اتوماسیون خانگی چیست | زندگی بهتر انسان در خانه هوشمند

اتوماسیون خانگی چیست | زندگی بهتر انسان در خانه هوشمند


17 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
اتوماسیون خانگی خانه هوشمند

اتوماسیون خانگی فرآیندی است که در آن خانه هوشمند می‌شود و شما می‌توانید به کنترل خودکار و الکترونیکی لوازم خانگی اقدام کنید. به زبان ساده، به این معنی است که شما می‌توانید به راحتی از طریق اینترنت، امکانات و تجهیزات خانه خود را کنترل کنید. با اتوماسیون خانگی یا خانه هوشمند زندگی راحت تری دارید و حتی هزینه کمتری نیز برای قبض های خانگی پرداخت خواهید کرد. برای یافتن پاسخ برخی سوالات متداول درباره اتوماسیون خانگی، در این مقاله از سرویس سبک زندگی  مجله کوروش با ما همراه باشید.

 

 

اتوماسیون خانگی چگونه کار می کند؟

 

اتوماسیون خانگی چگونه کار می کند؟

 

اتوماسیون خانگی یا همان مدیریت هوشمند ساختمان ( BMS ) شبکه‌ای از سخت افزار، ارتباطات و رابط های الکترونیکی است. این شبکه برای همراه کردن دستگاه‌های خانه با یکدیگر از طریق اینترنت کار می‌کنند. هر دستگاه سنسورهایی دارد و از طریق اینترنت بدون سیم به شبکه وصل می‌شود.

بنابراین می‌توانید آنها را از طریق تلفن هوشمند یا رایانه خود مدیریت کنید. نظارت و مدیریت شما بر خانه به کمک این شبکه اینترنتی چه در خانه باشید، چه بیرون از خانه آسان است. با اتوماسیون خانگی می‌توانید چراغ ها را روشن کنید، درب ورودی را قفل کنید و گرما و سرمای خانه هوشمند را کنترل نمایید.

 

 

اتوماسیون خانگی با سه سامانه اصلی، تبدیل به خانه هوشمند می‌شود

 

اتوماسیون خانگی با سه سامانه اصلی، تبدیل به خانه هوشمند می‌شود

 

سنسور در خانه هوشمند

 

سنسورها می‌توانند تغییرات در نور روز، دما یا حرکت را تشخیص دهند و کنترل کنند. سپس سیستم های اتوماسیون خانگی می توانند آن تنظیمات (و موارد دیگر) را به دلخواه پیاده سازی کنند.

 

 

کنترل کننده‌ها در اتوماسیون خانگی

 

کنترل کننده‌ها به دستگاه‌هایی گفته می‌شود که شما با آنها بر وضعیت سنسورها تاثیر می‌گذارید. رایانه و تلفن هوشمند برای ارسال و دریافت پیام میان شما و سنسورها نقش ایفا می‌کنند. شما با تلفن هوشمند خود وضعیت دمای منزل و بیرون را می‌بینید و به سیستم گرمایش خانه دستور می‌دهید که دمای خانه را بالا یا پایین بیاورد.

حتما بخوانید  چگونه از تکنولوژی برای خلق آینده استفاده می کنیم؟

 

اتوماسیون خانگی چگونه کار می کند؟

 

محرک‌ها در خانه هوشمند

 

محرک‌ها سوئیچ های سبک، موتورها یا سوپاپ های موتوری هستند که سازوکار اتوماسیون خانگی را کنترل می‌کنند. آنها برنامه ریزی شده‌اند که توسط یک فرمان از راه دور فعال شوند یا تغییری ایجاد کنند.

 

 

اتوماسیون خانگی با ویژگی‌های زیر برای شما خانه هوشمند می‌سازد!

 

اتوماسیون خانگی با ویژگی‌های زیر برای شما خانه هوشمند می‌سازد!

