۸ عادت رفتاری و روتین افراد موفق در خانه و محل کار

۸ عادت رفتاری و روتین افراد موفق در خانه و محل کار


30 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
8 عادت رفتاری روزانه افراد موفق

مجموعه عادت های رفتاری افراد موفق نباید چیز پیچیده ای باشد. با این حال این عادت ها در زندگی کاری و شخصی آن ها بسیار کلیدی و تاثیرگذار هستند. در سرویس سبک زندگی مجله کوروش نگاهی به هشت عادت رفتاری روزانه افراد موفق انداخته ایم.

 

ساتیا نادلا، مدیرعامل اجرایی فعلی شرکت مایکروسافت را در نظر بگیرید. او ۲ عادت اساسی روزانه دارد که هر روز بدون استثنا آن ها را انجام می دهد: سپاسگزاری و ورزش. شکرگزاری روزانه او به بهبود سلامت روح و جسمش کمک می کند. او پس از شکر گزاری به سالن بدنسازی می رود و هر کجا که باشد حداقل ۳۰ دقیقه ورزش می کند. ساتیا معتقد است که افرادی که از نظر جسمی متناسب هستند عملکرد شناختی آن ها نیز بهبود یافته است.

 

 

عادت های رفتاری خوب برای خلق ذهنیت مثبت

 

عادت های رفتاری خوب برای خلق ذهنیت مثبت

 

طرز فکر شما نحوه درک افراد و موقعیت هایی را که در آن قرار دارید تعیین می کند. بنابراین یک ذهنیت مثبت نیز موفقیت شما در رهبری را تضمین می کند. شما می توانید با یک ذهنیت مثبت و رفتار مشتاقانه به کارمندان خود نزدیک شوید و خیلی سریع نتایج این نزدیکی درست و منطقی را خواهید دید. اگر با ذهنیت منفی به کارها و اطرافیان تان نگاه کنید دید منفی نسبت به همه چیز پیدا خواهید کرد. بنابراین بهتر است عادت های رفتاری روزانه خود را که منجر به ایجاد دید مثبت و موفقیت در کارها می شود تقویت کنید. با این کار خود را در شرایط و فضایی بهتر خواهید دید.

 

 

بیشتر بخوانید » راهکارهای موثر پاکسازی ذهن از افکار منفی « 

 

 

عادت رفتاری ورزش کردن روزانه

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

عادت رفتاری ورزش کردن روزانه

 

یکی از عادت های رفتاری روزانه افراد موفق، ورزش کردن است. برای داشتن اشتیاق و خوش بینی باید احساس خوبی داشته باشید. ورزش یک روش عالی برای تقویت شادی است. با ورزش کردن مواد شیمیایی چون اندروفین، سروتونین و دوپامین در بدن آزاد می شوند. مطالعات نشان داده که ترکیبی از این مواد شیمیایی که در حین ورزش در بدن آزاد می شوند تا حد زیادی افسردگی و اضطراب را برطرف می کنند. یک مطالعه نشان داده که حدود ۲۰ دقیقه ورزش روزانه می تواند ۱۲ ساعت باعث شادی و حفظ روحیه بالا در شما شود.

 

 

عادت رفتاری مدیتیشن و مراقبه روزانه در افراد موفق

 

عادت رفتاری مدیتیشن و مراقبه روزانه در افراد موفق

 

مدیتیشن و مراقبه به شما کمک می کند تا کمی سرعت خود را کم کرده و فرصت ارتباط با خود را داشته باشید. مراقبه یکی از عادت های مهم رفتاری روزانه بیشتر افراد موفق است. این کار به شما کمک می کند تا متوجه شوید که افکار شما از شما جدا هستند. این که شما فکر خود نیستید. وقتی بتوانید با خود ارتباط برقرار کنید، متوجه می شوید که باید کمتر درباره خودتان قضاوت کنید. همین موضوع باعث تسهیل تصمیم گیری در شما خواهد شد. اما علم ثابت کرده که مدیتیشن و مراقبه تا حد زیادی به کاهش استرس کمک می کند. این رفتار راهکاری برای پاکسازی ذهن از شلوغی ها و آشفتگی ها است. مراقبه در عین حال باعث افزایش تمرکز می شود.

حتما بخوانید  13 اصل کتاب بیاندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل

 

 

۱۰ حرکت ساده یوگا برای درمان استرس و اضطراب

 

 

استرس عامل اختلال در مهارت های اجرایی عملکرد مغز

 

بارها اتفاق افتاده که به خاطر استرس در لحظات زیادی تصمیمات بد و نادرستی گرفته اید. یا حتی اشتباه های بزرگی مرتکب شده اید. در چنین لحظاتی استرس باعث اختلال در مهارت های اجرایی عملکرد مغز می شود. تمرین های مدیتیشن و مراقبه می تواند در کنترل این اختلالات بسیار تاثیرگذار باشد. در عین حال شما با مدیتیشن می توانید مهارت تفکر را در خود سرعت ببخشید. حتی قدرت حافظه شما افزایش پیدا کرده و به سادگی می توانید اطلاعات مفید از نظر خود را به خاطر بسپارید.

 

 

عادت رفتاری تمرین تنفس در افراد موفق

 

عادت رفتاری تمرین تنفس در افراد موفق

 

اگر علاقه ای به مدیتیشن و مراقبه ندارید، بهتر است عادت رفتاری تمرین تنفس را در برنامه روزانه خود قرار دهید. حتی می توانید هر دوی این کار را با هم انجام دهید. تمرین نفس کشیدن قرن ها است که امتحان خود را پس داده است. نفس کشیدن باعث افزایش انرژی مثبت، تمرکز و کارایی می شود. عمل آرام نفس کشیدن، تمرکز روی نفس کشیدن و در عین حال تمرکز روی برخی تکنیک های تنفسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این کار باعث می شود تا سرعت شما کمی کاهش پیدا کرده و راحت تر بتوانید خود را مدیریت کنید.

 

 

تاثیرات مثبت روحی و جسمی

 

تکنیک نفس کشیدن از جمله عادت های رفتاری افراد موفق محسوب می شود. این کار باعث تاثیرات مثبت روحی و جسمی در افراد می شود. برای تمرین تکنیک های نفس کشیدن باید کمی در مورد تنفس عمیق، تمرکز روی تمرکز و تنفس شکمی بیشتر مطالعه کنید. حتما جایی آرام و راحت را برای چنین تمرینی انتخاب کنید. انجام ۱۰ دقیقه تمرین نفس کشیدن بسیار ایده آل است. این کار باعث تسکین تنش در شما خواهد شد. با این حال توجه داشته باشید که تکنیک های نادرست تنفسی می تواند باعث استرس بیشتر شود.

 

 

تغذیه سالم عادت رفتاری روزانه افراد موفق

 

تغذیه سالم عادت رفتاری روزانه افراد موفق

 

تعجب آور نیست که بیشتر افراد موفق تغذیه و رژیم غذایی نسبتا سالمی دارند. اگر تغذیه سالم به یک عادت رفتاری روزانه تبدیل شود، تاثیرات شگرفی در شما خواهد داشت. رژیم غذایی سالم به داشتن یک ذهن مثبت بسیار کمک می کند. مطالعات نشان داده که خوردن رژیم غذایی حاوی غذاهای سالم باعث افزایش شادی می شود. غذاهای سالم شامل میوه ها و سبزیجات هستند. فیبر از جمله مواد غذایی مهم شناخته می شود چرا که به سلامت روده کمک کرده و در نتیجه با سلامت روان مرتبط است. مطالعات نشان داده مصرف غذاهای فرآوری شده، شیرینی ها و خوردن چربی های اشباع شده باعث بروز غم و اندوه می شوند. این نوع غذاها انگیزه و شادی در افراد را بسیار کاهش می دهند.

حتما بخوانید  39 حقیقت جالب در مورد چپ دست‌ها که قطعا نمی‌دانستید

 

 

روزنوشت، یکی از عادت های خوب افراد موفق

 

روزنوشت، یکی از عادت های خوب افراد موفق

 

به عنوان یک رهبر و یا یک فرد موفق شما احتمالا تحت فشار زیاد زمان هستید. احیاناً از جلسه ای به جلسه دیگر می روید. در حال حل مشکلات و مدیریت افراد هستید. خیلی سریع به پایان روز نزدیک می شوید و حتی گاهی اوقات متوجه نمی شوید که چطور روز خود را به پایان رسانده اید. یکی از ویژگی های رفتاری روزانه افراد موفق، روزنوشت و یا هر نوع خودبازتابی است. شما می توانید گردبادی از افکاری که در سر دارید را آزاد کنید و با این کار فرصت پیدا می کنید تا دوباره بر روی پروسه کاری خود متمرکز شوید.

 

 

شروع روز بدون فناوری!

 

شروع روز بدون فناوری!

 

لحظه ای که از خواب بیدار می شوید و دقایق و ساعت هایی پس از آن خلق و خوی رفتاری و لحن روز شما را تعیین می کند. آیا می خواهید روز خود را با صحبت های شخص دیگری شروع کنید؟ یا اینکه می خواهید بر روی تفکرات خود مانور دهید؟ به جای اینکه به تلفن خود بلافاصله بعد از بیدار شدن بپردازید، کارهای دیگری انجام دهید. کارهایی چون مدیتیشن و تمرین نفس کشیدن و یا حتی چند دقیقه ورزش کردن. یکی از عادت های رفتاری روزانه افراد موفق همین است. آن ها روز خود را بدون فناوری شروع می کنند. بهتر است اجازه ندهید تا شخص دیگری روحیه و افکار شما را برای شروع روز هدایت کند.

 

 

یادگیری و خواندن یکی از عادت های رفتاری روزانه افراد موفق

 

یادگیری و خواندن یکی از عادت های رفتاری روزانه افراد موفق

 

اگر می خواهید رهبر باشید و در مسیر هدایت و رهبری موفق عمل کنید باید متعهد به یادگیری مداوم باشید. رهبری با اطلاعات قدیمی تطابقی ندارد. خواندن یک روش عالی برای مواجهه با ایده ها و مفاهیم جدید است. یکی از عادت های رفتاری روزانه افراد موفق مطالعه است. مطالعه باعث از بین رفتن استرس نیز می شود. این کار میزان همدلی را افزایش داده و به شما در پردازش زندگی واقعی خود کمک می کند.

 

 

درباره سایمون سینک نویسنده انگیزشی و الهام بخش 

 

 

افراد موفق روزانه به دنبال دانش هستند

 

افراد موفق روزانه به دنبال دانش هستند

 

درست است خواندن یکی از ویژگی های رفتاری روزانه افراد موفق است با این حال باید گفت که خواندن تنها راه یادگیری نیست. کنجکاو باشید. پادکست گوش دهید و سخنرانی افراد موفق را بشنوید. به صحبت های مطرح شده در TED های مختلف گوش دهید. دوره آنلاین سپری کنید. روش های زیادی برای کسب دانش وجود دارند. این کار باعث تحریک ذهنی شما می شوند. در عین حال به فردی مطلع و قابل احترام تبدیل خواهید شد. فردی که کاملا خود را با دنیای مدرن است.

 

 

سخن پایانی

 

عادت های روزانه افراد موفق

 

عادت های خوب، نتایج قدرتمندی به همراه دارند. هنگامی که نوبت به ایجاد عادت می شود، سعی کنید کند و ثابت قدم پیش بروید. افزودن یک یا دو عادت جدید می تواند زمینه های مختلف زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. درست مانند ساتیا نادلا می توانید چند عادت خوب را در خود بگنجانید و یک روال روزانه موفق را با عادت های مطلوب در پیش بگیرید.

 

 

منبع: entrepreneur

 

کالابرگ الکترونیک