طرز تهیه ۳۸ مدل سالاد ایرانی و فرنگی + فیلم آموزش تهیه

طرز تهیه ۳۸ مدل سالاد ایرانی و فرنگی + فیلم آموزش تهیه


9 بهمن 1402 . زمان مطالعه: 23 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ۳۸ مدل سالاد ایرانی و فرنگی + فیلم آموزش تهیه
فهرست محتوا پنهان

سالاد از واژه اصالتا فرانسوی (salade) به عنوان یک پیش غذا یا غذای اصلی سبک تابستانی جای خود را در رژیم غذایی مردم دنیا باز کرده است. سالادها انواع مختلفی دارند و برای هر نوع سلیقه و طبع، طیف وسیعی را در بر می‌گیرد. البته معمولا برای تزیین و بهبود طعم سالاد، آن را با انواع سس و چاشنی مزه‌دار و سرو می‌کنند. حتی برای تهیه سس سالاد هم می‌توانید سلیقه خود را به کار ببندید. انواع سالاد جزو بهترین شام‌های سبک و خنک تابستانی هستند. این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش را به طرز تهیه انواع سالاد اختصاص داده‌ایم.

 

لیست سالادهای سرد و گرم

لیست سالادهای سرد و گرم

سالاد غذایی سالم و اغلب کم کالری است که از مواد مخلوط و اغلب سبزیجات تشکیل شده است. انواع سالاد معمولاً سرد یا در دمای اتاق سرو می‌شوند، اگرچه برخی از انواع سالاد را می‌توان به صورت گرم سرو کرد. چاشنی‌ها و سس‌های سالاد، که در طعم‌های مختلف وجود دارند، اغلب برای تقویت طعم و مزه سالاد استفاده می‌شوند. شما با اضافه کردن انواع حبوبات، گوشت، مواد پروتئینی و سایر مخلفات می‌توانید ارزش غذایی سالاد را بالا ببرید و سالاد را حتی به یک غذای اصلی یا پیش غذای مجلسی برای مهمانی شام یا ناهار تبدیل کنید.

برای درست کردن سالادهای مختلف به موادی مثل آبلیمو، سرکه، انواع سس و چاشنی مثل نمک، فلفل سیاه، سس مایونز، مواد پروتئینی مثل گوشت مرغ، میگو، تن ماهی، تخم مرغ، حبوباتی مثل نخود، لوبیا چیتی، ماکارونی و انواع کنسرو حبوبات، انواع پنیر صبحانه و پنیر پخت و پز و … نیاز دارید که تمام این مواد را می‌توانید به روش‌های اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

در ادامه یک لیست کامل از انواع سالادهای سرد و گرم، سالاد جدید و شیک، سالاد مخصوص مهمانی شام و ناهار، سالاد رژیمی و سالادهای مقوی و … برای شما آماده کرده‌ایم. فیلم طرز تهیه بعضی از این سالادها را هم در متن می‌توانید تماشا کنید.

۱- سالاد مدیترانه ای

سالاد مدیترانه ای

«سالاد مدیترانه‌ای» معمولا از ترکیب حبوبات مختلف، سبزیجات، انواع پنیر و چاشنی‌های مختلف درست می‌شود. این سالاد انواع مختلفی دارد و با مواد متفاوتی تهیه می‌شود که به عنوان سالاد برای مهمانی بسیار مناسب است. سالادهای مدیترانه ای را می‌توانید هم با سس مخصوص و هم بدون سس میل کنید. برای مطالعه طرز تهیه سالاد مدیترانه ای  به چند روش مختلف روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۲- سالاد یونانی

طرز تهیه انواع سالاد یونانی 

انواع سبزیجات و صیفی جات به همره روغن زیتون و پنیر مواد اصلی «سالاد یونانی» را تشکیل می‌دهند. در این سالاد از برش‌های مرغ و گوشت استفاده نمی‌شود و پروتئین این پیش غذا گاهی اوقات با حبوبات تامین می‌شود. بنابراین این سالاد ساده و گیاهی برای گیاهخواران هم گزینه مناسبی است. سالاد یونانی را به روش‌های مختلف می‌توانید تهیه کنید. برای مطالعه طرز تهیه سالاد یونانی به چند روش مختلف روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۳- سالاد نودل

