طرز تهیه سوسیس ماهی خانگی یا فیش داگ + فوت و فن و ترکیب ادویه مخصوص

طرز تهیه سوسیس ماهی خانگی یا فیش داگ + فوت و فن و ترکیب ادویه مخصوص


6 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز-تهیه-سوسیس-ماهی

برای ما ایرانی‌ها سوسیس ماهی تازگی دارد و شاید خیلی افراد هنوز آن را نچشیده باشند. اما می‌تواند خیالتان راحت باشد که این سوسیس بالاترین کیفیت را دارد چون در طرز تهیه فیش داگ یا هات داگ ماهی، از خود ماهی باید استفاده شود و مثل سوسیس و کالباس مرغ یا گوشت، در آن باقی گوشت حیوانات به کار نمی‌رود. ولی به هر حال همیشه کسانی هستند که با طعم غذاهای دریایی رابطه خوبی برقرار نمی‌کنند که آن هم چاره دارد. می‌توانید برای این قشر بدغذا از انواع ادویه‌های ماهی استفاده کنید. با این کار احتمال تغییر ذائقه آنها را تا حد زیادی بالا می‌برید. در این مطلب از مجله کوروش طرز تهیه سوسیس ماهی یا فیش داگ خانگی را برای شما آماده کرده‌ایم.

 

طرز تهیه سوسیس ماهی یا فیش داگ خانگی

 

طرز-تهیه-سوسیس-ماهی

 

مواد لازم

 

فیله ماهی: ۵۰۰ گرم

خامه: ۲۰۰ گرم

نان تست: ۲ عدد

شیر: ۴ قاشق غذاخوری

پودر سیر: ۱ قاشق چای‌خوری

پودر تخم گشنیز: ۱ قاشق مرباخوری

پودر فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم

 

 

طرز تهیه سوسیس ماهی یا فیش داگ خانگی

 

طرز-تهیه-سوسیس-ماهی

 

مرحله اول

 

برای تهیه فیش داگ خانگی بهتر است از فیله ماهی استفاده کنید. در ضمن هر ماهی که دوست دارید می‌توانید انتخاب کنید. ماهی سالمون، ماهی سفید، ماهی حلوا، ماهی شیر و …. یا اینکه از چند ماهی می‌توانید استفاده کنید. مراقب باشید که تیغ آنها را کاملا جدا کرده باشید.

بعد از جدا کردن تیغ ماهی‌ (یا ماهی‌ها) آن را در فریزر بگذارید تا یخ بزند. این کار باعث پیشگیری از له شدن ماهی هنگام چرخ کردن می‌شود. ماهی‌ها را در چرخ‌ گوشت، چرخ کنید. می‌توانید ماهی را خیلی ریز و ساطوری هم بکنید.

 

مرحله دوم؛ مایه سوسیس ماهی را آماده کنید

 

نان تست را در شیر خیس کنید. بهتر است از نان تست ساده استفاده کنید. خمیر نان تست را با دست بفشارید تا شیر آن جدا شود. در یک تابه ادویه سوسیس ماهی عینی پودر تخم گشنیز، فلفل سیاه، پودر پیاز و پودر سیر را به همراه ماهی چرخ شده، ترکیب و خامه را هم اضافه کنید. مواد سوسیس ماهی یا هات داگ ماهی یا همان فیش داگ آماده است.

 

مرحله سوم؛ رول کردن سوسیس

 

طرز-تهیه-سوسیس-ماهی

 

اگر از چرخ‌گوشتی استفاده می‌کنید که قابلیت پیچیدن سوسیس یا هات داگ را دارد، از آن استفاده کنید. در غیر این صورت، با استفاده از یک قیف یا کیسه فریزر سوسیس را آماده کنید.

مواد آماده شده را در قیف یک بار مصرف بریزید. سر قیف را برش دهید. آن را فشار دهید تا مواد داخل وکیوم شوند. سر و ته وکیوم را گره بزنید و ۱۰ سانت، ۱۰ سانت (کمتر یا بیشتر به دلخواه شما بستگی دارد) جدا کنید و گره بزنید. ۱۵ دقیقه آنها را در آب جوش بریزید و بیرون بیاورید.

بعد از آماه شدن، می‌توانید سوسیس ماهی خانگی را در آرد سوخاری بغلتانید و سرو کنید.

 

 

فوت و فن های طرز تهیه سوسیس ماهی یا فیش داگ خانگی

 

طرز-تهیه-سوسیس-ماهی

 

*این دستورالعمل برای طرز تهیه سوسیس میگو نیز می‌تواند به کار رود. فقط حواستان باشد که هنگام تمیز کردن میگوها، رگ داخل آنها را بگیرید.

 

*از آنجایی که در طرز دستور پخت فیش داگ از مواد نگهدارنده استفاده نشده است بهتر است هات داگ ماهی را تا دو هفته بعد میل کنید. در این مدت هم آنها را در فریزر قرار دهید.

 

*می‌توانید هات داگ ماهی یا فیش داگ خانگی را به صورت ساندویچ و با سس تارتار، پیازچه و جعفری استفاده کنید.

 

*برای خوش طعم‌تر شدن هات داگ ماهی می‌توانید به مواد آن، یک قاشق سرکه یا آبلیمو اضافه کنید. همچنین دستتان باز است که از پیازچه و جعفری ساطوری شده هم در طرز تهیه فیش داگ خانگی استفاه کنید.

 

*برای درست کردن سوسیس بندری خوشمزه جنوبی از سوسیس ماهی هم می‌توانید استفاده کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک