بهترین و سالم‌ترین خوراکی‌ها برای بهترین رژیم‌های لاغری تابستانی

بهترین و سالم‌ترین خوراکی‌ها برای بهترین رژیم‌های لاغری تابستانی


12 مرداد 1399 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین و سالم‌ترین خوراکی‌ها برای بهترین رژیم‌های لاغری تابستانی

بهترین رژیم‌های لاغری به چه مواد خوراکی نیاز دارند؟ رعایت «رژیم لاغری» و کاهش وزن سریع در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا و نیاز بدن به آب و مایعات کمی سخت‌تر از سایر فصول سال به نظر می‌رسد. از سوی دیگر انتخاب خوراکی‌های سبک و با طبع خنک‌تر انتخابی ایده‌ال برای آن‌هایی است که در فصل تابستان هم می‌خواهند برنامه رژیم لاغری‌ را ادامه دهند یا حتی کسانی که برنامه رژیم لاغری ندارند اما می‌خواهند یک برنامه غذایی سالم و تابستانی داشته باشند. در این نوشتار با ما همراه باشید تا برخی از بهترین و سالم‌ترین خوراکی‌ها را برای یک برنامه رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن سریع در فصل تابستان به شما معرفی کنیم.

اگر در تابستان رژیم لاغری دارید، سیب‌زمینی مکزیکی بخورید

 

سیب‌زمینی مکزیکی

 

تابستان فصل میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ و خوردن غذاهای سبک است. در این میان خوردن چند تکه سیب‌زمینی مکزیکی موسوم به « jicama » یک خوراکی مفید و مغذی است. از جمله خواص سیب‌زمینی مکزیکی که سرشار از ویتامین c و مواد معدنی است و سبب رشد باکتری‌های مفید در روده  می‌شود می‌توان کمک به کلاژن‌سازی پوست و درمان چین‌و‌چروک پوست اشاره کرد. سیب‌زمینی مکزیکی را می‌توان به صورت خام، پخته یا سرخ شده به همراه انواع سالاد و نان میل کرد و بهترین رژیم‌های لاغری فصل تابستان را با آن برنامه‌ریزی کرد.

 

در رژیم لاغری تابستانی انگور یخ‌زده بخورید

 

اگر شما هم مثل من عاشق هله‌هوله و بستنی هستید، سعی کنید همیشه میوه‌هایی مثل انگور یخ‌زده دم دست داشته باشید. شاید پیدا کردن سیب‌زمینی مکزیکی کار مشکلی باشد اما پیدا کردن انگور یخ‌زده کار چندان سختی نیست. انگور سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین c  است و یک میان‌وعده عالی برای بهترین رژیم لاغری و کاهش وزن سریع و اصولی و لاغری شکم و پهلوها در روزهای گرم تابستان و البته سایر فصل‌هاست.

 

توت تازه؛ یک میان‌وعده عالی تابستانی

 

تصور فصل تابستان بدون یک کاسه پر از توت تازه و انواع بری در یخچال غیرممکن است. انواع توت و بری از جمله میوه‌هایی با بیشترین فیبر هستند. از سوی دیگر این میوه‌ خوشمزه سرشار از آنتی‌اکسیدان و مقدار زیادی آب است که بدن شما را در روزهای گرم تابستان مرطوب و خنک نگه می‌دارد. می‌توانید انواع توت و بری را با ماست، به صورت اسموتی، فریز شده یا حتی با ریختن در آب و درست کردن «دتکس» میل کنید. از سوی دیگر توت و بری‌ها از جمله میوه‌های مفید با قند پایین برای بهترین رژیم‌های لاغری محسوب می‌شوند.

 

هندوانه؛ رژیم لاغری‌تان را خوش‌طعم کنید

 

یکی دیگر از محبوب‌ترین خوراکی‌های تابستانی «هندوانه» است که از جمله بهترین گزینه‌های برای بهترین رژیم‌های لاغری است. بد نیست بدانید ۹۲ درصد حجم هندوانه از آب تشکیل شده این به معنای یک خوراکی خوشمزه  خنک و خوشمزه برای روزهای گرم تابستان و روزهای کشدار رژیم لاغری است. هندوانه سرشار از ویتامین‌های A و B و C است، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد، به سلامت پوست کمک می‌کند، سرعت متابولیسم را بالا می‌برد و البته ۴ برابر گوجه‌فرنگی حاوی آنتی‌اکسیدان است.

