طرز تهیه انواع دسرهای تابستانی یخچالی، سریع و مجلسی

طرز تهیه انواع دسرهای تابستانی یخچالی، سریع و مجلسی


19 مرداد 1402 . زمان مطالعه: 21 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
انواع دسرهای تابستانی

دسرهای تابستانی از محبوب‌ترین دسرهای ایرانی و فرنگی برای تجربه حس خنکی در گرمای تابستان هستند. معمولا در طرز تهیه انواع دسر خنک تابستانی لاکچری و دسرهای تابستانی سریع و کم هزینه از میوه‌های مختلف، ژلاتین و بستنی استفاده می‌شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه انواع دسرهای تابستانی مجلسی و ساده که اغلب یخچالی و بدون فر تهیه می‌شوند آشنا شوید.

 

لیست دسرهای تابستانی خوشمزه و خنک

 

انواع دسرهای تابستانی

 

دسرهای تابستانی معمولا طبع خنکی دارند و به صورت سرد سرو می‌شوند، برای همین بدن را از درون خنک می‌کنند و چه چیزی دلپذیرتر این حس خنکی در گرمای تابستان. اما آیا می‌دانید روش درست کردن یک دسر خوشمزه تابستانی برای مهمانی چگونه است و کدام دسرهای تابستانی برای دورهمی عصرانه مناسب‌ترند؟ در ادامه این بخش می‌توانید با لیست انواع دسر تابستانی که هم دسرهای مجلسی تابستانی و هم دسرهای ساده و سریع تابستانی یخچالی با انواع میوه تابستانی مثل گیلاس و انبه و طالبی و … را شامل می‌شوند آشنا شوید.

۱- ژله بستنی سه رنگ

 

ژله بستنی سه رنگ از دسرهای تابستانی

 

«ژله بستنی» یکی از محبوب‌ترین انواع دسرهای تابستانی ساده و یخچالی است که هم درست کردن آن ساده است و هم ظاهر بسیار جذابی دارد. برای تهیه این دسر ابتدا باید بستنی وانیلی را از فریزر خارج کنید و در یک ظرف شیشه‌ای بریزید. اجازه دهید تا درست کردن ژله‌ها، بستنی کاملا در ظرف نرم شود و به دمای محیط برسد. این کار از بریده شدن بستنی در ژلاتین جلوگیری می‌کند.

برای شروع باید اولین لایه ژله بستنی را درست کنید. در ابتدا پودر ژله را در یک ظرف شیشه‌ای بریزید و ۱ لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. ظرف شیشه‌ای را روی بخار کتری قرار دهید و مواد را خوب هم بزنید تا ژله به روش بن ماری کاملا در آب حل شود و مایع شفافی ایجاد شود. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه ژله بستنی سه رنگ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ژله بستنی کلیک کنید.

برای تهیه این دسر از پودر ژله و بستنی لیتری استفاده می‌شود. می‌توانید مواد مورد نیاز برای این دسر را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۲- سوربه خربزه

 

سوربه خربزه از دسرهای تابستانی

 

«سوربه خربزه» یکی از خوشمزه‌ترین انواع دسرهای تابستانی یخچالی با خربزه است که حتی اگر آن را امتحان نکرده باشید، احتمالا نام آن را در منوی کافی‌شاپ‌ها دیده‌اید. سوربه خربزه یک دسر خنک و خوشمزه مناسب دورهمی‌ها و مهمانی‌های تابستانی است که به روش ساده‌ و با مواد در دسترسی می‌توان آن را تهیه کرد.

برای درست کردن این دسر سالم و خنک در برخی دستورها به تخم مرغ نیاز دارید و در بعضی دستورها تخم مرغ حذف شده است. همچنین سوربه خربزه را می‌توانید با دستگاه بستنی‌ساز هم درست کنید. در این صورت مدت زمان آماده‌سازی سوربه کمتر خواهد بود. برای خواندن مراحل طرز تهیه سوربه خربزه به ۳ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه سوربه خربزه کلیک کنید.

در تهیه سوربه خربزه از موادی مثل شکر، تخم مرغ، شربت، نمک و آبلیمو استفاده می‌شود که می‌توانید همه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۳- دسرهای تابستانی با هندوانه

 

انواع دسر با هندوانه در تابستان

 

آشنایی با طرز تهیه انواع دسرهای تابستانی با هندوانه برای فصل تابستان حسابی کاربردی است. برای درست کردن انواع دسر با هندوانه راهکارهای متنوعی وجود دارد. شما می‌توانید دسرهای خوشمزه و زیبا با هندوانه را به راحتی و در عرض چند دقیقه آماده کنید و یا برای تهیه یک دسر خاص و متفاوت با هندوانه چندین ساعت وقت صرف کنید، اما به هر حال دسرهای هندوانه‌ای طعم بی‌نظیری دارند و برای پذیرایی از مهمان‌ها و دورهمی‌های خانوادگی در فصل بهار و تابستان بسیار مناسب هستند.

اگر در یخچال خانه شما هم یک هندوانه نصفه بزرگ قرار دارد و دلتان یک دسر خوشمزه و متفاوت با هندوانه می‌خواهد، بهتر است همین حالا دست به کار شوید. برای خواندن ۸ روش طرز تهیه دسر مختلف و متنوع تابستانی با هندوانه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه دسر با هندوانه کلیک کنید.

۴- انواع دسر با بستنی

 

انواع دسر با بستنی برای تابستان

 

در لیست دسرهای تابستانی، دسرهایی که با بستنی درست می‌شوند، همیشه محبوبیت بیشتری دارند. بستنی به خاطر طعم جذاب و بافت سرد و خنکی که دارد برای روزهای گرم به عنوان دسر بسیار پرطرفدار است. علاوه بر این شما می‌توانید با استفاده از بستنی دسرهای متنوعی مثل دسر بستنی و میوه، دسر هندوانه با بستنی، دسر طالبی با بستنی، دسر وافل بستنی و ده‌ها گزینه جذاب دیگر را آماده کنید. اگر عاشق طعم بستنی هستید یا به دنبال یک ایده برای تهیه دسر خوشمزه تابستانی برای مهمانی می‌گردید، پیشنهاد می‌شود حتما دسرهای تابستانی با بستنی را امتحان کنید. برای خواندن طرز تهیه بیش از ۲۰ مدل دسر با بستنی به روش کافی‌شاپی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه دسر با بستنی کلیک کنید.

۵- میلک شیک نوتلا

 

میلک شیک نوتلا برای تابستان

 

«میلک شیک نوتلا» یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌ها و دسرهای تابستانی است که برخلاف ظاهر جذاب و پیچیده‌ای که دارد، بسیار راحت درست می‌شود. برای درست کردن میلک شیک نوتلا ابتدا باید تکه‌های یخ، بستنی وانیلی، شیر و نوتلا را در مخلوط‌کن بریزید و خوب با هم ترکیب کنید.

بعد از این که همه مواد میلک شیک با هم ترکیب شدند، می‌توانید لیوان میلک شیک را با سس شکلات تزیین کنید. برای این کار باید سس شکلات را به صورت مارپیچ در لیوان بریزید. سپس نوشیدنی میلک شیک را در لیوان بریزید. برای خواندن جزییات و مراحل طرز تهیه میلک شیک نوتلا به ۴ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه میلک شیک نوتلا کلیک کنید.

در طرز تهیه میلک شیک نوتلا از موادی مثل کرم شکلات صبحانه، بستنی لیتری کاکائویی یا بستنی لیتری وانیلی، شیر، خامه و سس شکلات استفاده می‌شود که می‌توانید همه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۶- چیزکیک یخچالی آلبالو

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

چیزکیک یخچالی آلبالو برای تابستان

 

«چیز کیک آلبالو» از محبوب‌ترین انواع دسرهای تابستانی است که نیازی به فر هم ندارد. یکی از راحت‌ترین و خوشمزه‌ترین روش‌های درست کردن انواع چیز کیک در خانه استفاده از بیسکویت است. به جای این که برای درست کردن چیز کیک وقت زیادی را صرف تهیه خمیر کنید، می‌توانید این دسر تابستانی را با ترکیب بیسکویت پتی بور پودر شده با کره به صورت یخچالی آماده کنید.

برای تهیه این دسر ابتدا باید بیسکویت‌ها را با دست خرد کنید و در غذاساز یا میکسر بریزید تا پودر شوند. سپس کره را به روش بن‌ماری آب کنید که نسوزد و با بیسکویت‌های خرد شده مخلوط کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه کمپوت انار خوشمزه و لذیذ به ۲ روش آسان خانگی

بعد از آماده شدن خمیر، در این مرحله باید مخلوط بیسکویت و کره را کف قالب بریزید و با ته قاشق یا کفگیر پلاستیکی خوب فشار بدهید تا تمام ذرات بیسکویت به هم بچسبند. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه چیزکیک تابستانی یخچالی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه چیزکیک یخچالی آلبالو کلیک کنید.

