۲۶ طرز تهیه کوکوی خوشمزه و سریع + فیلم آموزش تهیه

۲۶ طرز تهیه کوکوی خوشمزه و سریع + فیلم آموزش تهیه


27 فروردین 1403 . زمان مطالعه: 25 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه انواع کوکو ایرانی و فرنگی به همراه فیلم آموزش تهی

انواع کوکو معمولا به عنوان یک غذای ساده نونی یا فینگرفود بسیار پرطرفدارند، چون طرز تهیه انواع کوکو راحت است، پخت آنها اصلا وقتگیر نیست و حتی می‌توانند در مهمانی‌ها هم در کنار دیگر غذاها زینت‌بخش سفره ناهار یا شام باشند. انواع کوکو به عنوان غذای نونی افطار ماه رمضان هم بسیار پرطرفدارند. انواع مختلفی از کوکو در لیست غذاهای ایرانی وجود دارند که برخی از آنها، به عنوان غذای محلی هم شناخته می‌شوند. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ما طرز تهیه انواع کوکو سنتی و مدرن ایرانی و فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد.

لیست انواع کوکوها

طرز تهیه انواع کوکو سنتی ایرانی

درست کردن و طرز تهیه انواع کوکو سنتی و فرنگی برای وعده‌های عصرانه و شام یک انتخاب فوق‌العاده خوشمزه و راحت است. شما می‌توانید با هر نوع مواد اولیه‌ای که در دسترس دارید، یک کوکوی متفاوت و لذیذ تهیه کنید و با اضافه کردن سبزیجات، از خواص بی‌نظیر آن‌ها نیز در وعده‌های غذایی خود بهره‌مند شوید. کوکوها با روش مشابه ولی مواد متفاوت، تهیه می‌شوند که هر کدام می‌توانند باب میل و سلیقه افراد مختلف باشند.

در لیست طرز تهیه انواع کوکو برای افطار یا شام و ناهار نونی، کوکوهای متنوعی به چشم می‌خورند که با مواد مختلفی مثل سبزی کوکو، گوشت مرغ، ماکارونی، سویا، حبوباتی مثل ماش، مغز گردو و مواد ثابتی مثل تخم مرغ، آرد، ادویه‌های غذا شامل زعفران، زردچوبه، فلفل سیاه و نمک درست می‌شوند و در نهایت مایه کوکو در روغن سرخ کردنی، سرخ می‌شود. این مواد و کالاها را می‌توانید به روش‌های خرید حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۱- کوکو کلم

کوکو کلم برای شام یا ناهار

برای درست کردن یک کوکوی سنتی ایرانی پیشنهاد ما «کوکو کلم» است. کوکوی کلم در مهمانی‌ها هم می‌تواند به عنوان یک غذای سبک و خوشمزه در کنار غذاهای دیگر خودنمایی کند. برای درست کردن کوکو کلم می‌توانید از انواع کلم‌ها مثل کلم برگ، گل کلم، کلم قمری، کلم بروکلی، کلم بنفش یا کلم قرمز استفاده کنید. این کلم‌ها را هم می‌توانید به صورت آبپز و هم به صورت خرد شده در کوکو به کار ببرید. کلم را بدون آبپز کردن خرد کنید، اگر کلم قمری دارید، آن را رنده کنید و اگر کلم برگ یا کلم پیچ دارید، به قطعات ریز خرد کنید.

ترجیحا یک پیاز هم با کلم‌تان رنده یا خیلی ریز خرد کنید و آب آن را بگیرید تا کوکوی کلم‌تان موقع سرخ کردن، از هم باز نشود. سپس به کلم‌تان، تخم‌مرغ، آرد، جعفری یا سبزی کوکو، نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر، اضافه و با هم مخلوط کنید. برای مطالعه مراحل طرز تهیه کوکوی کلم روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۲- کوکو چغترمه یا کوکو بادکوبه ای

کوکو مرغ شمالی یا کوکو بادکوبه ای

در فهرست طرز تهیه انواع کوکو، «کوکو مرغ بادکوبه‌ای»، «چغرتمه بادکوبه‌ای» یا همان کوکو مرغ شمالی و گیلانی یکی از غذاهای محبوب عروسی و مهمانی‌های مهم و رسمی در تمام شهرهای استان گیلان است. برای درست کردن این مدل کوکو سنتی ایرانی از انواع کوکوهای شمالی، ابتدا باید گوشت سینه مرغ را با ادویه و پیاز بپزید.

