طرز تهیه ۲۲۰ مدل دسر خوشمزه و متنوع + فیلم آموزش تهیه

طرز تهیه ۲۲۰ مدل دسر خوشمزه و متنوع + فیلم آموزش تهیه


31 مرداد 1401 . زمان مطالعه: 36 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
انواع دسر
فهرست محتوا پنهان

دسر یا به قول ایرانی‌ها «پس‌خوراک» یا «پی‌خوراک» جزو خوراکی‌های بین‌المللی است که به عنوان یک وعده کوچک بعد از وعده اصلی غذای شام یا وعده ناهار سرو می‌شود. انواع دسر بسیار متنوع است و طیف وسیعی از خوراکی‌های عموما شیرین را شامل می‌شوند. انواع دسرها برای سلیقه‌های متفاوت را می‌توانید برای منوی مجلس و عروسی و مهمانی بگنجانید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به معرفی انواع دسرها می‌پردازیم و آموزش دسر و طرز تهیه آن را به همراه فیلم آموزش تهیه نیز برای شما خواهیم آورد.

 

 

تاریخچه دسرها

تاریخچه دسرها

آثار نقاشان باستان نشان می‌دهد که ثروتمندان از برخی خوراکی‌ها به عنوان دسر استفاده می‌کرده‌اند، اما اولین دسرها شامل نوعی شیرینی یا آبنبات‌ می‌شدند که در ترکیبات آن‌ها از عسل و خرمای خشک استفاده می‌شد. «مارزیپان» هم نوعی خمیر خوراکی بود که از شکر و بادام تهیه می‌شد و طرفداران زیادی داشت.

دسرها انواع مختلفی دارند و ویژگی مشترک‌شان هم شیرین بودن آن‌ها است. شاید جالب باشد بدانید که در زمان‌های قدیم شکر جزو گران‌قیمت‌ترین مواد غذایی به حساب می‌آمد، به همین خاطر شیرین کردن غذاها با عسل انجام می‌شد اما ثروتمندان می‌توانستند خوراکی‌های حاوی شکر را تهیه کنند.

تاریخچه تهیه دسرهای سرد مثل بستنی‌های منجمد شده هم به زمانی برمی‌گردد که در قرون وسطی، خانواده سلطنتی، یخ تازه طعم‌دار شده با عسل و شربت میوه را درخواست کردند. از آن زمان به بعد، دسرها هر روز متنوع‌تر و برای انواع سلیقه‌ها مناسب‌سازی شدند. یک نکته جالب دیگر اینکه استفاده از قاشق‌های مخصوص برای سرو دسر در فرهنگ برخی کشورها، این وعده غذایی را از دیگر خوراکی‌ها متمایز می‌کند.

انواع دسرها

انواع دسر کدامند

همانطور که گفته شد، دسرها بسیار متنوع‌اند و از خوراکی‌های شیرین زیادی به عنوان دسر استفاده می‌شود و هر کشور دسرهای مخصوص به خود دارد. انواع مختلف تارت، ژله، باقلوا، کیک، کرم بروله، پای و … جزو دسرها هستند. معمولا انواع دسرهای مجلسی فرنگی شامل موارد زیر است:

انواع پودینگ و کاستارد، انواع دسرهای سرد مثل بستنی با طعم‌های مختلف، انواع کیک و پنکیک‌ها، انواع کوکی، انواع پای، شکلات و آبنبات‌ها، شیرینی‌هایی مثل ناپلئونی، دانمارکی و … . در ایران اما این دسرها تا حدودی متفاوت هستند.

دسرهای ایرانی

انواع دسرهای ایرانی که عموما به‌خاطر سنتی بودن قدمت طولانی هم دارند، هم جزو انواع دسرهای سنتی محلی و بومی شهرهای مختلف ایران هستند و هم شامل دسرهایی می‌شوند که طرز تهیه آن‌ها در همه جای ایران، شبیه است و کاملا برای همه شناخته شده‌ هستند. انواع دسر ایرانی طیف وسیعی از خوراکی‌های عموما شیرین را در برمی‌گیرند که انواع حلوا، حریره بادام، فرنی، شیر برنج، کاچی و حتی شیرینی‌هایی مثل باسلوق و باقلوا را هم در بر می‌گیرند.

بستنی سنتی زعفرانی

 

 بستنی سنتی زعفرانی، دسر سرد ایرانی

 

طرز تهیه بستنی خانگی هم ساده است و هم یک کار جالب و هیجان‌انگیز. یکی از بهترین و قدیمی‌ترین دستورهای بستنی سنتی طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی با ثعلب و بدون ثعلب با تکه‌های خامه است. این بستنی را به عنوان یک دسر سنتی ایرانی بعد از غذاهای اصلی سرو می‌کنند و لازم هم نیست حتما آن را از فروشگاه‌‌ها تهیه کنید.

برای درست کردن بستنی زعفرانی خانگی، ابتدا زعفران را بسابید و در لیوان بریزید. روی آن را یک قالب کوچک یخ بیندازید و کنار بگذارید تا دم بکشد. خامه را داخل سینی بریزید و روی آن را صاف کنید. می‌توانید از وسیله‌ای مثل کاردک استفاده کنید. ضخامت خامه باید حدود ۲ میلی‌متر باشد. سینی را در فریزر قرار دهید تا خامه کاملا یخ بزند. برای مشاهده ادامه مراحل تهیه این دسر ایرانی خوشمزه، به مقاله طرز تهیه بستنی زعفرانی رجوع کنید.

قطاب گردویی

طرز تهیه قطاب یزدی و کرمانی به عنوان دسر ایرانی

قطاب از جمله قدیمی‌ترین و پرخاصیت‌ترین دسرهای سنتی است که در همه ایام سال و به خصوص به عنوان شیرینی پذیرایی عید نوروز یا به عنوان یک دسر ساده ایرانی هواداران فراوانی دارد.

قطاب گردویی و ساده با اضافه کردن چاشنی‌هایی مثل هل و زعفران، شیرینی سنتی استان‌های یزد و کرمان است و در این مناطق در همه ایام سال برای پذیرایی هواداران پر و پا قرص خودش را دارد. برای خواندن طرز تهیه ساده شیرینی قطاب روی لینک کلیک کنید.

