طرز تهیه مربای آووکادو بدون شکرک و کپک

طرز تهیه مربای آووکادو بدون شکرک و کپک


1 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز-تهیه-مربای-آووکادو

طرز تهیه مربای آووکادو ساده است. آووکادو را علاوه بر مصرف خام به عنوان یک میوه، به روش‌های دیگر نیز استفاده می‌کنند، رایج‌ترین آنها گوآکامول و سس است. با این حال‌، یکی از اصلی‌ترین آنها مربای آووکادو است؛ یکی از انواع مربای خوشمزه برای صبحانه با طعم بسیار خاص. در این مطلب از مجله کوروش به طرز تهیه مربای آووکادو ترجمه سایت food.onehowto پرداخته‌ایم.

 

طرز تهیه مربای آووکادو

 

طرز-تهیه-مربای-آووکادو

 

مواد لازم

 

آووکادو: ۵۰۰  گرم

شکر: ۲۵۰ گرم

لیمو: ۱ عدد

 

طرز تهیه مربای آووکادو

 

مرحله اول؛ انتخاب آووکادو

 

طرز-تهیه-مربای-آووکادو

 

مهم‌ترین نکته در طرز تهیه مربای آووکادو انتخاب دقیق ماده اصلی آن یعنی آووکادو است. حتما آووکادوی رسیده را انتخاب کنید، طوری که نه خیلی سفت باشد و نه خیلی نرم. این بهترین زمان خوردن آووکادو است. چون قرار نیست طعم گس آووکادوی خام را در مربا هم تحمل کنید.

بد نیست بدانید علت طعم تلخ و گس آووکادو، تانین موجود در آن است که در برخی میوه‌ها وجود دارد و خوردن زیاد آن باعث ایجاد حالت تهوع و استفراغ می‌شود. از طرفی آووکادو خیلی سریع اکسید می‌شود‌، بنابراین حواستان باشد که به محض بریدن آن‌ها، باید سریع بپزیدشان تا از خراب شدن آنها جلوگیری کنید.

 

مرحله دوم؛ آموزش حرفه ای نحوه برش آووکادو

 

طرز-تهیه-مربای-آووکادو

 

بهتر است همین جا نحوه برش حرفه ای آووکادو را هم به شما آموزش دهیم. آووکادو را از طول برش بزنید و دو نیمه را جدا کنید. (به هسته‌ وسط آن کاری نداشته باشید، اطراف هسته و گوشت آووکادو را ببرید.) برای راحت‌تر جدا کردن، دو نیمه را در دستان‌تان بگذارید و دست‌هایتان را بچرخانید تا گوشت از هسته جدا شود. حالا باید دو نیمه آووکادو داشته باشید که یکی از آنها بی‌هسته و یکی هسته‌دار است.

 

قسمت هسته‌دار را بردارید و با چاقو، محکم به هسته ضربه بزنید به طوری که تیغه چاقو در هسته گیر کند. چاقو را بکشید تا هسته با آن بیرون بیاید. حالا با یک قاشق گوشت آووکادو را بتراشید و از پوست خارج کنید. می‌توانید برش‌های نگینی هم روی گوشت بزنید بعد آن را بتراشید تا ظاهر زیباتری داشته باشد. این بهترین روش نحوه برش زدن آووکادو است.

 

مرحله سوم؛ آماده کردن مربای آووکادو

 

طرز-تهیه-مربای-آووکادو

 

توجه داشته باشید که باید ۵۰۰ گرم آووکادو بعد از برش داشته باشد چون نصف وزن آن را شکر می‌ریزید. در یک قابلمه شکر و آووکادو را به همراه آب یک لیمو بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. دو ماده را حدود ۳ساعت در قابلمه قرار دهید تا خوب مخلوط و له شوند. می‌توانید از پلوپز هم استفاده کنید.

 

بعد از آن‌، بگذارید مواد به مدت ۴۵ دقیقه بجوشند و هر از گاهی به هم بزنید. این مخلوط به شکل مایع نیست بلکه به یک خمیر همگن و منسجم تبدیل می‌شود. بعد از اینکه مربای آووکادویتان آماده شد، حرارت را خاموش کنید و مربا را درون ظروف شیشه‌ای بریزید. اگر هوا به آن نفوذ نکند، می‌توانید برای مدت طولانی‌تری آن را در شرایط مناسب نگه دارید.

 

طریقه مصرف آووکادو

 

طرز-تهیه-مربای-آووکادو

 

اما با آووکادو چی درست کنم؟ رایج‌ترین طریقه مصرف آووکادو این است که آن را با ادویه، طعم‌دار و سپس مصرف کنید. با اینکه آن را برش بزنید و با املت سرو کنید. از این میوه در سالاد، سوپ و سس هم استفاده می‌شود.

 

 

خواص هسته آووکادو

 

طرز-تهیه-مربای-آووکادو

 

بنا بر تحقیقات سایت surfguardcr هسته آووکادو خاصیت ضد سرطانی دارد، منبع غنی از آنتی‌اکسیدان است و به بهبود اختلالات گوارشی کمک می‌کند. در کاهش کلسترول و پیشگیری از بیماری‌های قلبی موثر است. علاوه بر این، به جلوگیری از عدم تعادل قند خون کمک می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد و همانطور که گفتیم زیبایی و جوانی پوست و مو را به ارمغان می‌آورد.

 

مضرات هسته آووکادو

 

اما از طرف دیگر برخی دیگر ادعا می‌کنند که تاکنون هیچ مطالعه انسانی انجام نشده است که نشان دهد خوردن هسته یا دانه‌های آووکادو فواید سلامتی دارد و ایمنی خوردن دانه‌ها ارزیابی نشده است. بنابر مقاله موجود در سایت livestrong تمام مواد موجود در هسته آووکادو برای بدن انسان مفید نیستند و بهتر است مواد مغذی موجود در هسته آووکادو را از دیگر میوه‌ها تامین کنید تا سلامت شما به خطر نیفتد.

هر چند تاکنون گزارش موثقی نیز از خوردن هسته و آسیب جدی به بدن ثبت نشده است. پس اگر هم می‌خواهید هسته آووکادو مصرف کنید، در خوردن آن زیاده‌روی نکنید و حتما پیش از مصرف از مشاوره پزشک بهره بگیرید. طرز خوردن هسته آووکبادو هم که به صورت خشک کردن و پودر کردن هسته است. یک روش دیگر طرز خوردن هسته آووکادو خرد کردن آن است. بهترین کار این است که هسته خرد یا پودر شده آووکادو را در انواع شیک و اسموتی بریزید و میل کنید.

 

کالابرگ الکترونیک