۲ طرز تهیه بستنی وانیلی با ثعلب و بدون ثعلب در ۵ مرحله

۲ طرز تهیه بستنی وانیلی با ثعلب و بدون ثعلب در ۵ مرحله


23 خرداد 1403 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
فهرست محتوا نمایش

ماه جولای (از ۱۰ تیر تا تقریبا ۱۰ مرداد) ماه جهانی بستنی و ۲۳ جولای (۲ مرداد) روز جهانی بستنی وانیلی است. یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین بستنی‌ها در دنیا و جزو دسرهای محبوب. می‌دانستید بستنی پیشینه‌ای به قدمت تاریخ دارد؟ نسل اولیه بستنی‌ها ۶۲ سال قبل از میلاد مسیح و در زمان امپراطوری نرون در رم باستان برای پادشاه و به صورت برف و یخ با پوره‌ میوه یا عسل سرو می‌شد. در ادامه این مطلب با سرویس آشپزی همراه باشید و ۲ طرز تهیه بستنی خانگی وانیلی با ثعلب و بستنی وانیلی بدون ثعلب و بدون نیاز به دستگاه بستنی‌ساز در منزل را در مجله کوروش بخوانید.

مواد لازم برای تهیه بستنی وانیلی با ثعلب و بدون دستگاه بستنی ساز

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شیر ۱ لیتر
خامه (صبحانه پرچرب) ۴۰۰ میلی‌لیتر
شکر نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
ثعلب ۱ قاشق مرباخوری سر صاف
وانیل شکری ۵ گرم

 

مراحل طرز تهیه بستنی وانیلی با ثعلب بدون دستگاه

طرز تهیه بستنی خانگی وانیلی با ثعلب در منزل بدون نیاز به دستگاه

برای درست کردن بستنی وانیلی با ثعلب در خانه بدون دستگاه بستنی ساز، مواد بستنی را آماده کنید و در قابلمه بریزید و هم بزنید تا قوام پیدا کند. در ادامه مراحل طرز تهیه بستنی وانیلی با ثعلب و بدون بستنی ساز را دنبال کنید.

مرحله اول: مخلوط کردن شیر، شکر، خامه و ثعلب در قابلمه

اگر برای درست کردن بستنی وانیلی از ثعلب استفاده کنید بافت بستنی قوام بهتری پیدا می‌کند. در طرز تهیه بستنی وانیلی با ثعلب ابتدا باید شیر، شکر، خامه و ثعلب را در یک قابلمه بریزید و روی شعله متوسط گاز به دمای جوش برسانید.

در صورت تمایل می‌توانید شیر، شکر و خامه را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم: اضافه کردن وانیل شکری به مواد بستنی وانیلی

وقتی این مخلوط به جوش آمد، وانیل شکری را به مایه بستنی وانیلی اضافه کنید. حالا حرارت را کم کنید و آن‌قدر روی شعله ملایم گاز مایه بستنی را هم بزنید تا غلیظ شود. مدت زمان هم زدن مداوم این مایه ۳۰ الی چهل دقیقه طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع کیک بستنی 

حتما بخوانید  طرز تهیه شربت بیدمشک مجلسی و سنتی به ۴ روش مختلف

مرحله سوم: قرار دادن بستنی وانیلی در فریزر

حالا قابلمه را از روی گاز بردارید و مایه بستنی را در یک ظرف مناسب فریزر بریزید. اجازه دهید مایه بستنی در دمای اتاق سرد شود. بعد از سرد شدن این مخلوط روی آن را با سلفون بپوشانید و به مدت ۶ الی ۷ ساعت در فریزر بگذارید.

مرحله چهارم: هم زدن بستنی وانیلی در چند مرحله

بعد از این مدت بستنی وانیلی را از فریزر بیرون بیاورید و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه هم بزنید. دوباره روی بستنی وانیلی را با سلفون بپوشانید و به مدت ۱ ساعت دیگر در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد.

باید هر یک ساعت بستنی را از یخچال بیرون بیاورید به مدت ۵ الی ده دقیقه هم بزنید و دوباره یک ساعت در فریزر بگذارید. ۵ الی شش بار این کار را تکرار کنید تا زمانی که دیگر نتوانید بستنی را هم بزنید و حسابی خودش را با ثعلب گرفته باشد.

حالا بستنی خانگی وانیلی را در ظرف‌ها یا قالب‌های مورد نظرتان بریزید و یک شب تا صبح در فریزر بگذارید.