تهیه انواع سالاد نودل

شاید شما هم به خوردن نودل به صورت سالاد عادت نداشته باشید. اما نودل نیاز به پخت طولانی ندارد، در ضمن ترکیب آن با گوشت و مرغ به همراه پنیر و چاشنی‌های دیگر می‌تواند از آن یک «سالاد نودل» خوشمزه بسازد. در طرز تهیه سالاد نودل می‌توانید از گوجه فرنگی‌های تازه، چاشنی‌ها و ادویه‌های معطر و سبزیجات مختلف استفاده کنید. برای مطالعه طرز تهیه سالاد نودل با پنیر به چند روش مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

۴- سالاد لوبیا و انار

طرز تهیه سالاد لوبیا و انار

شاید در نگاه اول ترکیب انار و لوبیا برای درست کردن سالاد چندان دلپذیر به نظر نرسد. ولی این سالاد ساده و شیک امتحان خود را پس داده و بسیار پرطرفدار است. لوبیا (لوبیا سبز، لوبیا سفید و لوبیا قرمز) و انار جزو ترکیبات اصلی این سالاد ساده به حساب می‌آیند. اما سبزیجات، چاشنی‌ها، پنیر و طعم دهنده‌های دیگر را هم می‌توانید در طرز تهیه مدل‌های مختلف سالاد لوبیا و انار به کار ببرید. برای مطالعه طرز تهیه سالاد لوبیا و انار به چند روش و با مواد مختلف روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۵- سالاد لبو

طرز تهیه سالاد لبو 

«سالاد لبو» یکی از سالادهای متفاوت و خوشمزه مخصوص فصل پاییز و زمستان است. در این سالاد شیک و جدید حبوبات مختلف، انار، سبزیجاتی مثل اسفناج و انواع پنیر به کار می‌روند. برای سس سالاد هم می‌توانید از مایونز یا ماست همزده یا چکیده استفاده کنید. برای مطالعه طرز تهیه سالاد لبو به چند روش مختلف ایرانی و روسی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۶- سالاد شیرازی

طرز تهیه سالاد شیرازی

احتمالا همه ایرانی‌ها برای یک بار هم که شده، «سالاد شیرازی» را خورده‌اند. این سالاد ساده و خوشمزه با خیار، گوجه فرنگی و پیاز درست می‌شود که به صورت خیلی ریز خرد شده‌اند. چاشنی سالاد شیرازی هم آبغوره و کمی آبلیمو است. در انتها هم روی سالاد مقداری نعنا خشک و نمک و فلفل پاشیده می‌شود. سالاد شیرازی معمولا به همراه غذاهای دیگر سرو می‌شود. برای مطالعه طرز تهیه سالاد شیرازی و فوت و فن های شیرازی آن روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۷- سالاد فتوش لبنانی

دستور تهیه سالاد فتوش خوشمزه

در میان سالادهای عربی، «سالاد فَتوش» یکی از محبوب‌ترین انواع سالاد ساده و مقوی است. در ترکیبات این سالاد رستورانی از پنیر فتای گوسفندی، گوجه گیلاسی، خیار، نان پیتا، انواع سبزیجات و … استفاده می‌شود. برای مطالعه طرز تهیه سالاد فتوش لبنانی به ۲ روش مختلف با سس مخصوص روی لینک آن کلیک کنید.

 

۸- سالاد تن و ذرت

سالاد تن و ذرت خوشمزه و مقوی

استفاده از کنسرو ماهی در سالاد علاوه بر یک طعم خوشمزه می‌تواند شما را مدت زمان طولانی سیر نگه دارد. اگر کنسرو تن ماهی را با ذرت ترکیب کنید، هم به ارزش غذایی سالاد افزوده می‌شود و هم خوشمزه‌تر خواهد شد. البته از مواد دیگر هم در این سالاد استفاده می‌شود. برای مطالعه طرز تهیه سالاد تن و ذرت  به چند روش قالبی و ساده به همراه سس مخصوص روی لینک مطلب کلیک کنید.

