طرز تهیه ۲ دسر پودینگ انبه و پاناکوتای انبه شیک و مجلسی

طرز تهیه ۲ دسر پودینگ انبه و پاناکوتای انبه شیک و مجلسی


26 خرداد 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 2 دسر خوشمزه و مجلسی با انبه؛ پودینگ انبه و پاناکوتای انبه

انواع دسر انبه با بیسکویت و حتی دسرهای خوشمزه با پوره انبه و انبه یخ زده به عنوان دسرهای تابستانی هواداران فراوانی در سرتاسر دنیا دارند. در این میان ۲ دسر خوشمزه و آسان با انبه می‌توانند حسابی میز مهمانی و تولد شما را در این فصل رنگین کنند. طرز تهیه ۲ دسر خوشمزه با انبه یعنی پودینگ انبه و پاناکوتا انبه را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه ۲ دسر خوشمزه با انبه

 

دسر پودینگ انبه

 

طرز تهیه 2 دسر خوشمزه با انبه؛ پودینگ انبه و پاناکوتای انبه

 

مواد لازم برای ۱۲ نفر

 

کرم کارامل: ۲ بسته

شیر: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

بستنی انبه خانواده: ۱ بسته

انبه خرد شده: ۴ عدد

 

طرز تهیه

 

برای درست کردن دسر پودینگ انبه ابتدا کرم کارامل را با شیر ترکیب کنید و روی شعله ملایم گاز بگذارید. این ترکیب را هم بزنید تا به حالت جوش برسد. شعله گاز را خاموش کنید و کرم کارامل و شیر را کنار بگذارید تا خنک شود. زمانی که خنک شد آن را با بستنی و انبه خرد شده در مخلوط کن بریزید تا میکس شود. پودینگ انبه شما آماده است. کافی است آن را در ظرف یا پیاله مورد نظرتان بریزید و روی آن را با تکه‌های انبه و در صورت تمایل برگ نعنا تازه مخلوط کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید یک لایه بیسکویت پودر شده به این دسر خوشمزه با انبه هم اضافه کنید.

 

طرز تهیه دسر پاناکوتا با انبه

 

طرز تهیه 2 دسر خوشمزه با انبه؛ پودینگ انبه و پاناکوتای انبه

 

مواد لازم

 

پودر ژلاتین: ۱ قاشق غذاخوری

آب: ۳ قاشق غذاخوری

شیر پرچرب: ۱ و ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکر: ¼ لیوان فرانسوی دسته‌دار

عصاره وانیل: ¼ قاشق چایخوری

انبه: ۲ عدد خرد شده

 

طرز تهیه

 

ابتدا در مورد اینکه دسر پاناکوتا چیست باید بگوییم پاناکوتا یک دسر آسان و سریع و خوشگل با ریشه ایتالیایی است. البته هندی‌ها ادعا می‌کنند که پاناکوتا اصالتا برای آنهاست. بافت پاناکوتا هم شبیه پودینگ است با این تفاوت که در تهیه آن از پودر ژلاتین استفاده می‌شود.

 

مرحله اول

 

برای درست کردن دسر پاناکوتا انبه ابتدا در یک کاسه کوچک آب و ژلاتین را بریزید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. شیر و شکر را در یک قابلمه کوچک یا شیرجوش روی شعله ملایم گاز بگذارید و هم بزنید تا شکر حل شود و دور ظرف حباب تشکیل شود. در این مرحله قابلمه را از روی شعله گاز بردارید و عصاره وانیل را به آن اضافه کنید. ترکیب ژلاتین و آب را هم اضافه کنید و ترکیب فوق را هم بزنید تا یکدست شود.

 

مرحله دوم

 

حالا دسر پاناکوتا انبه را در ظروف پذیرایی مورد نظرتان بریزید و روی آنها را با فویل بپوشانید. ظروف پاناکوتا را در یخچال بگذارید تا ببندد. بعد از بستن دسر پاناکوتا آن‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و تکه‌های انبه را روی دسرها بچینید و دوباره تا موقع سرو در یخچال بگذارید. طرز تهیه دسر پاناکوتا را با انبه یخ زده هم می‌توانید امتحان کنید.

 

پاناکوتا وانیلی و زعفرانی هم بسیار مشهور هستند و برای آموزش طرز تهیه پاناکوتا وانیلی و زعفرانی مقاله ۳ طرز تهیه پاناکوتا موزی ، وانیلی و ژله و زعفرانی با دسرهای دومینو را بخوانید.

 

کالابرگ الکترونیک