طرز تهیه پوتین کانادایی | غذای ملی و محبوب در کانادا

طرز تهیه پوتین کانادایی | غذای ملی و محبوب در کانادا


14 دی 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه پوتین کانادایی؛ غذای ملی، خوشمزه و محبوب در کانادا

طرز تهیه خوشمزه ترین غذاهای دنیا و البته غذاهای فرنگی همیشه برای ایرانی ها جذاب بوده است. بلد بودن چند نوع غذای خوشمزه اتفاقا برای شما و بچه‌های شما جذاب هم هست. یکی از این غذاهای خوشمزه اسنک پوتین است. اگر با غذاهای بین‌المللی آشنایی اندکی هم داشته باشید، احتمالا نام غذای پوتین را شنیده‌اید. این اسنک پرطرفدار و معروف کانادایی‌ها که در اصل غذای طبقه فقیر کبک بوده، بعدها جای خود را بین کل مردم آمریکا باز کرد. تا جایی که در حال حاضر جشن‌های سالانه پوتین در مونترال، کبک سیتی و درموندویل، همچنین تورنتو، اتاوا، نیوهمپشایر و شیکاگو سرو می‌شود. این غذا «غذای ملی کانادا» هم خوانده شده است، گرچه برخی معتقدند این برچسب‌گذاری نشان‌دهنده تصرف فرهنگی در هویت ملی کبک است. در هر حال بسیاری از تغییرات در دستورالعمل اصلی محبوب هستند. به همین دلیل برخی اظهار داشتند که غذای کانادایی پوتین به عنوان یک طبقه‌بندی غذای جدید در نوع خود ظاهر شده است، مانند ساندویچ‌ها و کوفته‌‌ها. در این مطلب از مجله کوروش می‌خواهیم طرز تهیه چیکن پوتین را به عنوان یک غذای محبوب آمریکایی و کانادایی به شما آموزش دهیم.

 

 طرز تهیه پوتین یک غذای کانادایی خوشمزه

طرز تهیه پوتین کانادایی؛ غذای ملی، خوشمزه و محبوب در کانادا

 

مواد لازم

 

آب مرغ‌: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

کره: ۱ قاشق غذاخوری

آرد: ۲ قاشق غذا وری

سیب زمینی: ۵ عدد

پنیر چدار یا موزارلا: ۴۰۰ گرم

روغن سرخ‌ کردنی: به میزان لازم

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه پوتین کانادایی؛ غذای ملی، خوشمزه و محبوب در کانادا

 

مرحله اول

 

برای درست کردن این اسنک خوشمزه کره را در یک ظرف مناسب بریزید و روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید. تا حدی که کره فقط ذوب شود. آرد را کم‌کم به آن اضافه کنید و هر بار به هم بزنید تا گلوله نشود. آب مرغ یا سس گریوی را به آرامی اضافه کنید و خوب به هم بزنید. اجازه دهید مواد به مدت ۱۰ دقیقه بجوشند تا به یک‌‌سوم حجم اولیه برسد و غلیظ شود. سس را بردارید و اجازه دهید حرارت خود را از دست بدهد.

 

مرحله دوم

 

سیب زمینی‌ها را پوست بکنید و خلالی خرد کنید. آنها را بشویید و خشک کنید. سیب زمینی ها را در روغن سرخ کنید تا حدی که پفکی و تر شود. می‌توانید از فر هم استفاده کنید. سیب زمینی‌ها را در ظرف سرو بریزید و روی آنها را پنیر بپاشید و سس را روی آن بریزید.

 

نکات تکمیلی و فوت و فن های طرز تهیه پوتین کانادایی

 

طرز تهیه پوتین کانادایی؛ غذای ملی، خوشمزه و محبوب در کانادا

 

می‌توانید از سبزیجات معطر ساطوری شده و تازه هم برای روی پوتین کانادایی استفاده کنید. در طرز تهیه معمولا چیکن پوتین از کلم خرد شده و پیازچه هم استفاده می‌شود. سبزیجات جزو مواد اصلی پوتین نیستند و به عنوان تنوع استفاده می‌شوند یا اینکه می‌توانید روی سس را پودر آویشن بپاشید.

 

 

در مورد اسنک پوتین کانادایی بیشتر بدانید

 

پوتین به عنوان یک غذا یا بهتر بگوییم میان وعده کانادایی-فرانسوی قیمت نسبتا مناسبی دارد و در مدل کلاسیک آن، خبری از گوشت و مرغ نیست اما در مدل‌های متنوع جدید می‌توانید چیکن پوتین را با مرغ‌های رشته رشته شده و انواع دیگر پوتین با بیکن و گوشت دودی هم تهیه کرد.

 

اما موضوع مهم در پوتین، سس و پنیری است که روی پوتین کانادایی ریخته می‌شود، تا این حد که تغییر در نوع پنیر برای آشپزها و فروشگاه‌هایی که پوتین را سرو می‌کنند ریسک بسیار بزرگی است.

 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در ماه مه ۲۰۱۴، کلمه «poutine» به فرهنگ لغت انگلیسی «وبستر» اضافه شد.

 

اسنک پوتین در کجاها سرو می‌شود؟

 

طرز تهیه پوتین کانادایی؛ غذای ملی، خوشمزه و محبوب در کانادا

 

پوتین در رستوران‌های کوچک که معمولا در کبک به عنوان کانتین یا کاس کروت شناخته می‌شود، واگن‌های تراشه کنار جاده (که معمولا با نام cabanes à patates، به معنی «کلبه سیب زمینی» شناخته می‌شوند) و در میادین هاکی مصرف می‌شدند و به دلیل طعم تازه پنیر چدار، برای دهه‌‌ها به عنوان یک میان‌وعده در مناطقی از کبک باقی ماند. تا اینکه در سال ۱۹۸۳ فروشگاه زنجیره‌ای Burger King بعد از چند فروشگاه‌ غذایی دیگر، شروع به تهیه و توزیع آن کرد. البته پوتین عمدتا به عنوان یک غذای ناسالم تصور می‌شد که بعد از مهمانی‌های شبانه مصرف می‌شود اما با این حال هنوز از محبوبیت آن کم نشده است.

 

کالابرگ الکترونیک