طرز تهیه چیز کیک خرمالو یخچالی مرحله به مرحله به روش ساده

طرز تهیه چیز کیک خرمالو یخچالی مرحله به مرحله به روش ساده


3 آذر 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب

چیز کیک خرمالو یک کیک خوشمزه پاییزی است که می‌توانید آن را با پایه بیسکویت و بدون نیاز به پخت آماده کنید. چیز کیک یا کیک پنیر خرمالو، یک دسر خوشمزه مخصوص پاییز است. می‌توانید چیزکیک خرمالو ساده و خوشمزه را برای شیرینی شب یلدا هم تهیه کنید. در ادامه طرز تهیه چیزکیک خرمالو یخچالی بدون فر با پایه بیسکویت پتی بور یا بیسکویت ساقه طلایی را در سرویس آشپزی از مجله کوروش بخوانید.

 

مواد لازم برای طرز تهیه چیزکیک خرمالو  بدون فر یخچالی

مواد لازم برای طرز تهیه چیزکیک خرمالو  بدون فر یخچالی

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بیسکویت پتی بور ۳۵۰ گرم
کره ۱۰۰ گرم
شکلات تخته‌ای ۷۰ گرم
پوره خرمالو ۱۵۰ گرم
خامه فرم گرفته ۲۵۰ گرم
پنیر خامه‌ای ۴۰۰ گرم
پودر ژله آلوئه ورا ۱ و نیم بسته
پودر گردو ۵۰ گرم
پودر قند ۱۰۰ گرم
آب جوش ۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
خرمالو ۱ تا ۲ عدد
بادام هندی به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد چیزکیک خرمالو یخچالی: ۱ ساعت

مدت زمان آماده شدن چیز کیک: ۲ ساعت

میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم چیز کیک خرمالو: حدود ۳۲۲ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه چیز کیک خرمالو بدون فر یخچالی

یکی از ساده‌ترین روش‌های درست کردن چیز کیک خرمالو استفاده از بیسکویت به عنوان پایه چیز کیک است. این چیز کیک نیاز به پخت ندارد و در یخچال آماده می‌شود. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه چیز کیک خرمالو خانگی بدون فر و با استفاده از پایه بیسکویت آشنا شوید.

مرحله اول؛ بیسکویت‌ها را پودر و با شکلات و کره ترکیب کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه چیز کیک خرمالو یخچالی باید بیسکویت‌ها را در غذاساز بریزید و کاملا پودر کنید. در ادامه شکلات تخته‌ای و کره را روی حرارت کتری به روش بن ماری آب کنید و به بیسکویت‌های پودر شده اضافه کنید.

در صورت تمایل می‌توانید بیسکویت، شکلات و همچنین کره را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ لایه بیسکویتی چیز کیک خرمالو را در قالب بریزید

لایه بیسکویتی چیز کیک خرمالو را در قالب بریزید
در این مرحله از دستور پخت چیز کیک خرمالو باید ترکیب بیسکویت، کره و شکلات را خوب هم بزنید و تا حالت خمیر پیدا کنند. سپس کف و اطراف یک قالب کمربندی را با سلفون بپوشانید و ترکیب بیسکویتی را در قالب بریزید. مواد را خوب با دست فشار دهید تا کاملا یکدست شوند. سپس قالب را برای مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا لایه بیسکویتی سفت شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه ۸ مدل از انواع نوشیدنی با هندوانه به سبک کافی شاپی

مرحله سوم؛ خرمالوها را برای تهیه چیز کیک آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک خرمالو به روش مجلسی باید خرمالوها را بشویید و پوست آن‌ها را جدا کنید. سپس آن‌ها را در غذاساز بریزید و خوب میکس کنید تا پوره شوند.

مرحله چهارم؛ پنیر خامه‌ای و شکر را ترکیب کنید

در ادامه به سراغ ترکیب کردن پنیر خامه‌ای با پودر قند بروید. پنیر و پودر قند را در یک ظرف بریزید و با دور تند همزن مخلوط کنید تا پنیر سبک شود.

در صورت تمایل می‌توانید پنیر خامه‌ای و قند را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله پنجم؛ خامه، گردو و خرمالو را به پنیر خامه‌ای اضافه کنید

بعد از این که پنیر خامه‌ای و شکر به خوبی ترکیب شدند، در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک خرمالوی مجلسی بدون فر باید خامه فرم گرفته را همراه با پودر گردو و پوره خرمالو به آن اضافه کنید. مواد را با لیسک هم بزنید تا یکدست شوند.

در صورت تمایل می‌توانید خامه و مغز گردو را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله ششم، مایع ژله را آماده کنید

در این مرحله از دستور پخت چیز کیک خرمالو باید نصف بسته پودر ژله آلوئه‌ورا را با ۱/۵ لیوان آب داغ ترکیب کنید و روی حرارت کتری قرار دهید تا ذرات ژله کاملا در آب حل شود. سپس مایع ژله را به مایه پنیری چیز کیک اضافه کنید.

می‌توانید انواع پودر ژله را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله هفتم؛ مایه پنیری را روی لایه بیسکویتی بریزید

بعد از حدود ۳۰ دقیقه که لایه بیسکویتی سفت شد، باید قالب را از یخچال خارج کنید و بعد مایه پنیری را روی آن بریزید. سپس با لیسک آن را صاف کنید. در ادامه دوباره قالب را برای حدود ۵ تا ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا چیز کیک شما سفت شود.

مرحله هشتم؛ لایه آخر ژلاتینی دسر خرمالو را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک خرمالوی خانگی باید باقی مانده پودر ژله آلوئه‌ورا را با ۱ لیوان آب جوش ترکیب کنید و روی حرارت کتری قرار دهید. ژله را هم بزنید تا ذرات ژله کاملا در آب حل شود. سپس نصف لیوان آب سرد به آن اضافه کنید و در ادامه یک یا دو عدد خرمالو را به صورت نگینی خرد کنید و به مایع ژله اضافه کنید.

مرحله نهم؛ چیز کیک خرمالو را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه چیزکیک یخچالی خرمالو باید قالب چیز کیک را از یخچال خارج کنید و بعد ژله را روی آن بریزید. قالب را برای حدود ۲ ساعت دیگر در یخچال قرار دهید تا ژله کاملا سفت شود. در نهایت چیز کیک را از قالب جدا کنید. برای تزیین چیز کیک خرمالو از مقداری مغز بادام هندی استفاده کنید.

حتما بخوانید  بهترین رژیم غذایی برای درمان تخمدان پلی کیستیک

در صورت تمایل می‌توانید مغز بادام هندی را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه چیز کیک خرمالو

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه چیز کیک خرمالو

  • برای تهیه چیز کیک خرمالو یخچالی می‌توانید از بیسکویت پتی بور یا ساقه طلایی استفاده کنید. انواع کوکی‌ها با طعم‌های مختلف هم برای انواع چیز کیک یخچالی استفاده می‌شوند. فقط حواستان باشد بیسکوییتی که انتخاب می‌کنید کرمدار نباشد.
  • برای درست کردن چیز کیک خرمالو بدون فر می‌توانید از دیس پیرکس یا هر قالبی که دوست دارید استفاده کنید.
  • در طرز تهیه چیز کیک خرمالو به روش مجلسی می‌توانید به جای پایه بیسکویت از پایه کیک نیز استفاده کنید. برای این کار باید کیک اسفنجی را در ظرف مورد نظرتان آماده کنید و بعد مایه پنیری چیز کیک را روی کیک بریزید تا چیز کیک شما آماده شود.
  • برای تزیین چیز کیک خرمالو می‌توانید از تکه‌های خرمالوی تازه، خامه فرم گرفته و همچنین مغز گردو یا بادام استفاده کنید.
  • برای فرم دادن خامه می‌توانید خامه را برای ۲۰ دقیقه با همزن برقی هم بزنید تا پف کند و کاملا سبک شود.
  • به منظور خوش عطر شدن لایه پنیری دسر خرمالو می‌توانید از مقداری عصاره وانیل نیز استفاده کنید.
  • برای خارج کردن دسر خرمالو از قالب کمربندی باید قسمت کمربندی قالب را باز کنید و سپس به آرامی دسر را با کمک سلفون بردارید و در ظرف مورد نظرتان قرار دهید.
  • برای تهیه چیز کیک خرمالو می‌توانید به جای خرمالوهای نگینی خرد شده در لایه ژله‌ای روی دسر، خرمالو را به صورت ورقه‌ای نازک برش دهید و روی چیز کیک بچینید و بعد مایع ژله را روی آن بریزید تا دسر شما ظاهر مجلسی تر و جذاب‌تری پیدا کند.
  • در طرز تهیه چیز کیک خرمالوی خانگی باید از شکر ریز یا پودر قند استفاده کنید. اگر به شکر ریز دسترسی ندارید، می‌توانید آن را در آسیاب پودر کنید و بعد به دسر اضافه کنید یا از پودر قند به جای شکر استفاده کنید.
  • به جای قالب کمربندی می‌توانید از قالب‌های تلقی کوچک یک نفره استفاده کنید و بعد از آماده شدن، تلق و چسب را با احتیاط جدا کنید تا چیز کیک تک نفره داشته باشید.
  • استفاده از کره زیاد در تهیه چیز کیک باعث سفت شدن لایه زیرین کیک می‌شود بنابراین حتما کره را به اندازه کافی و گفته شده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیز کیک لیمو یخچالی

فوت و فن‌های خوشمزه‌تر شدن چیز کیک خرمالو

فوت و فن‌های خوشمزه‌تر شدن چیز کیک خرمالو
برای تهیه پایه چیز کیک خرمالو، چطور بیسکویت‌ها را پودر کنیم؟

به منظور پودر کردن بیسکویت برای تهیه چیز کیک، باید بیسکویت‌ها را در غذاساز یا میکسر بریزید و دستگاه را با دور تند روشن کنید تا بیسکویت‌ها کاملا پودر شوند.

برای درست کردن چیز کیک خرمالو از چه طعم ژله‌ای استفاده کنیم؟

در طرز تهیه چیز کیک خرمالو خانگی می‌توانید از ژله آلوئه ورا یا هلو استفاده کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک