۸ خوراکی شگفت‌انگیز برای آب کردن چربی‌های دور شکم و پهلو

۸ خوراکی شگفت‌انگیز برای آب کردن چربی‌های دور شکم و پهلو


26 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
آب کردن چربی های شکم و پهلو

آب کردن شکم یکی از دغدغه‌های مهم زنان و مردان امروزی است. چه هدف شما تناسب اندام باشد و چه بهبود وضعیت سلامت بدن بد نیست بدانید افرادی که دچار تجمع چربی در شکم و پهلوها هستند بیشتر در معرض دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی و انواع سرطان هستند. علاوه بر توصیه بر ورزش کردن در خانه یا شکم برای لاغر کردن شکم و پهلو، این مقاله از سرویس سلامت به شما می‌گوید چرا برخی افراد شکم دارند. بر همین اساس در مجله کوروش ۸ خوراکی جادویی و شگفت‌انگیز برای آب کردن چربی‌ دور شکم و پهلو را به شما معرفی می‌کنیم که اتفاقا همیشه می‌توانند در سبد خرید خانوار باشند.

چرا بعضی افراد شکم دارند؟

 

چرا بعضی افراد شکم دارند؟

 

منظور از شکم داشتن و چاقی شکم یک شکم رو به جلو و انباشته از چربی است. این امر می‌تواند به دلایل مختلف رخ بدهد. خورن غذاهای چرب و فست‌فود، کم‌تحرکی، خوردن غذاهای پر‌ از شکر و قند، مصرف کم پروتئین، استرس و اضطراب، یائسگی در زنان، خواب کم، خوردن آب‌میوه به جای میوه، مصرف ناکافی فیبر و سبزیجات، سریع غذا خوردن ،خوردن غذاهای نفاخ و البته عوامل ژنتیکی از جمله دلایل تجمع و انباشت چربی در شکم و پهلوها هستند. به نظر می‌رسد در کنار ورزش و تحرک و اصلاح سبک زندگی خوردن بعضی غذاها و مواد خوراکی می‌تواند به آب کردن چربی‌های دور شکم و پهلو کمک فراوانی بکند.

 

 

بیشتر بخوانید: بزرگترین افسانه در مورد آب کردن شکم و پهلو؛ می‌توانیم شکم را موضعی آب کنیم؟

 

 

۱- لبنیات کم‌ چرب؛ کلسیم در آب کردن شکم موثر است

 

لبنیات کم‌چرب؛ کلسیم در آب کردن شکم موثر است

 

برای آب کردن چربی دور شکم و پهلو لبنیات را حتما در رژیم غذایی خود بگنجانید. در ۹۰ درصد مطالعات تغذیه‌ای معتبر، ارتباط مستقیمی میان میزان کلسیم دریافتی و اصلاح شکل اندام بدن و تناسب اندام وجود دارد. زمانی که کمتر از نیاز بدن‌تان کلسیم مصرف می‌کنید به بدن‌تان این اجازه را می‌دهید هورمون‌هایی را ترشح کند که از کلسیم ذخیره در استخوان‌های بدن استفاده کند. آنچه که در این میان اتفاق می‌افتد این است که بدن به سلول‌ها پیام می‌دهد تا به خصوص در ناحیه شکم چربی ذخیره کنند.

 

شیر کم چرب و البته کامل، انواع پنیر و ماست کم‌چرب بهترین منبع دریافت کلسیم هستند. اگر از چربی دور شکم و پهلوها رنج می‌برید سعی کنید به طور منظم در طول روز سه وعده لبنیات کم‌چرب مصرف کنید و البته ورزش کنید و تحرک داشته باشید تا از نتیجه حیرت‌انگیز سوزاندن چربی‌های دور شکم و پهلو شگفت‌زده شوید. برای مثال یکی از بهترین وعده‌ها برای صبحانه ماست میوه‌ای است. از ماست کم‌چرب ترجیحا یونانی و انواع میوه می‌توانید یک صبحانه مقوی و سیر‌کننده تدارک ببینید.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین غذاهای کلسیم دار لبنی و غیر لبنی برای کودکان و بزرگسالان

 

 

۲- غلات کامل مصرف کنید

 

برای آب کردن چربی دور شکم غلات کامل مصرف کنید

 

میل کردن انواع برنج و پلو به عنوان وعده شام یکی از دلایل چربی و چاقی دور شکم و پهلوهاست. با این‌همه اگر تمام اعضای خانواده فقط فرصت دارند در وعده شام کنار هم باشند بهتر است به جای برنج سفید از انواع جو پرک، جو دوسر، برنج قهوه‌ای، گندم کامل و سبوس‌دار و سایر غلات کامل در وعده شام استفاده کنید. مصرف سه وعده غلات کامل در طول روز به دلیل دارا بودن کربوهیدارت‌های پیچیده هم شما را مدت طولانی سیر نگه می‌دارد و هم مصرف حجم کمی از این غلات خیلی زود شما را سیر می‌کند.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه مانتی ترکیه + طرز تهیه خمیر و سس مانتی در خانه