برای تهیه این دسر از بیسکویت، پنیر خامه ای و ژله آلبالو استفاده می‌شود که می‌توانید همه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۷- بستنی ماست و توت‌فرنگی

 

بستنی ماست و توت‌فرنگی در تابستان

 

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

«بستنی ماست و توت‌ فرنگی» یکی از محبو‌ب‌ترین دسرهای تابستانی است که مواد اصلی آن، همان‌طور که از اسم آن مشخص است، از ماست و توت‌ فرنگی تشکیل شده است. برای تهیه بستنی ماست و توت‌ فرنگی، ماست یونانی را در یک ظرف بریزید و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فریزر بگذارید تا بافت سرد و یخی پیدا کند. سپس توت‌ فرنگی‌ تازه را بشویید و خرد کنید. توت‌ فرنگی‌ها را در پلاستیک زیپ کیپ بریزید و در فریزر بگذارید تا یخ بزنند.

در این مرحله از طرز تهیه بستنی ماست و توت‌فرنگی، ماست یخ‌زده و توت‌ فرنگی‌های یخ‌زده را در مخلوط‌کن بریزید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه بستنی ماست و توت‌ فرنگی به مقاله طرز تهیه بستنی ماست و توت‌فرنگی مراجعه کنید.

در طرز تهیه دسر بستنی ماست توت‌ فرنگی از ماست ست، عسل و وانیل استفاده می‌شود که می‌توانید این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۸- انواع فالوده

 

انواع فالوده برای تابستان

 

«فالوده» یکی از دسرهای محبوب ایرانی است که در لیست انواع دسرهای تابستانی پرطرفدار یخچالی و ساده قرار دارد. معمولا فالوده در شهرهای مختلف به روش‌های متفاوتی آماده می‌شود. یزدی‌ها برای تهیه فالوده یزدی از ترکیبانی مثل نشاسته گل، گلاب و تخم شربتی استفاده می‌کنند و شیرازی‌ها فالوده را با استفاده از رشته‌ای شبیه نودل درست می‌کنند.

برای خواندن ۳ روش طرز تهیه فالوده شیرازی، یزدی و کرمانی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه فالوده کلیک کنید. برای تهیه فالوده به موادی مثل گلاب، تخم شربتی، نشاسته، عرق نعنا و عرق بیدمشک نیاز دارید که می‌توانید این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۹- کرم انبه

 

کرم انبه جزو محبوب‌ترین دسرهای تابستانی

 

«کرم انبه» در لیست خوشمزه‌ترین و البته راحت‌ترین انواع دسر مدرن قرار دارد. معمولاً طرز تهیه کرم انبه به روش‌های مختلفی انجام می‌شود؛ برخی کرم انبه را با ژلاتین درست می‌کنند و برخی دیگر آن را به صورت کرمی و بدون ژلاتین و با بستنی و خامه آماده می‌کنند. به هر حال طعم این دسر فوق‌العاده است و برای پذیرایی از مهمان‌ها و لذت بردن از یک میان‌وعده سالم خانگی نیز انتخاب مناسبی است. برای درست کردن انبه به عنوان یک دسر تابستانی شیک به ۳ روش مختلف روی لینک مطلب طرز تهیه کرم انبه کلیک کنید.

۱۰- دسرهای تابستانی با انبه

 

دسر پودینگ و پاناکوتای انبه

 

«انبه» هم از آن دسته میوه‌های تابستانی است که با آن می‌توانید انواع دسرهای تابستانی لاکچری و شیک مثل «پودینگ» و «پاناکوتا» را درست کنید. برای تهیه دسر پودینگ انبه ابتدا کرم کارامل را با شیر ترکیب کنید و روی شعله ملایم گاز بگذارید. این ترکیب را هم بزنید تا شروع به جوشیدن کند.

شعله گاز را خاموش کنید و کرم کارامل و شیر را کنار بگذارید تا خنک شود. زمانی که خنک شد آن را با بستنی و انبه خرد شده در مخلوط کن بریزید تا میکس شود. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه دسر پودینگ انبه و آموزش طرز تهیه پاناکوتای انبه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ۲ دسر خوشمزه با انبه کلیک کنید.

۱۱- انواع اسموتی تابستانی

 

انواع اسموتی در تابستان

 

«اسموتی‌ها» بهترین نوشیدنی‌ برای خنک شدن و گرفتن انرژی در تابستان هستند که به عنوان یک صبحانه تابستانی هم می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. معمولا در طرز تهیه انواع اسموتی از میوه‌های مختلف تابستانی، سبزیجات همراه با ماست، عسل و گاهی اوقات شیر استفاده می‌شود. برخی افراد نیز در طرز تهیه اسموتی‌های تابستانی از بستنی و خامه استفاده می‌کنند. برای خواندن طرز تهیه بیش از ۱۵ مدل انواع اسموتی خوشمزه کافی‌شاپی در خانه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه انواع اسموتی تابستانی کلیک کنید.

۱۲- کیک بستنی

 

کیک بستنی از دسرهای تابستان

 

«کیک بستنی» از جمله پرطرفدارترین انواع دسرهای تابستانی است که می‌توانید آن را با طعم‌های مختلفی درست کنید. برای تهیه کیک بستنی کافی‌شاپی، ابتدا باید کیک اسفنجی وانیلی یا کیک اسفنجی کاکائویی درست کنید. برای شروع باید آرد، بیکینگ‌پودر و نمک را با هم مخلوط و این ترکیب را دو بار الک کنید.

در یک ظرف جداگانه کره نرم شده و شکر را با سرعت متوسط رو به بالا با همزن دستی یا برقی هم بزنید تا یک مایه یکدست و کرم رنگ و پفی تشکیل شود. تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی به این ترکیب اضافه کنید و هر بار با دور تند هم بزنید تا با هم ترکیب و یکدست شوند. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کیک بستنی به ۳ روش مختلف می‌توانید به مقاله طرز تهیه کیک بستنی مراجعه کنید.

برای تهیه کیک بستنی علاوه بر بستنی باید از موادی مثل آرد سفید یا پودر آماده کیک و کره استفاده کنید که می‌توانید همه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۱۳- دسر خربزه با بستنی

 

دسر خربزه با بستنی برای تابستان

 

با ترکیب خربزه و بستنی به عنوان مواد اصلی، می‌توانید دسرهای متنوع و خوشمزه‌ سریع و ساده برای تابستان تهیه کنید که هم برای مهمانی مناسب هستند و هم برای دورهمی‌های خانوادگی. برای درست کردن دسر تابستانی خربزه با بستنی ابتدا باید کف یک قالب کیک را کاغذ روغنی یا فویل آلومینیومی بیندازید و برای ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا سرد شود. سپس در یک کاسه، بستنی وانیلی را بریزید و با همزن بزنید تا حدی که بافت آن سبک و پوک شود.

سپس خربزه‌ها را بشویید و پوره یا ریز خرد کنید. بیسکویت‌های ساقه طلایی را هم بکوبید یا خرد کنید. سپس نصف خربزه‌ها را به بستنی اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب کنید. قالب را از یخچال بیرون بیاورید و مایه بستنی و خربزه را در آن بریزید. روی سطح دسر را با قاشق صاف کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه دسر خربزه با بستنی می‌توانید به مقاله طرز تهیه خربزه با بستنی مراجعه کنید.

۱۴- انواع دسر با گیلاس

 

انواع دسر با گیلاس برای تابستان

 

اگر به دنبال درست کردن انواع دسرهای تابستانی با میوه‌های فصل تابستان هستید دسرهای متنوع با گیلاس را امتحان کنید. درواقع گیلاس یکی از بهترین میوه‌ها برای درست کردن انواع دسرهای خانگی خوشمزه است.

شما می‌توانید در عرض چند دقیقه یک دسر ساده با گیلاس درست کنید یا حتی برای تهیه حرفه‌ای‌ترین دسر تابستانی از گیلاس استفاده کنید. در طرز تهیه انواع دسر با گیلاس بهتر است از گیلاس‌های قرمز و رسیده استفاده کنید تا هم ظاهر دسر شما جذاب‌تر شود و هم طعم لذیذتری داشته باشد. برای خواندن بیش از ۲۰ مدل دسر خوشمزه با گیلاس می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه دسر با گیلاس کلیک کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه مربای خرمالو خوشمزه و براق به 3 روش ساده بدون شکرک