۹- سالاد جوجه

طرز تهیه سالاد جوجه و سبزیجات

«سالاد جوجه» از ترکیب سبزیجات، گوشت مرغ، گوجه گیلاسی، تخم مرغ آبپز و چاشنی‌های دلخواه تهیه می‌شود. به عنوان سس هم می‌توانید مایونز یا ماست چکیده را برای طعم‌دار کردن آن به کار ببرید. این سالاد مقوی و کامل یک گزینه عالی برای مهمانی است. سالاد جوجه را به چند روش مختلف می‌توانید تهیه کنید. برای مطالعه طرز تهیه سالاد جوجه به چند روش مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید و فیلم تهیه آن را در ادامه تماشا کنید.

 

۱۰- سالاد سزار

روش تهیه انواع سالاد سزار

احتمالا شما هم تجربه صرف «سالاد سزار» را در رستوران‌ها داشته‌اید. این سالاد را خودتان می‌توانید به راحتی در خانه درست کنید. کافی است کاهو، فیله مرغ گریل، سس مایونز و نان تست داشته باشید. برای درست کردن سس هم از سس خردل، روغن زیتون و پنیر پارمزان استفاده کنید. برای مطالعه طرز تهیه سالاد سزار اصل  به چند روش مختلف روی لینک مطلب آن کلیک کنید. فیلم طرز تهیه سالاد سزار را هم در ادامه تماشا کنید.

حتما بخوانید  2 مدل طرز تهیه میلک شیک موز و شکلات به روش کافی شاپی

 

۱۱- سالاد ایتالیایی

دستور تهیه انواع سالاد ایتالیایی 

ایتالیایی‌ها در کنار درست کردن انواع پاستا و انواع پیتزا، تبحر خاصی هم در تهیه سالادهای شیک و خوشمزه دارند. سالادهای ایتالیایی معمولا رنگ‌های اشتهابرانگیزی دارند و برای مهمانی‌ها و دورهمی هم جلوه خاصی به سفره می‌دهند. انواع مختلفی از سالاد ایتالیایی به همراه سس‌های مخصوص و ویژه تهیه می‌شوند. برای مطالعه طرز تهیه سالاد ایتالیایی با انواع سس مخصوص به چند روش مختلف روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۱۲- سالاد لوبیا چیتی

انواع سالاد لوبیا چیتی

«سالاد لوبیا چیتی» هم جزو سالادهای مدیترانه‌ای است. این سالاد ساده همان‌طور که از اسمش مشخص است از ترکیب لوبیا چیتی با انواع سبزیجات معطر تازه، پیاز و … درست می‌شود. می‌توانید مواد دلخواه دیگر هم در این سالاد استفاده کنید و آن را به روش‌های مختلف تهیه کنید. برای مطالعه طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی به چند روش مختلف روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۱۳- سالاد میگو

دستور تهیه انواع سالاد میگو

تخفیفات لبنیات افق کوروش

برای تنوع دادن به لیست غذای هفتگی، بد نیست از مواد غذایی دریایی در تهیه انواع سالاد هم استفاده کنید. «میگو» یکی از بهترین مواد برای درست کردن یک سالاد شیک و جدید و در عین حال مقوی به عنوان سالاد ساده و خوشمزه برای مهمانی است. برای درست کردن این سالاد میگو را بپزید یا سوخاری کنید و همراه با سبزیجات و چاشنی‌های مختلف ترکیب کنید. سالاد میگو را به روش‌های مختلف می‌توانید تهیه کنید. برای مطالعه طرز تهیه سالاد میگو به چند روش مختلف روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۱۴- سالاد اندونزی گادو گادو

