طرز تهیه بستنی انبه به ۳ روش با ثعلب و بدون ثعلب با طعم بازاری

طرز تهیه بستنی انبه به ۳ روش با ثعلب و بدون ثعلب با طعم بازاری


5 شهریور 1401 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه بستنی انبه به 3 روش با ثعلب و بدون ثعلب با طعم بازاری

بستنی انبه از جمله محبوب‌ترین انواع بستنی تابستانی است. آموزش طرز تهیه بستنی انبه بدون ثعلب، بستنی انبه با ثعلب و بستنی انبه ساده بدون تخم مرغ را در سرویس سرویس آشپزی بخوانید. با مجله کوروش همراه باشید.

طرز تهیه بستنی خانگی انبه بدون ثعلب

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد بستنی انبه: ۶۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه بستنی انبه ساده

  • شکر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار (معادل ۱۵۰ گرم)
  • آب: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • آب لیموترش: ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • انبه: ۴ عدد خرد شده معادل یک کیلوگرم
  • سفیده تخم مرغ: ۲ عدد

مراحل طرز تهیه بستنی انبه بدون خامه

بستنی انبه با ثعلب هم درست می‌کنند. اما لزوما برای درست کردن بستنی انبه نیازی به ثعلب ندارید، شما می‌توانید با ۲ عدد سفیده تخم مرغ، انبه میکس شده و مقداری آب و شکر یک بستنی بی‌نظیر خانگی با بافتی نرم و لذیذ آماده کنید. در ادامه می‌توانید با طرز تهیه بستنی انبه بدون ثعلب و با تخم مرغ آشنا شوید.

مرحله اول؛ جوشاندن شکر و آب 

دستور تهیه بستنی انبه بدون ثعلب ساده است. ابتدا شکر و آب را در یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. مخلوط شکر و آب را آرام آرام هم بزنید تا شکر حل شود اما به حالت جوش نرسد.

مرحله دوم؛ اضافه کردن لیموترش به شکر و آب

حالا در این مرحله از طرز تهیه بستنی انبه بدون ثعلب باید آب لیموترش را اضافه کنید و شعله گاز را کمی زیاد کنید تا این مخلوط به جوش بیاید. زمانی که به جوش آمد، حرارت را ملایم کنید و بگذارید پنج دقیقه بماند. حالا قابلمه را از روی گاز بردارید و صبر کنید تا خنک شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه آوکونوس (آب کونوس) یا آب ازگیل به روش اصل گیلانی

مرحله سوم؛ پوره کردن مواد بستنی به همراه انبه

در این فاصله، انبه را در مخلوط‌کن ریخته و به صورت پوره درآورید. مواد بالا را به پوره اضافه کنید و به میکس کردن ادامه دهید تا مخلوطی یکدست به دست بیاید. مخلوط به دست آمده را در یک ظرف مناسب بریزید.

مرحله چهارم؛ اضافه کردن سفیده تخم مرغ به مخلوط انبه

در آخرین مرحله از طرز تهیه بستنی انبه خوشمزه در خانه باید سفیده تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. سفیده تخم‌مرغ را به مخلوط انبه اضافه کنید و خوب هم بزنید. مخلوط به دست آمده را در ظرف پلاستیکی بریزید و به صورت دربسته در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد.

وقتی که بستنی انبه بدون ثعلب خودش را گرفت آن را خرد کنید و دوباره در مخلوط‌کن بریزید و میکس کنید تا یکدست شود. بستنی را دوباره در ظرف پلاستیکی بریزید و به صورت دربسته به مدت ۲۴ ساعت در فریزر قرار دهید تا سفت شود.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی شکلاتی خانگی چوبی و اسکوپی

 

طرز تهیه بستنی انبه بدون تخم مرغ

 

طرز تهیه بستنی انبه بدون تخم مرغ

 