 

برای مثال در هر وعده همراه غذا یک تکه نان از غلات کامل مثل جو یا نان گندم سبوس‌دار یا نصف لیوان پاستای سبوس‌دار یا برنج قهوه‌ای یا جو دوسر در کنار سالاد و انواع سبزیجات و لبنیات کم‌چرب بهترین انتخاب برای وعده‌های غذایی در طول روز هستند. غلات کامل سرشار از فیبر سوبله یا سه گانه هستند و به همین دلیل سبب بالا رفتن قند خون نمی‌شوند.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۵ ترفند ساده برای آب کردن و کوچک کردن شکم در مدت کوتاه

 

 

۳- چای سبز؛ کاتچین برای آب کردن شکم

 

چای سبز؛ کاتچین برای آب کردن شکم

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

آیا درست است که برای لاغر شدن و آب کردن چربی‌های قرص لاغری بخوریم؟ بهتر نیست مواد طبیعی مثل چای سبز را جایگزین مواد شیمیایی یا حتی گیاهی کنید که هیچ اطلاعی از محتویان آن‌ها ندارید؟ علاوه بر تاثیر بی‌نظیر چای سبز در پیشگیری از انواع سرطان ( به خاطر آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن) و بیماری‌های قلبی، به نظر می‌رسد مصرف منظم چای سبز البته در کنار ورزش منظم و پیاده‌روی روزانه که میانگین آن در هفته به حداقل ۳ ساعت برسد می‌‌تواند به آب شدن چربی‌های اطراف شکم و پهلوها کمک کند. یکی از بهترین مواد غذایی در طب سنتی برای لاغری شکم و پهلو چای سبز است.

 

طبق تحقیقی که در مجله تغذیه آمریکا چاپ شده افرادی که به مدت ۱۲ هفته روزانه ۴ تا ۶ فنجان چای سبز مصرف کنند ۷.۴ درصد بیشتر از کسانی که چای سبز میل نمی‌کنند چربی دور شکم‌شان آب شده است. «کاتچین» موجود در چای سبز سرعت متابولیسم بدن را بالا می‌برد و سبب چربی سوزی و در اصطلاح عامیانه آب کردن شکم می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید: چطور با قرص لاغری وزن کم کنیم

 

 

۴- تخم مرغ؛ پروتئین تخم‌مرغ آب کردن شکم را تسریع می‌کند

 

تخم مرغ؛ پروتئین تخم‌مرغ آب کردن شکم را تسریع می‌کند

 

بهترین غذا برای لاغری شکم ؟ تخم مرغ! کم کردن کالری‌های دریافتی یکی از بزرگ‌ترین راه‌حل‌ها برای آب کردن شکم و البته کاهش وزن است. طبق تحقیق متخصصان تغذیه افرادی که در طول روز پروتئین بیشتری مصرف می‌کنند (۳۰% پروتئین و ۴۰% کربوهیدرات)  بیشتر از کسانی که روزانه ۱۵% پروتئین و ۵۵% کربوهیدرات مصرف می‌کنند، چربی سوزی و کاهش وزن دارند. اما پروتئین دقیقا چکار می‌کند؟

 

نخست این‌که بدن شما انرژی بیشتری برای شکستن مولکول‌های پروتئین دریافتی نسبت به سایر گروه‌های غذایی می‌سوزاند، علاوه بر این پروتئین به شما کمک می‌کند با حفظ حجم عضله، چربی بسوزانید و وزن کم کنید و در نهایت پروتئین نسبت به چربی و کربوهیدرات شما را مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد. سعی کنید پروتئین را حتما در وعده صبحانه بگنجانید و حتما موادی غذایی مثل تخم‌مرغ میل کنید. تخم‌مرغ علاوه بر پروتئین به خاطر سرشار بودن از ویتامین D سبب کاهش وزن و آب کردن شکم می‌شود.

 

۵- آجیل و مغزها؛ چربی خوب شکم را آب می‌کند

 

آجیل و مغزها؛ چربی خوب شکم را آب می‌کند

 

برای لاغری شکم چه بخوریم؟ اگر به تغذیه روزانه‌تان مقداری آجیل اضافه کنید فرایند آب کردن شکم و چربی‌سوزی راحت‌تر انجام می‌شود و در واقع یک رژیم لاغری سریع و بدون بازگشت را شروع خواهید کرد. طبق یک تحقیق انجام شده بر روی سه گروه از افرادی که که سه نوع متفاوت رژیم از رژیم مدیترانه‌ای را دنبال می‌کردند نتایج جالبی به دست آمد. گروه نخست که در رژیم مدیترانه‌ای روزانه ۲۸ گرم آجیل (به خصوص مغز گردو)  گنجانده بودند، گروهی که برای تامین چربی مورد نیاز بدن در رژیم مدیترانه‌ای هفته‌ای یک لیتر روغن زیتون میل می‌کردند و گروه سوم که هیچ‌کدام از این دو چربی خوب را میل نمی‌کردند. نتیجه کار در پایان جالب بود. گروه نخست که در رژیم مدیترانه‌ای روزانه ۲۸ گرم آجیل میل می‌کردند بیشتر از دو گروه دیگر وزن کم کردند و در آب کردن شکم موفق بودند. انواع آجیل و مغزها منبع خوب امگا ۳ و به اصطلاح «چربی خوب» هستند و در این میان انواع بادام به جذب کلسیم بیشتر توسط بدن کمک می‌کنند.

