طرز تهیه پلو مکزیکی رستورانی خوشمزه با گوجه و سبزیجات برای سرو کنار انواع کباب

طرز تهیه پلو مکزیکی رستورانی خوشمزه با گوجه و سبزیجات برای سرو کنار انواع کباب


30 آبان 1397 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه پلو مکزیکی رستورانی خوشمزه با گوجه و سبزیجات برای سرو کنار انواع کباب

احتمالا برای شما هم پیش آمده که موقع سفارش انواع کباب یا سایر غذاهای گوشتی در رستوران‌های مختلف با چند قاشق پلوی تند و خوشمزه سرخ رنگ کنار دیس غذا مواجه شده باشید. یک پلوی خوش آب و رنگ و کمی هم تند و تیز که متاسفانه به خاطر حجم کمش کنار دیس غذا خیلی زود تمام می‌شود و چشم شما تا تمام شدن تمام غذا دنبالش می‌ماند. اتفاقا از آن دست غذاهای سفارشی در منوی غذای رستوران‌ها هم نیست که بتوانید یک بشقاب از آن سفارش بدهید و باید تا فرصت بعدی رستوران رفتن منتظر چشیدن طعم لذیذش بمانید. این پلو در واقع پلوی مخصوص مکزیکی‌هاست و طبق یک قرار نانوشته می‌خواهیم اسم آن را پلو مکزیکی رستورانی (چون فقط در رستوران سرو می‌شود) بگذاریم. طرز تهیه پلو مکزیکی خوشمزه رستورانی با سبزیجات مختلف مثل ذرت و نخود فرنگی را از سایت Real House MOM در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه پلو مکزیکی مخلوط رستورانی با گوجه و استاک سبزیجات

 

طرز تهیه پلو مکزیکی رستورانی خوشمزه با گوجه و سبزیجات برای سرو کنار انواع کباب

 

طرز تهیه پلو مکزیکی رستورانی کار چندان سختی نیست و تقریبا شبیه استامبولی یا دمی گوجه خودمان است اما این‌که چرا رستوران‌ها در سرو آن کمی خساست به خرج می‌دهند برای مشتری‌های رستوران هنوز هم یک راز سر به مهر است.

 

مواد لازم برای ۸ نفر

 

طرز تهیه پلو مکزیکی رستورانی خوشمزه با گوجه و سبزیجات برای سرو کنار انواع کباب

مدت زمان پخت: ۳۰ دقیقه

 

روغن مایع: ۳ قاشق غذاخوری

برنج دانه بلند: ۲ پیمانه

رب گوجه‌فرنگی: ۲۵۰ گرم یا ۶ عدد گوجه فرنگی متوسط

استاک سبزیجات : ۳ پیمانه (منظور از استاک سبزیجات همان عصاره سبزیجات است)

سیر رنده شده: ۱ قاشق چایخوری

زیره سبز: ½ قاشق چایخوری

نمک: ¼ قاشق مرباخوری

فلفل سیاه: ۱/۲ قاشق مرباخوری (می‌توانید مقدار فلفل را بسته به ذائقه خود کم و زیاد کنید)

فلفل قرمز: ½ قاشق چایخوری

جعفری، برش لیموترش و گوجه فرنگی خرد شده برای تزیین پلو مکزیکی رستورانی

 

طرز تهیه پلو مکزیکی رستورانی با استاک سبزیجات

 

طرز تهیه پلو مکزیکی رستورانی خوشمزه با گوجه و سبزیجات مختلف

 

همان‌طور که گفتیم درست کردن پلو مکزیکی رستورانی کار چندان سختی نیست. کافی است مواد لازم را تهیه کنید و مرحله به مرحله پیش بروید. برای تهیه این پلو خوشمزه تند و تیز به استاک سبزیجات نیاز داریم.

