آخرین خبرها درباره واکسن کرونا آکسفورد | نتایج تست واکسن امیدوارکننده است

آخرین خبرها درباره واکسن کرونا آکسفورد | نتایج تست واکسن امیدوارکننده است


9 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
آخرین خبرها درباره واکسن کرونا آکسفورد؛ نتایج تست واکسن امیدوارکننده است

ساخت واکسن کرونا برای درمان بیماری کرونا ویروس کووید ۱۹ به عنوان راه‌حل اصلی و نهایی درمان این روزها تبدیل به بزرگترین هدف بزرگ‌ترین کمپانی‌های داروسازی جهان تبدیل شده است. در این میان بعد از خبر خوب نتایج امیدوارکننده واکسن کمپانی مدرنا، تایید داروی چینی درمان کرونا و خبرهای خوب و امیدوار کننده در مورد واکسن چینی کرونا سرانجام امروز کمپانی آکسفورد اعلام کرده که نتایج تست این واکسن انگلیسی کرونا هم امیدوارکننده بوده است. در سرویس سلامت مجله کوروش آخرین خبرها درباره ساخت واکسن کرونا آکسفورد را از زبان دکتر میرشهرام صفری، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و براساس گزارش دانشگاه آکسفورد در این زمینه بخوانید.

 

 

نتایج امیدوار کننده تست و ساخت واکسن کرونا آکسفورد

 

نتایج امیدوار کننده تست و ساخت واکسن کرونا آکسفورد

 

واکسن کرونا محصول مشترک دانشگاه «آکسفورد» و شرکت داروسازی «آسترازنکا»  در ماه های اول سال ۲۰۲۰ طراحی شد و در ماه آوریل بر روی اولین داوطلب آزمایش شد و از آن زمان آزمایش های بالینی گسترده ای روی هزاران نفر انجام شده است.

آخرین خبرهای منتشر شده از محققان دانشگاه آکسفورد حاکی از آن است که ساخت واکسن کرونا آکسفورد برای درمان نهایی بیماری کرونا گام‌های بلندی را برداشته است. طبق گزارش سایت رسمی دانشگاه آکسفورد فاز دوم و سوم واکسن آکسفورد قرار است با هم انجام شود. در این مرحله ۱۰۲۶۰ نفر واکسن دریافت می‌کنند.

در فاز یک هزار نفر واکسینه شده‌اند که نتایج آن در حال بررسی است. در فاز یک این واکسن افراد زیر ۵۵ سال و بالای ۱۸ سال تست شده‌اند و در این فاز قرار است واکسن به افراد ۵۶-۶۹ و بالای هفتاد سال و نیز در کودکان ۵ تا ۱۲ ساله هم تزریق خواهد شد. دریافت کنندگان واکسن کرونا آکسفورد به صورت دو سو کور تصادفی واکسن اصلی chAdOx1 یا کنترل MenACWY را دریافت خواهند کرد.

واکسن کنترل در واقع واکسن مننژیت است که در انگلیس از سال ۲۰۱۵ به نوجوانان تزریق می‌شود و به واکسن مسافرت هم مشهور است. این واکسن معمولا برای سفر به مناطق پر خطر تزریق می‌شود.

علت استفاده از واکسن مننژیت و نه سرم معمولی، در واقع نیاز به تولید کمی درد و تب و درد عضلانی در گروه کنترل است تا متوجه عدم دریافت واکسن اصلی نشده و رفتار متفاوتی نداشته باشند.

این واکسن از فرم ضعیف شده ویروس سرماخوردگی آدنوویورس شامپانزه ساخته شده است که دستکاری ژنتیکی شده تا توان تکثیر در انسان را نداشته باشد.

 

 

حتما بخوانید:

 

خبر خوب برای کشف واکسن کرونا؛ احتمال رسیدن واکسن کرونا تا شهریور

کشف واکسن کرونا؛ کمپانی مدرنا می‌گوید واکسن ویروس کرونا را کشف کرده است

 

آخرین خبرها درباره واکسن کرونا آکسفورد؛ نتایج تست واکسن امیدوارکننده است

 

ژن گلیکوپروتئین اسپایک ویروس کرونا به ویروس این واکسن اضافه شده است. شرکت دارویی آکسترا زنکا با دانشگاه آکسفورد در تولید این واکسن همکاری دارد و هدفش را تولید انبوه و توزیع مناسب در سرتاسر جهان عنوان کرده است.

تست واکسن کرونا دانشگاه آکسفورد روی میمون‌ها در آمریکا موفق بوده و تست‌های دیگری روی مدل حیوانی در استرالیا و انگلیس هم در جریان است.

تزریق در طی این ماه و ماه آتی انجام شده و نتایج تا دو ماه بعد از آن آماده خواهد شد. در صورت بالا بودن تعداد افراد در معرض ویروس کرونا نتیجه این واکسن دو ماه بعد از آخرین تزریق یعنی تا اوایل ماه سپتامبر روشن خواهد شد. اگر تعداد افراد کافی نباشد ممکن است دو یا سه ماه بیشتر طول بکشد.

به همین دلیل واکسن کرونا آکسفورد در این فاز بیشتر در پرسنل درمانی و آزمایشگاهی و همچنین افرادی با مشاغل در معرض تماس زیاد با مردن تزریق خواهد شد.

اگر شیوع ویروس کرونا در انگلیس کاهش قابل توجهی نداشته باشد احتمال نتیجه دادن این واکسن تا ماه سپتامبر بیشتر خواهد بود.

 

 

منبع : دانشگاه آکسفورد

 

کالابرگ الکترونیک