حتما بخوانید  طرز تهیه کتلت روسی خوشمزه با گوشت چرخ کرده طبق دستور اصلی

 

 

بیشتر بخوانید: رژیم لاغری سریع بدون بازگشت

 

 

۶- ماهی سالمون؛ امگا ۳ یک عامل مهم برای آب کردن شکم

 

ماهی سالمون؛ امگا 3 یک عامل مهم برای آب کردن شکم

 

شاید خوردن ماهی چربی مثل «سالمون» آن هم زمانی که قصد وزن کم کردن و چربی‌سوزی دارید دیوانگی به نظر برسد اما مسئله اینجاست که هر چه چربی‌های خوب مثل اسیدهای چرب امگا ۳ بیشتری از ماهی‌هایی مثل سالمون دریافت کنید راحت‌تر می‌توانید وزن کم کنید و در آب کردن شکم موفق باشید. طبق تحقیقات پزشکی انجام شده، اسیدهای چرب امگا ۳ توده چربی انباشته شده در ناحیه شکم و پهلو را کاهش می‌دهند چرا که با خوردن این چربی‌های غیر‌اشباع کمتر احساس گرسنگی می‌کنید و تمایل به خوردن غذاهای چرب و سرخ‌شده پیدا می‌کنید. در رژیم غذایی خود برای لاغری شکم و پهلو حداقل هفته‌ای سه بار ماهی چرب مثل سالمون، ماهی تن یا قزل‌آلا میل کنید.

 

 

این مطلب را هم بخوانید: ۱۰ روش آسان برای حفظ تناسب اندام

 

 

۷- بلوبری، میوه معجزه آسا برای آب کردن شکم و پهلو

 

بلوبری، میوه معجزه آسا برای آب کردن شکم و پهلو

 

طبق آزمایشی که در دانشگاه میشیگان بر روی موش‌ها انجام شده مشخص شد در دو گروه موش که رژیم‌های غذایی کم‌چرب و پر‌چرب داشتند آن‌هایی که به مدت ۹۰ روز بلوبری مصرف کردند چربی شکمی بیشتری از دست دادند و لاغرتر شدند. به نظر می‌رسد بلوبری بر روی ژن‌هایی که متابولیسم بدن را تنظیم می‌کنند تاثیر فراوانی می‌گذارند و روند متابولیسم بدن و چربی‌سوزی را سریع‌تر می‌کنند. تاثیر بلوبری روی آب کردن چربی‌های دور شکم و پهلو در انسان شبیه تاثیری است که روی موش‌ها می‌گذارد. علاوه بر این بلوبری میوه‌ای مفید برای جوان ماندن پوست، پیشگیری از سرطان و بیماری‌های مثانه است. بلوبری را به صورت اسموتی بنوشید، یک معجون لاغری سریع برای شکم و پهلو.

 

علاوه بر این‌ها زردچوبه برای لاغری شکم بی‌نظیر است. به غذای خود زردچوبه اضافه کنید. زنجبیل هم برای لاغری شکم و پهلو بسیار توصیه می‌شود، به صورت دمنوش آن را دم کنید و بنوشید یا به عنوان ادویه به غذاهای روزانه اضافه کنید.

 

۸-  برای آب کردن پهلو و شکم دارچین مصرف کنید

 

برای آب کردن پهلو و شکم دارچین مصرف کنید

 

برای چربی سوزی شکم و پهلوی خود دارچین زیاد به صورت روزانه مصرف کنید. دارچین به دلیل چربی سوزی بالا یکی از مدافعان لاغری شکم است، که در کابینت خانه‌تان باشد و در غذاها استفاده کنید. دانشمندان ژاپنی در آزمایشی، چندین موش را تحت رژیم غذایی پر چرب و پر قند قرار دادند. به رژیم غذایی گروهی از موش‌ها روغن دارچین، که عطر و طعم گرم دارچین از آن است، اضافه کردند. پس از یک ماه، موش‌هایی که ترکیبات دارچین را مصرف کرده بودند، چربی شکمی کمتری داشتند. کارشناسان معتقدند این ماده در از بین بردن توده‌های چربی مؤثر است. کری گنز نویسنده‌ی «یک تغییر غذاییِ کوچک» توصیه می‌کند در غذاهای روزانه‌ خود برای کمی دارچین، به اندازه‌ یک قاشق چایخوری، جا باز کنید.

 

 

منبع: reader’s digest

 

 

کالابرگ الکترونیک