سپس گوشت مرغ پخته را ریش ریش کنید. سیر رنده شده، پیاز داغ و گوشت مرغ را با هم ترکیب کنید. سپس جعفری خرد شده را به سایر مواد اضافه کنید. مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مواد کوکوی چغترمه بزنید. برای آموزش ادامه مراحل طرز تهیه کوکوی مرغ بادکوبه ای، روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۳- کوکو سیب زمینی شکم پر

کوکو سیب زمینی شکم پر

«کوکو سیب زمینی شکم پر» از آن غذاهای ساده است که هم با گوشت و هم بدون گوشت می‌توانید آن را به عنوان یک غذای خوشمزه برای افطاری رمضان درست کنید. برای درست کردن این کوکوی مجلسی خوشمزه، باید بدانید که داخل کوکو سیب زمینی شکم پر با مواد مختلفی پر شده و بعد در روغن سرخ می‌شود. کوکو سیب زمینی شکم پر را می‌توانید با مواد مختلفی پر کنید.

اگر گیاهخوار هستید، می‌توانید از ترکیب سبزیجات یا قارچ استفاده کنید. در غیر این صورت می‌توانید مرغ پخته ریش ریش شده، گوشت چرخ کرده، انواع حبوبات، سویا و … هم استفاده کنید تا طعم کوکوی شما دلپذیر شود. انواع پنیر، مثل گودا، پارمزان و … هم می‌توانید در این کوکو به کار ببرید. به هر حال هر چه تنوع بیشتری به مواد داخل شکم کوکو بدهید، طعم لذیذتری را تجربه خواهید کرد. برای مطالعه مراحل آموزش طرز تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر، روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۴- کوکو اشپل

کوکو اشپل از انواع کوکو شمالی

در لیست انواع کوکو شمالی، «کوکو اشپل» بین اهالی استان‌های شمالی ایران، محبوبیت زیادی دارد. یکی از خوشمزه‌ترین روش‌های پخت کوکوی اشپل ترکیب کردن آن با برگ سیر تازه است. این غذا سرشار از خواص مختلف است و بسیار سریع و ساده آماده می‌شود. برای تهیه این کوکوی شمالی، هم می‌توانید از سیب زمینی و هم از سبزی کوکو یا برگ سیر تازه استفاده کنید.

اگر می‌خواهید کوکو اشپل با سیر درست کنید، ابتدا باید اشپل را با آب سرد بشویید. سپس پوست نازک روی تخم‌ها را بگیرید و رگه‌های آن را جدا کنید و اشپل را داخل یک کاسه بریزید و با چنگال هم بزنید تا بافت آن جدا شود. سپس برگ سیر ساطوری خرده شده را با اشپل ماهی سفید ترکیب کنید. کمی نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. تخم مرغ را هم به مواد کوکو، اضافه و مواد کوکو را با هم ترکیب کنید.

ادامه مراحل طرز تهیه کوکو اشپل را می‌توانید با کلیک کردن روی لینک مقاله مورد نظر دنبال کنید.

۵- کوکو کدو حلوایی

کوکو کدو حلوایی برای افطار ماه رمضان

«کوکو کدو حلوایی» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای نونی برای ناهار و شام و یک کوکوی خوشمزه برای افطار ماه رمضان است که می‌توان با این نارنجی خوشرنگ درست کرد. برای تهیه این کوکو، پیاز را پوست بگیرید و با رنده درشت رنده کنید. آب پیاز را بگیرید و سپس کدوی خام را با رنده درشت رنده کرده و به پیاز اضافه کنید. زعفران آب کرده غلیظ اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب کنید.

