ویژگی‌های سبک دکوراسیون داخلی مینیمال

ویژگی‌های سبک دکوراسیون داخلی مینیمال


20 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ویژگی‌های سبک دکوراسیون مینیمال و کاربرد آن در نقاط مختلف خانه

سبک دکوراسیون مینیمال یکی از انواع سبک دکوراسیون داخلی خانه و  یک رویکرد جذاب در طراحی دکوراسیون است که در آن اصل سادگی بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد. افرادی که به این سبک دکوراسیون علاقه دارند، معمولاً به یک سبک زندگی دور از شلوغی، استرس فکر می‌کنند و اعتقاد عمیقی به آزادی دارند. در این مقاله می‌توانید خصوصیات سبک دکوراسیون مینیمال را در مجله کوروش بخوانید. در سرویس سبک زندگی همراه ما باشید.

 

 

با سبک دکوراسیون مینیمال بیشتر آشنا شوید

 

با سبک دکوراسیون مینیمال بیشتر آشنا شوید

 

امروزه اکثر مردم با مفهوم مینیمالیسم به خوبی آشنا هستند. افراد مینیمالیسم به رها کردن هر چیزی به ابتدایی‌ترین حالت آن اعتقاد دارند. طراحی دکوراسیون داخلی مینیمالیستی شباهت زیادی به طراحی داخلی مدرن دارد با این تفاوت که در آن تنها ملزومات ضروری در یک فضای ساده و دور از شلوغی قرار می‌گیرند.

 

استفاده از مبلمان به اندازه نیاز، ایجاد نور زیاد در فضا و استفاده از رنگ‌ها و بافت‌های محدود در دکوراسیون از مهم‌ترین ویژگی‌های این سبک محسوب می‌شود. سبک دکوراسیون مینیمالیستی موجب بزرگ‌تر نشان دادن فضاهای کوچک می‌شود و هیچ‌گاه از مد نمی‌رود.

 

زمانی که از این سبک برای دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده می‌کنید، هیچ‌گاه چیزی را گم نمی‌کنید و همه چیز در عین سادگی و نظم در جای خودش قرار می‌گیرد.

 

 

بیشتر بخوانید: ۷ روش آسان برای طراحی یک دکوراسیون داخلی آرام‌بخش برای منزل

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

 

خصوصیات سبک دکوراسیون مینیمال

 

با خصوصیات سبک دکوراسیون مینیمال در این مقاله اشنا شوید.

 

 

استفاده از لوازم ضروری از خصوصیات سبک دکوراسیون مینیمال

 

استفاده از لوازم ضروری از خصوصیات سبک دکوراسیون مینیمال

 

مهم‌ترین رویکرد مینیمالیستی مربوط به استفاده از عناصر اساسی در دکوراسیون داخلی خانه از آشپزخانه گرفته تا اتاق خواب و پذیرایی و سالن نشیمن است. در این سبک هیچ وسیله اضافی یا تزئینات غیرضروری در اطراف شما وجود ندارد. شما برای تکمیل سبک دکوراسیون مینیمالیستی تنها به چند وسیله تزئینی ساده و هماهنگ با سایر لوازم نیاز دارید. می‌توانید از یک گلدان بزرگ و زیبا در بالای میز ناهارخوری و یا یک تابلوی ساده و شکیل در اتاق نشیمن خود استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۸ رنگ از بهترین و بدترین رنگ ها برای اتاق خواب

 

 

استفاده از لوازم ساده از مهم‌ترین خصوصیات سبک دکوراسیون مینیمال

 

استفاده از لوازم ساده از مهم‌ترین خصوصیات سبک دکوراسیون مینیمال

 

کلیه لوازمی که در سبک دکوراسیون مینیمالیستی انتخاب می‌شوند، بیشتر از هر چیزی باید کاربردی و ساده باشند. استفاده از یک مبلمان تک رنگ مدرن و ساده و لوازمی که در عین زیبایی کاملاً ساده هستند و اثری از شلوغی در آن‌ها دیده نمی‌شود. برای انتخاب لوازم تزئینی مینیمالیستی توجه کنید که نباید از طرح‌های شلوغ، ترکیب چند رنگ تند در کنار هم و پیچیدگی زیاد استفاده کنید.