کاچی

کاچی تبریزی و اصفهانی به عنوان دسر ایرانی

کاچی تبریزی بسیار مشهور است و تبریزی‌ها به این دسر ایرانی لذیذ و مقوی «قویماق» می‌گویند، اهالی ارومیه به آن «دوشاب» می‌گویند و کرمانی‌ها هم از ۴ مغز برای افزایش قوت این دسر ایرانی خوشمزه استفاده می‌کنند، بعضی‌ها شکر می‌ریزند و در برخی مناطق طرز تهیه کاچی با اضافه کردن کمی نمک و زردچوبه هم مرسوم است.

با این‌همه در مجموع مواد تشکیل دهنده این دسر قدیمی و سنتی ایرانی صرف‌نظر از اسامی مختلف با کمی اضافه و کم کردن مواد تشکیل کننده‌اش در مناطق مختلف ایران شبیه به هم است. برای خواندن ادامه مطلب طرز تهیه کاچی روی لینک کلیک کنید.

فیلم آموزش تهیه کاچی را تماشا کنید:

 

 

حلوای آلبالو

مراحل طرز تهیه حلوا آلبالو

حلوای آلبالو با آن رنگ قرمز و طعم جذابی که دارد، یکی از متفاوت‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع دسر خانگی است که تا به حال خورده‌اید. این دسر خیلی سریع و ساده درست می‌شود و می‌توانید آن را هم به صورت قالبی و هم بدون قالب آماده کنید.

حلوا آلبالو برخلاف انواع حلوا که مختص مراسم مذهبی هستند، یک دسر خوشمزه با ظاهری زیبا برای پذیرایی از مهمان‌ها است. اما طرز تهیه حلوای آلبالو چگونه است؟ آیا می‌دانید برای درست کردن یک حلوای آلبالوی خوشرنگ از چه مواد اولیه‌ای استفاده می‌شود؟ برای مطالعه طرز تهیه حلوای آلبالو روی لینک مطلب کلیک کنید.

انواع دسر شب یلدا

دسرها در سفره شب یلدا یکی از اجزای اصلی به حساب می‌آیند. در کنار غذاهای مخصوص شب یلدا، دسرهای یلدایی هم معمولا حال و هوای یلدا و البته فصل پاییز را دارند. مثلا معمولا در طرز تهیه دسرهای شب یلدا از انواع میوه‌ها یا عصاره‌ میوه‌های پاییزی و زمستانی استفاده می‌شود یا این‌که برای شکل و فرم دادن این دسرها، از قالب‌هایی با شکل و شمایل میوه‌های یلدایی مثل انار، هندوانه، خرمالو، کدو حلوایی و … استفاده می‌شود.

ژله‌‌های یلدایی

انواع ژله‌ یلدایی در رنگ‌های مختلف

ژله‌ها پای ثابت مهمانی‌ها و دورهمی‌ها هستند و جزو انواع دسر شب یلدا ساده و آسان و بدون فر محسوب می‌شوند. کافی است از قالب‌های یلدایی استفاده کنید تا هر ژله‌ای را که می‌خواهید به شکل انار یا هندوانه یلدایی درست کنید. البته رنگ ژله‌‌ها هم اگر به رنگ‌ میوه‌های شب یلدا شبیه باشد می‌تواند حسابی نمادین و زیبا باشد.

ژله‌های یلدایی را می‌توانید به صورت لیوانی و یک نفره یا در یک قالب بریزید. در کنار ژله‌‌ها، ژله خرده شیشه، ژله رولی و ژله لیوانی از محبوب‌ترین ژله‌ها هستند که با رنگ‌ها و طرح‌های یلدایی می‌توانید برای دورهمی شب یلدا این دسر آسان و بدون فر را درست کنید. برای درست کردن این ژله‌ها می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ژله‌‌های یلدایی کلیک کنید.

کوکی‌ انار و هندوانه

کوکی‌ های ساده انار و هندوانه 

کوکی‌ها شیرینی‌های ساده و خوشمزه‌ای هستند که برای مناسبت‌‌ها و مهمانی‌ها تهیه می‌شوند. اگر می‌خواهید کوکی‌ را به عنوان دسر و شیرینی شب یلدا بپزید، می‌توانید کوکی انار را انتخاب کنید. این کوکی در فر درست می‌شود. آماده‌‌سازی مواد لازم به ۲۰ دقیقه و پخت آن به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد. البته خمیر کوکی را هم باید برای مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال یا دمای محیط استراحت دهید.

کوکی انار را می‌توانید با رویال آیسینگ یا به صورت متداول و با بافت بیسکویت درست کنید. در هر حال مدلی که کوکی را درست می‌کنید به سلیقه خودتان بستگی دارد و البته خوشمزه است. برای مشاهده مقاله طرز تهیه کوکی انار  روی لینک آن کلیک کنید.

خاگینه تبریزی زعفرانی

دسر خاگینه تبریزی زعفرانی با مغز گردو و آجیل

تبریزی‌ها برای شب یلدا یک دسر خاص و جذاب دارند که به آن «خاگینه» یا «قیقاناخ» می‌گویند. ابن خوراکی در مهمانی‌ها و مناسبت‌های خاص همراه با چای طرفدار زیادی دارد و سرو می‌شود. داخل دسر خاگینه تبریزی هم با انواع مغزها و آجیل پر می‌شود.

برای درست کردن این دسر یلدایی ایرانی ابتدا باید شکر را با آب در یک قابلمه بریزید و روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا به دمای جوش برسد. وقتی که مخلوط آب و شکر غلیظ شد و قوام پیدا کرد پودر هل، گلاب و زعفران را به این شهد اضافه کنید و هم بزنید و سپس بلافاصله شعله گاز را خاموش کنید تا عطر هل و گلاب و زعفران حفظ شود. اجازه دهید شهد به دست آمده کاملا سرد شود. برای خواندن ادامه روش تهیه خاگینه حتما به مقاله طرز تهیه خاگینه مراجعه کنید.

دسر ماه رمضون

برخی از انواع دسرهای ماه رمضون فقط در این ماه تهیه و سرو می‌شوند و برخی دیگر در مناسبت‌های دیگر هم به کار می‌روند. این دسرها معمولا محدود به یک منطقه و کشور نمی‌شوند و بین همه مسلمانان شناخته‌ شده‌اند. دسرهای ماه رمضان بعد از افطاری یا حتی سحری سرو می‌شوند و می‌توانند برخی شیرینی‌ها، حلواها و حتی خوراک‌های متنوع را شامل شوند.