 

سالاد نخود؛ از سکته و سرطان پیشگیری کنید

 

سالاد نخود

 

«نخود» یک ماده غذایی سرشار از از انواع فیبر، ویتامین B9، کربوهیدرات، آهن، فسفر، منیزیم، ویتامین B، پتاسیم، زینک(روی)، پروتئین، ویتامین B6، کلسیم و اسیدهای چرب اشباع نشده است. از جمله فواید نخود برای سلامتی کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی، سلامت استخوان‌ها، کاهش وزن سریع، کاهش التهاب، سلامت پوست و مو، پیشگیری از سرطان و درمان ناراحتی‌های گوارشی است. برای تهیه یک خوراک خوشمزه و رژیمی تابستانی مقداری نخود پخته را به همراه انواع سبزیجات، روغن زیتون و مقداری پوره آووکادو میل کنید. آووکادو به جذب بهتر ویتامین c و فیبر موجود در نخود کمک می‌کند و یک گزینه عالی برای بهترین رژیم‌های لاغری است.

 

هلو بخورید

 

یکی از شیرین‌ترین انتظارها برای رسیدن روزهای گرم تابستان چشیدن دوباره طعم «هلو» است. همه سال را انتظار می‌کشیم اما «هلو» ارزشش را دارد. هلو منبعی غنی از فیبر، ویتامین c و پتاسیم است. ترکیب هلو با بستنی وانیلی کم‌چرب یا ماست یک میان‌وعده لذیذ برای بهترین رژیم‌های لاغری در فصل تابستان است.

 

جوجه طعم دار و هوموس ؛ هم سیر شوید، هم سالم بمانید، هم لاغر شوید

 

جوجه طعم دار و هوموس

 

اگر اهل خوردن سالاد با نخود و آووکادو نیستید با نخود خوراک «هوموس» درست کنید. «هوموس» یک انتخاب فوق‌العاده برای وعده ناهار به خصوص در زمان پیروی از برنامه رژیم ‌لاغری است و آن‌قدر انرژی دارد که تا پایان روز شما را سیر نگه دارد. اگردر کل روز سرتان شلوغ است و فرصت خوردن میان وعده‌های مقوی را ندارید، به ناهارتان مقداری پروتئین حیوانی هم اضافه کنید جوجه طعم‌دار شده یک ایده عالی به همراه هوموس است.

مزه‌دار کردن جوجه‌ها با روغن زیتون و سرکه، یا مقداری هوموس و آب و در صورت تمایل مقداری پنیر یا آووکادوی پخته به جوجه‌ها طعم لذیذی به آن‌ها می‌دهد. هوموس غذایی سرشار از کلسیم، پروتئین گیاهی و ویتامین E است و به همراه جوجه مزه‌دار شده یک غذای خوشمزه و کامل و مقوی برای وعده ناهار است. یک جایگزین آسان و ایده‌آل دیگر به جای جوجه مزه‌دار شده، تخم مرغ، آووکادو، سبزیجات مختلف به همراه هوموس مالیده شده روی نان جو است و یک گزینه خوب برای بهترین رژیم‌های لاغری است.

 

آب نارگیل؛ منبع سرشار الکترولیت

 

آب نارگیل یک نوشیدنی مفید و سرشار از انرژی برای فصل تابستان و برای بهترین رژیم‌های لاغری است که آب بدن‌تان را حفظ و به رطوبت آن کمک می‌کند. آب نارگیل سرشار از الکترولیت یعنی همان ماده‌ حیاتی است که بدن شما برای فعالیت و عرق کردن به آن احتیاج دارید.

 

سالاد سبزیجات و پروتئین بخورید

 

سالاد سبزیجات و پروتئین

 

بدن انسان در فصل تابستان بیش از هر زمان دیگری به میوه و سبزیجات نیاز دارد. از سوی دیگر در روزهای گرم تابستان بیشتر از احساس گرسنگی احساس تشنگی به سراغ شما می‌آید بنابراین اگر قصد دارید در فصل تابستان رژیم لاغری بگیرید، مصرف میوه و سبزیجات هم می‌تواند سبب کاهش وزن سریع‌تر شود و هم آب بدن را تامین کند. برای این‌که با خوردن این سالاد احساس سیری هم پیدا کنید بهتر است مقداری پروتئین به آن اضافه کنید. مقداری ماهی تن یا میگو، تخم‌مرغ آبپز، پیاز حلقه شده، لوبیافرنگی پخته یا تفت داده شده در روغن زیتون، زیتون، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، آووکادو و کاهو را با هم مخلوط کنید. برای سس سالاد هم از آب لیموترش و روغن زیتون استفاده کنید. اگر اهل مغز و آجیل هستید مقداری مغز تخمه آفتابگردان، گردو و مویز هم می‌توانید به سالادتان اضافه کنید. 

