طرز تهیه کوکوی کلم با انواع مختلف کلم | غذای نونی سبک و خوشمزه

طرز تهیه کوکوی کلم با انواع مختلف کلم | غذای نونی سبک و خوشمزه


24 آبان 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کوکوی کلم با انواع مختلف کلم؛ یک غذای نونی سبک و خوشمزه

برای یک شام سبک و نونی پیشنهاد ما از میان انواع کوکو، درست کردن کوکو کلم است. کوکوی کلم در مهمانی‌ها هم می‌تواند به عنوان یک غذای سبک و خوشمزه در کنار غذاهای دیگر خودنمایی کند.  آموزش طرز تهیه کوکوی کلم مجلسی را در سرویس آشپزی از مجله کوروش بخوانید.

طرز تهیه کوکوی کلم با انواع کلم

 

طرز تهیه کوکوی کلم با انواع مختلف کلم؛ یک غذای نونی سبک و خوشمزه

 

مواد لازم برای ۳ نفر

 

کلم (نوع دلخواه): ۵۰۰ گرم

تخم مرغ: ۳ عدد

آرد: ۲ قاشق غذاخوری

جعفری ساطوری شده یا سبزی کوکو: ۳ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، زردچوبه، پودر سیر: به میزان لازم

روغن: به میزان دلخواه

پیازچه، پنیر پارمزان و موزارلا: به میزان دلخواه

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه کوکوی کلم با انواع مختلف کلم؛ یک غذای نونی سبک و خوشمزه

مرحله اول

 

در این مرحله شما باید تصمیم بگیرید که با کدام کلم می‌خواهید کوکو درست کنید؛ کلم برگ، گل کلم، کلم قمری، کلم بروکلی، کلم بنفش یا کلم قرمز. در مرحله بعد باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید کلم را آبپز کنید یا بدون آبپز کردن، خرد یا رنده کنید.

 

* در صورتی‌که بخواهید کلم را بدون آبپز کردن خرد کنید، اگر کلم قمری دارید، آن را رنده کنید و اگر کلم برگ یا کلم پیچ دارید، به قطعات ریز تبدیل کنید. ترجیحا یک پیاز هم با کلم‌تان رنده یا خیلی ریز خرد کنید و آب آن را بگیرید تا کوکوی کلم‌تان موقع سرخ کردن، از هم باز نشود.

 

* اگر می‌خواهید کلم را آبپز کنید، آن را به مدت ۱۰ دقیقه در آب بجوشانید و بعد، کلم را از آب بکشید تا آب آن خالی شود.

 

* می‌توانید کلم‌ها را بخارپز هم بکنید.

برای این کار یک سبد را داخل یک قابلمه که تا نصفه آبِ جوش دارد، بگذارید و کلم‌ها را در سبد بریزید. سبد باید بالای سطح آب و در مجاورت بخار آب باشد. روی سبد، در قابلمه را بگذارید و به مدت ۱۵ دقیقه اجاره دهید کلم‌ها بخارپز بشوند. (این یکی از بهترین راه‌های بخارپز کردن هر ماده غذایی است که البته زمان آبپز شدن بسته به نوع میوه یا سبزی فرق دارد).

 

مرحله دوم

 

به نوع کلمی که در مرحله قبل و به دلخواه و سلیقه‌ خودتان آماده شده است، تخم‌مرغ، آرد، جعفری یا سبزی کوکو، نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر، اضافه و با هم مخلوط کنید.

 

طرز تهیه کوکوی کلم با انواع مختلف کلم؛ یک غذای نونی سبک و خوشمزه

 

مرحله سوم

 

در یک ماهیتابه روغن بریزید و اجازه دهید به قدر کافی داغ شود. مایه کوکوی کلم را به شکل دلخواه در آورید و در ماهیتابه بریزید و اجازه دهید سرخ شود. اگر می‌خواهید تمام مایه کوکوی کلم را در یک نوبت داخل ماهیتابه پخش کنید، بهتر است از ماهیتابه‌های دو طرفه استفاده کنید تا از شکستن و خرد شدن کوکوی کلم خودداری شود. هر دو طرف کوکوی کلم را سرخ کنید. حرارت را ملایم کنید تا بابت پخته شدن مایه کوکوی کلم خیالتان راحت باشد. کوکوی کلم را در فر هم می‌توانید بپزید.

 

مرحله چهارم

 

بعد از سرخ شدن کوکوی کلم، آنها را روی دستمال کاغذی تمیز بگذارید تا روغن اضافی‌شان خالی شود.

می‌توانید روی کوکوی کلم را با یک لایه پنیر موزارلا و پنیر پارمزان بپوشانید و روی آن پیازچه بریزید تا طعم متفاوتی را تجربه کنید.

 

 

فوت و فن‌ های طرز تهیه کوکوی کلم

 

طرز تهیه کوکوی کلم با انواع مختلف کلم؛ یک غذای نونی سبک و خوشمزه

 

*برای برطرف کردن بوی بد کلم می‌توانید کمی سرکه را با کلم‌ها بجوشانید و بعد از پختن کلم‌ها، آن‌ها را از داخل آب بیرون بیاورید و در آبکش قرار دهید تا سرد شود.

 

*اگر قصد دارید از پنیر و پیازچه روی کوکوی کلم استفاده کنید، ۳ تا ۴ دقیقه قبل از اینکه کاملا برشته شود این کار را انجام دهید تا پنیر به خوبی آب شود.

 

 

کالابرگ الکترونیک