طرز تهیه ۱۱ ساندویچ مرغ سرد و گرم به روش رستورانی و بازاری

طرز تهیه ۱۱ ساندویچ مرغ سرد و گرم به روش رستورانی و بازاری


28 مرداد 1402 . زمان مطالعه: 13 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه انواع ساندویچ مرغ سرد و گرم

ساندویچ مرغ جزو محبوب‌ترین انواع ساندویچ رستورانی و خانگی است. ساندویچ مرغ هم غذایی مناسب برای شام و ناهار خودمانی و مهمانی و هم یک میان وعده خوشمزه برای مدرسه است. به طور کلی روش‌های زیادی برای درست کردن ساندویچ مرغ در خانه وجود دارد. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه انواع ساندویچ مرغ سرد و گرم آشنا شوید.

 

لیست انواع ساندویچ مرغ سرد و گرم

طرز تهیه انواع ساندویچ مرغ

می‌توانید از مرغ به روش‌های مختلفی برای تهیه ساندویچ استفاده کنید. انواع ساندویچ مرغ سرد و گرم، ساندویچ مرغ ریش ریش و ترکیب ساندویچ مرغ با سبزیجات مختلف، اضافه کردن انواع سس مثل سس مایونز به ساندویچ مرغ یا تهیه ساندویچ مرغ با چرخ کرده مرغ مثل «همبرگر مرغ» گزینه‌های متنوعی هستند که می‌توانید برای درست کردن ساندویچ مرغ مهمانی و مسافرت یا برای شام و ناهار خودمانی در نظر داشته باشید. در ادامه می‌توانید با طرز تهیه خوشمزه‌ترین انواع ساندویچ مرغ آشنا شوید.

۱- ساندویچ همبرگر مرغ

همبرگر مرغ خانگی از انواع ساندویچ با مرغ

«ساندویچ همبرگر مرغ» یا «چیکن برگر» ساده و پنیری یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین انواع ساندویچ مرغ رستورانی است که اتفاقا درست کردن آن در خانه نیز بسیار ساده است. برای تهیه این همبرگر باید سینه مرغ را چرخ کنید و سپس آن را با شیر، پودر نان خشک، پیاز رنده شده، پودر فلفل قرمز، نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید و خوب ورز دهید. مایه گوشت مرغ چرخ‌ کرده را به چند بخش مساوی تقسیم کنید و به اندازه یک همبرگر پهن کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه ساندویچ همبرگر مرغ به ۳ روش محتلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه همبرگر مرغ کلیک کنید.

برای تهیه این ساندویچ همبرگر مرغ خوشمزه از ترکیب گوشت چرخ کرده مرغ، شیر، فلفل قرمز، نمک، فلفل سیاه، نان همبرگر و روغن زیتون استفاده می‌شود که می‌توانید همه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

۲- ساندویچ چیکن سالاد

ساندویچ چیکن سالاد از انواع ساندویچ با مرغ

«چیکن سالاد» در لیست طرز تهیه انواع ساندویچ مرغ یکی از خوشمزه‌ترین و ساده‌ترین ساندویچ‌ها است که می‌توانید آن را با استفاده از مرغ و سبزیجات درست کنید. برای تهیه این ساندویچ سرد مرغ ابتدا مرغ را می‌پزیم و استخوان‌های آن را بیرون می‌آوریم. سپس مرغ را خرد می‌کنیم و با کرفس، آبلیمو، سس مایونز، پیاز، نمک و فلفل سیاه مخلوط می‌کنیم. بعد از آماده شدن سالاد آن را روی نان قرار دهید و به صورت سرد سرو کنید. برای خواندن جزییات و مراحل طرز تهیه ساندویچ چیکن سالاد می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ساندویچ چیکن سالاد کلیک کنید.