دستور تهیه انواع مختلف سالاد اندونزی 

سالادهای مختلف اندونزی در کل دنیا معروف هستند و معمولا با ذائقه ما ایرانی‌ها هم بیشترین همخوانی را دارند. ترکیبات متنوع از سبزیجات، حبوبات و سس‌های خوشمزه می‌تواند از سالاد اندونزی یک پیش غذای خوشمزه و مجلسی درست کند. برای مطالعه طرز تهیه سالاد اندونزی گادو گادو به چند روش مختلف روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۱۵- سالاد گاردن

طرز تهیه سالاد گاردن

«سالاد گاردن» اصالتا آمریکایی است و با کاهو، زیتون، گوجه فرنگی و مواد دیگر درست می‌شود. در این سالاد گیاهی یک نان مخصوص به نام «کروتان» هم استفاده می‌شود. همچنین از یک سس لذیذ برای طعم‌دار کردن سالاد گاردن استفاده می‌شود. برای مطالعه طرز تهیه سالاد گاردن با سس مخصوص روی لینک مطلب آن کلیک کنید. در این مطلب طرز تهیه نان کروتان را هم آموزش داده‌ایم.

۱۶- سالاد پانزانلا

سالاد پانزانلا ایتالیایی

«سالاد پانزانلا» در اصل سالاد نخود و پیاز با اصالت ایتالیایی است. معمولا این سالاد به عنوان یک غذای سبک ساده یا به عنوان پیش غذا به کار می‌رود. گوجه فرنگی، خیار، پیاز، زیتون و مخلفات دیگر ترکیبات سالاد پانزانلا را تشکیل می‌دهند. برای مطالعه طرز تهیه سالاد ایتالیایی پانزانلا به روش رستورانی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۱۷- سالاد مرغ مکزیکی

طرز تهیه سالاد مرغ مکزیکی

«سالاد مرغ مکزیکی» هم مثل دیگر غذاهای این کشور، طعم تند و تیزی دارد و سینه مرغ جزو اصلی آن به شمار می‌رود. انواع حبوبات به همراه قارچ و ماکارونی از ترکیبات دیگر این سالاد هستند. اگر طعم تند اذیت‌تان می‌کند، از فلفل کمتری در زمان آماده کردن سس آن استفاده کنید. برای مطالعه طرز تهیه سالاد مرغ مکزیکی با لوبیا قرمز و ذرت به همراه سس مخصوص روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۱۸- سالاد اندونزی با کشمش و گردو

طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش و گردو 

برای درست کردن «سالاد اندونزی با کشمش و گردو»، باید از سبزیجات تازه و آبپز شده استفاده کنید. کلم سفید، کلم قرمز، نخود فرنگی همراه با گردو و کشمش مواد اصلی تهیه سالاد اندونزی هستند. مخلفات دیگر هم در این سالاد با کلم به کار می‌روند. سالاد کشمش و گردو یک سالاد رژیمی عالی به عنوان یک غذای کامل است. برای مطالعه طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش و گردو روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۱۹- سالاد ذرت مکزیکی

طرز تهیه سالاد ذرت مکزیکی

«سالاد ذرت مکزیکی» یک غذای مقوی و سالم برای وعده شام و ناهار است. اگر در ترکیب سالاد هویج می‌پسندید هویج را هم رنده یا نگینی خرد کنید و به سالاد اضافه کنید. اضافه کردن لوبیا قرمز یا سفید پخته شده به این سالاد هم یک ایده عالی است. کلم سفید خرد شده و کاهو هم در این سالاد طعم عالی دارد. در صورتی که می‌خواهید مقدار پروتئین سالاد را بیشتر کنید مقداری فیله سینه مرغ مزه‌دار شده و پخته شده یا گریل را به این سالاد ذرت مکزیکی اضافه کنید. برای مطالعه طرز تهیه سالاد ذرت مکزیکی  با سس مخصوص روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۲۰- سالاد چچن ترکیه ای

