معرفی ۴ عرق گیاهی معجره‌گر برای درمان چاقی، کبد چرب و …

معرفی ۴ عرق گیاهی معجره‌گر برای درمان چاقی، کبد چرب و …


21 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی 4 عرق گیاهی معجره‌گر برای درمان چاقی،کبد چرب و ...

استفاده از خواص انواع عرقیات گیاهی برای درمان برخی بیماری‌ها و حفظ سلامت اندام‌های مختلف بدن تاریخچه‌ای دیرینه دارد. در طب سنتی و اسلامی از عرقیات به عنوان مکملی برای داروهای شیمیایی، حافظ سلامت بدن و نیز یک ماده موثر برای پیشگیری از بیماری‌های مختلف نام برده شده است، اگر چه گاهی مصرف همزمان داروهای شیمیایی با برخی عرقیجات گیاهی اثرات سوئی دارد و بهتر است که با پزشک در این مورد مشورت شود. چیزی در مورد خواص انواع عرقیات گیاهی می‌دانید؟ برای اطلاعات بیشتر فواید ۴ عرق گیاه معجزه‌گر برای سلامت قلب، گوارش و پوست و نیز درمان چاقی، کبد چرب و … را در مجله کوروش بخوانید. در سرویس سلامت همراه ما باشید.

 

 

عرق نعنا؛ یک عرق گیاهی معجزه آسا برای مشکلات گوارشی

 

عرق نعنا یکی از بهترین و مفیدترین عرقیات گیاهی موجود در طبیعت است و به همین دلیل در مبحث خواص انواع عرقیات گیاهی اغراق نیست اگر بگوییم مقام اول را دارد. عرق نعنا هم خواص لاغر کننده دارد، هم یک ماده موثر برای مشکلات گوارشی است، دهان را خوشبو می‌کند و البته یک عرق گیاهی خون‌ساز و برطرف کننده کم‌خونی، برطرف کننده تپش قلب و ماده‌ای آرام‌بخش است.

 

عرق نعنا وزن بدن را کمک می‌کند چون سرشار از فیبر است. ترکیبات موجود در عرق نعنا آنزیم‌های گوارشی را تحریک و از این طریق مشکلات گوارش را برطرف می‌کنند. علاوه بر این از قدیم‌الایام از عرق نعنا یا خود گیاه نعنا به عنوان ماده‌ای برای تسکین دردهای معده استفاده می‌کردند. در فصل زمستان عرق نعنا یک ماده موثر برای درمان سرماخوردگی است. عرق نعنا حاوی ماده‌ای به نام منتول است که در رفع مشکلات تنفسی بسیاری موثر است. اگر دچار گرفتگی و اختناق بینی و گلو هستید با افشره نعنا بخور کنید.

 

خواص انواع عرقیات گیاهی؛ عرق نعنا

 

دقت کرده‌اید که بسیاری از خمیردندان‌ها با رایحه نعنا درست می‌شوند؟ همان روغن منتول موجود در نعنا خواص ضد میکروب و ضد باکتری دارد و البته دهان را علاوه بر خوشبو کردن مرطوب نگه می‌دارد. همین خواص در عرق نعنا هم موجود است.

 

روغن منتول موجود در عرق نعنا خواص تقویت حافظه هم دارد و سبب بهبود عملکرد مغز می‌شود، سرشار از مواد معدنی و ویتامین است (به خصوص عرق نعنا)، ضد آلرژی و حساسیت‌های فصلی به خصوص علائمی مثل سرفه‌های خشک است، آرام بخش و تسکین دهنده روح است و علاوه بر این انرژی را هم زیاد می‌کند. به همین خاطر شربتی که با عرق نعنا درست می‌شود می‌تواند یک نوشیدنی نیروزای مفید و موثر باشد.

 

برای خرید عرق نعنا همانند سایر عرقیات گیاهی باید دقت و حساسیت زیادی به خرج دهید. در این میان برندهای معتبری مثل گروه تولید محصولات غذایی «مادلین» با تولید عرق نعنا پاستوریزه و عاری از هر گونه میکروب (عرق نعنا غیر پاستوریزه ممکن است حاوی میکروب و انگل باشند) در ظروف شیشه‌ای محصولی مطمئن را به دست مشتری می‌دهند.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه مرغ ناردون زعفرانی مازندرانی ساده و شکم پر + فیلم آموزش

 

یادتان باشد بطری‌های پلاستیکی برای نگهداری از عرقیات گیاهی گزینه مناسبی نیستند. علاوه بر این مراقب این نکته مهم باشید: در صورتی که عرق گیاهی فاسد شده باشد این مسئله را می‌توانید از روی ظاهر آن متوجه شوید. عرق سالم و عاری از آلودگی، کاملا شفاف است. وجود هر گونه کدورت یا رسوب در عرق‌های گیاهی می‌تواند نشان‌دهنده وجود آلودگی‌های میکروبی یا قارچ و کپک، درون آن‌ها باشد و باید از مصرف چنین محصولاتی خودداری کرد.

 

 

بیشتر بخوانید: ۶ نمونه از بهترین نوشیدنی‌های طب سنتی برای تقویت بدن

 

 

عرق کاسنی؛ دوست کبد و سرشاز از ویتامین C

 

وقتی در مورد خواص انواع عرقیات گیاهی صحبت می‌کنیم «کاسنی» یکی از پرخاصیت‌ترین‌هاست. عرق کاسنی دوست «کبد» است بنابراین اگر کبد چرب دارید حتما روزانه یک قاشق غذاخوری عرق کاسنی را با یک لیوان آب مخلوط و میل کنید. عرق کاسنی هم خون را تصفیه می‌کند و هم با پاکسازی کبد سموم اضافی را از بدن دفع می‌کند. می‌دانستید عرق کاسنی سرشار از ویتامین c است؟ به همین دلیل یک ماده گیاهی مفید برای درمان التهابات و عفونت به خصوص عفونت لثه و سایر عفونت‌های باکتریایی، تسکین سرفه‌های خشک بدون خلط و نیز تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است.

 

خواص انواع عرقیات گیاهی؛ عرق کاسنی

 

یکی دیگر از خواص بی‌نظیر عرق کاسنی استفاده از آن برای درمان زردی نوزادان است. اما مسئله اینجاست که عرق کاسنی نباید به نوزاد مبتلا به زردی بدهید بلکه باید آن را باید در دوران بارداری مصرف کنید تا در نهایت از ابتلا زردی در نوزاد جلوگیری کنید. به همین دلیل باید حتما از عرق کاسنی استفاده کنید که پاستوریزه، به دور از آلودگی و در یک کلام از نظر سلامت و بهداشت مورد تایید باشد. عرق کاسنی «مادلین» کبد و خون مادر را از مواد سمی و زائد پاک می‌کند و در نهایت از ابتلا به زردی در نوزادان جلوگیری می‌کند.

 

از سوی دیگر عرق کاسنی به خاطر خواص ادرار آور از ابتلا زنان باردار به عفونت ادراری که یکی از مشکلات شایع در این دوران است پیشگیری می‌کند. اگر مبتلا به فشار خون بالا، نقرس، هپاتیت یا دیابت هستید عرق کاسنی برای شما بسیار مفید است. عرق کاسنی در پیشگیری از ابتلا به سرطان روده و سینه، پوکی استخوان و بیماری‌های مفصل، تقویت قلب، کاهش کلسترول و چربی بد خون، رفع مشکل یبوست و سلامت و شفافیت پوست بسیار موثر است.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ۸ دمنوش و چای مفید برای درمان کبد چرب

 

 

عرق گلاب؛ برای شفافیت و جوانی پوست

 

می‌دانستید در میان خواص انواع عرقیات گیاهی «گلاب» به خاطر خواص ضد باکتریایی و روشن کنندگی که دارد پایه بسیاری از محصولات لوکس آرایشی و بهداشتی در برندهای مشهور و گران‌قیمت دنیاست؟ اما علاوه بر خواص بی‌نظیر گلاب برای شفافیت و جوانی پوست و نیز استفاده از آن به عنوان یک تونر طبیعی برای پاک کردن پوست صورت، گلاب خواص بی‌نظیر دیگری هم دارد.

 

عرق گلاب؛ برای شفافیت و جوانی پوست

 

گلاب یک طعم دهنده عالی در پخت انواع شیرینی، دسر، بستنی و غذاهایی مثل خورش قیمه و انواع پلوهای مجلسی است. به همین خاطر باید از گلابی استفاده کنید که حتما پاستوریزه و مطمئن باشد. برند مادلین با تولید گلاب پاستوریزه و در شرایط کاملا بهداشتی و مطمئن خیال شما را از این بابت راحت کرده است. بد نیست بدانید استفاده از عرق گلابی که ناخالصی دارید به جای شفاف کردن پوست سبب ایجاد لک و تیرگی روی پوست شما می‌شود پس در انتخاب این عرق گیاهی مفید دقت کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه مربای خرمالو خوشمزه و براق به 3 روش ساده بدون شکرک

 

گلاب عرق به دست آمده از گل رز محمدی به شیوه تقطیر است. گلاب افسردگی را به خصوص در زنان باردار برطرف می‌کند. علاوه بر این زنان باردار به خاطر به هم خوردن هورمون‌ها و تغییر شرایط بدن معمولا دچار مشکلات معده و روده می‌شوند. گلاب در دوران بارداری هضم غذا را آسان کرده و دردهای معده را کم می‌کند. نوشیدن گلاب به خاطر خواص ملینی که دارد در دوران بارداری مشکل بواسیر و یبوست را برطرف می‌کند. بوی گلاب سبب آرامش نوزاد و خواب راحت در او می‌شود. استفاده از گلاب مطمئن و بهداشتی برای درمان سوختگی و التهاب پوست نوزاد بسیار موثر است.

 

گلاب سبب تقویت قلب شده و یک نوشیدنی مفید برای درمان فشار خون بالاست. اگر می‌خواهید از استرس، افسردگی و آلزایمر در امان بمانید با گلاب بخور کنید. اگر معمولا دچار سردرد و حملات میگرن می‌شوید مقداری گلاب پاستوریزه و خالص به پیشانی خود بمالید.

 

 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره خواص و فواید گلاب

 

 

عرق بیدمشک؛ برای آرامش و رفع اضطراب

 

عطر و بوی شربت عرق بیدمشک یکی از نوستالژی‌های دوران کودکی تمام ایرانی‌هاست. عرق بیدمشک همیشه پای ثابت مهمانی‌ها و مجالس مذهبی بوده است. عرق بیدمشک خواص بی‌نظیری دارد که یکی از آن‌ها درست کردن نوشیدنی‌های خنک و خوشمزه است.

 

عرق بیدمشک برای آرامش اعصاب، رفع اضطراب، تسکین سر درد و دردهای میگرنی، آرام کننده دردهای روماتیسمی و مبارزه با افسردگی بسیار موثر است. عرق بیدمشک تپش قلب را برطرف می‌کند، یک خونساز قوی است و کم خونی را درمان می‌کند و البته خاصیت تسکین و کاهش تب دارد.

 

عرق بیدمشک؛ برای آرامش و رفع اضطراب

 

عرق بیدمشک قوای جنسی را تقویت کرده و دردهای دستگاه تناسلی را کاهش می‌دهد. اگر مشکل کم خوابی و بی‌خوابی دارید هر شب قبل از خواب بیدمشک بخورید البته اگر باردار نیستید. در دوران بارداری میل کردن عرق بیدمشک ممنوع است. همچنین کودکان زیر ۲ سال و کسانی که مبتلا به عفونت‌های ویروسی مثل آبله مرغان هستند نباید عرق بیدمشک مصرف کنند.

 

عرق بیدمشک گرمازدگی و احساس عطش را برطرف می‌کند، به همین خاطر درست کردن یک شربت بیدمشک به تنهایی یا همراه با موادی مثل لیموترش و گلاب یا زعفران برای رفع عطش و گرمازدگی در تابستان بسیار موثر است.

 

اگر می‌خواهید از خواص انواع عرقیات گیاهی بهره‌مند شوید پیشنهاد ما به شما عرقیات برند مادلین است که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با تخفیف‌های همیشگی عرضه می‌شوند. دلیل این توصیه چیست؟ عرقیات گیاهی مادلین در شرایط پاستوریزه، بدون آلودگی و مواد افزودنی، در بسته‌بندی‌های استاندارد و بهداشتی برای محافظت عرقیات از نور و گرما تولید می‌شوند.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت سکنجبین با عسل یا شکر

 

 

کالابرگ الکترونیک