برای تهیه این ساندویچ سرد مرغ علاوه بر گوشت مرغ به سس مایونز و آبلیمو نیاز دارید که می‌توانید همه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۳- ساندویچ مرغ و قارچ پنیری

ساندویچ مرغ و قارچ پنیری از انواع ساندویچ با مرغ

اگر می‌خواهید یک ساندویچ مرغ به سبک رستورانی درست کنید پیشنهاد ما «ساندویچ مرغ و قارچ پنیری» است. برای درست کردن این ساندویچ خوشمزه با مرغ ابتدا سینه مرغ را به صورت نواری باریک برش بزنید. سپس آن را با نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پاپریکا، زعفران دم کرده و پیاز خلالی مزه‌دار کنید. بعد از مزه‌دار شدن مرغ مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و تکه‌های مرغ را در روغن داغ سرخ کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ پنیری به سبک رستورانی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ پنیری کلیک کنید.

در طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ رستورانی با قارچ و پنیر علاوه بر گوشت مرغ به قارچ، کره، پنیر پیتزا، کنسرو ذرت یا ذرت منجمد و زعفران نیاز دارید که می‌توانید همه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

حتما بخوانید  بهترین روش های لاغری با انار و مشتقات آن | نمونه رژیم لاغری انار

۴- ساندویچ بوریتو مرغ

ساندویچ بوریتو مرغ یک ساندویچ رستورانی با مرغ

«بوریتو» یک ساندویچ خوشمزه و کامل مکزیکی با مرغ است که برای تهیه آن از نان تورتیلا و مرغ در کنار سبزیجات مختلف استفاده می‌شود. برای تهیه این ساندویچ مرغ جذاب ابتدا باید یک پیاز را به صورت خلالی یا نگینی خرد کنید و در روغن سرخ کنید. سپس تکه‌های مربعی مرغ را به آن اضافه کنید. مرغ را با سس و ادویه‌های مختلفی مثل نمک، فلفل قرمز و تخم گشنیز مزه‌دار کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه ساندویچ بوریتو مرغ و آموزش نحوه پیچیدن این ساندویچ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ساندویچ بوریتو کلیک کنید.

در طرز تهیه ساندویچ مرغ خوشمزه و مجلسی بوریتو علاوه بر گوشت مرغ از سس فلفل، لوبیا قرمز یا لوبیا سفید، پنیر خامه‌ای و خامه استفاده می‌شود که می‌توانید همه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

۵- ساندویچ پنینی مرغ

ساندویچ پنینی مرغ از انواع ساندویچ با مرغ

یکی دیگر از خوش‌طعم‌ترین ساندویچ‌ها در لیست انواع ساندویچ با مرغ، ساندویچ «پنینی مرغ» است که معمولا در اکثر رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها نیز سرو می‌شود. برای درست کردن پنینی مرغ ابتدا باید سینه مرغ را با نمک، فلفل، پودر سیر و کمی روغن مایع یا زیتون مزه‌دار کنید. سپس مقداری روغن در تابه گریل بریزید و مرغ‌ها را برای ۵ دقیقه تفت دهید. وقتی رنگ مرغ عوض شد، قارچ‌های خرد شده را اضافه کنید و باز هم تفت دهید. سپس روی قارچ و مرغ مقداری آویشن بریزید و کمی هم کره اضافه کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه ساندویچ مرغ فست فودی پنینی با دستگاه و بدون دستگاه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ساندویچ پنینی کلیک کنید.

در طرز تهیه ساندویچ مرغ فست پنینی علاوه بر مرغ از پنیر گودا، پودر آویشن و پودر سیر نیز استفاده شده است که می‌توانید همه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

۶- ساندویچ شاورما مرغ

ساندویچ شاورما مرغ از انواع ساندویچ با مرغ

اگر می‌خواهید ساندویچ مرغ به روشی متفاوت درست کنید، «ساندویچ شاورما مرغ» گزینه مناسبی است. این ساندویچ مرغ از آن دسته غذاهایی است که کوچک و بزرگ طعمش را می‌پسندند و تهیه آن هم بسیار آسان است.

برای تهیه ساندویچ شاورما مرغ ابتدا باید مرغ را با ماست، روغن زیتون، آبلیمو و ادویه مخلوط کنید و برای مدت ۱ ساعت در این مواد بخوابانید تا مزه‌دار شوند. بعد از این که مرغ مزه‌دار شد، آن را بدون روغن در فر یا روی شعله ملایم گاز در ماهیتابه رژیمی گریل کنید. این مرغ چون با ماست مزه‌دار شده، بافت تردی دارد و زود می‌پزد اما باز هم مدت زمان پخت، بستگی به اندازه و ضخامت سینه مرغ دارد. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه ساندویچ شاورما مرغ می‌توانید به مقاله طرز تهیه ساندویچ شاورما مراجعه کنید.

برای طرز تهیه ساندویچ مرغ شاورما علاوه بر مرغ از موادی مثل ماست چکیده، زیره و خیارشور استفاده می‌شود که می‌توانید همه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۷- ساندویچ رپ مرغ

ساندویچ رپ مرغ از انواع ساندویچ با مرغ

«ساندویچ رپ مرغ» یا «چیکن رپ» یکی دیگر از ساندویچ‌های خاص و خوشمزه در لیست انواع ساندویچ مرغ است. در طرز تهیه ساندویچ مرغ ساده خانگی رپ مرغ ابتدا باید فیله‌های مرغ را در یک ظرف بریزید و به آن سس بالزامیک، پودر آویشن، نمک، پاپریکا و پودر سیر اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا فیله‌های مرغ به خوبی مزه‌دار شود.

سپس مرغ‌ها را به مدت حداقل ۳۰ دقیقه استراحت دهید. بعد از اینکه فیله‌ها کاملا طعم گرفتند، در یک تابه مقداری روغن بریزید و فیله‌ها را در آن سرخ کنید. فیله‌ها را برش بزنید. کاهو، خیار و هویج را خلالی یا نگینی خرد کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه ساندویچ رپ مرغ یونانی به ۲ روش مختلف و همچنین آموزش سس مخصوص این ساندویچ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ساندویچ رپ مرغ کلیک کنید.

برای تهیه این ساندویچ مرغ از موادی مثل سرکه بالزامیک نیز استفاده می‌شود که می‌توانید آن را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۸- ساندویچ مرغ‌ هالوپینو

ساندویچ مرغ‌ هالوپینو از انواع ساندویچ با مرغ

در لیست طرز تهیه انواع ساندویچ مرغ «ساندویچ مرغ ‌هالوپینو» یکی از خوشمزه‌ترین گزینه‌ها است. در اولین مرحله از طرز تهیه ساندویچ مرغ‌ هالوپینو باید سینه مرغ خرد شده را داخل غذاساز یا میکسر بریزید تا کاملا چرخ یا پوره شود. سپس مرغ‌های له شده را در یک کاسه بریزید و پیاز رنده شده، پنیر چدار رنده شده، گشنیز، سیر، فلفل هالوپینوی میکس شده، زیره، نمک و فلفل را با هم ترکیب کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه 7 غذای مخصوص شب عید در گیلان

سپس یک دستکش دست کنید و مواد را با دست خوب ورز دهید تا با هم مخلوط شوند. حالا یک ماهیتابه گریل یا هر نوع ماهیتابه‌ای که در دسترس دارید را با شعله ملایم روی گاز قرار دهید.  برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه ساندویچ مرغ‌ هالوپینو می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ساندویچ مرغ‌ هالوپینو کلیک کنید.

برای تهیه این ساندویچ مرغ برای مهمانی علاوه بر گوشت مرغ از موادی مثل ترشی فلفل هالوپینو و پنیر چدار استفاده می‌شود که می‌توانید این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره افق کوروش تهیه کنید.

