طرز تهیه نان سوپ و سالاد ساده و کنجدی در انواع لوله‌‌ای، کاسه‌ای و حلقه‌ای

طرز تهیه نان سوپ و سالاد ساده و کنجدی در انواع لوله‌‌ای، کاسه‌ای و حلقه‌ای


11 آذر 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه نان سوپ و سالاد ساده و کنجدی در انواع لوله‌‌ای، کاسه‌ای و حلقه‌ای

انواع سوپ‌ کاسه‌ای و ساده و کنجدی جزو جدایی‌ناپذیر سوپ‌ها هستند؛ به‌خصوص هنگامی که بخواهید از سوپ به‌عنوان غذای اصلی استفاده کنید، نه پیش غذا. برای درست کردن نان سوپ در خانه کار بسیار آسانی پیش رو دارید. طرز تهیه نان سوپ ساده و کنجدی به شکل لوله‌ای، حلقه‌ای یا کاسه‌ای را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه نان سوپ ساده و کنجدی

 

طرز تهیه نان سوپ و سالاد ساده و کنجدی لوله‌‌ای و کاسه‌ای و حلقه‌ای

 

مواد لازم

 

آرد گندم: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

تخم‌مرغ: ۱ عدد

آب ولرم: ۱ پیمانه

روغن مایع: ۵ قاشق غذاخوری

خمیرمایه فوری: ۱ قاشق چای‌خوری

شکر: ۱ قاشق چای‌خوری

نمک:۲/۱ قاشق چای‌خوری

کنجد: به میزان لازم

 

طرز تهیه نان سوپ ساده و کنجدی

 

طرز تهیه نان سوپ و سالاد ساده و کنجدی لوله‌‌ای و کاسه‌ای و حلقه‌ای

مرحله اول

 

در پخت همه انواع نان‌ها، «به‌عمل‌آمدن» خمیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین برای درست کردن نان سوپ ابتدا آب ولرم و شکر را در ظرفی مخلوط کنید. سپس پودر خمیر مایه فوری را به ترکیب اضافه کرده و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خمیر به عمل بیاید. توجه کنید که این ترکیب نیازی به زیاد هم‌زدن ندارد؛ همچنین با این مقدار شکر، نان شیرین نمی‌شود. اگر دوست دارید نان شیرین شود، می‌توانید مقدار شکر را بیشتر کنید. همچنین آب ولرم باعث حل‌شدن بهتر مواد می‌شود. پس بهتر است حواستان به دمای آب نیز باشد.

 

مرحله دوم

 

در ظرفی جدا، تخم‌مرغ، روغن مایع و نمک را بریزید و هم بزنید. باید آنقدر هم بزنید تا مخلوط کمی کف کند. سپس خمیر عمل آمده را به ظرف تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید و هم بزنید. یکی از نشانه‌های به‌عمل‌آمدن خمیر، پف‌کردن آن است.

حتما بخوانید  طرز تهیه سالاد ذرت مکزیکی یا سالسا ذرت خوشمزه با سس مخصوص

 

مرحله سوم

 

آرد را در ظرفی دیگر الک کنید. نصف آرد الک ‌شده را به ظرف قبلی اضافه کنید و آرام هم بزنید. پس از کمی هم زدن، با دست آن را ورز دهید. حین ورز دادن، خمیر بارها به دست شما می‌چسبد، بنابراین باید از نصف دیگر آرد کم کم استفاده کنید. اضافه‌ کردن نصفه دوم آرد به خمیر کمک می‌کند تا به دست‌تان نچسبد. در ورزدادن خمیر، باید صبور باشید و حداقل ۱۰ دقیقه این کار را ادامه دهید تا دیگر به دستت‌ان نچسبد.

 

طرز تهیه نان سوپ و سالاد ساده و کنجدی لوله‌‌ای و کاسه‌ای و حلقه‌ای

مرحله چهارم

 

پس از آماده‌شدن خمیر، ظرفی تمیز را کمی چرب کنید و خمیر را در آن قرار دهید. روی ظرف سلفون بکشید و بین ۱ تا ۲ ساعت آن را در جای نسبتا خنک قرار دهید تا استراحت کند. البته می‌توانید به جای سلفون کشیدن، روی آن پارچه نیز بکشید و طبیعت را آلوده نکنید. پس از ۱تا ۲ ساعت، حجم خمیر ۲ برابر می‌شود.

 

مرحله پنجم

 

خمیر را بردارید و به شکل‌های دلخواه‌تان در بیاورید. می‌توانید آن را لوله‌ای یا گرد و یا حلقه‌ای کنید. برای نان سوپ گرد خمیر را به سطح کار آردپاشی شده منتقل کنید و آن را کمی صاف کنید و به صورت مستطیل کمی گرد شده و قطر حدود ۳ سانتی متر دربیاورید. در صورت نیاز خمیر را کمی آردپاشی کنید. خمیر را به قطعات مساوری برش دهید. هر قطعه را به شکل گرد درآورید. سپس با کف دست کمی آن را فشار دهید. چانه‌های خمیر را روی سینی فر بچینید. روی خمیرهای شکل داده شده، با فرچه کمی روغن یا کره بمالید و سپس کنجدها را روی آنها بپاشید. سپس فر را روشن کنید تا گرم شود. البته اگر می‌خواهید نان سوپ ساده بپزید، می‌توانید از پاشیدن کنجدها روی آنها صرف نظر کنید. برای نان سوپ کاسه‌ای بعد از پخت روی نان را با چاقوی تیز برش بزنید و داخل نان را خالی کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه رب نارنج + چطور تلخی رب نارنج را بگیریم

 

مرحله ششم

 

‌در مرحله آخر، خمیرها را روی کاغذ روغنی قرار دهید. اگر کاغذ روغنی ندارید، می‌توانید فویل را کف سینی فر پهن کنید و آن را چرب کنید. سپس خمیرها را در سینی فر قرار داده و سینی را در فر بگذارید. دمای فر را روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید. خمیرها مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه به‌طور کامل مغزپخت می‌شوند. اما بستگی به دلخواه شما دارد؛ می‌توانید نان‌ها را کمی دیرتر دربیاورید تا به‌طور کامل برشته و ترد شوند.

 

پختن نان و تهیه نان سوپ، لذت خاصی دارد. شاید فکر کنید که به زحمتش نمی‌ارزد و بهتر است آن را بخرید؛ اما فراموش نکنید که نان دستپخت خودتان، علاوه بر داشتن طعمی فوق‌العاده و پیچیدن بویی آشنا در خانه، سالم‌تر است و تجربه خوبی در کنار خانواده است. از نان سوپ به عنوان نان سالاد سزار هم می‌توانید استفاده کنید اما نان سالاد سزار معمولا نان سیر است. یک خبر خوب این است که برای نان سوپ کاسه‌ای از نان همبرگر که در فر مقداری برشته و خشک کرده‌اید هم می‌توانید استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک