طرز تهیه همبرگر مرغ سوخاری یا زینگر برگر به روش KFC

طرز تهیه همبرگر مرغ سوخاری یا زینگر برگر به روش KFC


14 آبان 1400 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه همبرگر مرغ سوخاری زینگر برگر

۱۶ نوامبر روز جهانی فست فود است. در این میان ساندویچ برگر مرغ سوخاری یا زینگر برگر یکی از محبوب‌ترین انواع ساندویچ مرغ در سرتاسر دنیاست. البته از آنجایی که در تهیه زینگر برگر از گوشت مرغ استفاده می‌شود، برخی کارشناسان آشپزی بر این باورند که به جای همبرگر مرغ بهتر است بگوییم برگر مرغ. با این همه نام همبرگر مرغ یا زینگر برگر بیشتر بر سر زبان‌ها و به عبارتی جا افتاده است. طرز تهیه خانگی همبرگر مرغ سوخاری یا زینگر برگر به روش KFC و طرز تهیه سس پنیر گودا را در سرویس آشپزی از مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه همبرگر مرغ سوخاری یا زینگر برگر

طرز تهیه همبرگر مرغ سوخاری یا زینگر برگر

بیشتر بخوانید: ۳ طرز تهیه همبرگر خانگی و دست ساز مرغ و بوقلمون

 

 

مواد لازم برای ۶ نفر

 

سینه مرغ: ۶ تکه

شیر: ۱ و ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پنیر گودا: ۱۲ ورقه

لیمو ترش: نصف یک عدد

سس فلفل: ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: از هر کدام ۱ قاشق مرباخوری

تخم مرغ: ۲ عدد

 

 

مواد لازم برای سوخاری کردن برگر مرغ

 

آرد گندم یا آرد سفید: ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نمک: ۲ قاشق چایخوری

فلفل سیاه، فلفل قرمز، آویشن، پودر پاپریکا، پودر سیر: از هر کدام ۱ قاشق چایخوری

 

حتما بخوانید  طرز تهیه سالاد انبه و چیلی به 4 روش خوشمزه و مجلسی

 

طرز تهیه

 

نحوه آماده سازی برگر مرغ

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه همبرگر خانگی به سبک مک دونالد اصل+نکات جمع نشدن گوشت همبرگر

 

 

مرحله اول

 

برای درست کردن زینگر برگر یا همبرگر مرغ سوخاری ابتدا با بیفتک‌کوب سینه مرغ را بکوبید. سپس سینه مرغ را به همراه مقداری آب، فلفل، نمک و زردچوبه بپزید تا فقط نیم پز شود. ۱۵ دقیقه زمان کافی است.

 

 

مرحله دوم

 

در یک کاسه تخم مرغ‌ها را بشکنید و به همراه چند قاشق آب و ترکیب ادویه گفته شده ترکیب کنید تا یکدست شود. در یک بشقاب آرد گندم یا آرد سفید را بریزید (می‌توانید از آرد سوخاری هم استفاده کنید اما استفاده از آرد گندم باعث می‌شود زینگر برگر شما حسابی پولکی شود). حالا سینه‌های مرغ پخته شده را ابتدا در تخم مرغ و سپس در آرد گندم یا آرد سوخاری بغلتانید. این کار را دو بار تکرار کنید. یعنی یک بار دیگر در تخم مرغ و آرد بغلتانید.

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

دستور تهیه همبرگر مرغ یا زینگر برگر

 

مرحله سوم

 

در یک تابه گود مقداری روغن بریزید و وقتی خوب داغ شد تکه‌های مرغ را در آن سرخ و سوخاری کنید. هر دو طرف را سرخ و طلایی کنید.

 

 

طرز تهیه سس پنیر گودا

 

در این فاصله شیر و پنیر گودا را با هم روی بخار آب یا سماور به روش بن ماری آب کنید. مرتب با چنگال هم بزنید تا پنیر گوله نشود.

 

 

مرحله چهارم

 

یک تابه دیگر را روی حرارت ملایم گاز گرم کنید و نان برگر را از وسط با دقت به دو نیم تقسیم کنید. هر دو قسمت نان را در تابه قرار دهید تا داغ و گریل شود. (این کار اختیاری است اما برشته شدن نان باعث می‌شود که به خاطر خیارشور، گوجه فرنگی و کاهو سریع خیس نشود).

حتما بخوانید  3 طرز تهیه بستنی جلاتو ایتالیایی مرحله به مرحله

 

مرحله پنجم

 

در هر کدام از برش‌های نان‌های برگر خیارشور، گوجه فرنگی و کاهو بچینید، روی آن‌ها یک تکه زینگر برگر بگذارید و روی برگر را پنیر گودای مذاب بریزید و یک برش نان دیگر روی آن قرار دهید. اگر سس پنیر دوست ندارید از سس کچاپ استفاده کنید.

 

 

نکته مهم

 

برای درست کردن زینگر برگر به جای سینه مرغ از ران مرغ هم می‌توانید استفاده کنید. همبرگر مرغ سوخاری یا زینگر برگر یکی از محبوب‌ترین غذاهای رستوران‌های KFC در سرتاسر دنیاست که مثل مرغ سوخاری کی اف سی بسیار مشهور و پرفروش است. توصیه می‌کنیم مقاله طرز تهیه همبرگر خانگی به سبک مک دونالد و نکات جمع نشدن گوشت همبرگر را هم بخوانید. ساندویچ زینگر برگر را همراه با سیب زمینی سرخ کرده پفکی ترد و خوشمزه سرو می‌کنند.

 

 

 

 

کالابرگ الکترونیک