طرز تهیه سالاد چچن ترکیه ای

«سالاد چچن» همان سالاد مرغ و ماکارونی است که در ترکیبات آن از پیاز، ذرت، سبزی‌های معطر تازه خرد شده، خیارشور و .. استفاده می‌شود. سس مخصوص این سالاد هم مایونز است که می‌توانید با ماست جایگزین و به صورت رژیمی درست کنید. برای مطالعه طرز تهیه سالاد چچن ترکیه ای روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۲۱- سالاد کلم فرانسوی

طرز تهیه سالاد کلم فرانسوی

ترکیب انواع کلم مثل کلم قرمز، کلم سفید، کلم بروکلی و سبزیجات دیگر مثل هویج به همراه پیازچه، کشمش و …، مواد اصلی «سالاد کلم فرانسوی» را تشکیل می‌دهند. برای سس سالاد کلم فرانسوی هم از سس مایونز، ماست یونانی، سرکه سیب، روغن زیتون و نمک و فلفل استفاده می‌شود. برای مطالعه طرز تهیه سالاد کلم فرانسوی با سس مخصوص روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۲۲- سالاد ماهی و مارچوبه

طرز تهیه سالاد مارچوبه و ماهی

یک سالاد عالی برای افرادی که دچار فشار خون بالا هستند، «سالاد ماهی سالمون با مارچوبه و تخم مرغ» است. این سالاد رستورانی معمولا به عنوان یک غذای سبک برای شام و یک سالاد عالی برای ورزشکاران به حساب می‌آید. بهتر است برای درست کردن این سالاد از روغن زیتون، کنجد یا کانولا استفاده کنید تا کاملا رژیمی و سالم باشد. برای مطالعه طرز تهیه سالاد ماهی با مارچوبه و تخم مرغ روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۲۳- سالاد زیتون و گوجه فرنگی

طرز تهیه سالاد زیتون و گوجه فرنگی 

برای درست کردن «سالاد زیتون با گوجه فرنگی» کافی است گوجه فرنگی یا گوجه گیلاسی را با زیتون بدون هسته سبز یا سیاه، سبزی‌های معطر تازه، پیاز قرمز و برگ‌های تازه اسفناج مخلوط کنید. برای چاشنی آن هم یک سس عالی می‌تواند طعم سالاد را بسیار دلپذیر کند. برای مطالعه نحوه درست کردن این سالاد روی لینک طرز تهیه سالاد زیتون با گوجه فرنگی کلیک کنید.

۲۴- سالاد تبوله

طرز تهیه سالاد تبوله 

برای کسانی که رژیم لاغری دارند، «سالاد تبوله» یکی از بهترین غذاهای سبک یا پیش غذاها است. در تهیه این سالاد ساده و سبک از بلغور گندم استفاده می‌شود که خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد. همچنین وجود سبزیجات تازه طعم سالاد تبوله را بسیار خوشمزه می‌کند. این سالاد در کشورهای مختلف از جمله لبنان، یونان و ترکیه تهیه می‌شود و دستور تهیه آن هم مشابه است. برای مطالعه طرز تهیه سالاد تبوله مجلسی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۲۵- سالاد سیب زمینی

طرز تهیه سالاد سیب زمینی

معمولا «سالاد سیب زمینی» را به کسانی که در رژیم چاقی هستند و می‌خواهند کمی به وزن خود اضافه کنند توصیه می‌کنند. سیب زمینی و تخم مرغ آب پز، پنیر گودا و سبزیجات تازه و معطر مواد اصلی این سالاد ساده و خوشمزه را تشکیل می‌دهند. سس خردل و سرکه سیب هم برای طعم دادن به این سالاد به کار می‌روند. برای مطالعه طرز تهیه سالاد سیب زمینی رنگی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۲۶- سالاد روسی

طرز تهیه سالاد روسی مجلسی

به «سالاد روسی» «سالاد سیب زمینی» هم گفته می‌شود. ولی در ترکیبات آن علاوه بر سیب زمینی، نخود فرنگی، مرغ آبپز شده و سبزیجاتی مانند شوید، هویج و خیارشور هم به کار می‌رود. سس این سالاد هم مایونز است. برای مطالعه طرز تهیه سالاد روسی مجلسی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۲۷- سالاد تن ماهی