زولبیا

طرز تهیه زولبیا

زولبیا را در اصل متعلق به هندوستان می دانند که در زبان هندی و اردو به آن «جلبی»، در زبان فارسی «زولبیا یا زُلِیبی» و در زبان عربی به آن «زلابیه» گفته می شود. گفته می شود این شیرینی خاص و خوشمزه به عنوان هدیه به ناصرالدین شاه داده شده و سپس دستور پخت آن گسترش پیدا کرده است.

زولبیا در حال حاضر در آسیا، شمال آفریقا و خاورمیانه تهیه می شود و طرفداران بسیاری دارد. مواد اصلی آن را هم ماست، نشاسته و آرد تشکیل می‌دهد. برای مشاهده طرز تهیه و فیلم آموزش درست کردن زولبیا روی لینک مقاله کلیک کنید.

کوکو شیرین

طرز تهیه کوکو شیرین قزوین

کوکو شیرین یک دسر قزوینی است که به خصوص در ایام عید و ماه رمضان سرو می‌شود. کوکو شیرین قزوینی طعمی شبیه کیک باقلوا یا کیک شربتی دارد. پس از پخت کوکوی شیرین قزوین، شهد شیرینی روی آن ریخته شده و در آخر هم این دسر خوشمزه به شکل دلخواه و با زرشک، خلال بادام و پسته تزیین می‌شود.

کوکو شیرین را هم به صورت سرد و هم به صورت گرم سرو می‌شود. برای خواندن جزییات و طرز تهیه کوکو شیرین قزوین روی لینک مقاله کلیک کنید.

بامیه

طرز تهیه بامیه

در اولین مرحله از طرز تهیه بامیه بازاری باید شربت بامیه یا شربت بار که در واقع همان شهد زولبیا و بامیه است را درست کنید. برای این کار لازم است که نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار آب را داخل یک قابلمه کوچک بریزید. سپس آن را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد، جوهر لیمو یا آبلیمو را به آن اضافه کنید.

سپس کمی صبر کنید تا آب حالتی کفی به خود بگیرد. سپس شکر را به آن اضافه کنید و شعله گاز را روی حرارت متوسط تنظیم کنید. در این مرحله از طرز تهیه شربت بامیه به هیچ عنوان نباید شربت را هم بزنید. اجازه دهید تا شکر خودش در آب حل شود. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه بامیه به همراه فیلم آموزش تهیه روی لینک مطلب کلیک کنید.

دسر میوه و شیر نارگیل

دسر میوه و شیرنارگیل غذاها و دسرهای مخصوص ماه رمضان

در کشور اندونزی که بیشترین جمعیت مسلمانان را در میان کشورهای دنیا دارد مشهورترین دسر ماه رمضان kolak نام دارد. «کولاک» یک دسر میوه‌ای متشکل از شیرین کننده‌ای که از درخت نخل به دست می‌آید، شیرنارگیل و برگ pandanus‌، موز خرد شده یا میوه جک فروت و جوانه ماش است.

بد نیست بدانید برگ pandanus یک طعم‌دهنده مشهور در آشپزی جنوب شرقی آسیا و سرشار از پروتئین است. از برگ این گیاه به صورت پودر شده به عنوان ادویه هم استفاده می‌شود. برای تهیه این دسر خوشمزه ماه رمضون باید همه این مواد را با هم مخلوط و بعد سرو کنید. برای مشاهده سایر انواع دسر ماه رمضان می‌توانید به لینک مقاله شیرینی و دسر مخصوص ماه رمضان رجوع کنید.

انواع دسرهای ساده و سریع

از میان انواع دسرها، دسرهای ساده و سریع بسیار پرطرفدار هستند. این دسرها معمولا نیاز به مواد غیر قابل دسترسی ندارند، همچنین طرز تهیه آن‌‌ها آسان و بی‌دردسر است. حتی برخی از انواع دسر ساده و سریع نیاز به فر هم برای درست کردن ندارند. یعنی می‌توانید آن‌‌ها را به صورت یخچالی تهیه کنید. در ادامه چند دسر ساده و سریع را به شما معرفی می‌کنیم.

چیز کیک کدو حلوایی

طرز تهیه دسر ساده و خوشمزه چیزکیک کدو حلوایی یخچالی

چیز کیک را به هر صورتی که درست کنید، چه چیز کیک یخچالی چه چیز کیک در فر و چه چیز کیک تریین شده با خامه و شکلات، یک دسر بسیار خوشمزه و ساده و سریع است. حالا که فصل کدو حلوایی یا همان کدو تنبل است بد نیست دسر چیز کیک با کدو حلوایی را هم امتحان کنید.

برای درست کردن دسر چیزکیک با کدو حلوایی ابتدا باید پایه چیزکیک را درست کنید. بیسکویت‌ها را در غذاساز پودر کنید. در یک کاسه متوسط بیسکویت پودر شده را به همراه شکر، دارچین، پودر زنجبیل و کره آب شده در دمای اتاق یا روی شعله ملایم گاز (فقط در حد نرم و آب شدن) را با هم مخلوط کنید.

از یک قالب کیک با قطر ۳۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۷ سانتی‌متر استفاده کنید و مخلوط بیسکویت را داخل آن بریزید. برای مطالعه ادامه مراحل، به مقاله طرز تهیه دسر چیزکیک کدو حلوایی رجوع کنید.

کرم بروله

دسر کرم بروله وانیلی یا کرم وانیلی فرانسوی

کرم بروله که فرانسوی‌ها به آن دسر کرم سوخته هم می‌گویند، از جمله دسرهای خامه‌ای قدیمی فرانسوی است که در سال‌های اخیر در ایران هم بسیار محبوب شده است. طعم کلاسیک کرم بروله، وانیلی است اما بنا به سلیقه می‌توانید از مواد مختلفی مثل انواع شکلات، میوه‌های مختلف فصل، دارچین، قهوه و … برای طعم دادن به آن استفاده کنید.

برای درست کردن دسر سریع و ساده کرم بروله وانیلی نیاز به فر دارید. ابتدا باید فر را روی دمای ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد روشن و تنظیم کنید تا گرم شود. در یک ظرف مناسب زرده‌ تخم مرغ، شکر سفید و عصاره وانیل را با هم مخلوط کنید تا یک مایه کرمی و ضخیم و یکدست درست شود. برای مشاهده ادامه طرز تهیه دسر ساده و سریع کرم بروله، به لینک مقاله طرز تهیه کرم بروله مراجعه کنید.