 

سیستم‌های اتوماسیون خانگی خدمات و عملکردهای متنوعی ارائه می‌دهند. برخی از ویژگی‌های متداول موجود در این فرآیند که منجر به خانه هوشمند می‌شود در ادامه آمده است:

  • نظارت بر آتش‌سوزی و کنترل مونوکسیدکربن
  • کنترل روشنایی از راه دور
  • کنترل ترموستات
  • کنترل لوازم خانگی در خانه هوشمند
  • نظارت بر امنیت خانگ به کمک دوربین هوشمند
  • نظارت تصویری زنده
  • سیستم‌های هشدار دهنده
  • هشدارهای متنی، ایمیل، تماس و… در زمان مورد نیاز
  • دستیار شخصی دیجیتال شما در خانه هوشمند
  • ورود به خانه هوشمند بدون کلید
  • کنترل صدا در خانه هوشمند
  • سیستم های کنترل تردد
  • سیستم آبیاری خودکار
  • سیستم کنترل پریزهای برق

 

مزایای اتوماسیون خانگی چیست؟

 

مزایای اتوماسیون خانگی چیست ؟

 

هدف از یک سیستم اتوماسیون خانگی ساده سازی نحوه عملکرد خانه شما و استفاده از تکنولوژی در ساخت خانه‌های هوشمند است. فناوری می‌خواهد به شما کمک کند تا در مسیر زندگی، اوقات خوشی سپری کنید. خانه هوشمند با ویژگی‌های زیر بسیار جالب است:

 

 

دسترسی به خانه هوشمند از راه دور

 

خانه خود را از طریق تلفن همراه و لپ تاپ کنترل کنید. اگر می‌خواهید پیش از رسیدن به خانه آب جوش آماده شود یا هوای خانه تهویه شود این فرمان را صادر کنید. اگر قصد سورپرایز کسی را دارید تنظیم کنید هنگامی که در خانه باز می‌شود موسیقی مورد علاقه‌اش پخش شود. اگر می‌خواهید تا قبل از رسیدن به خانه لباس شویی کارش را بکند این دستور را بدهید. وقتی به خانه رسیدید لباس‌ها شسته شده‌اند.

 

 

حتما بخوانید  بهترین ابزار ارزان قیمت برای خانه هوشمند در سال 2021

بهترین ابزار خانه هوشمند در سال ۲۰۲۱ که زندگی شما را آسان می‌کنند

 

 

راحتی با اتوماسیون خانگی

 

از اتوماسیون منزل استفاده کنید تا خانه هوشمند شما فضای راحت تر و قابل زندگی تری داشته باشد. ترموستات وسایل سرمایشی و گرمایشی را با تنظیمات دلخواه خود از قبل برنامه ریزی کنید تا خانه همیشه در دمای مطلوبی باشد. بلندگوهای هوشمند را تنظیم کنید تا وقتی از محل کار به خانه می‌روید موسیقی پخش کند یا چراغ های خود را بر اساس زمان روشن و خاموش کنید. پیش از رفتن به اتاق خواب با اتوماسیون خانگی می‌توانید دمای اتاق را به درجه حرارت مد نظر برسانید. همینطور از گرمایش بی رویه سایر مکان‌های منزل که شما به آن نیازی ندارید می‌توانید صرف نظر کنید. لزومی ندارد هنگامی که شما در اتاق خواب هستید، دمای هوای آشپزخانه گرم باشد. اما می‌توانید اینطور تنظیم کنید که یک ساعت پیش از بیدار شدن، آشپزخانه آماده خوش آمدگویی به شما باشد!

 

 

۸ رنگ از بهترین و بدترین رنگ ها برای اتاق خواب

 

زندگی دقیق با خانه هوشمند

 

دستگاه ها را برنامه ریزی کنید تا در زمان های خاص به طور خودکار روشن شوند یا از راه دور و با اتصال به اینترنت به تنظیمات آنها دسترسی داشته باشند. دیگر نیازی نیست برخیزید و بروید در خانه را قفل کنید. پس از خروج از منزل با موبایل چراغ ها را خاموش کنید و نگران روشن بودن اجاق گاز نباشید!

 

 

۱۲ ترفند شیک برای طراحی مدرن دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک آپارتمانی

 

 

اتوماسیون خانگی ایمنی را افزایش می‌دهد

 

پیش از رخ دادن آتش‌سوزی شما با خبر خواهید بود. مونوکسیدکربن اگر در خانه باشد با حسگرهای موجود در خانه هوشمند به اطلاع شما می‌رسد. مرگ خاموش دیگر رخ نمی‌دهد.

 

 

کاهش مصرف انرژی در خانه هوشمند

 

اتوماسیون خانگی به شما امکان می‌دهد تا بیشتر مراقب مصرف برق خود باشید. به عنوان مثال، می‌توانید با کاهش مدت زمان روشن بودن چراغ‌ها یا کاهش دمای خانه هوشمند هنگام ترک منزل، در هزینه‌های قبض برق و گاز صرفه جویی کنید.

 

 

منبع: xfinity

 

کالابرگ الکترونیک