طرز تهیه سالاد تن ماهی 

همان‌طور که پیش از این گفتیم استفاده از کنسرو تن ماهی در تهیه سالادهای مختلف متداول است. تن ماهی ارزش غذایی سالاد را تا حد زیادی بالا می‌برد و با مخلفات دیگر می‌توان طعم آن را دلچسب‌تر کرد. سالاد تن ماهی یک غذای سبک سالم مخصوصا برای کسانی است که رژیم لاغری دارند یا ورزشکار هستند. بچه‌ها هم معمولا طعم این سالاد خوشمزه را دوست دارند.

حتما بخوانید  طرز تهیه 3 مدل دسر با طالبی و بستنی به روش کافی شاپی

برای مطالعه طرز تهیه سالاد تن ماهی مجلسی به سبک ایرانی، ایتالیایی و فرانسوی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۲۸- سالاد هندوانه

طرز تهیه سالاد هندوانه به 2 روش

سالاد هندوانه همانطور که از اسمش مشخص است یک پیش‌غذای جذاب با میوه‌های تابستانی است که می‌توان از آن به عنوان عصرانه یا میان‌ وعده نیز استفاده کرد. ترکیب هندوانه با سبزی‌هایی مثل نعناع، اسفناج و میوه‌های دیگر مثل گوجه‌فرنگی، گوجه گیلاسی، انواع بری و … می‌تواند طعم‌های دل‌انگیزی را پدید بیاورد. در ضمن کنجد، گردو، پرک بادام و … هم برای تزیین روی این سالاد خوشمزه بسیار مناسب هستند.

برای مطالعه مراحل طرز تهیه سالاد هندوانه به ۲ روش با پنیر و بدون پنیر روی لینک مطلب کلیک کنید.

۲۹- سالاد انبه و چیلی

طرز تهیه سالاد انبه و چیلی با مرغ

سالاد انبه و چیلی یکی از لوکس‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع سالاد است که معمولاً به سبک‌های مختلفی آماده می‌شود. شما می‌توانید این سالاد را در کنار مرغ و گوشت گریل شده سرو کنید و یا به عنوان یک میان وعده سالم در کنار ترتیلای شور میل کنید.

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد انبه و چیلی باید پیاز بنفش، فلفل دلمه‌ای و فلفل پاپریکا را بشویید و به صورت مربعی خرد کنید. سپس سبزیجات خرد شده را در مقداری آب بجوشانید و یا در ماهیتابه تفت دهید تا کمی نرم شوند. سپس جعفری تازه را خرد کنید و به سایر سبزیجات اضافه کنید. برای مطالعه طرز تهیه سالاد انبه و چیلی به ۴ روش مجلسی و خوشمزه روی لینک مطلب کلیک کنید.

۳۰- سالاد میوه گلابی، انگور و بادام زمینی

طرز تهیه سالاد میوه گلابی و انگور و بادام زمینی

«سالاد میوه گلابی، انگور و بادام زمینی» جزو بهترین پیش غذاهای تابستانی است. اگر شما هم در رژیم غذایی خود سالاد را به عنوان یک وعده سبک یا پیش‌ غذا فراموش نمی‌کنید، حتما باید طعم سالاد میوه گلابی و انگور و بادام زمینی را تجربه کنید.

این سالاد خوشمزه، یکی از پرطرفدارترین انواع سالاد است که در آن از میوه‌های پر از فیبر و سالم و همچنین مغزهایی که پروتئین و چربی سالم را به بدن می‌رسانند، استفاده شده است. طرز تهیه سالاد میوه گلابی، انگور و بادام بسیار ساده است و به درست کردنش می‌ارزد. برای مطالعه طرز تهیه سالاد انگور، گلابی و بادام زمینی روی لینک مطلب کلیک کنید.