بانوفی پای

دسر بانوفی پای دسر انگلیسی

یکی از محبوب‌‌ترین دسرهای کلاسیک انگلیسی بانوفی پای است که معمولا در مهمانی‌های خانوادگی و جمع دوستان سرو می‌شود. درست کردن این دسر بسیار ساده و سریع است و روش‌های مختلفی هم برای درست کردن آن وجود دارد. علاوه بر این مواد اولیه به کار رفته در بانوفی پای، ساده است‌ و نیازی به فر هم ندارد و در یخچال درست می‌شود. این دسر ساده و سریع انگلیسی یخچالی که تا حدودی شبیه چیز کیک یخچالی است با پایه بیسکویت تهیه می‌شود.

برای درست کردن دسر بانوفی پای در ابتدا باید کارامل روی آن را درست کنید. برای این کار، اول کره را به روش بن ماری ذوب کنید. آن را در یک ظرف مناسب بریزید و نمک و شکر را اضافه کنید و به هم بزنید تا به خوبی حل شوند. حالا شیر عسلی را اضافه کنید. وقتی مواد، رنگ طلایی به خود گرفت، اجازه دهید خنک شود و از دما بیفتد. برای مشاهده ادامه مراحل تهیه این دسر ساده و سریع، به مقاله طرز تهیه دسر بانوفی پای مراجعه کنید.

نانایمو بار کانادایی

نانایمو بار یک دسر کانادایی خوشمزه

نانایمو بار یک دسر کانادایی خوشمزه و بسیار محبوب است. این دسر ساده و سریع در روش اصیل خود، از سه لایه تشکیل شده است: ویفر، مغز (گردو‌، بادام یا فندق) و پودر نارگیل به عنوان پایه، یک مایه خامه‌ای در وسط و یک لایه گاناش شکلاتی در بالای آن. البته انواع مختلفی «نانایمو» وجود دارند که از طعم‌‌ دهنده‌های گوناگون مانند نعناع، کره بادام زمینی، نارگیل‌، موکا و انواع مختلف شکلات تشکیل می‌شوند.

برای درست کردن این دسر ساده و سریع ابتدا در یک ظرف مناسب، باید تخم‌ مرغ را بشکنید و با همزن بزنید تا کف کند و حجم بگیرد. در یک ظرف دیگر، کره را به روش بن‌ماری و روی حرارت غیرمستقیم ذوب کنید. شکر و پودر کاکائو را در‌حالی‌که ظرف روی حرارت غیر مستقیم قرار دارد، اضافه کنید.

تخم‌‌مرغ را اضافه کنید و همه مواد را با هم بزنید. وقتی به خوبی مخلوط شدند، ظرف را از روی حرارت بردارید. برای مشاهده ادامه مراحل تهیه، به مقاله طرز تهیه دسر نانایمو بار مراجعه کنید.

موس شکلاتی

دسر موس شکلاتی مجلسی خوشمزه

موس شکلاتی یا chocolate mousse از جمله خوشمزه‌ترین دسرهای مدرن با ریشه فرانسوی است. دسر موس که با انواع میوه فصل، پودر کاکائو یا انواع شکلات شیری و تلخ و حتی چای سبز هم تهیه می‌شود، یک دسر ساده و سریع از نوع سرد است که نیازی به فر ندارد و بر پایه تخم مرغ درست می‌شود.

برای تهیه این دسر ساده و سریع خوشمزه، شکلات تلخ را در یک ظرف مناسب بگذارید و روی شعله ملایم گاز به روش بن‌ ماری آب کنید. سپس خامه سنگین را آنقدر هم بزنید تا نرم و یکدست شود. خامه را کنار بگذارید تا هم دما با دمای اتاق شود. برای خواندن ادامه مقاله طرز تهیه دسر موس شکلاتی روی لینک بزنید.

ویدئو آموزش تهیه موس شکلاتی را تماشا کنید:

 

 

پودینگ انار

طرز تهیه دسر پودینگ انار؛ دسر مدرن و ساده و کم هزینه

پودینگ انار یک دسر ساده و سریع از انواع دسر با خامه و میوه است. البته به شرط این‌که شما عاشق طعم‌های ترش و ملس باشید. در مجموع دسر پودینگ از دسرهای مدرن و شیک برای مهمانی‌ها و مجالس و دورهمی‌های خانوادگی است.

برای شروع کار آب انار و وانیل را به همراه پودر قند و پودر نشاسته به خوبی ترکیب کنید. با اضافه کردن شیر، هم زدن این مواد روی حرارت را تا زمانی که به قوام مورد نظر برسد، ادامه دهید. برای مرحله بعد باید پنیر خامه‌ای و خامه را تا زمانی که ترکیبی کاملاً مناسب و صاف به دست بیاید، هم بزنید. برای مطالعه ادامه مراحل تهیه، به مقاله طرز تهیه پودینگ انار مراجعه کنید.

انواع دسر کم هزینه

همان‌طور که از اسم این دسرها مشخص است، دسرهای کم‌‌هزینه هستند که برای تهیه نیازی به مواد گران‌قیمت ندارند و با مواد ارزان درست می‌شوند. اما این به معنی خوشمزه نبودن آن‌ها نیست. اتفاقا از این دسرهای کم‌ هزینه می‌توانید برای مهمانی‌ها، جشن‌ها و حتی به عنوان میان‌وعده هم استفاده کنید. دسرهای کم‌هزینه هم در منو و لیست دسرهای همه کشورها پیدا می‌شوند و انواع مختلفی برای سلیقه و طبع‌‌های مختلف دارند.

سیب کاراملی

 دسر سیب کاراملی با سس کارامل؛ یک دسر ساده و سریع و کم هزینه

دسر سیب کاراملی با طعم لذیذش یک دسر کم هزینه است. تهیه این دسر اصلا سخت نیست؛ تنها باید چند نکته کلیدی را در تهیه آن رعایت کنید تا بتوانید از این دسر در مهمانی‌ها یا میان‌ وعده‌هایتان استفاده کنید.

در اولین مرحله تهیه این دسر کم هزینه، ساقه‌های سیب‌ها را جدا کنید و آنها را در آب گرم با کمی سرکه یا آبلیمو خیس کنید. سپس یک قابلمه بزرگ را با آب پر کنید، چند قاشق غذاخوری سرکه یا آب‌لیمو را به آن اضافه کنید و روی اجاق گاز گرم کنید تا آب جوش بیاید. سپس سیب را اضافه کنید. برای خواندن ادامه مراحل درست کردن این دسر به مقاله طرز تهیه دسر سیب کاراملی مراجعه کنید.

