طرز تهیه سالاد ایتالیایی پانزانلا (سالاد نخود و پیاز) به روش رستورانی

طرز تهیه سالاد ایتالیایی پانزانلا (سالاد نخود و پیاز) به روش رستورانی


13 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز-تهیه-سالاد-پانزانلا

سالاد ایتالیایی پانزانلا یا همان سالاد نخود ایتالیایی، با طرز تهیه بسیار ساده‌ یک پیش غذای کامل محسوب می‌شود. این سالاد خوشمزه و کامل حتی گاهی به عنوان یک وعده غذایی سبک برای کسانی که رژیم لاغری دارند، در نظر گرفته می‌شود. اگر از کنسرو نخود استفاده کنید سالاد نخود و پیاز ایتالیایی در کمتر از پانزده دقیقه آماده می‌شود. در این مقاله از مجله کوروش طرز تهیه سالاد ایتالیایی پانزانلا به عنوان یک سالاد سالاد و خوشمزه را آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه سالاد ایتالیایی پانزانلا

 

طرز-تهیه-سالاد-پانزانلا

مواد لازم

 

نخود: ۱۵۰ گرم
گوجه‌فرنگی: ۳ عدد
خیار: ۱ عدد
پیاز: ۱ عدد
زیتون: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
نان تست: دو برش
روغن زیتون: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
نعنا و ریحان: به میزان لازم

 

مراحل تهیه

 

طرز-تهیه-سالاد-پانزانلا

مرحله اول

 

برای تهیه سالاد ایتالیایی پانزانلا، لازم است نخود را به مدت یک شبانه روز در آب خیس کنید. سعی کنید هر چند ساعت آب نخود را خالی کرده و در ظرف آب جدید بریزید. پس از خیس خوردن نخود آن را با آب سرد کاملاً بشویید و در قابلمه بریزید و بپزید. خیس کردن نخود تاثیر زیادی در گرفتن نفخ آن دارد. شما می‌توانید برای تهیه سالاد نخود و پیاز ایتالیایی از کنسرو نخود نیز استفاده کنید. نصف کنسرو نخود برای این سالاد کافی است.

 

مرحله دوم

 

طرز-تهیه-سالاد-پانزانلا

 

برای درست کردن این سالاد لذیذ مثل سالاد ایتالیایی سزار به نان تست نیاز داریم.نان تست را به صورت تکه‌های کوچک در بیاورید. در این مرحله از طرز تهیه سالاد ایتالیایی پانزانلا، تکه‌های کوچک نان تست را در روغن زیتون قرار دهید. برخی ترجیح می‌دهند در این مرحله، کمی سیر نیز به روغن زیتون اضافه کنند، تا تکه های نان تست طعم سیر بگیرند. این بستگی به مزاج شما دارد.

 

 

مرحله سوم

 

در مرحله سوم از طرز تهیه سالاد ایتالیایی پانزانلا، خیار را پوست کنده و به صورت حلقه حلقه برش دهید. گوجه‌فرنگی‌ها را هم خرد کنید. بهتر است تکه‌های خرد شده گوجه‌فرنگی درشت باشند. سپس پیاز را هم به صورت ورقه‌های نازک درآورید.

 

 

مرحله آخر

 

در مرحله آخر از طرز تهیه سالاد ایتالیایی پانزانلا، کافی است تا همه مواد را با هم ترکیب کنید. نخود، گوجه‌فرنگی، پیاز، زیتون و نان‌های قرار گرفته در روغن زیتون را در یک ظرف بزرگ بریزید و با هم مخلوط کنید. شما می‌توانید کمی نعناع و ریحان هم داخل سالاد بریزید. از برگ‌های ریحان معمولا به عنوان تزیین سالاد استفاده می‌شود. سالاد ایتالیایی نخود و پیاز شما آماده سرو است. این سالاد علاوه بر فیبر بسیار بالا دارای میزان پروتئین زیادی است. پروتئین بسیار زیاد سالاد از نخود تامین می‌شود.

 

طرز-تهیه-سالاد-پانزانلا

خواص نخود

 

نخود که از آن در طرز تهیه سالاد ایتالیایی پانزانلا استفاده کردید، دارای خواص بسیار زیادی است. یکی از مهمترین و اصلی‌ترین خواص نخود میزان بالای منگنز آن است. منگنز باعث از بین رفتن چین و چروک‌های صورت می‌شود و پوست صورت را بسیار درخشان می‌کند. احتمالا شما بارها راجع به ماسک نخود شنیده‌اید. ترکیب منگنز موجود در نخود درخشندگی پوست بسیار موثر است. نخود در درمان عفونت‌های قارچی و جلوگیری از ریزش مو بسیار موثر است. این ماده غذایی که حاوی میزان زیادی ویتامین‌های A ،B ،E است، باعث تقویت ریشه مو می‌شود.

 

نخود به دلیل داشتن فیبر زیاد و پروتئین باعث احساس سیری می‌شود. بنابراین در بسیاری از رژیم‌های لاغری و کاهش وزن، نخود به میزان زیاد در وعده‌های غذایی گنجانده می‌شود. مواد موجود در نخود باعث پیشگیری از سرطان سینه و پوکی استخوان در زنان می‌شود. این ماده غذایی به دلیل دارا بودن میزان زیادی کلسیم و آهن برای استخوان‌ها و مفاصل بسیار مفید است. همچنین اسید آمینه نخود نقش مهمی در تنظیم خواب دارد. ویتامینA در نخود باعث تقویت چشم می‌شود. همانطور که می‌دانید، آهن در انتقال اکسیژن بدن نقش مهمی دارد. نخود سرشار از میزان زیادی از آهن است و به انتقال اکسیژن در بدن بسیار کمک می‌کند.

 

 

کالابرگ الکترونیک