۲ طرز تهیه توپک برنج سوخاری ایتالیایی و توپک برنجی ژاپنی اونیگیری برستورانی

۲ طرز تهیه توپک برنج سوخاری ایتالیایی و توپک برنجی ژاپنی اونیگیری برستورانی


1 دی 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه توپک برنج سوخاری ایتالیایی و توپک برنجی ژاپنی اونیگیری به روش رستورانی

یکی از فینگرفودهای خوشمزه و پرطرف‌دار که در مهمانی‌ها نیز سرو می‌شود، توپک برنج سوخاری ایتالیایی است. طرز تهیه این فینگرفود راحت‌ است و در خانه می‌توانید آن را به روش رستورانی و خوشمزه درست کنید. ما در این مقاله طرز تهیه توپک برنج سوخاری ایتالیایی به روش رستورانی و طرز تهیه کوفته برنجی ژاپنی معروف یا همان اونیگیری را به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه توپک سوخاری ایتالیایی

 

طرز تهیه توپک برنج سوخاری ایتالیایی و توپک برنجی ژاپنی اونیگری به روش رستورانی

 

مواد لازم

 

تخم‌مرغ: ۵ عدد

برنج پخته: ۴ پیمانه

آرد سوخاری: ‌۲ پیمانه

پنیر پارمسان: ۱ پیمانه

پنیر موزارلا: به مقدار لازم

جعفری خردشده: ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه:‌ به مقدار لازم

 

هر پیمانه معادل ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار است.

 

طرز تهیه توپک برنج سوخاری ایتالیایی

 

طرز تهیه توپک برنج سوخاری ایتالیایی و توپک برنجی ژاپنی اونیگری به روش رستورانی

مرحله اول

 

برای طرز تهیه توپک برنج سوخاری ایتالیایی، ابتدا ۴ پیمانه برنج را بپزید و آب‌کش کنید. برنج باید خوب پخته و نرم شده باشد. برنج‌ها را در یک کاسه بریزید و سپس روی آن، ۲ عدد تخم‌مرغ بشکنید. پنیر پارمسان را را رنده کنید و به اندازه ۱ پیمانه، روی برنج و تخم‌مرغ بریزید. سپس نمک و فلفل را به میزان دلخواه، به مواد اضافه کنید و سپس با دست ورز دهید.

 

مرحله دوم

 

به اندازه یک قاشق از مواد را جدا کنید و وسط آن یک تکه پنیر موزارلا قرار دهید. مواد را کف دستتان گرد کنید و به شکل توپک در بیاورید. با همه مواد همین کار را تکرار کنید.

 

مرحله سوم

 

۳ تخم‌مرغ دیگر را در یک کاسه بشکنید و خوب هم بزنید. در ظرف گودی دیگر، آرد سوخاری بریزید. تابه نچسبی را روی حرارت قرار داده و در آن مقداری روغن سرخ‌کردنی بریزید. تا داغ شدن  روغن، صبر کنید.

 

مرحله چهارم

 

توپک‌ها را اول در ظرف تخم‌مرغ بچرخانید و سپس داخل ظرف آرد سوخاری فرو کنید. تخم‌مرغ و آرد باید تمام قسمت‌های توپک را بپوشاند. روغن که داغ شد، توپک‌ها را در تابه قرار دهید و سرخ کنید. پس از سرخ شدن تمام توپک‌ها، آنها را روی دستمال کاغذی یا حوله تمیز کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن جذب شود. می‌توانید این توپک‌ها را با جعفری خردشده یا سبزیجات دیگر تزئین کنید و همراه با سس کچاب یا سس‌های دیگر میل کنید.

 

کالری این غذا زیاد است؛ پس برای افرادی که رژیم دارند، توصیه نمی‌شود. این فینگرفود در ایتالیا به صورت پیش غذا سرو می‌شود، اما شما می‌توانید از آن در وعده‌های شام و ناهار نیز استفاده کنید.

 

طرز تهیه توپک برنجی ژاپنی (اونیگیری)

 

طرز تهیه توپک برنج سوخاری ایتالیایی و توپک چینی به روش رستورانی و خوشمزه

 

پس از آموزش طرز تهیه توپک برنج سوخاری ایتالیایی، به طرز تهیه توپک برنجی ژاپنی یا همان کوفته برنجی ژاپنی، با توپک سوخاری ایتالیایی متفاوت است. در این دستور از موادی مثل سس سویا و تن‌ماهی استفاده می‌شود و مواد سوخاری نیز نمی‌شوند.

 

مواد لازم

 

طرز تهیه توپک برنج سوخاری ایتالیایی و توپک چینی به روش رستورانی و خوشمزه

 

مواد لازم

 

تن ماهی: ۱۵۰ گرم

قارچ: ۸ عدد متوسط

برنج ژاپنی یا ایرانی: ۲ پیمانه

آرد: ۲ قاشق غذاخوری

روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

سس سویا: ۱ قاشق غذاخوری

سرکه سیب: ۱ قاشق غذاخوری

پیاز: ۱ عدد

فلفل سیاه: ۱ قاشق چای‌خوری

سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه توپک برنجی ژاپنی اونیگری

 

طرز تهیه توپک برنج سوخاری ایتالیایی و توپک چینی به روش رستورانی و خوشمزه

مرحله اول

 

ابتدا ۲ پیمانه برنج را با ۵ پیمانه آب، روی حرارت قرار دهید. سپس دقیقا مثل وقتی عمل کنید که می‌خواهید برنج را کته کنید؛ یعنی ابتدا حرارت را زیاد و سپس کم کنید تا تمام آب برنج کشیده شود. پس از کشیده شدن آب برنج، آن را از روی حرارت بردارید و در ظرفی، با ۲ قاشق آرد ترکیب کنید. پس از ورز دادن برنج، آن را به شکل‌های دلخواه در بیاورید. معمولا آن را به شکل توپک و قلقلی می‌کنند.

 

مرحله دوم

 

۱ قاشق روغن زیتون در کف تابه‌ای نچسب بریزید و کوفته‌ها را سرخ کنید. کوفته‌ها نباید زیاد سرخ شوند؛ این کار فقط برای محکم شدن اتصال دانه‌های برنج است. پس چند دقیقه برای این کار کافی است.

 

مرحله سوم

 

پیاز را به شکل ریز خرد کنید و با تن ماهی خرد شده ترکیب کنید و تفت دهید. سس مایونز، فلفل سیاه و سرکه سیب را در تابه تن ماهی بریزید و تفت دهید تا غذا خوش‌طعم شود. در کوفته‌های برنجی، یک حفره ایجاد کنید و مخلوط تن ماهی طعم دار شده را در آن قرار دهید. اگر این کار سخت است، می‌توانید از ابتدا دو کوفته دایره‌ای شکل درست کنید، مواد را روی آن بریزید و سپس یک کوفته دایره‌ای دیگر را روی آن قرار دهید. حتی می‌توانید مواد را داخل کوفته قرار ندهید و تنها در کنار آن سرو کنید.

 

مرحله چهارم

 

برای سرو کوفته برنجی ژاپنی، سسی به نام سس اونیگری درست می‌کنند. برای تهیه این سس، کافیست سس سویا را با شکر مخلوط کنید و هم بزنید. نوش جان!

 

کالابرگ الکترونیک