۳۱- سالاد اسفناج و نارنگی

مراحل طرز تهیه سالاد اسفناج و نارنگی

«سالاد اسفناج و نارنگی» یکی از جذاب‌ترین و سالم‌ترین انواع سالاد است که به شکل‌های مختلفی آماده می‌شود. معمولاً در طرز تهیه سالاد اسفناج و نارنگی از اسفناج‌های ریز استفاده می‌شود.

می‌توانید این سالاد خوشمزه را با سس مخصوص آماده کنید. سالاد اسفناج و نارنگی با سس مخصوص بسیار ساده و سریع آماده می‌شود و طعم سس آن به دلیل وجود سرکه، پودر خردل و ژله تمشک بسیار منحصر به فرد و لذیذ است. برای مطالعه مراحل درست کردن سالاد اسفناج و نارنگی با سس مخصوص ژلاتینی به ۴ روش روی لینک مطلب کلیک کنید.

۳۲- سالاد پرتقال و پیاز

طرز تهیه سالاد پرتقال و پیاز

«سالاد پرتقال و پیاز» یک سالاد متفاوت و خوش طعم برای علاقه‌مندان به انواع سالادهای سالم و رژیمی است که معمولاً به روش‌های متفاوتی آماده می‌شود. برای طرز تهیه سالاد پرتقال و پیاز بهتر است از پرتقال‌های بدون دانه و شیرین استفاده کنید تا سالاد شما خوشمزه‌تر شود و ظاهر جذاب‌تری پیدا کند.

سالاد پرتقال و پیاز با نارنگی یکی از جذاب‌ترین روش‌های درست کردن این سالاد متفاوت است. برای مزه‌دار کردن این سالاد معمولاً از پودر زیره، روغن زیتون، آب لیمو ترش، پرتقال تازه و برگ نعنا استفاده می‌شود. یک روش دیگر هم درست کردن سالاد پرتقال و پیاز با اسفناج است. برای مطالعه طرز تهیه سالاد پرتقال و پیاز به ۴ روش خوشمزه و لذیذ روی لینک مطلب کلیک کنید.

۳۳- سالاد خرمالو انار

طرز تهیه سالاد خرمالو و انار با سس مخصوص

«سالاد خرمالو و انار» یکی از خوشمزه‌ترین انواع سالاد پاییزی است که علاوه بر مزه فوق‌العاده لذیذ و متفاوت هم خواص انار و هم خواص خرمالو را در خود دارد. به طور معمول برای تهیه سالاد پاییزی خرمالو انار از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. شما می‌توانید این سالاد را به صورت یک سالاد میوه آماده کنید و یا با اضافه کردن سبزیجات آن را به یک میان وعده و یا پیش غذای سالم تبدیل کنید.

ترکیب سالاد خرمالو و انار با پنیر موزارلا، کاهو و طعم‌دهنده‌های مختلف موجب می‌شود تا طعم این سالاد به طرز شگفت انگیزی جذاب و خوشمزه باشد. برای مطالعه مراحل درست کردن سالاد خرمالو و انار به ۳ روش با سس مخصوص روی لینک مطلب کنید.

۳۴- سالاد شلغم و هویج

طرز تهیه سالاد شلغم و هویج

سالاد شلغم و هویج یکی از انواع سالاد زمستانی و مفید برای جلوگیری و درمان سرماخوردگی است که طعم متفاوت و جذابی دارد. سالاد شلغم و هویج حتی برای مهمانی‌ها یا یک میان‌وعده سبک مناسب است و به روش‌های مختلفی می‌توان آن را تهیه کرد.