سیب زمینی را هم آب‌پز و رنده کرده و به این مخلوط اضافه کنید. تخم مرغ را هم بزنید و روی بقیه مواد بریزید. نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و تمام مواد را خوب هم بزنید تا یک مایه کوکوی یکدست درست شود. برای مطالعه طرز تهیه کوکو کدو حلوایی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۶- کوکو ماهی با ماهی یا کنسرو ماهی

کوکو ماهی، یک غذای خوشمزه با ماهی

«کوکو ماهی» که یک غذای خوشمزه است که هم با ماهی و هم با تن ماهی می‌توانید آن را تهیه کنید. درست کردن این کوکو بیشتر در کشورهای اروپایی مرسوم است و اتفاقا بسیار هم طعم مطبوع و لذیذی دارد. برای تهیه این کوکو ابتدا باید سیب زمینی‌ها را بپزید. در این فاصله فیله‌های ماهی را هم بخارپز کنید. وقتی فیله‌های ماهی مقداری بخارپز شدند، در یک قابلمه مناسب فیله‌های ماهی را در یک لیوان شیر بپزید.

اگر می‌خواهید از کنسرو ماهی استفاده کنید، کافی است فقط روغن تن ماهی را بگیرید. سپس سیب زمینی‌های آبپز شده را پوست بگیرید و رنده کنید. برای آموزش ادامه مراحل طرز تهیه کوکو ماهی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۷- کوکو لوبیا سبز تبریزی

کوکو لوبیا سبز از انواع کوکو مجلسی تبریزی

در لیست طرز تهیه انواع کوکو مجلسی تبریزی، «کوکو لوبیا سبز» به صورت ساده یا با پنیر پیتزا، یکی از معروف‌ترین کوکوهای سنتی ایرانی است. در تهیه این کوکو از لوبیا سبزهای تازه و جوان استفاده می‌شود و هویج هم یکی دیگر از سبزیجاتی است که در آن به کار می‌رود.

برای درست کردن کوکو لوبیا سبز تبریزی باید لوبیاها را بشویید، خرد و بعد آبپز کنید. هویج‌ها را هم آبپز کنید. سپس در یک کاسه،  تخم مرغ‌ها را بشکنید و نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زعفران آب کرده را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و هم بزنید. پیازهای خلالی سرخ شده، هویج‌های خرد شده و لوبیاهای آبپز و آب گرفته شده را هم اضافه کنید تا مایه کوکو لوبیا سبز درست شود. شما می‌توانید با کلیک روی لینک مقاله طرز تهیه کوکو لوبیا سبز تبریزی، جزییات روش درست کردن این کوکوی سنتی ایرانی را دنبال کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه چیپس آلو به ۳ روش در آفتاب، میوه خشک کن و شربت

 

۸- کوکو تره

کوکوی تره یک غذای نونی سبک برای ناهار یا شام

اگر طرفدار کوکو سبزی باشید، حتما به «کوکوی تره» هم علاقه نشان می‌دهید. کوکوی تره یک غذای نونی سبک برای ناهار یا شام است که در بین گیاهخواران محبوبیت زیادی دارد. کوکو تره را با ترکیبی از مواد دیگر هم درست می‌کنند. همچنین به خاطر این که سریع درست می‌شود و مواد موجود در آن کاملا ساده و در دسترس است، طرفدارهای پر‌وپا قرصی دارد.

تبریزی‌ها یا بهتر بگوییم آذری‌ها این مدل کوکوی تره مجلسی را به نام خود زده‌اند و معمولا اسفناج و پیاز را هم به طرز تهیه کوکو تره اضافه می‌کنند. البته چیزی که معمولا در کوکو تره می‌ریزند تا مجلسی‌تر شود، زرشک و گردو است.

این غذا به عنوان یک غذای مجلسی در سفره تبریزی‌ها شناخته می‌شود. در مهمانی‌ها هم به عنوان یک فینگرفود در کنار دیگر غذاها می‌توان درست کرد. برای درست کردن این کوکو، باید تره‌ها را خرد و ساطوری کنید. سپس با تخم مرغ، زردچوبه، فلفل سیاه، نمک و … مایه کوکو را درست کنید. در مقاله طرز تهیه کوکو تره می‌توانید جزییات روش تهیه این کوکو را یاد بگیرید و فیلم آموزش تهیه آن را هم تماشا کنید. کافی است روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۹- کوکو نخود فرنگی

کوکو نخود فرنگی با گوشت و بدون گوشت

«کوکوی نخود فرنگی»، یکی از انواع کوکوهای محبوب محلی است که اصلیت گیلانی دارد. این کوکو به‌خاطر طعم خوب و روش تهیه آسان، محبوبیت و طرفدار زیادی دارد. همچنین مواد مورد استفاده در آن، ارزان و به‌راحتی قابل دسترس‌اند.

برای درست کردن کوکو نخود فرنگی ابتدا باید نخود فرنگی را خوب بپزید. می‌توانید از کنسرو نخود فرنگی آماده هم استفاده کنید. سپس سیب ‌زمینی‌ها را در ظرفی به صورت ریز رنده کنید و آب آن‌ها را بگیرید. سیر و پیاز را نیز بشویید و پوست بگیرید. سپس هر دو را با رنده ریز، رنده کنید. آب اضافی ترکیب سیر و پیاز را هم بگیرید. ترکیب سیر و پیاز را به ظرف سیب ‌زمینی رنده شده، اضافه کنید. برای آموزش ادامه مراحل طرز تهیه کوکو نخود فرنگی، روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۱۰- کوکو اسفناج

طرز تهیه کوکو اسفناج

اگر دنبال تنوع دادن به لیست طرز تهیه انواع کوکوهایی هستید که تا حالا درست می‌کرده‌اید، «کوکوی اسفناج» یکی از بهترین گزینه‌هاست. این کوکو علاوه بر جدید و متنوع بودن، خوشمزه هم هست و حتی معمولا کسانی که چندان به اسفناج علاقه ندارند، با طعم کوکوی اسفناج ارتباط برقرار می‌کنند. از مزیت‌های دیگر کوکوی اسفناج می‌توان به پخت آسان و سریع آن اشاره کرد. ضمنا مراحل آماده‌سازی مواد کوکو اسفناج وقت زیادی نمی‌گیرد.

برای درست کردن این کوکو، اسفناج، پیازچه و سبزی کوکو را بشویید و خرد کنید. سپس پیاز را خلالی و باریک خرد کنید. در یک تابه کمی روغن بریزید و پیاز را در آن سرخ کنید تا طلایی و سبک شود. نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کنید و در روغن تفت دهید تا خامی آنها گرفته شود. سبزی‌ها و پیازچه را به سایر مواد اضافه کنید و اجازه دهید مواد با هم سرخ شوند و آب آنها کشیده شود. برای آموزش جزییات طرز تهیه کوکو اسفناج و تماشای فیلم آموزش تهیه کوکو اسفناج، روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۱۱-  کوکو کاهو

کوکو کاهو از انواع کوکو با سبزیجات

یکی دیگر از انواع کوکو با سبزیجات، «کوکو کاهو» است که می‌توانید آن را با انواع کاهو مثل کاهو پیچ، کاهو رومی، کاهو ساقه‌ای و … بپزید. این کوکو با وجود اینکه کمتر شناخته ‌شده است ولی طعم دلپذیری دارد و در آن می‌توانید بنا به سلیقه و موادی که در دسترس دارید، از مواد دیگر هم استفاده کنید تا مجلسی‌تر شود. برای درست کردن کوکو کاهو ابتدا برگ کاهو را جدا کرده و برای پنج دقیقه در آب خیس کنید. آنها را تمیز بشویید و در آبکش قرار دهید تا کاملا خشک شوند.