۹- ساندویچ همبرگر مرغ سوخاری

ساندویچ همبرگر مرغ سوخاری از انواع ساندویچ مرغ

اگر عاشق مرغ سوخاری هستید، قطعا هیچ ساندویچی برای شما لذیذتر از «ساندویچ همبرگر مرغ سوخاری» یا «زینگر برگر» نخواهد بود. این ساندویچ خوش‌طعم که در لیست طرز تهیه انواع ساندویچ مرغ جایگاه محبوبی دارد، بسیار سریع و ساده درست می‌شود. برای درست کردن همبرگر مرغ سوخاری ابتدا باید مرغ‌ها را با بیفتک‌کوب بکوبید.

سپس سینه مرغ را به همراه مقداری آب، فلفل سیاه، نمک و زردچوبه بپزید تا فقط نیم‌پز شود. در یک کاسه تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و به همراه چند قاشق آب و ترکیب ادویه گفته شده ترکیب کنید تا یکدست شود. در یک بشقاب آرد گندم یا آرد سفید را بریزید. حالا سینه‌های مرغ پخته شده را ابتدا در تخم‌مرغ و سپس در آرد گندم یا آرد سوخاری بغلتانید. این کار را دو بار تکرار کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه ساندویچ همبرگر مرغ سوخاری می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ساندویچ همبرگر مرغ سوخاری کلیک کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

برای تهیه این ساندویچ علاوه بر گوشت مرغ از زردچوبه، تخم‌ مرغ، آرد و آرد سوخاری نیز استفاده می‌شود که می‌توانید این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۱۰- ساندویچ رست بیف با مرغ

ساندویچ رست بیف با مرغ از انواع ساندویچ با مرغ

خیلی از ما طعم ساندویچ رست بیف را تنها با گوشت چشیده‌ایم، اما «رست بیف با مرغ» یکی از خوشمزه‌ترین انواع ساندویچ با مرغ است. برای درست کردن رست بیف با مرغ یا «رست چیکن» باید پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در روغن تفت دهید. زمانی که پیازها کمی سبک شدند، سینه‌های مرغ را به صورت مربعی برش دهید و به آن‌ها اضافه کنید.

کمی مرغ را تفت دهید تا تغییر رنگ دهد، سپس فلفل دلمه و ادویه‌ها را به آن اضافه کنید و چند دقیقه صبر کنید تا مرغ و سبزیجات کاملاً پخته شوند. کمی سس کچاپ و پنیر پیتزای رنده شده به مواد اضافه کنید و درب ماهیتابه را ببندید. بعد از آب شدن پنیر شعله گاز را خاموش کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه ساندویچ رست بیف مرغ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه رست بیف کلیک کنید.

برای تهیه رست بیف مرغ علاوه بر گوشت مرغ از موادی مثل نان باگت و سس کچاپ نیز استفاده می‌شود که می‌توانید به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۱۱-ساندویچ فاهیتا مرغ

طرز تهیه ساندویچ فاجیتا مرغ

«فاهیتا مرغ»، فاجیتا مرغ یا چیکن فاهیتا یک ساندویچ با مرغ اصالتا مکزیکی و تگزاسی است که با مرغ گریل شده درست می‌شود. برای مطالعه دستور تهیه فاهیتا مرغ تنوری یا چیکن فاهیتا به روش رستورانی به ۲ روش در فر و بدون فر با سس مخصوص فاجیتا به نام گواکومولی و طرز تهیه و ترکیب ادویه فاهیتا مرغ و گوشت روی لینک مطلب طرز تهیه فاهیتا مرغ کلیک کنید.

سوالات متداول

بهترین ساندویچ مرغ برای مسافرت چه ساندویچی است؟

در طرز تهیه ساندویچ مرغ برای مسافرت بهتر است از ساندویچ‌هایی استفاده کنید که سس کمتری دارند و بدون پنیر آماده می‌شوند. بهترین ساندویچ‌ها برای مسافرت ساندویچ همبرگر مرغ و مرغ‌ هالوپینو هستند.

در طرز تهیه انواع ساندویچ مرغ بیشتر از کدام قسمت مرغ استفاده می‌شود؟

برای تهیه انواع ساندویچ مرغ بهتر است از سینه یا فیله مرغ استفاده کنید.

کالابرگ الکترونیک