برای تهیه سالاد شلغم با هویج، باید ابتدا مواد سالاد را بشویید و خرد کنید. دانه‌های انار را جدا کنید. همه مواد سالاد را با هم مخلوط کنید. سپس چاشنی یا سس سالاد را تهیه و به سالاد اضافه کنید. در آخر هم سالاد را تزیین و سرو کنید. این سالاد نیازی به پخت ندارد و برای مدت ۲ روز می‌توان آن را در یخچال نگهداری کرد. برای مطالعه طرز تهیه سالاد شلغم و هویج به ۴ روش مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

۳۵- انواع سالاد ماکارونی

طرز تهیه انواع سالاد ماکارونی در لیست سالادهای ایرانی و فرنگی

اگر به دنبال یک غذا یا پیش غذای خوشمزه برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های خودمانی هستید، سالاد ماکارونی یکی از بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید. سالاد ماکارونی یا همان سالاد پاستا، جزو غذاهایی است که به راحتی در خانه می‌توانید درست کنید و با ذوق و سلیقه خود می‌توانید طعم‌های جدیدی را به آن اضافه کنید. انواع سالاد پاستا بسیار سیر‌کننده هستند و برای شام یا ناهار هم جزو گزینه‌های راحت و آسان محسوب می‌شوند.

در سالاد ماکارونی، می‌توانید از انواع ماکارونی‌های فرمی یا پاستا استفاده کنید و دستتان برای استفاده از سبزیجاتی مثل ذرت، نخودفرنگی، پیازچه، پیاز قرمز، گوجه گیلاسی و انواع گوشت قرمز و سفید و … باز است.

علاوه بر این، چاشنی‌ها و انواع سس جزو جدایی‌ناپذیر سالاد پاستا هستند و هر چه انتخاب چاشنی‌ها معقولانه و سنجیده‌تر باشد، طعم سالاد ماکارانی شما خوشمزه‌تر خواهد شد. برای مطالعه طرز تهیه انواع سالاد ماکارونی و فیلم طرز تهیه آن روی لینک مطلب کلیک کنید.

۳۶- سالاد سیب زمینی مخصوص جمهوری چک

سالاد سیب زمینی مخصوص جمهوری چک

«سالاد سیب زمینی» یکی از اصلی‌ترین غذاها برای شام شب کریسمس در جمهوری چک است که معمولا در کنار ماهی کپور سرخ شده و سوپ ماهی در روز کریسمس سرو می‌شود. طعم این سالاد سیب زمینی شبیه به سالادهای سیب زمینی خودمان است اما برخی از چاشنی‌ها و مواد تشکیل دهنده آن کمی متفاوت است. برای مطالعه طرز تهیه سالاد سیب زمینی مخصوص جمهوری چک روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۳۷- سالاد مرغ سوخاری استرالیایی

سالاد مرغ سوخاری استرالیایی از انواع سالاد مجلسی و خوشمزه

«سالاد مرغ سوخاری» یکی از غذاها یا پیش غذاهای محبوب در استرالیا برای غذای روز کریسمس است. این غذای مخصوص کریسمس در استرالیا با سبزیجات رنگارنگ تهیه می‌شود و یک بشقاب سالاد خوشرنگ و اشتهابرانگیز می‌سازد. برای درست کردن سالاد مرغ سوخاری به عنوان شام یا پیش غذای استرالیایی‌ها برای کریسمس، ابتدا باید تکه‌های سینه مرغ را سوخاری کرده و بعد سبزیجات را آماده کنید و در ظرف سرو بچینید. برای مطالعه طرز تهیه سالاد مرغ سوخاری استرالیایی روی لینک مطلب کلیک کنید.

۳۸- سالاد الویه

سالاد الویه یک سالاد مقوی و پیش غذای شیک برای مهمانی و تولد است

«سالاد الویه» در واقع یک غذای سرد با ریشه روسی است که تقریبا همه طرز تهیه آن را بلد هستند. اما مسئله اینجاست که برای تهیه یک سالاد الویه لذیذ به سبک رستورانی باید نکات طلایی و فوت و فن‌های آن را بلد باشید تا یک سالاد الویه متفاوت داشته باشید. سالاد الویه معمولا با مرغ درست می‌شود اما می‌توانید آن را بدون مرغ و با انواع ژامبون یا به صورت گیاهی هم درست کنید. این سالاد سرد و مقوی را به عنوان فینگرفود و پیش غذای مهمانی و تولد با مواد مختلف می‌توانید آماده کنید. برای مطالعه طرز تهیه سالاد الویه روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

کالابرگ الکترونیک