کاهوها را ریز خرد کنید. تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف دیگر بشکنید و به آن نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و به هم بزنید. سپس آرد را در دو مرحله اضافه کنید تا گلوله نشود. تخم‌ مرغ‌ها را هم به کاهو اضافه کنید. پیازچه و جعفری را هم ساطوری خرد کنید و اضافه کنید. سیر را رنده یا ریز خرد کنید. برای آموزش ادامه مراحل طرز تهیه کوکو کاهو روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۱۲- کوکو کلم بروکلی

کوکو کلم بروکلی ساده و خوشمزه برای شام یا ناهار

اگر می‌خواهید به شکل متفاوتی، کلم بروکلی را در رژیم غذایی خود جای دهید، «کوکوی کلم بروکلی» یک غذای راحت و آسان با این سبزی چلیپایی و بسیار مفید است. در اولین مرحله از درست کردن کوکوی کلم بروکلی خوشمزه باید سیب زمینی را به خوبی بشویید و آبپز کنید. سپس آن را پوست بگیرید و با گوشتکوب به خوبی له کنید و کنار بگذارید.

کلم بروکلی‌ها را هم بشویید و در یک قابلمه بریزید و  ۳ دقیقه بجوشانید. سپس برگ گشنیز و زنجبیل تازه را به صورت کاملا ریز خرد کنید یا همه مواد را همراه با کلم بروکلی در غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید و خوب خرد و با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند. حالا مایه کوکو را داخل یک کاسه بریزید و سیب زمینی پخته شده و له شده را به مواد اضافه کنید. برای آموزش ادامه مراحل طرز تهیه کوکو کلم بروکلی، روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۱۳- کوکو ماش

کوکو ماش یک شام یا ناهار سبک، خوشمزه و متفاوت

«کوکو ماش» یک شام یا ناهار سبک و یک افطاری نونی خوشمزه و متفاوت است که به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید. برای این کار، ماش و سیب زمینی را در دو ظرف جدا، آبپز کنید. سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و ماش‌ها را هم آبکش کنید. سپس هر دو را در غذاساز با هم میکس کنید. سیر و پیاز رنده و آبگیری شده، گشنیز و جعفری ساطوری خرد شده و ادویه‌های غذا را هم اضافه و همه را با هم مخلوط کنید. برای آموزش ادامه مراحل طرز تهیه کوکو ماش، روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۱۴- کوکو پاستا یا کوکو ماکارونی

طرز تهیه کوکو ماکارونی

«کوکو ماکارونی» یکی از آن دسته غذاهایی است که هم بچه‌ها دوستش دارند و هم بزرگ‌ترها. کوکوی ماکارونی یک غذای بسیار سریع و آسان و خوشمزه است و هم در فر و هم در ماهیتابه به راحتی تهیه می‌شود. این کوکو را می‌توان با گوشت چرخ‌کرده، مرغ، سوسیس یا ژامبون و یا به صورت گیاهی با سویا درست کرد.

برای درست کردن کوکوی ماکارونی با گوشت چرخ کرده ابتدا ماکارونی‌ها را طبق دستور روی بسته در آب جوش خوب بپزید. بعد با آب سرد آبکش کنید. سپس ماکارونی‌های آبکش شده را در چرخ‌گوشت یا غذاساز میکس کنید تا صاف و یکدست شوند.

پیازها را نگینی خرد کنید و تفت دهید تا سبک شوند. سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید و با فلفل سیاه، نمک و زردچوبه تفت دهید. ماکارونی چرخ شده را به همراه گوشت چرخ‌کرده، تخم مرغ، پودر سوخاری، پودر سیر، پودر پیاز، پودر آویشن، آبلیمو و فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده، با هم مخلوط کنید و مایه کوکو را درست کنید. برای آموزش ادامه مراحل طرز تهیه کوکو پاستا یا کوکو ماکارونی، روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۱۵- کوکو سویا و سیب زمینی

کوکو سویا و سیب زمینی برای گیاهخواران

در فهرست طرز تهیه انواع کوکو، «کوکو سویا و سیب زمینی» از آن دسته غذاهای خوشمزه با سویا است که کمتر کسی دست رد به آن می‌زند. این غذای نونی مناسب افطار، شام و ناهار برای گیاهخواران هم بسیار مناسب است و ارزش غذایی بالایی دارد.