مدت زمان آماده‌سازی بستنی انبه بدون تخم مرغ: ۳۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه بستنی انبه بدون تخم مرغ

  • انبه: ۲ عدد
  • خامه صبحانه: ۴ قاشق غذاخوری
  • شیر عسلی: ۲ قاشق غذاخوری
  • خلال پسته: به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه بستنی با انبه یخ زده

 

مراحل طرز تهیه بستنی انبه خانگی بدون تخم مرغ

 

یک روش ساده دیگر برای تهیه بستنی انبه استفاده از خامه در ترکیب بستنی است. این بستنی طعم فوق‌العاده لذیذی دارد و بسیار سریع و راحت آماده می‌شود در ادامه می‌توانید با طریقه درست کردن بستنی انبه با خامه آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن انبه

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی انبه بدون نیاز به ثعلب و تخم مرغ باید انبه‌ها را بشویید و پوست و هسته آن‌ها را جدا کنید. برای تهیه بستنی انبه ساده باید از انبه‌های شیرین و رسیده استفاده کنید. انبه‌ها را خرد کنید و انبه را برای حدود ۴ تا ۶ ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملاً منجمد شود.

حتما بخوانید  ۴ مدل طرز تهیه بستنی هلویی رژیمی بدون شکر و سالم

مرحله دوم؛ میکس کردن انبه

بعد از این که تکه‌های انبه در فریزر منجمد شد، باید آن‌ها را در مخلوط‌کن بریزید و همراه با خامه صبحانه و شیر عسلی خوب میکس کنید تا کاملاً یکدست شوند.

مرحله سوم؛ قرار دادن بستنی انبه در فریزر

 

قرار دادن بستنی انبه در فریزر

 

بعد از میکس کردن مواد بستنی انبه باید آن را در یک ظرف استیل بریزید و سپس برای حدود ۱ ساعت در فریزر بگذارید تا مایه بستنی انبه کاملاً خودش را بگیرد و سفت شود. سپس آن را از فریزر خارج کنید و دوباره بستنی را با مخلوط‌کن یا همزن دستی ترکیب کنید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا بافت بستنی انبه شما کشدار شود.

مرحله چهارم، سرو کردن بستنی انبه

بعد از این که حدود ۴ بار بستنی انبه را میکس کردید و در فریزر قرار دادید، بهتر است دفعه آخر بستنی برای یک شب کامل در فریزر بماند تا کاملاً سفت و آماده شود. سپس بستنی انبه اسکوپی را با اسکوپ بردارید، در ظرف مورد نظرتان بریزید و با خلال پسته تزیین کنید.

طرز تهیه بستنی انبه با ثعلب

اگر دوست دارید بستنی انبه با ثعلب و به روش بازاری آماده کنید، می‌توانید به اندازه ۱/۲ لیوان شیر و ۱/۲ قاشق چای‌خوری ثعلب را با پوره انبه ترکیب کنید و روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شود. سپس اجازه دهید این ترکیب سرد شود و آن را برای ۱ ساعت در فریزر بگذارید و بعد از فریزر خارج کنید و بستنی را هم بزنید. این کار را برای ۳ تا ۴ بار تکرار کنید تا بستنی انبه شما آماده شود.

سوالات متداول

برای کشدار شدن بافت بستنی انبه با خامه از چه روشی استفاده می‌شود؟

در طرز تهیه بستنی انبه می‌توانید برای کشدار شدن بستنی، آن را بعد از میکس کردن در فریزر قرار دهید و بعد از ۱ ساعت دوباره میکس کنید. این کار را حدود ۴ بار تکرار کنید تا بستنی بافتی کشدار پیدا کند.

بعد از آماده شدن مواد بستنی انبه چقدر طول می‌کشد تا بستنی آماده شود؟

برای تهیه بستنی انبه باید آن را تقریباً ۱ شب در فریزر بگذارد تا بستنی کاملاً ببندد و سفت شود.

 

کالابرگ الکترونیک