۱۵- دسر پاناکوتا شکلاتی

 

دسر پاناکوتا شکلاتی برای تابستان

 

در لیست انواع دسرهای تابستانی یخچالی، «دسر پاناکوتا» یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین‌ها است. پاناکوتا اصالتا یک دسر ایتالیایی است که بافت ژله‌ای دارد و این هم به‌خاطر ژلاتینی است که در آن به کار می‌رود. انواع مختلفی از پاناکوتا در رنگ‌ها و طعم‌های مختلف برای هر ذائقه و سلیقه‌ای وجود دارند که «پاناکوتا شکلاتی» یکی از محبوب‌ترین‌هاست. برای درست کردن پاناکوتا شکلاتی، به حدود ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارید تا مواد آن را آماده کنید و بعد مواد را در قالب یا لیوان بریزید و در یخچال بگذارید.

برای شروع باید مواد مورد استفاده را از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسند. شیر را در یک شیرجوش یا کاسه بریزید و ژلاتین را به آن اضافه کنید. ظرف را روی حرارت غیر مستقیم مثل بخار آب یا روی سطح آب جوش قرار دهید تا به روش بن ماری گرما باعث حل شدن ژلاتین در شیر شود. شیر و ژلاتین را به هم بزنید تا ژلاتین حل و رنگ آن شفاف شود. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه دسر پاناکوتا شکلاتی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی کلیک کنید.

در طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی از موادی مثل پودر کاکائو استفاده می‌شود که می‌توانید آن را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

۱۶- موس آلبالو

 

موس آلبالو از دسرهای تابستانی

 

«موس آلبالو» یکی از انواع دسر خوشمزه‌ تابستانی است که هم می‌توانید آن را برای مهمانی‌های مجلسی درست کنید و هم جای یک عصرانه یا میان وعده را پر می‌کند. در فصل تابستان که آلبالو‌های تازه و خوشمزه را می‌توانید به راحتی تهیه کنید، بهترین زمان برای درست کردن این دسر است.

برای درست کردن موس آلبالو به روش ساده خانگی، ابتدا باید شربت موس را درست کنید. سپس آلبالوی‌ هسته گرفته و پوره شده را به آن اضافه کنید. همه این مواد را با خامه فرم گرفته میکس کرده، در قالب بریزید و در یخچال بگذارید تا موس خودش را بگیرد. برای خواندن جزییات و مراحل طرز تهیه موس آلبالو یخچالی به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه موس آلبالو کلیک کنید.

۱۷- دسر توت فرنگی و بستنی

 

دسر توت‌فرنگی با بستنی از دسرهای تابستانی

 

برای روزهای گرم تابستان، هیچ چیز به اندازه «دسر توت‌ فرنگی با بستنی» نمی‌تواند عطش را بکاهد. برای تهیه این دسر تابستانی و خوشمزه ابتدا باید کف یک قالب کیک را کاغذ روغنی یا فایل آلومینیومی بیندازید و برای ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا سرد شود. سپس توت‌فرنگی‌ها را بشویید و پوره یا ریز خرد کنید. بیسکویت‌های ساقه طلایی را هم بکوبید یا خرد کنید. سپس نصف توت‌فرنگی‌ها را به بستنی اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب کنید. قالب را از یخچال بیرون بیاورید و مایه بستنی و توت‌ فرنگی را در آن بریزید. روی سطح دسر را با قاشق صاف کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه دسر توت‌ فرنگی با بستنی به ۴ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه دسر توت‌فرنگی با بستنی کلیک کنید.

۱۸- میلک شیک انبه

 

میلک شیک انبه از دسرهای تابستان

 

«میلک شیک انبه» از انواع دسر خنک تابستانی است که درست کردن آن بسیار ساده است. برای تهیه این دسر ابتدا باید انبه را بشویید و آن را خرد کنید. انبه‌‌های خرد شده را در یک پاکت زیپ کیپ بریزید و به مدت ۲ ساعت در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند. سپس انبه‌ها را از فریزر بیرون بیاورید و در مخلوط‌کن بریزید. بستنی وانیلی را هم اضافه کنید. همه مواد داخل مخلوط‌کن را بزنید تا با هم یکدست شوند. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه میلک شیک انبه به ۴ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه میلک شیک انبه کلیک کنید.