برای درست کردن این کوکوی خوشمزه ابتدا باید سویا را به مدت ۳۰ دقیقه با آب یا شیر خیس کنید. سپس آنها را آبکش کنید و با دست بفشارید تا آب اضافی‌شان خارج شود. سیب زمینی خام و پیاز را هم رنده کنید و آب‌شان را بگیرید. سیرها را هم رنده و به سیب زمینی و پیاز اضافه کنید. تمام مواد کوکو را با هم مخلوط کنید.

برای این‌که مایه کوکو یکدست شود، ادویه‌ها، جعفری، آرد سوخاری و تخم مرغ‌ها را به علاوه مخلوط سویا، سیب زمینی، سیر و پیاز در غذاساز یا چرخ گوشت بریزید. مایه کوکو باید صاف و یکدست شود. برای آموزش ادامه مراحل طرز تهیه کوکو سویا و سیب زمینی روی لینک این مقاله کلیک کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده در ماهیتابه و ساندویچ ساز

۱۶- کوکو گردو و رب انار

کوکو گردو و رب انار

«آغوز کوکو» یک کوکوی خوشمزه با ترکیب گردو و رب انار است. این کوکوی ساده اصالتا شمالی است و در شهرهای مختلف استان‌های گیلان و مازندران با دستور پخت‌های متفاوتی تهیه می‌شود. برای درست کردن آغوز کوکو یا کوکوی گردو و رب انار ابتدا باید کوکو را درست کنید و بعد آن را در سس مخصوصی که با رب انار و رب گوجه تهیه می‌شود، غوطه‌ور کنید.

در این کوکو، ترکیبی از سبزی‌های محلی شمالی مثل چوچاق، وارنبو (سبزیجات محلی شمالی)، جعفری ساطوری شده با مغز گردوی پودر شده، تخم مرغ، ادویه‌های معطر، پیاز رنده و آبگیری شده، ترکیب شده و مایه کوکو درست می‌شود. روی لینک مقاله طرز تهیه کوکو گردو و رب انار، کلیک کنید و ادامه مراحل طرز تهیه این غذای خوشمزه شمالی را دنبال کنید.

۱۷- کوکو سبزی

کوکو سبزی یکی از کوکوهای خوشمزه و معروف ایرانی‌ها

«کوکو سبزی» یکی از کوکوهای خوشمزه و معروف ما ایرانی‌ها است که هم در فر و هم در تابه می‌توانید درست کنید. کوکو سبزی با سبزی مخصوص کوکو درست می‌شود و علاوه بر لذیذ بودن، خیلی زود می‌پزد. کوکو سبزی را با ترکیب گردو و زرشک می‌توانید درست کنید و به عنوان یک غذای نونی برای شام و ناهار و حتی برای افطار ماه رمضان هم از خوردن آن لذت ببرید.

برای آموزش مراحل طرز تهیه کوکو سبزی و فوت و فن‌های خوشمزه شدن آن روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۱۸- طرز تهیه کوکوی قارچ و سیب زمینی

طرز تهیه کوکوی قارچ و سیب زمینی از انواع کوکوی ساده و خوشمزه

«کوکو قارچ و سیب زمینی» یکی از انواع کوکو متفاوت و خوشمزه ایرانی است که طعم بسیار لذیذی دارد. این کوکو با مواد متنوعی طبخ می‌شود و می‌توانید آن را با چاشنی‌ها و سبزیجات مختلف تهیه کنید. برای درست کردن این کوکو هم می‌توانید فقط از قارچ و سیب زمینی در مایه کوکو استفاده کنید و هم مقداری گوشت سینه مرغ پخته و ریش ریش شده به آن اضافه کنید. برای مطالعه طرز تهیه کوکوی قارچ و سیب زمینی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۱۹- کوکو گوشت و گردو

کوکو گوشت و گردو از انواع خوشمزه کوکوی ایرانی

«کوکو گردو و گوشت» یا کتلت گردو، یکی از انواع کوکو خوشمزه و متفاوت شمالی است که با دستورهای متفاوتی پخته و سرو می‌شود. در اصل به خاطر استفاده از گوشت چرخ کرده در این کوکو، به کتلت گردو هم مشهور است و فقط برخی مواد دیگر در آن تغییر می‌کنند. کوکو گوشت و گردو را با سیب زمینی و بدون سیب زمینی می‌توانید درست کنید. برای مطالعه طرز تهیه کوکو گوشت گردو روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۲۰- کوکو سیب زمینی با فلفل دلمه‌ای