 

از جذاب‌ترین خصوصیات سبک دکوراسیون مینیمال این است که شما به جای هزینه کردن برای ده‌ها وسیله تزئینی، می‌توانید روی لوازم اصلی خانه هزینه کنید و یک جنس باکیفیت خریداری کنید. لوازمی با بهترین کیفیت و طراحی ساده که تا همیشه زیبا به نظر می‌رسند و از مد خارج نمی‌شوند. برای انتخاب پرده یک دکوراسیون مینیمالیستی لازم نیست از چند رنگ و یا مدل‌های شلوغ و پرهزینه استفاده کنید، بلکه با آویزان کردن یک پرده تک رنگ با پارچه‌ای ارزشمند می‌توانید جذابیت چشم‌گیری به فضای خود ببخشید.

 

 

استفاده از یک پالت رنگی خاص از خصوصیات سبک دکوراسیون مینیمال

 

استفاده از یک پالت رنگی خاص از خصوصیات سبک دکوراسیون مینیمال

 

از مهم‌ترین خصوصیات سبک دکوراسیون مینیمال این است که معمولاً از رنگ‌های مشابه و خنثی مثل سفید، سیاه، کرم، بژ و خاکستری در فضا استفاده می‌شود. رنگ‌های روشن به ساده‌ترین حالت ممکن در اکثر وسیله‌ها تکرار می‌شوند و تنها استفاده از سایه‌های ملایم روشن و تیره یک رنگ موجب ایجاد جذابیتی ویژه در دکوراسیون می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید و انتخاب ۱۰ رنگ پرفروش برای مبل خانه و محل کار

 

 

استفاده از نور برای تزئین فضا از خصوصیات سبک دکوراسیون مینیمال

 

استفاده از نور برای تزئین فضا از خصوصیات سبک دکوراسیون مینیمال

 

یکی دیگر از خصوصیات سبک دکوراسیون مینیمال این است که به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از نور، هر گوشه از فضای خانه را به یک اثر هنری تبدیل کنید. استفاده از نورهای مخفی در کنار تخت و یا اطراف دیوار، به کار بردن چراغ‌های ساده و جذاب و همچنین استفاده از آباژور در این سبک زیبایی خاصی ایجاد می‌کند.

 

 

چطور فضای مینیمالیستی خود را کمی گرم‌تر کنید؟

 

چطور فضای مینیمالیستی خود را کمی گرم‌تر کنید؟

 

همان‌طور که متوجه شدید در دکوراسیون مینیمالیستی همه چیز ساده، تک رنگ و بدون پیچیدگی طراحی می‌شود. هیچ شلوغی و درهم ریختگی در این نوع دکوراسیون وجود ندارد. اما راهکارهای وجود دارد که می‌تواند اندکی فضای مینیمالیستی خانه شما را از یکنواختی و سرد بودن خارج کند.

 

 

بیشتر بخوانید: ۶ ایده هوشمندانه برای دکوراسیون و طراحی داخلی

 

 

از سایه‌ها و بافت‌های مختلف استفاده کنید

 

یک روش عالی برای ایجاد گرما در فضای مینیمالیستی این است که از سایه‌های مختلف یک رنگ به روشی هوشمندانه در فضا استفاده کنید. می‌توانید از فرش‌های پشمی، دیوار پوش‌های پارچه‌ای برای پذیرایی یا اتاق خواب خود استفاده کنید. با به کار بردن بافت‌های مختلف حس گرمای بیشتری به فضا بدهید. از لوازم چوبی با پالت‌های رنگی مجاز در فضا استفاده کنید و ببینید که چوب چطور فضای شما را از یکنواختی و سردی خارج می‌کند.

 

 

از پارچه‌هایی با جنس مختلف استفاده کنید

 

از پارچه‌هایی با جنس مختلف استفاده کنید

 

پارچه‌های بافت‌های متفاوتی دارند. استفاده از انواع پارچه، شال مبل، روتختی، کوسن، فرش در بخش‌های مختلف یک فضای مینیمالیستی می‌تواند جذابیت زیادی به دکوراسیون مینیمالیستی شما ببخشد و فضا را گرم‌تر کند.

 

 

منبع: home.tarkett / decoraid

کالابرگ الکترونیک