۱۹- انواع دسر با بستنی و ژله

 

انواع دسر با بستنی و ژله از دسرهای تابستان

 

درست کردن انواع دسر با بستنی و ژله از جمله ساده‌ترین و جذاب‌ترین مدل‌های دسر تابستانی است. از جمله محبوب‌ترین انواع دسر با بستنی و ژله‌ این است که دسر را به صورت تک نفره در لیوان درست کنید. برای این کار باید ژله بستنی را به صورت لایه‌ای آماده کنید. روش بعدی برای درست کردن این دسر تابستانی ترکیب کردن ژله بستنی با بیسکویت است. دسر کیک بستنی با ژله و دسر ژله بستنی مغزدار نیز از دیگر انواع دسر با بستنی و ژله هستند. برای خواندن طرز تهیه ۶ مدل دسر با بستنی و ژله می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه دسر با بستنی و ژله کلیک کنید.

۲۰- فالوده طالبی

 

فالوده طالبی از دسرهای تابستانی

 

«فالوده طالبی» خانگی به خصوص با شروع فصل گرما و تابستان طرفداران زیادی دارد و به عنوان یکی از پرطرفدارترین انواع دسرهای تابستانی شناخته می‌شود. یکی از جذاب‌ترین روش‌های درست کردن فالوده طالبی اضافه کردن مقداری تخم شربتی به آن است. این فالوده نه تنها طعم بی‌نظیری دارد، بلکه برای رفع تشنگی و جلوگیری از گرمازدگی نیز بسیار مناسب است.
در اولین مرحله از طرز تهیه فالوده طالبی باید تخم شربتی را بشویید و سپس مقداری آب گرم به آن اضافه کنید تا زودتر پف کند. بعد از چند دقیقه آب اضافی را دور بریزید و تخم شربتی را برای تهیه فالوده کنار بگذارید. در این مرحله باید طالبی‌ها را بشویید، پوست آن‌ها را جدا کنید. سپس طالبی را به قطعات نسبتا کوچک تقسیم کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید و برای چند ساعت در فریزر بگذارید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه فالوده طالبی به ۴ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه فالوده طالبی کلیک کنید.

۲۱- دسر پلمبیر

دسر پلمبیر از دسرهای خوشمزه تابستانی

 

«پلمبیر» یک دسر فرانسوی خوشمزه و خنک و از انواع دسرهای تابستانی شیک و لاکچری است که با استفاده از میوه‌های تازه فصل تابستان به همراه ژله و بستنی درست می‌شود. اگر می‌خواهید دسر پلمبیر را با آناناس درست کنید، در مرحله اول از طرز تهیه دسر پلمبیر با طعم آناناس باید آب آناناس را با پودر ژلاتین مخلوط کنید. برای این کار به حرارت غیرمستقیم (روش بن ماری) نیاز است. بنابراین پس از ترکیب پودر ژلاتین با آب آناناس آن را روی بخار آب یا حرارت غیرمستقیم قرار دهید. حالا این مخلوط را کنار بگذارید تا خنک شود.

سپس زرده‌ها و سفیده‌های تخم‌مرغ‌ها را از هم جدا کنید. سفیده‌ها را داخل یک ظرف بریزید. سپس آن‌ها را کاملا هم بزنید. به گونه‌ای که سفیده‌های تخم مرغ کاملا سفت شود. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه دسر پلمبیر به ۳ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه دسر پلمبیر کلیک کنید.

در طرز تهیه دسر پلمبیر از آناناس تازه یا کمپوت آناناس و آبمیوه آناناس استفاده می‌شود. شما می‌توانید انواع کنسرو میوه و آبمیوه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

سوالات متداول

دسر یخچالی و بدون فر در تابستان چی درست کنم؟

چیزکیک آلبالو، انواع پاناکوتا، فالوده با طعم‌های مختلف، انواع دسر با بستنی و انواع اسموتی تابستانی جزو دسرهای یخچالی و بدون فر برای تابستان هستند.

بهترین دسرهای ساده و کم هزینه برای تابستان کدام دسرها هستند؟

از بهترین انواع دسر ساده و کم هزینه تابستانی می‌توان به سوربه خربزه و انواع دسر با هندوانه اشاره کرد.

دسر مجلسی تابستانی چی درست کنم؟

انواع دسر با بستنی و ژله، کیک بستنی، موس آلبالو و پلمبیر جزو دسرهای مجلسی تابستانی هستند.

 

کالابرگ الکترونیک