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با فلفل دلمه‌ای

این مدل کوکو سیب زمینی با فلفل دلمه‌ای را هم به صورت ساده و هم با پنیر پیتزا می‌توانید درست کنید. برای تهیه این کوکو باید در یک ظرف تخم مرغ‌ها را با نمک، فلفل سیاه و زعفران دم کرده ترکیب کنید و خوب هم بزنید. سپس پیازچه خرد شده، پوره سیر، فلفل دلمه‌ای خرد شده و سیب زمینی خرد شده (سیب زمینی باید خنک باشد) را اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

برای مطالعه طرز تهیه کوکو سیب زمینی با فلفل دلمه‌ای روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۲۱- کوکو سبزی با سبزی خشک

کوکو سبزی با سبزی خشک از انواع کوکوی خوشمزه و نونی است

تجربه درست کردن کوکو سبزی با سبزی خشک را دارید؟ کوکو سبزی با سبزی خشک از انواع کوکوی خوشمزه و ساده است. هر چند برای تهیه کوکو سبزی معمولا از سبزی تازه استفاده می‌شود، اما شما می‌توانید این کوکو را با سبزی‌های خشک نیز درست کنید.

برای تهیه کوکو سبزی با سبزی خشک باید از همان ترکیب سبزی‌ کوکو که به صورت تازه برای درست کردن کوکو سبزی مجلسی استفاده می‌شوند، اما به صورت خشک شده، استفاده کنید. اما چگونه با سبزی خشک کوکو درست کنیم؟ برای مطالعه طرز تهیه کوکو سبزی با سبزی خشک روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۲۲- کوکو قندی

کوکوی شیرین یا کوکو قندی

«کوکو قندی» یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای ایرانی است که به صورت پیش غذا و غذا هم سرو می‌شود. این کوکو، بیشتر در اصفهان و قزوین طبخ می‌شود و جزو غذاهای اصیل اصفهانی محسوب می‌شود. کوکو قندی لذیذ و خوشمزه همان‌طور که از نام آن مشخصی است طعم شیرینی دارد و از همین رو به آن «کوکوی شیرین» نیز گفته می‌شود.

برای درست کردن کوکو قندی، ابتدا باید سیب زمینی‌ها را آبپز و پوره کنید. سپس باید شهد کوکو را آماده کنید. برای این کار در یک ظرف مناسب شکر و آب را ترکیب کنید و روی شعله متوسط گاز قرار دهید. زمانی که ترکیب آب و شکر به جوش آمد، گلاب، زعفران و پودر هل را اضافه کنید. اجازه دهید شهد برای ۱۰ دقیقه با شعله ملایم بجوشد. سپس می‌توانید شعله گاز را خاموش کنید و شهد را داخل ظرف بریزید تا خنک شود.

برای آموزش ادامه مراحل طرز تهیه کوکو قندی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۲۳- کوکو پیازچه

طرز تهیه کوکو پیازچه از انواع کوکوی ساده

«کوکو پیازچه» یکی از انواع کوکو خوشمزه است که شما می‌توانید به عنوان غذای اصلی یا یک میان وعده خوب و سالم برای اعضای خانواده در نظر بگیرید. به شرط آنکه کوکوی پیازچه در فر یا توستر با روغن کم پخت شود. البته در اکثر موارد این کوکوی اصالتا رشتی مانند سایر کوکوهای خوشمزه ایرانی روغن سرخ می‌شود.