طرز تهیه بستنی وانیلی در خانه با ثعلب بدون بستنی ساز

امیدوارم از طرز تهیه بستنی وانیلی با ثعلب خوشتان آمده باشد. در ادامه طرز تهیه بستنی وانیلی بدون دستگاه و بدون ثعلب را هم مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی کاکائویی بدون ثعلب اسکوپی و چوبی

مواد لازم برای تهیه بستنی وانیلی بدون ثعلب با اندازه گیری پیمانه

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شیر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
خامه ساده ۴۰۰ گرم
شکر ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک نوک قاشق چای‌خوری
وانیل (مایع یا پودری) ۱ قاشق چای‌خوری
زرده تخم مرغ ۵ عدد

 

مراحل طرز تهیه بستنی وانیلی بدون ثعلب و بستنی ساز

طرز تهیه بستنی وانیلی بدون ثعلب و بدون دستگاه

برای درست کردن بستنی وانیلی بدون ثعلب، باید همه مواد را به ترتیب با هم میکس کنید، بعد در ظرف مناسب بگذارید و در فریزر قرار دهید. در طول مدتی که بستنی را در فریزر گذاشته‌اید، آن را مدام هم بزنید تا بافت پفکی پیدا کند. بعد از آماده شدن بستنی وانیلی بدون ثعلب می‌توانید آن را سرو کنید.

مرحله اول: مایه بستنی وانیلی را آماده کنید

در اولین مرحله از تهیه بستنی وانیلی بدون ثعلب و بستنی‌ساز، در یک قابلمه شیر، شکر و نمک را بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس در یک کاسه بزرگ یخ و در یک کاسه کوچک‌تر خامه بریزید. کاسه خامه را داخل کاسه بزرگ یخ بگذارید تا خنک شود و خامه را هم بزنید تا خنک شود.

مرحله دوم: زرده‌های تخم مرغ را به مخلوط شیر اضافه کنید

زرده‌های تخم مرغ را در یک کاسه بریزید و هم بزنید تا یکدست شوند. ابتدا کمی از مخلوط شیر داغ را به زرده‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا به آن‌ها شوک وارد شود و در زمان اضافه کردن حجم زیادی از شیر داغ لخته نشوند.

روی حرارت کم زرده‌های تخم مرغ را به مخلوط شیر داغ اضافه کنید و با لیسک یا قاشق چوبی مدام هم بزنید و از روی حرارت بردارید و دوباره بگذارید که زرده‌ها لخته نشوند. این مخلوط را در نهایت به قدری هم بزنید تا غلیظ شود و وقتی با انگشت روی آن خط می‌کشید خط ناپدید نشود (مثل غلظت فرنی روان).

حتما بخوانید  2 طرز تهیه تی تاپ خانگی در فر و بدون فر به روش بازاری

در صورت تمایل می‌توانید تخم مرغ و نمک را به روش‌های اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله سوم: مایه بستنی را از صافی رد کنید

صافی را بالای ظرف خامه بگذارید. مایه تخم مرغی بستنی وانیل را از صافی رد کنید تا روی خامه بریزد و مدام خامه را هم بزنید. تا مایه یکنواختی داشته باشید. حالا که همه مواد با هم مخلوط شدند، وانیل را اضافه کنید. اجازه دهید مواد بستنی از دما بیفتند و خنک شوند.

مرحله سوم: بستنی وانیلی را در فریزر بگذارید

ظرف حاوی بستنی وانیلی را در فریزر بگذارید و ۱/۵ ساعت بعد از فریزر بیرون بیاورید و با چنگال به هم بزنید. دوباره ظرف را در فریزر بگذارید. بعد از این مرحله هر ۲۰ دقیقه یک بار مواد بستنی را هم بزنید. حدود ۴ تا ۵ ساعت زمان برای آماده شدن بستنی وانیلی بدون ثعلب نیاز دارید. بستنی که آماده شد، آن را به صورت اسکوپ، سرو کنید.

در صورت تمایل می‌توانید انواع بستنی از جمله بستنی وانیلی را به روش‌های اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی زعفرانی اکبر مشتی با ثعلب و بدون ثعلب

فوت و فن‌های خوشمزه شدن بستنی وانیلی

فرق بستنی وانیلی با ثعلب با بستنی بدون ثعلب چیست

فرق بستنی وانیلی با ثعلب با بستنی بدون ثعلب چیست؟

استفاده از ثعلب در طرز تهیه بستنی وانیلی، بافت آن را مثل بستنی وانیلی بازاری، کشدار می‌کند.

برای طرز تهیه بستنی وانیلی رژیمی چه موادی را حذف یا جایگزین کنیم؟

ثعلب، خامه و شیر پرچرب باعث بالا رفتن میزان کالری و چربی بستنی می‌شوند. پس برای تهیه بستنی وانیلی رژیمی از شیر کم چرب استفاده کنید یا مدل بستنی وانیلی بدون ثعلب را درست کنید.

چرا بستنی کشدار می‌شود؟

کشدار شدن بستنی به خاطر استفاده از ثعلب است. ثعلب پودری است که طعم آن کمی شیرین و لزج است و طبیعتی گرم و مرطوب دارد. این ماده حاوی مقادیر زیادی لعاب، نشاسته و آلبومین است که در تهیه بستنی از آن استفاده می‌شود.

چرا بستنی یخی میشه؟

برای درست کردن بستنی حتماً از شیر پر چرب سنتی استفاده کنید. شیر کم چرب و معمولی بستنی شما را به جای کش‌دار شدن یخی می‌کند.

 

منبع: idfa

 

محصولات مرتبط