 

طرز تهیه استاک سبزیجات

 

بهتر است طرز تهیه استاک سبزیجات را یاد بگیرید چون هم برای تهیه پلو مکزیکی رستورانی و هم تهیه سایر غذاها حسابی به دردتان می‌خورد. علاوه بر این گاهی دل‌تان می‌خواهد از دست میوه و سبزیجاتی که هفته‌هاست در کشو یخچال جا خشک کرده‌اند راحت شوید. اگر در بین این سبزیجات هویج و کرفس دارید معطل نکنید و سریع دست به کار شوید. تمام سبزیجات یخچالی شسته شده را خرد کنید و در یک قابلمه بریزید. برای مثال ۳ عدد هویج، ۴ ساقه کرفس، ۸  شاخه جعفری، ۲ ساقه رازیانه و ۸ شاخه آویشن تازه را به همراه یک عدد پیاز قرمز بزرگ و ۵ حبه سیر، دو تا سه تکه زنجبیل، ۱۰ عدد دانه فلفل سیاه و دانه گشنیز، ۲ عدد برگ بو و ۱۲ فنجان آب برای تهیه چند وعده سوپ و انواع غذا کافی است.

 

طرز تهیه پلو مکزیکی مخلوط رستورانی خوشمزه با گوجه و سبزیجات مختلف

 

تمام سبزیجات را به همان ترتیبی که در تصویر می‌بینید خرد کنید، در یک قابلمه بزرگ بریزید و ۱۲ فنجان آب را به آن‌ها اضافه کنید. ۴۵ دقیقه زمان برای تهیه استاک سبزیجات کافی است. بعد از این زمان سبزیجات را از صافی رد کنید و عصاره آن را استفاده کنید. اگر استاک زیادی درست کرده‌اید به مدت سه روز می‌توانید در یک ظرف در بسته در یخچال نگه دارید. اگر می‌خواهید مدت زمان بیشتری استاک را نگه دارید آن را در قالب‌های یخ بریزید و فریز کنید.

 

طرز تهیه پلو مکزیکی رستورانی با استاک سبزیجات

 

طرز تهیه پلو مکزیکی رستورانی خوشمزه با گوجه و سبزیجات برای سرو کنار انواع کباب

 

حالا که طرز تهیه استاک سبزیجات را یاد گرفتید بهتر است مراحل آماده کردن پلو مکزیکی رستورانی را شروع کنید. در ابتدا روغن را در یک ماهیتابه تفلون بزرگ گرم کنید. برنج را به روغن اضافه کنید و به آرامی به مدت ۱۰ دقیقه برنج را در روغن هم بزنید تا رنگ برنج‌ها تغییر کند و کم کم طلایی شوند.

حالا رب گوجه‌فرنگی یا گوجه فرنگی پوره شده، استاک سبزیجات، سیر رنده شده، زیر سبز، نمک و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید. به مدت ۱۵ تا ۲۵ دقیقه اجازه دهید پلو مکزیکی رستورانی دم بکشد و آب آن کاملا کشیده شود. بعد از سرو پلو مکزیکی رستورانی آن را با جعفری خرده شده، گوجه‌فرنگی و برش لیموترش تزیین کنید.

 

نکات مهم آشپزی پلو مکزیکی رستورانی با استاک سبزیجات

 

*ممکن است برنجی که برای تهیه پول مکزیکی رستورانی استفاده می‌کنید به مقدار کمتر یا مقدار بیشتری استاک نیاز داشته باشد. با توجه به نوع پخت برنجی که دارید، آب آن را اندازه کنید. برای مثال اگر همیشه به ازای هر ۱ پیمانه برنج، ۲ پیمانه آب استفاده می‌کنید، حالا که قرار است به جای آب معمولی از استاک سبزیجات استفاده کنید به ازای هر ۱ پیمانه برنج از ۲ پیمانه استاک استفاده کنید. اگر هم برنج مورد استفاده‌تان به آب بیشتری نیاز دارد، مقدار استاک را بیشتر کنید.

*میزان تندی و فلفل این برنج بستگی به ذائقه شما دارد.

*برای پخت پلو مکزیکی رستورانی می‌توانید از ذرت، نخود فرنگی و حتی لوبیا سیاه هم استفاده کنید. در این صورت این مواد را به صورت پخته یا کنسرو با برنج دم کنید.

*می‌توانید همراه با پلو مکزیکی رستورانی مقداری سینه مرغ که از قبل با روغن زیتون، آویشن، جعفری، زعفران و لیموترش تازه مزه‌دار کرده و پخته‌اید سرو کنید.

*طرز تهیه پلو مکزیکی با مرغ و قارچ هم مرسوم است.

*پلو مکزیکی مخلوط به پلو اسپانیایی هم مشهور است.

*

 

این مطالب را هم بخوانید:

کالابرگ الکترونیک