۱۱ ایده موثر و کم هزینه برای بازاریابی و فروش بیشتر در دوران شیوع کرونا

۱۱ ایده موثر و کم هزینه برای بازاریابی و فروش بیشتر در دوران شیوع کرونا


16 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ایده بازاریابی دوران کرونا

شیوع ویروس کرونا بر عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ تاثیر زیادی گذاشته است. بسیاری از شرکت‌ها با گسترش این بیماری ورشکسته شدند و شرکت‌های زیادی با مدیریت درست و استفاده از روش‌های صحیح بازاریابی در زمان کرونا از این موقعیت به نفع خود استفاده کردند و به سود و درآمد بیشتری دست پیدا کردند. در این مقاله می‌توانید ۱۱ استراتژی و ایده موثر و کم هزینه برای بازاریابی و فروش بیشتر در دوران شیوع بیماری کرونا و ویروس کووید-۱۹ را که از یک مقاله معتبر ترجمه شده است را در مجله کوروش بخوانید و به کسب و کار خود رونق بیشتری دهید.

 

۱- به سراغ افرادی بروید که تا به حال از شما خرید نکرده‌اند

 

یک ایده موثر بازاریابی برای فروش بیشتر در دوران شیوع بیماری کرونا این است که سعی کنید افرادی را پیدا کنید که قبلا از شما سوال پرسیده‌اند و یا اقدام به خرید کرده‌اند و روال خرید خود را کامل نکرده‌اند. برای این کار بهتر است داده‌ها و پیام‌‌های شرکت را یک بار مرور کنید و این افراد ارزشمند را پیدا کنید. سعی کنید با این افراد صحبت کنید و یا جهت اعتمادسازی و آشنایی بیشتر آن‌ها با خدمات و محصولات‌‌تان پیام‌هایی موثر برایشان ارسال کنید. توجه داشته باشید که پیام‌ها باید به صورت شخصی برای هر فرد ارسال شود و او را به خرید ترغیب کند.

 

 

۲- برای بازاریابی در زمان کرونا از پیام‌های ۹ کلمه‌ای استفاده کنید

 

10 ایده موثر و کم هزینه برای بازاریابی و فروش بیشتر در دوران شیوع کرونا

 

شاید فرستادن پیام یا ایمیل برای ترغیب همه افراد موثر نباشد، اما یک تکنیک سریع جهت یادآوری به مشتری و روشی کاربردی برای بازاریابی در زمان کرونا است. شما می‌توانید یک پیام ساده و کوتاه به مشتری بدهید و از او بپرسید آیا هنوز هم به خرید فلان محصول علاقه دارید؟ یا اینکه هنوز هم دوست دارید خریدهای خود را درب منزل دریافت کنید؟ این پیام می‌تواند روی ذهن مخاطب تاثیر بگذارد و او را به خرید ترغیب کند.

 

 

در مجله کوروش می‌توانید مطالب بیشتری درباره رشد و توسعه فردی بخوانید.

 

 

۳- بیشتر بنویسید و بیشتر محتوا منتشر کنید

 

اگر یک وب‌سایت دارید، این روزها مهم‌ترین دارای شما محتوای وب‌سایت‌تان خواهد بود. بهتر است تا می‌توانید روی محتوای با ارزش وب‌سایت‌تان هزینه کنید و در مورد محصولات، خدمات، نحوه خرید در دوران کرونا و هر آن چیزی که مشتری در ارتباط با کار شما نیاز دارد، مقاله منتشر کنید.

 

 

۴- مقالات خود را در لینکدین بازنشر کنید

 

بازاریابی در کرونا

 

لینکدین یکی از آن رسانه‌های اجتماعی است که باید برای آن وقت بگذارید. بهتر است برای بهتر دیده شدن در دوران شیوع کرونا مقالات ارزشمند، توئیت‌های جذاب و پیام‌های موثر در شبکه‌های اجتماعی مختلف‌تان را در لینکدین بازنشر کنید. شاید خریداران شما در لینکدین حضور نداشته باشند، اما همه رقبا و مدیران سایر شرکت‌ها در لینکدین حاضر هستند و قوی بودن شما در برابر رقبا یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید روی آن تمرکز کنید.

 

بیشتر بخوانید: نکات مهم در بازاریابی خرده فروشی

 

 

از عملکرد تیم خود در دوران شیوع کرونا یک ویدئو درست کنید

 

بازاریابی کرونا

 

برای بهبود بازاریابی در زمان کرونا و جلب اعتماد بیشتر مشتریان، بهتر است هر از چند گاهی یک ویدئو از عملکرد تیم خود تهیه کنید و چهره واقعی خودتان را به مخاطب نشان دهید. اجازه دهید مردم صدای شما را بشنوند و تصویرتان را ببینند. لازم نیست برای این کار ویدئویی حرفه‌ای آماده کنید، حتی یک ویدئوی موثر که با گوشی موبایل نیز گرفته شده باشد، می‌تواند برای مخاطب شما جذاب باشد. سعی کنید در این ویدئو ترس‌ها و اضطراب‌های خرید اینترنتی را در مشتریان خود از بین ببرید و به آن‌ها یادآوری کنید که تیم شما تنها یک هدف دارد و آن کمک کردن به مشتریان در این دوران سخت است. استفاده از ویدئو روشی تاثیرگذار برای ارتباط با خریداران است و بهتر است در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی شرکت منتشر شود.

 

 

۶- یک برنامه مشخص برای خریدارانی که خرید خود را لغو می‌کنند داشته باشید

 

یک خریدار که خرید خود را کامل نمی‌کند، احتمالا با ترس‌ها، نگرانی‌ها و سوالات زیادی روبرو است. یک ایده بازاریابی موثر برای فروش بیشتر در دوران کرونا این است که با این مشتریان تماس بگیرید و علت را جویا شوید. برای چند لحظه خودتان را در موقعیت این افراد قرار دهید و از خودتان بپرسید چه کارهایی می‌تواند بر جلب اعتماد این افراد موثر باشد. با این مشتریان ارتباط برقرار کنید و سعی کنید به آن‌ها اطمینان دهید که از سامانه‌ای امن خرید خواهند کرد. آن‌ها به کمک شما نیاز دارند، بهتر است در مورد روال خرید برایشان توضیح دهید و ببیند برای خرید با چه چالش‌هایی روبرو هستند. می‌توانید یک فیلم کوتاه از عملکرد اعضای تیمتان برای آن‌ها ارسال کنید و از این راه بهتر اعتماد مشتری را جلب نمایید.

 

 

بیشتر بخوانید: موفق‌ترین برندهای خرده فروشی 

 

 

۷- برای بازاریابی در زمان کرونا علایق مشتریان خود را شناسایی کنید

 

بهتر است لیستی از مشتریان قدیمی خود داشته باشید و بررسی کنید که این افراد بیشتر چه محصولاتی از شما خریداری می‌کنند. با دقت بازبینی کنید که مشتریان شما چه صفحاتی را نگاه می‌کنند و از چه عباراتی برای خرید استفاده می‌کنند. علایق مشتریان خود را پیدا کنید و در راستای همان، محتوای موثر تولید کنید و محصولات‌تان را تبلیغ کنید. این داده‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا برای لحظه‌ای دنیا را از دید مشتریان‌تان ببینید و شرایطی را فراهم کنید که این افراد احساس بهتری را تجربه کنند.

 

 

۸- وب‌سایت خود را طبق نیاز خریداران بهینه کنید

 

فروش بیشتر در کرونا

 

حال که با شیوع ویروس کرونا اکثر مردم به خرید اینترنتی روی آورده‌اند، بهتر است نیازها و علایق مشتریان‌تان را در این روزها شناسایی کنید. می‌توانید به طور مرتب لیستی از لوازمی که بیشترین بازدید را دارند و مردم بیشتر اقدام به خرید آن محصولات می‌کنند، تهیه کنید. حالا سایت خود را طبق همین محصولات یا خدمات بهینه سازی کنید. هر بار که تغییرات جدید حاصل می‌شود، صفحه دسترسی وب‌سایت‌تان را طبق همان داده‌ها تنظیم کنید. قرار دادن این محصولات در صفحه اول سایت موجب می‌شود تا افراد ساده‌تر به هر آن چیزی که نیاز دارند، دسترسی داشته باشند.

 

 

بیشتر بخوانید: استراتژی بازاریابی اومنی چنل 

 

 

۹- محتوای خود را جایی که خریدارانتان حضور دارند، منتشر کنید

 

افزایش فروش در کرونا

 

یک ایده موثر بازاریابی دیگر برای فروش بیشتر در دروان کرونا . بهتر است پرسونای مشتریان خود را در شرایط کنونی دوباره بازبینی کنید. ببینید مشتریان شما بیشتر مخاطب کدام شبکه‌های اجتماعی هستند. اگر بیشتر مشتریان شما در اینستاگرام هستند، بهتر است محتوای خود را علاوه بر وب‌سایت در این شبکه نیز منتشر کنید. اگر مشتریان شما بیشتر از مخاطبین تلویزیون هستند، می‌توانید محتواهای تبلیغاتی مناسبی برای این افراد در نظر بگیرید و از هر راهی که مشتری شما بیشتر استفاده می‌کند، با او ارتباط برقرار کنید. فراموش نکنید بازاریابی در زمان کرونا یعنی شناخت نیاز مشتری و ارتباط موثرتر از راهی که او ترجیح می‌دهد.

 

 

۱۰- برای بهبود بازاریابی در زمان کرونا از چت آنلاین در وب‌سایتتان استفاده کنید

 

برای پاسخگویی بهتر و سریع‌تر به مشتریان‌تان حتما از خدمات چت آنلاین با پاسخگویی ۲۴ ساعته در وب‌سایت‌تان استفاده کنید. افرادی را برای پاسخگویی سریع به مشتریان استخدام کنید و از آن‌ها بخواهید به سرعت به سوالات مشتری جواب دهند. این کار می‌تواند در زمان خرید، اطمینان خاطر بیشتری به مشتری دهد و مشکلات او را برای تجربه یک خرید آنلاین و راحت، برطرف کند.

 

 

بیشتر بخوانید: ۹ پیش بینی مهم برای صنعت خرده فروشی

 

 

۱۱ – محتوا را به روز نگه دارید

 

فروش بیشتر در کرونا

 

این روش که کانتنت واش نیز نامیده می‌شود به این معنی است که در دوره‌های زمانی مختلف محتواهای تولید شده که در سایت وجود دارند را بهینه کنیم و مشکلاتی از قبیل تگ و مسائل سئو را درباره این محتوا‌ها بر طرف کنیم. کار دیگری که باید در این زمینه انجام شود به روزرسانی متن و عکس محتواست که باید در دوره‌های مختلف این کار را انجام دهید. این کار می‌تواند به خوبی روی دیده شدن و به روز رسانی سایت شما اثر مثبت بگذارد.

 

 

بیشتر بخوانید: تاثیرات جانبی پاندمی کرونا بر صنعت خرده فروشی

 

 

منبع: impactplus

کالابرگ الکترونیک