تیرامیسو با انبه

طرز تهیه دسر تیرامیسو اصل ایتالیایی انبه بدون تخم مرغ

تیرامیسو یک دسر با اصالت ایتالیایی است که در مواد تشکیل دهنده آن می‌توان از انواع میوه‌های فصلی استفاده کرد. تیرامیسو را معمولا با بیسکویت انگشتی یا لیدی فینگر درست می‌کنند و طرز تهیه تیرامیسو بدون پنیر خامه‌ای و حتی با بیسکویت پتی‌بور یا اوریو هم مرسوم است. به هر حال نحوه درست کردن تیرامیسو به هر ترتیبی که باشد یک دسر لذیذ و خوشمزه از خانواده کیک‌ها است که نیاز به فر هم ندارد. به دسر تیرامیسو با طعم انبه «منگومیسو» هم می‌گویند.

برای درست کردن این دسر جذاب و خوشمزه که برای مهمانی هم ایده‌آل است، ابتدا باید در یک لیوان آب داغ قهوه را حل کنید. سپس صبر کنید که قهوه کاملا سرد شود. در این فاصله سس انبه را برای تیرامیسو آماده کنید. انبه‌ها را خرد کنید و در یک شیرجوش یا قابلمه کوچک بریزید. شکر و آب را اضافه کنید و روی شعله ملایم گاز هم بزنید. برای مشاهده ادامه مراحل تهیه، به لینک مقاله طرز تهیه تیرامیسو با انبه مراجعه کنید.

پودینگ و پاناکوتای انبه

2 دسر خوشمزه و مجلسی با انبه؛ پودینگ انبه و پاناکوتای انبه

انبه هم از آن دسته میوه‌هایی است که با آن می‌توانید انواع دسر شامل پودینگ، تارت، کیک و شیرینی خانگی را درست کنید. انواع دسر انبه با بیسکویت و حتی دسرهای خوشمزه با پوره انبه و انبه یخ زده هواداران فراوانی در سرتاسر دنیا دارند.

برای درست کردن دسر پودینگ انبه ابتدا کرم کارامل را با شیر ترکیب کنید و روی شعله ملایم گاز بگذارید. این ترکیب را هم بزنید تا به حالت جوش برسد. شعله گاز را خاموش کنید و کرم کارامل و شیر را کنار بگذارید تا خنک شود. برای خواندن ادامه مطلب طرز تهیه این دسر کم هزینه به مقاله طرز تهیه ۲ دسر با انبه مراجعه کنید.

موس توت فرنگی

 دسر شیک و مجلسی موس توت فرنگی به صورت قالبی یا تارت

دسر موس توت فرنگی یک دسر خامه‌ای خوشمزه و شیک با میوه توت فرنگی است که درست کردن آن به تبحر خاصی نیاز ندارد. برای درست کردن آن ابتدا قالبی که می‌خواهید موس را در آن درست کنید را خیلی کم چرب کنید. پودر ژله، پودر ژلاتین و آب جوش را روی بخار کتری یا سماور به روش بن‌ماری با هم ترکیب کنید.

این ترکیب را مرتب هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط و یکدست شوند و ذرات ژله و ژلاتین کاملا حل شوند. جهت مطالعه ادامه مراحل تهیه، به مقاله طرز تهیه موس توت فرنگی مراجعه کنید.

روکر ایتالیایی

دسر روکر ایتالیایی خوشمزه و جدید

روکر یک دسر خوشمزه ایتالیایی است که ظاهر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد و برای دورهمی‌های خانوادگی و پذیرایی از مهمان‌ها بسیار مناسب است. این دسر ساده و جذاب انواع مختلفی دارد؛ از روکر سیب و انار گرفته تا روکر شکلاتی. درست کردن این دسر علیرغم مواد اولیه زیادی که دارد، اگر دقیق و درست انجام شود هم بسیار ساده و هم بسیار شیک و لذیذ است.

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر ایتالیایی روکر موز و ژله باید ژله موز را با آب جوش ترکیب کنید. مواد را به روش بن ماری و روی بخار کتری بگیرید و آن قدر هم بزنید تا ژله به خوبی در آب حل شود. قالبی را که دوست دارید روکر را در آن درست کنید، کمی چرب کنید. برای مشاهده ادامه مراحل تهیه، مقاله طرز تهیه روکر ایتالیایی را بخوانید.

تارت زردآلو

طرز تهیه تارت زردآلو

طرز تهیه تارت زردآلو را بلد هستید؟ تارت‌ها از دسته دسرهای مجلسی و محبوب هستند که تهیه آن‌ها به کمی ظرافت و دقت نیاز دارد. البته این به معنای سخت بودن کار نیست، کافی است دستورالعمل تهیه تارت و خمیر آن را رعایت کنید تا در نهایت یک تارت شیک، مجلسی و خوشمزه داشته باشید.

برای درست کردن تارت زردآلو باید ابتدا خمیر تارت را آماده کرده و در یخچال استراحت دهید تا خودش را بگیرد. سپس آن را در قالب شکل دهید و به مدت ۱۰ دقیقه در فر بگذارید تا بپزد. در آخر، مواد لایه رویی تارت را روی خمیر بچینید و ۵۰ دقیقه دیگر در فر بگذارید. بعد از خارج کردن قالب و سرد شدن، آن را سرو کنید. برای مطالعه طرز تهیه تارت زردآلو به همراه تهیه خمیر تارت روی لینک مطلب کلیک کنید.

انواع دسر مجلسی

دسرهای مجلسی همان‌طور که از اسمشان پیداست، معمولا برای مهمانی‌ها و مناسبت‌های خاص تهیه می‌شوند و به شیک بودن معروف هستند. در لیست دسرهای مجلسی انواع متفاوتی از دسرها را می‌توانید پیدا کنید که برای تهیه آن‌ها لزوما به فر یا پخت و پز هم نیاز ندارید. برخی از این دسرها به صورت یخچالی درست می‌شوند و موادی هم که در تهیه آن‌ها به کار می‌رود، ساده است.