 

ماست یونانی و میوه بخورید؛ ماهیچه‌ها‌یتان را تقویت کنید

 

ماست یونانی و میوه

 

بدن شما حتی در زمان رعایت کردن بهترین برنامه رژیم‌های لاغری، به برای احساس سیری و فعالیت به پروتئین نیاز دارد. «ماست یونانی» یک خوارکی مفید و سرشار از پروتئین است که در عین حال یک وعده غذایی کامل برای شب‌های گرم تابستان محسوب می‌شود. به ماست یونانی مقداری میوه، گردو و مویز اضافه کنید. اضافه کردن مقداری گرانولا به همراه میوه‌هایی مثل انواع توت و انجیر به طور همزمان پروتئین، فیبر و کربوهیدرات به بدن‌تان می‌رساند که فوق‌العاده مغذی و سیر‌کننده است.

 

اگر رژیم لاغری دارید به جای نان، کاهو بخورید

 

اگر برنامه رژیم‌های لاغری خاص مثل رژیم «کتوژنیک» را برای کاهش وزن و کم کردن سایز دنبال می‌کنید معمولا برای خوردن نان و انواع کربوهیدرات ممنوعیت دارید. از سوی دیگر بسیاری دوست ندارند خوراکی‌های گوشتی را بدون نان میل کنند. بهترین کار این است که به جای نان، برگ‌های کاهو را از گوشت قرمز، تخم‌مرغ آب‌پز، میگو، حبوبات، مرغ یا ماهی و ماهی تن پر کنید. کاهو از جمله سبزیجات برگ‌سبز سرشار از ویتامین k و خواص ضد‌میکروب، ضد‌التهاب، ضد‌سرطان، آرام‌بخش و خواب‌آور و تقویت کننده مغز است. یادتان باشد اگر طبع سرد دارید یا دچار مشکل انعقاد خود هستید در خوردن کاهو زیاده‌روی نکنید.

 

ماهی سالمون و قزل‌آلا؛ غذای ایده‌آل رژیم لاغری تابستانی

 

علیرغم این‌که ماهی‌های «سالمون» و «قزل‌آلا» در گروه ماهی‌های چرب قرار می‌گیرد اما میزان فراوان پروتئین و چربی مفید موجود در آن‌ها شما را ساعات طولانی سیر نگه می‌دارد و در نتیجه سبب لاغری و کاهش وزن می‌شود. در صورت پیروی از هر نوع رژیم لاغری بد نیست بدانید اسیدهای چرب امگا ۳موجود در این نوع ماهی ها به کاهش وزن و البته کاهش التهاب کمک می‌کند (مطالعات نشان داده است که التهاب ها نقش مهمی در چاق شدن و بیماریهای متابولیکی دارند).

 

گوجه گیلاسی بخورید

 

گوجه گیلاسی

 

برای افرادی که رژیم لاغری دارند خوردن «گوجه ‌گیلاسی» به خصوص در روزهای گرم تابستان با آن شکل شمایل کوچک و نقلی‌‌اش از جمله تفریحات سالم و رژیمی است. گوجه‌های گیلاسی ریزه میزه را می‌توانید به صورت تازه و خشک شده در رنگ‌های مختلف همه جا همراه داشته باشید و اگر شاغل هستید کنار ناهار ظهر شرکت به راحتی میل کنید.

 

گوجه‌ گیلاسی مثل خواهر بزرگترش، گوجه‌فرنگی، سرشار از ویتامین c و آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای سلامت بدن است و از جمله بهترین خوراکی‌های برای بهترین رژیم‌های لاغری تابستانی و کاهش وزن سریع است. اگر به دنبال یک ترکیب سالاد متفاوت و لذیذ با گوجه‌ گیلاسی هستید ترکیب فوق‌العاده گوجه‌ گیلاسی تازه، لوبیا پخته سفید، جعفری تازه و روغن زیتون را امتحان کنید.

 

کالابرگ الکترونیک