیری کرده باشید. در چنین مواردی، متأسفانه، ممکن است مجبور شوید با لکه‌های لجبازی دست و پنجه نرم کنید.

 

ساده‌ترین روش‌های پاک کردن لکه لاک از روی تمام سطوح؛ فرش، مبل و لباس

 

خوشبختانه راه حل اکنون بسیار نزدیک و ساده است! ما در مورد روش‌های از بین بردن لکه‌های لاک ناخن تحقیق کرده‌ایم. اگر شما هم از این مسئله رنج می‌برید، اگر روی بسیاری از محصولات خود لکه ناخن دارید، نمی‌توانید لکه‌ها را پاک کنید و به دنبال روش‌های عملی هستید، تمام آنچه شما به دنبال آن هستید در این مقاله است. درحالی‌که لاک ناخن روی انگشتان ما بسیار زیبا به نظر می‌رسد، اما وقتی لباس، ملحفه، کوسن‌های کاناپه و فرش ما را لکه دار کند خیلی محبوب نخواهد بود!

 

از بین بردن لکه لاک از روی مبلمان

 

اگر لاک ناخن شما روی مبلمان چوبی یا چرمی ریخته شده است، سعی نکنید استون را روی لکه بریزید.  زیرا پاک کننده لاک ناخن اثر مشابه لکه لاک را روی سطوح نشان می‌دهد و ممکن  است باعث شود لکه بیشتر روی چوب پخش شود و از بین نرود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که محل را با اسپری مو اسپری کرده و ۳۰-۲۰ ثانیه صبر کنید.

سپس محل اسپری شده را با پارچه تمیز پاک کنید. روندی که شما انجام خواهید داد به همین سادگی است. اگر لکه‌ای باقی مانده است، می‌توانید این کار را تا از بین بردن کامل لکه لاک روی مبلمان تکرار کنید.

 

ساده‌ترین روش‌های پاک کردن لکه لاک از روی تمام سطوح؛ فرش، مبل و لباس

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

پاک کردن لاک از روی فرش

 

برای از بین بردن لکه‌های لاک ناخن از روی فرش‌ها، پاک کننده لاک ناخن بدون رنگ را روی یک پنبه تمیز بریزید. بی رنگ بودن آن بسیار مهم است زیرا برخی از محصولات پاک کننده لاک ناخن می‌توانند باعث ایجاد لکه‌های رنگی تازه روی فرش شوند.

به همین دلیل این موضوع بسیار مهم است. لکه را با یک پنبه با پاک کننده لاک کمی فشار دهید و بدون گسترش دادن لکه روش فرش، پاک کردن آن را ادامه دهید.با تغییر رنگ پنبه، مراقب باشید که با تکه‌های تمیز پنبه روند خود را ادامه دهید. به این ترتیب خواهید دید که لکه برداشته می‌شود.

 

ساده‌ترین روش‌های پاک کردن لکه لاک از روی تمام سطوح؛ فرش، مبل و لباس

 

از بین بردن لاک خشک شده

 

از بین بردن لاک ناخن خشک شده کمی دشوارتر از پاک کردن لاک ناخن تازه ریخته شده است. . به عنوان مثال، اگر روی مبل خود لاک ناخن ریخته‌اید و خشک شده است، اقدامی که باید انجام دهید این است که با استفاده از لاک پاک کن و پارچه نخی سفید رنگ، این کار را انجام دهید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که قبل از شروع روند باید این کار را روی قسمت‌های کوچکی از سطوح مورد نظر تست کنید. در صورتی که پس از این کار، شاهد هیچ نوع آسیب جدی به پارچه، چوب یا هر سطح دیگری، نبودید، از این روش برای سایر قسمت‌ها استفاده کنید.

 

پاک کردن لکه لاک از روی لباس

 

یکی از متداول‌ترین اتفاقاتی که برای ما رخ می‌دهد استفاده از لاک و ریختن آن روی لباس است. اگر روی یکی از لباس‌های مورد علاقه خود لاک ناخن ریخته شده است، روند از بین بردن آن بسیار ساده خواهد بود.

ابتدا استون را روی یک پارچه سفید بریزید. نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه کنید این است که پارچه رنگی نباشد. زیرا وقتی استون را روی پارچه‌ای رنگی بریزید، رنگ پارچه می‌تواند جریان پیدا کند و به لباس شما منتقل شود.

 

ساده‌ترین روش‌های پاک کردن لکه لاک از روی تمام سطوح

 

پیش از شروع روند کار، پارچه آغشته شده به استون را روی قسمت پشتی لباس تست کنید. تا مطمئن شوید که پارچه آسیب می‌بینید یا خیر. سپس روی قسمت لک شده لباس خود یک حوله قرار دهید. بدون اینکه خیلی روی لکه فشار دهید، آن را با پارچه به سمت عقب بمالید.

اگر هنوز رنگی باقی مانده است، سعی کنید از الکل مالشی یا یک حلال تمیز کننده خشک استفاده کنید. الکل یا حلال را با یک پنبه روی بقایای لکه بزنید و رنگ آن را پاک کنید. اگر لباس سفید است، از چند قطره پراکسید هیدروژن استفاده کنید تا رنگ آن به آرامی پاک شود.

 

نکات مهمی که قبل از پاک کردن لکه‌های لاک باید بدانید!

 

قبل از انجام دادن روش‌های پاک کردن لکه لاک، برچسب محتوای پارچه‌ای لباس یا لوازم جانبی خود را پیدا کرده و بخوانید. اگر لباس شما دارای فیبر استات، تری استات یا موداکریلیک است،  سعی نکنید لکه را در خانه پاک کنید. لباس یا روتختی خود را به خشکشویی حرفه‌ای برسانید. هیچ روش مناسبی در خانه برای پاک کردن لاک روی این پارچه‌ها مطمئن و بی خطر نیست.

پاک کننده لاک ناخن (استون) این پارچه‌ها را حل کرده و حفره‌ای ایجاد می‌کند که قابل‌ترمیم نیست. لکه را مالش ندهید یا سعی در پاک کردن آن نکنید. زیرا این امر می‌تواند لاک را به عمق پارچه فرو ببرد و یا حتی بیشتر، آن را پخش کند. اگر توده یا لکه‌ای بزرگ وجود دارد، از لبه چاقوی کند استفاده کنید. تا در اسرع وقت آن را بلند کنید.

 

کالابرگ الکترونیک