تیرامیسو

دسر تیرامیسو ایتالیایی شیک و مجلسی

تیرامیسو یک دسر خوشمزه، باسابقه و محبوب در کل دنیاست. در طرز تهیه تیرامیسو خامه‌ای، پایه دسر را با مواد مختلفی تهیه می‌کنند. برخی تخم‌مرغ را حذف می‌کنند و برخی هم طعم بیسکویت پتی‌پور یا لیدی فینگر را به جای کیک اسفنجی زیر دندان‌شان می‌پسندد. اما یکی از آسان‌ترین دستورهای تهیه برای تیرامیسو، درست کردن تیرامیسو خامه‌ای با پتی بور یا لیدی فینگر (انگشتی) است.

برای درست کردن دسر مجلسی تیرامیسو خامه‌ای با بیسکویت پتی بور یا بیسکویت لیدی فینگر ابتدا زرده‌های تخم‌مرغ را از سفیده کاملا جدا کنید و با شکر مخلوط کنید. ترکیب زرده تخم‌مرغ و شکر و وانیل را آن‌قدر بزنید تا یک مایه غلیظ به دست بیاید. برای خواندن ادامه آموزش طرز تهیه این دسر مجلسی به مقاله طرز تهیه تیرامیسو با بیسکویت پتی بور مراجعه کنید.

پای توت فرنگی

 پای توت فرنگی خامه ای به عنوان دسر مجلسی

پای توت فرنگی یک دسر مجلسی شیک و خوشمزه با توت فرنگی است که هم در فر و هم بدون فر و به صورت یخچالی آماده می‌شود. برای طرز تهیه کیک پای توت فرنگی خامه‌ای یخچالی و بدون فر ابتدا باید پایه یا کراست بیسکویتی پای را درست کنید.

برای پای توت فرنگی بیسکویتی از انواع بیسکویت پتی بور یا ساقه طلایی و یا انواع بیسکویت‌های شکلاتی و کاکائویی می‌توانید استفاده کنید که در این صورت پای توت فرنگی خامه‌ای با پایه شکلاتی خواهید داشت. برای مشاهده آموزش مراحل تهیه این دسر، به مقاله طرز تهیه دسر پای توت فرنگی مراجعه کنید.

کرم انبه

طرز تهیه کرم انبه به 3 روش با ژلاتین، بدون ژلاتین و با بستنی

کرم انبه در لیست خوشمزه‌ترین و البته راحت‌ترین انواع دسر مدرن قرار دارد. معمولاً طرز تهیه کرم انبه متفاوت است؛ برخی آن را با ژلاتین درست می‌کنند و برخی دیگر آن را به صورت کرمی و بدون ژلاتین و با بستنی و خامه آماده می‌کنند. به هر حال طعم این دسر فوق‌العاده است و برای پذیرایی از مهمان‌ها و لذت بردن از یک میان وعده سالم خانگی نیز انتخاب مناسبی است.

کرم انبه درواقع یک نوع دسر سریع و خوشمزه است که از ترکیب پوره میوه انبه و خامه درست می‌شود. این دسر طعم بسیار لذیذ دارد و بسیاری از افراد برای تهیه آن به صورت قالبی و مجلسی این دسر را به شیوه‌های دیگر نیز درست می‌کنند.

برای مطالعه ۳ طرز تهیه کرم انبه با ژلاتین، بدون ژلاتین و با بستنی روی لینک مطلب کلیک کنید.

موس آلبالو

روش تهیه موس آلبالو

موس آلبالو یکی از انواع دسر خوشمزه‌ تابستانی است که هم می‌توانید از آن در مهمانی‌های مجلسی استفاده کنید و هم جای یک عصرانه یا میان وعده را پر می‌کند. در فصل تابستان که آلبالو‌های تازه و خوشمزه را می‌توانید به راحتی تهیه کنید، بهترین زمان برای درست کردن این دسر است.

البته به جز آلبالو تازه این دسر را با آلبالوهای یخ زده و فریز شده، کمپوت آلبالو یا مربای آلبالو هم می‌توانید تهیه کنید. همچنین می‌توانید به سلیقه خود، مواد و چاشنی‌هایی را به موس اضافه یا از آن کم کنید.

برای درست کردن موس آلبالو به روش ساده خانگی، ابتدا باید شربت موس را درست کنید. سپس آلبالوی‌ هسته گرفته و پوره شده را به آن اضافه کنید. همه این مواد را با خامه فرم گرفته میکس کرده و در قالب بریزید و در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. برای مطالعه مراحل طرز تهیه موس آلبالو به صورت حرفه‌ای و به ۲ روش مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

باقلوای آلبالو

طرز تهیه باقلوا آلبالو شکلاتی و ساده + دستور شربت باقلوا

«باقلوای آلبالو» یکی از مدل‌های متنوع شیرینی باقلوای ترکی است که می‌توان آن را هم با آلبالوی تازه و هم با آلبالو خشک درست کرد. حتی اگر آلبالوهایتان را در فریزر گذاشته‌اید، می‌توانید با آنها باقلوای خانگی درست کنید.

برای درست کردن باقلوای آلبالو به روش اصیل و سنتی، باید مواد داخل باقلوا را به ترتیب روی خمیر مخصوص باقلوا که به خمیر «فایلو» یا «فیلو» معروف است، بریزید و چند بار لایه‌ها را تکرار کنید. در آخر خمیر را رول کنید و برش بزنید. برش‌ها باید به مدت ۵۰ دقیقه در فر بمانند تا طلایی شوند. برای مطالعه آموزش مراحل طرز تهیه باقلوا آلبالو به ۲ روش ساده و شکلاتی روی لینک مطلب کلیک کنید.

تارت گیلاس

طرز تهیه تارت گیلاس با خمیر مخصوص

«تارت گیلاس» یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع دسر در سراسر دنیاست. برای تهیه تارت گیلاس خوشمزه و ساده به روش خانگی قبل از هر چیزی باید خمیر تارت را آماده کنید و سپس مواد درون تارت را نیز از گیلاس تازه درست کنید و آن را در فر قرار دهید.

اگر هوس تارت خانگی کرده‌اید و زمان و حوصله کافی برای تهیه خمیر تارت را ندارید، می‌توانید با استفاده از بیسکویت پتی بور نیز یک تارت خوشمزه و جذاب آماده کنید. برای مطالعه مراحل طرز تهیه تارت گیلاس خوشمزه خانگی به ۲ روش بدون نیاز به تهیه خمیر و فر و تارت گیلاس در فر روی لینک مطلب کلیک کنید.

انواع دسر ساده و سریع بدون فر

انواع دسر بدون فر

اغلب دسرها برای آماده شدن یا نیاز به پخت در فر دارند یا می‌توان آن‌ها را بدون فر هم درست کرد. اما دسرهای سریع و ساده بدون فر، یا امکان پخت در قابلمه را دارند یا این‌که از انواع دسرهای یخچالی هستند که نیاز به استراحت و ماندن در یخچال دارند تا خودشان را بگیرند. برای خواندن طرز تهیه انواع دسرهای ساده و سریع و بدون فر روی لینک مقاله کلیک کنید.

انواع دسر عربی

طرز تهیه انواع دسر عربی

انواع دسرهای عربی از خوشمزه‌ترین و جذاب‌ترین دسرهای دنیا هستند که معمولاً با مواد اولیه مخصوص و تشریفاتی ویژه آماده می‌شود. دسرهای عربی معمولاً بسیار شیرین و مجلل هستند و از همین رو در میان انواع دسر گزینه مناسبی برای پذیرایی از مهمان محسوب می‌شوند. اما خوشمزه‌ترین دسرهای عربی چه دسرهایی هستند و چطور آماده می‌شوند؟ برای مطالعه دستور پخت و مشاهده فیلم آموزش طرز تهیه چند مدل دسر عربی روی لینک مقاله کلیک کنید.

انواع دسرهای ترکی

بهترین و خوشمزه ترین دسرهای ترکیه

بهترین دسرهای ترکیه ای شامل یک لیست بلند بالا هستند که اتفاقا در اغلب کشورهای دنیا شناخته‌ شده و محبوبند. دسرهای ترکیه مثل سایر انواع دسر معمولا بعد از ناهار یا شام سرو می‌شوند و به نوعی پس‌غذا به حساب می‌آیند.

طعم دسرهای ترکیه ای هم معمولا شیرین است (کمی شیرین‌تر از دسرهای ایرانی) ولی اگر شما خودتان آن‌ها را درست کنید، می‌توانید سلیقه و ذائقه‌تان را دخیل کنید. برای مطالعه طرز تهیه چند مدل از انواع دسر ترکی خوشمزه و معروف با فیلم آموزش تهیه روی لینک مقاله کلیک کنید.

انواع دسر برای مهمانی شام

انواع دسر معمولا جزو جدانشدنی میز دسر مهمانی‌ و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه است. طبیعتا خوردن یک وعده سبک و کوچک بعد از وعده اصلی شام یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها است. اگر می‌خواهید برای میز دسر مهمانی شام، مهمانی تولد یا مهمانی پاگشا دسر درست کنید به چند نکته دقت کنید.

دسرهایی که برای مهمانی آماده می‌کنید علاوه بر شیک و لاکچری بودن باید سریع آماده شوند چون شما وقت زیادی ندارید که برای درست کردن دسر علاوه بر تهیه غذاهای اصلی اختصاص دهید.

برای خواندن طرز تهیه مرحله به مرحله ۳ دسر برای سفره مهمانی شام که هم شیک هستند و هم زود و سریع آماده می‌شوند روی لینک مطلب کلیک کنید.

انواع دسرهای اروپایی

انواع دسرهای اروپایی

انواع دسرهای اروپایی در دسته لوکس‌ترین و معروف‌ترین دسرهای دنیا قرار دارند. درست کردن انواع دسرهای لاکچری اروپایی در مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه می‌تواند جلوه‌ای بسیار لوکس و شیک به میز شام شما ببخشد و لذت یک دورهمی را چندین برابر کند. معروف‌ترین دسرهای اروپایی چه دسرهایی هستند؟

چقدر با انواع دسرهای فرانسوی آشنایی دارید؟ برای آشنایی با انواع دسرهای مجلسی اروپایی و طریقه درست کردن چند دسر خوشمزه در اروپا روی لینک مطلب کلیک کنید.

انواع دسر با ماست

طرز تهیه انواع دسر با ماست خوشمزه و مجلسی + فیلم آموزش تهیه

طرز تهیه انواع دسر با ماست در کشورهای مختلف دنیا مرسوم است. در واقع یکی از کاربردهای آشپزی با ماست تهیه انواع دسر با آن است. شما می‌توانید با استفاده از ماست دسرها و شیرینی‌های متفاوتی تهیه کنید. اضافه کردن ماست به کیک موجب می‌شود تا بافت کیک شما نرم و اسفنجی شود. از طرف دیگر شما می‌توانید با استفاده از ماست بستنی خانگی درست کنید.

از طرف دیگر در صورتی که رژیم لاغری یا منع مصرف شیر دارید می‌توانید با استفاده از ماست دسرهایی خاص و منحصر به فرد تهیه کنید و از خواص ماست برای سلامتی بهره‌مند شوید. معمولاً برای درست کردن انواع دسر با ماست از ماست شیرین استفاده می‌شود. برای مطالعه طرز تهیه دسر با ماست به همراه فیلم آموزش تهیه روی لینک مطلب کلیک کنید.

انواع بستنی زمستانی و تابستانی

طرز تهیه 30 نوع بستنی ? به روش بازاری با ثعلب و بدون ثعلب در خانه

بستنی یکی از محبوب‌ترین و لذیذترین انواع دسر در دنیا است که با طعم‌های مختلف و رنگ‌ها و شکل‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شود. هر چند که بیشتر افراد بستنی را به صورت آماده از فروشگاه‌ها تهیه می‌کنند، اما باید بدانید که طرز تهیه انواع بستنی بسیار راحت است و شما می‌توانید به راحتی انواع بستنی محبوب و خوشمزه خودتان را در خانه آماده کنید و از آن برای شروع یک روز دلچسب یا پذیرایی از مهمان‌ها استفاده کنید.

اما دستور تهیه انواع بستنی سنتی و بستنی طعم‌دار خانگی چگونه است؟ تاریخچه پر فراز و نشیب بستنی در ایران و جهان را می‌دانید. برای خواندن طرز تهیه بیش از ۴۰ مدل بستنی تابستانی، زمستانی، یخی، میوه‌ای و … با ثعلب و بدون ثعلب، با دستگاه و بدون دستگاه روی لینک مطلب طرز تهیه انواع بستنی کلیک کنید.

انواع دسر با طالبی

طرز تهیه انواع دسر طالبی

با طالبی چی درست کنم؟ انواع دسر طالبی از آن رسپی‌هایی هستند که معمولاً همه افراد از خوردن آن‌ها به خصوص در فصل تابستان لذت می‌برند. اما طرز تهیه انواع دسر و ژله با طالبی چگونه است؟ آیا می‌دانید طریقه درست کردن دسر شیر طالبی چطور است؟

اگر به دنبال درست کردن انواع دسر تابستانی با طالبی هستید و یا دوست دارید برای پذیرایی از مهمان‌های خودتان از یک دسر جذاب استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود آموزش تهیه دسر طالبی خوشمزه را یاد بگیرید. برای مطالعه چند روش طرز تهیه دسر طالبی از پودینگ طالبی گرفته تا پاناکوتا طالبی روی لینک مطلب طرز تهیه انواع دسر با طالبی کلیک کنید.

انواع دسر با هندوانه

انواع دسر با هندوانه جزو دسرهای خوشمزه مهمانی

با هندوانه چی درست کنم؟ اگر در یخچال خانه شما هم یک هندوانه نصفه بزرگ قرار دارد و دلتان یک دسر خوشمزه و متفاوت با هندوانه می‌خواهد، بهتر است همین حالا دست به کار شوید. هندوانه از میوه‌های تابستانی و خوشمزه‌ای است که شما می‌توانید از آن برای درست کردن انواع دسرهای متفاوت استفاده کنید.

شما می‌توانید دسرهای ساده و دوست داشتنی با هندوانه را برای شب یلدا آماده کنید و یا از آن‌ها برای پذیرایی از مهمان‌ها در فصل تابستان استفاده کنید. معمولاً هندوانه در اکثر فصل‌های سال در بازار یافت می‌شود و از همین رو یکی از بهترین میوه‌ها برای درست کردن دسرهای رنگی و متفاوت است. برای مطالعه طرز تهیه انواع دسر با هندوانه روی لینک مطلب کلیک کنید.

انواع دسر با گیلاس

طرز تهیه دسرهای تابستانی با گیلاس

با گیلاس چی درست کنم؟ طرز تهیه انواع دسر با گیلاس که جزو انواع دسرهای خوشمزه تابستانی است معمولا دستور پخت آسانی دارد. اما اگر هنوز با طرز تهیه انواع دسر با گیلاس آشنایی ندارید و یا دوست دارید خوشمزه‌ترین دسر تابستانی با گیلاس را امتحان کنید برای مطالعه طرز تهیه بیش از ۱۰ مدل دسر خوشمزه با گیلاس را امتحان کنید روی لینک مطلب کلیک کنید.

انواع دسر با بستنی

انواع دسر با بستنی جزو پرطرفدارترین دسرهای ایرانی و فرنگی هستن

اغراق نیست اگر بگوییم پرطرفدارترین دسر ایرانی بستنی است. انواع دسر با بستنی هم طرز تهیه آسانی دارند و هم معمولا از مواد ساده‌ و در دسترس درست می‌شوند. در فصل تابستان که دسرهای تابستانی خنک با بستنی حسابی می‌چسبد، فرصت تهیه این دسرهای مجلسی را از دست ندهید. برای مطالعه طرز تهیه انواع دسر با بستنی به روش ساده و سریع روی لینک مطلب کلیک کنید.

انواع دسرهای تابستانی

انواع دسرهای تابستانی در لیست دسرهای مجلسی و مدرن

«دسرهای تابستانی» از محبوب‌ترین دسرهای ایرانی و فرنگی برای تجربه حس خنکی در گرمای تابستان هستند. معمولا در طرز تهیه انواع دسر خنک تابستانی لاکچری و دسرهای تابستانی سریع و کم هزینه از میوه‌های مختلف، ژلاتین و بستنی استفاده می‌شود. دسرهای تابستانی معمولا طبع خنکی دارند و به صورت سرد سرو می‌شوند، برای همین بدن را از درون خنک می‌کنند و چه چیزی دلپذیرتر این حس خنکی در گرمای تابستان.

اما آیا می‌دانید روش درست کردن یک دسر خوشمزه تابستانی برای مهمانی چگونه است و کدام دسرهای تابستانی برای دورهمی عصرانه مناسب‌ترند؟ برای مطالعه طرز تهیه و لیست انواع دسر تابستانی که هم دسرهای مجلسی تابستانی و هم دسرهای ساده و سریع تابستانی یخچالی با انواع میوه تابستانی مثل گیلاس و انبه و طالبی و … را شامل می‌شوند روی لینک طرز تهیه دسرهای تابستانی کلیک کنید.

انواع دسر کریسمس

انواع دسر کریسمس جزو دسرهای جذاب و خوشمزه هستند

جشن روز کریسمس برای مسیحیان با آداب و رسوم کریسمس، فرهنگ، غذاها و دسرهای مخصوص کریسمس گره خورده است. برخی از غذاها و دسرهای کریسمسی، خاص و ویژه این جشن یا جشن عید پاک هستند که قدمت طولانی دارند.

در کشورهای مختلف دسرهای شناخته شده و محبوبی برای سرو بعد از وعده اصلی ناهار یا شام کریسمس تهیه می‌شوند که بسیاری از آن‌ها با ذائقه ما ایرانی‌های هم سازگار است. انواع دسر کریسمس معمولا تزیینات جذابی دارند و جلوه کریسمسی زیبایی به میز شما می‌بخشند. ایده‌های جذابی برای دسرهای جذاب کریسمسی وجود دارد. برای مطالعه طرز تهیه دسرهای مختلف کریسمس روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

سوالات متداول

انواع دسر برای مراسم و مهمانی چی درست کنم؟

دسرهای مجلسی مثل شعریه یا تیرامیسو بهترین گزینه برای مهمانی‌ها هستند، ولی می‌توانید از انواع دسر ساده، دسرهای کم هزینه، دسرهای ایرانی و … هم برای مناسبت‌های خاص و مهمانی‌ها استفاده کنید.

انواع دسر سنتی ایرانی کدامند؟

در لیست دسرهای سنتی ایرانی می‌توانید انواع حلوا، شیرینی‌های مخصوصی مثل باسلوق، قطاب و … و حتی بستنی و فالوده را در فهرست دسرهای ایرانی مشاهده کنید.

دسر کم هزینه چی درست کنم؟

برای دسر کم هزینه موس توت فرنگی، دسر تیرامیسو با انبه و دسر روکر ایتالیایی را پیشنهاد می‌کنیم.

 

 

کالابرگ الکترونیک