شما همچنین می‌توانید این کوکو خوشمزه را به شکل‌های مختلف در مهمانی‌ها و مجالس خود سرو نمایید و با هزینه پایین سفره خود را رنگین‌تر کنید. برای مطالعه طرز تهیه کوکو پیازچه روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۲۴- کوکو برنج

طرز تهیه کوکوی برنج از انواع کوکو گیلانی

تا حالا با برنج کوکو درست کرده‌اید؟ کوکو برنج یکی از خاص‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع کوکو گیلانی است که با مواد ساده‌ای درست می‌شود. این کوکو در اصل بدون گوشت تهیه می‌شود ولی برخی آن را با گوشت چرخ کرده یا سبزیجات و به صورت شکم‌پر هم درست می‌کنند که مجلسی‌تر و سیرکننده‌تر هم می‌شود.

در ابتدا برای درست کردن کوکو برنج گیلانی، برنج را پاک کنید و بشویید. برنج‌ها را در یک قابلمه بریزید و به آنها آب اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت بگذارید تا برنج‌ها کاملا بپزند و شکفته شوند. اگر برنج هنوز کاملا پخته نبود ولی آب کافی نداشت، مقداری آب به آن اضافه کنید. سیب زمینی‌ را هم بشویید و در یک قابلمه کوچک، با کمی آب، روی حرارت بپزید تا نرم شود ولی له نشود. برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه کوکو برنج روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۲۵- کوکو کنگر

طرز تهیه کوکوی کنگر از انواع کوکو ساده و خوشمزه

«کوکو کنگر» به روشی مجلسی و خوشمزه می‌تواند یک انتخاب عالی برای تهیه غذا با سبزی مفید و پرخاصیت کنگر باشد. کوکو کنگر کردی یا کوکو کنگر کرمانشاهی، جزو کوکوهای خوشمزه است که به راحتی می‌توانید آن را برای شام یا ناهار ساده درست کنید.

به مایه کوکو کنگر، می‌توانید انواع سبزی‌های معطر خشک دلخواه مثل مرزه، ترخون، نعناع، جعفری و … اضافه کنید. همچنین استفاده از سیب زمینی خام رنده و آبگیری شده یا سیب زمینی آبپز در مایه کوکو کنگر، می‌تواند به انسجام بیشتر کوکو و چسبندگی مواد آن کمک کند. برای مطالعه طرز تهیه کوکو کنگر روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۲۶- کوکو مرغ

طرز تهیه کوکو مرغ از انواع کوکوی خوشمزه و ساده

«کوکو مرغ» یکی از آسان‌ترین انواع کوکو است که می‌توان آن را در برنامه غذایی هفتگی خانواده قرار داد. مواد اولیه این کوکو، سیب زمینی پخته و مرغ است. روش‌های مختلفی برای تهیه این کوکوی خوشمزه وجود دارد. شما می‌توانید کوکوی مرغ را با انواع سبزیجات و پنیر پیتزا نیز طبخ کنید.

در اولین مرحله از طرز تهیه کوکو مرغ باید یک قابلمه را با مقدار کمی آب روی شعله گاز قرار دهید، حالا ۱ عدد پیاز و سینه‌های مرغ را به آن اضافه کنید. زردچوبه، فلفل سیاه و پودر سیر را به مرغ اضافه کرده و درب قابلمه را بگذارید تا سینه مرغ بپزد.

پس از اینکه سینه مرغ پخته شد آن را از ظرف خارج کرده، اجازه دهید سرد شود و سپس با رنده تیز گوشت مرغ را رنده کنید یا در میکسر پوره کنید. برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه کوکو مرغ و تماشای فیلم آموزش تهیه آن روی لینک مطلب کلیک کنید.

سوالات متداول درباره انواع کوکو

انواع کوکوهای مجلسی تبریزی شامل چه مواردی است؟

برای طرز تهیه انواع کوکو تبریزی، کوکو لوبیا سبز و کوکو تره را می‌توانید به عنوان غذاهای ساده و مجلسی تبریزی در زمان کوتاه و با مواد در دسترس تهیه کنید.

از انواع کوکوهای شمالی چی بپزم؟

برای طرز تهیه انواع کوکو شمالی، کوکو گردو و رب انار، کوکو نخود فرنگی، کوکو اشپل، کوکو مرغ بادکوبه‌ای، کوکو کدو حلوایی و …  را می‌توانید امتحان کرده و آنها را برای شام یا ناهار درست کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک